Ahoj! Nemáte náhodou někdo schéma utažení hlavy u m42?
Ve vyhledávači mi to nic nevyhodilo.
Díky moc
Motor M42 - utažení hlavy
Vidím to v TIS.
Momenty:
1. = 30 Nm
2. = 90°
3. = 90°
Schéma - je tam 10 šroubů a jede se od prostředka, zkusím to sem nějak zobrazit...
-----------
Nějak mi to nejde, takže:
7 5 1 3 9
==>> předek auta
10 4 2 6 8
----------------
Takže stojíš vpravo od auta a začínáš na prostředním, co je dál od tebe.
Momenty:
1. = 30 Nm
2. = 90°
3. = 90°
Schéma - je tam 10 šroubů a jede se od prostředka, zkusím to sem nějak zobrazit...
-----------
Nějak mi to nejde, takže:
7 5 1 3 9
==>> předek auta
10 4 2 6 8
----------------
Takže stojíš vpravo od auta a začínáš na prostředním, co je dál od tebe.
Naposledy upravil(a) Venca dne 18. 09. 2007 20:50, celkem upraveno 1 x.
Tak, předpokládám, že postup utahování znáš, když se tedy do toho chceš pouštět. (Od středních křížově přes střed ke krajním) Ale zapomněl jsi napsat, jaký máš motor, resp. jaké máš šrouby. Takže:
1) šrouby s šestihranou hlavou - do 9/87:
etapa 1 - všechny šrouby dotáhnout na 40 - 45 Nm
eatpa 2 - dotáhnout ve stejném sledu po cca 15 minutové přestávce na usazení na moment 60 - 65 Nm
2) torxní šrouby -
etapa 1 - všechny šrouby dotáhnout momentem 30 Nm
etapa 2 - šrouby dotáhnout tuhým klíčem o 90°
etapa 3 - dotáhnout znovu tuhým klíčem o dalších 90°
Mezi etapami nedělat přestávky a neotáčet motorem.
Zdroj: Etzold. Už jsem to párkrát dělal, obě metody a fungují, mimoto, když budeš kupovat těsnění pod květák, budeš mít v příloze zhruba stejný postup napsaný. Nové šrouby= Autec.
Osobně se nebojím použít max 1 x originální, ale dotahuju ke konci s citem, jsou od předchozího použití "natažené" a při závěru dotahování znatelně pruží. Ale to je jen moje osobní zkušenost, nerad bych to někomu vysloveně doporučoval, protože nové jsou se zárukou!
Hlavně až to budeě dělat perfektně vyčisti závity v bloku a tlakem vyfoukej, nesmí tak zůstat nic, ani olej, stejně tak šrouby vyper a nemasti víc než kapkou do závitu, může ti to zatepla roztrhnout blok! Hodně štěstí.
Cituju někoho tady z fóra...
1) šrouby s šestihranou hlavou - do 9/87:
etapa 1 - všechny šrouby dotáhnout na 40 - 45 Nm
eatpa 2 - dotáhnout ve stejném sledu po cca 15 minutové přestávce na usazení na moment 60 - 65 Nm
2) torxní šrouby -
etapa 1 - všechny šrouby dotáhnout momentem 30 Nm
etapa 2 - šrouby dotáhnout tuhým klíčem o 90°
etapa 3 - dotáhnout znovu tuhým klíčem o dalších 90°
Mezi etapami nedělat přestávky a neotáčet motorem.
Zdroj: Etzold. Už jsem to párkrát dělal, obě metody a fungují, mimoto, když budeš kupovat těsnění pod květák, budeš mít v příloze zhruba stejný postup napsaný. Nové šrouby= Autec.
Osobně se nebojím použít max 1 x originální, ale dotahuju ke konci s citem, jsou od předchozího použití "natažené" a při závěru dotahování znatelně pruží. Ale to je jen moje osobní zkušenost, nerad bych to někomu vysloveně doporučoval, protože nové jsou se zárukou!
Hlavně až to budeě dělat perfektně vyčisti závity v bloku a tlakem vyfoukej, nesmí tak zůstat nic, ani olej, stejně tak šrouby vyper a nemasti víc než kapkou do závitu, může ti to zatepla roztrhnout blok! Hodně štěstí.
Cituju někoho tady z fóra...