Motor M20 - Utahování hlavy válců.

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
fragile
Příspěvky: 28
Registrován: 16. 02. 2003 12:41
Bydliště: Praha 9

Motor M20 - Utahování hlavy válců.

Příspěvek od fragile » 28. 02. 2004 20:30

Ví někdo. nebo má někdo možnost někde přečíst jak se přesně utahuje hlava na šestiválci? A věc druhá zda-li a kde seženu nové šrouby na její utažení. Nemám páru.
M5 ´04 is my dream

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 29. 02. 2004 11:13

Tak, předpokládám, že postup utahování znáš, když se tedy do toho chceš pouštět. (Od středních křížově přes střed ke krajním) Ale zapomněl jsi napsat, jaký máš motor, resp. jaké máš šrouby. Takže:
1) šrouby s šestihranou hlavou - do 9/87:
etapa 1 - všechny šrouby dotáhnout na 40 - 45 Nm
eatpa 2 - dotáhnout ve stejném sledu po cca 15 minutové přestávce na usazení na moment 60 - 65 Nm

2) torxní šrouby -
etapa 1 - všechny šrouby dotáhnout momentem 30 Nm
etapa 2 - šrouby dotáhnout tuhým klíčem o 90°
etapa 3 - dotáhnout znovu tuhým klíčem o dalších 90°
Mezi etapami nedělat přestávky a neotáčet motorem.

Zdroj: Etzold. Už jsem to párkrát dělal, obě metody a fungují, mimoto, když budeš kupovat těsnění pod květák, budeš mít v příloze zhruba stejný postup napsaný. Nové šrouby= Autec.

Osobně se nebojím použít max 1 x originální, ale dotahuju ke konci s citem, jsou od předchozího použití "natažené" a při závěru dotahování znatelně pruží. Ale to je jen moje osobní zkušenost, nerad bych to někomu vysloveně doporučoval, protože nové jsou se zárukou!
Hlavně až to budeě dělat perfektně vyčisti závity v bloku a tlakem vyfoukej, nesmí tak zůstat nic, ani olej, stejně tak šrouby vyper a nemasti víc než kapkou do závitu, může ti to zatepla roztrhnout blok! Hodně štěstí.

Odpovědět