Motor M50 - Nastavení rozvodů M50

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Motor M50 - Nastavení rozvodů M50

Příspěvek od Exclusive » 17. 10. 2007 14:55

Na prosbu několika členů zde zveřejňuji návod na demontáž i montáž rozvodu pro motory M50 Vanos i neVanos. Vkládám ofocený návod z knihy "Jak na to?"
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak v návodu je zmíněno pár speciálních přípravků od BMW, jdou snadno vyhradit, tak jmenovitě:
BMW 112300 -kolík pro aretaci kliky, stačí si zepředu na motoru nastavit rysku na řemenici na rysku na prsou
BMW 113290 -čep na zajištění napínáku řetezu, je tam maličká dírečka, 2mm vrták je ideální
BMW 112250 -klíč s torxní hlavou, musely jsme si ho vyrobyt, je úzký a dlouhý(nejde sehnat) ,jde použít obyčejný ořech, ale je pak zapotřebí demontovat vačky i s hydroštelama
BMW 113240 -Přípravek pro aretaci vaček, stačí na konce obou vaček položit Radeco a horní strany čtyřstěnu nastavit do vzájemné roviny, pokud možno s co největší přesností!!!
BMW 113390- přípravek pro předepnutí hlavního řetezu, stačí dát zpět napínák

Takže přeji hodně štěstí :wink:
PS: Kdyby měl někdo nějaké dotazi nebo připomínky, píšte to sem, dík
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 17. 10. 2007 19:16

jednoduche a zrozumitelne :wink: ....................
ale komu vykon m50 b25 bez vanosa nestaci mam este jednu overenu a odskusanu fintu......
:!: :!: :!: :!: zverit do ruk odbornikom :!: :!: :!: :!:
mierne natocenie sacej vacky oproti smeru otacania motora citelne zlepsi tah motoru vo vysokych otackach :twisted: nieco ako ostra vacka ale v domacom prevedeni :twisted: .........strucne ako na to........motor do polohy 1 valca v hornej uvrati .....povolit saciu vacku a pootocit oproti smeru chodu motora na doraz a od dorazu povolit zhruba 3mm...........poskladat a natocit.........motor na diagnostike nehlasil ziadnu chybu a tah sa zlepsil vo vysokych otackach.........citelne....neni to ziadny placebo efekt....... :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 18. 10. 2007 05:45

To je pravda, ale máš pak slabší začátek, když někde přidáš, tak musíš taky někde ubrat(pokud nemáš ostrou vačku), Vanos toto do značné míry kompenzuje a v kombinaci s lehkým setrvačníkem a čipem to je úplně jiný motor :twisted:

Jo mimochodem už se mě jeden člověk ptal, jak je to s tím Radecem, že to nepochopil. Tudíž přikládám takoví menší náčrt jak to má a nemá vypadat. Obě vačky mají na opačném konci od rozvodů zakončení čtvercem, jestliže máte vačky správně nastavené, položíté přes oba konce soustružnický nůž(Radeco) a neměly by pod ním být absolutně žádná škvíry, ani pro nejtenší spárovou měrku.
Obrázek
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Odpovědět