Prutocnost filtru neni jedina vlastnost, pomerne dulezita je filtracni schopnost. Veris filtru skrz ktery je videt? Ma-li motor najezdit par set tisic kilometru, je filtrace docela dulezita. Rozdily pohled na to maji zavodnici, kteri tak jako tak motor generalkuji po nekolika zavodech.Peťas píše:Neměla Měl jsem to od "novoty" a několkrát jsem tam dával novou obyčejnou vložku a prostě to od těch 4.5t ot moc jet nechtělo. Když jsem tam pak dal ten KingDragon, tak to šlo krásně až po ten omezovač.
Motor - Filtry Green nebo K&N ?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtry Green nebo K&N ?
Prej je lepší Green-maj prej jinak ( líp ) zpracovanou bavlnu-tím se chluběj. Něco na tom možná bude.Paluš píše:Zdar kluci, co myslíte mezi těmito značkami, kterou volit
Jinak souhlasím se všemi "pochybovači".
Jak píše Francis, je to přece docela divný, když se mrknu na ten filtr a vidím díry jako kráva.
Až mi někdo ukáže objektivní, průkazný měření funkce takovýho filtru, tak si ho klidně naseru do všech svejch aut. Zajimalo by mě jak dobře to filtruje - čímž to asi zkončí-nedoporučující hodnocení. A kdyby ne, tak přesnej graf jak se "zlepší" křivky výkonu, krouťáku, emisí,...
Wod nějaký státní zkušebny, ne od výrobce
Zatím jsem fšude četl jen samý sebevychvalující žvásty. Stejně jako ten "twister", "powerkabely",..... a jiný podobný dekadentní pičičurinky
BMW The Ultimate Driving Machine
Nikde jsem nepsal že je to super a doporučuji to. Jenom jsem napsal, že to, aspoň u některých, aut jde poznat. Nikde jsem taky nerozebíral jejich vlastnosti. Taky jsem napsal, že se to finančně určitě nevyplatí.Francis píše:Prutocnost filtru neni jedina vlastnost, pomerne dulezita je filtracni schopnost. Veris filtru skrz ktery je videt? Ma-li motor najezdit par set tisic kilometru, je filtrace docela dulezita. Rozdily pohled na to maji zavodnici, kteri tak jako tak motor generalkuji po nekolika zavodech.
Jednoznačnou odpověď by přineslo jedině nějaké průkazné měření (jak tu již bylo zmíněno). Papírové filtry mají určitě dobré filtrační schopnosti a proto se taky používají. Určitě jsou ale i jiné materiály, které mají stejné filtrační schopnosti při lepší propustnosti vzduchu, ale jsou dražší (opět zde netvrdím, že to musí být právě bavlněné filtry, ale taky to nevylučuji). Papírové filtry se prostě používají proto, že mají velmi dobrý poměr mezi cenou a kvalitou. A výrobcům aut jde hlavně o zisk, že . Tady by se dalo namítnout, že těch 1500,-Kč rozdílu by cenu auta až tak moc nezvedlo. To je taky pravda, ale takových "maličkostí", které by mohly být o něco lepší než jsou, je na autě víc a dohromady by to už jistě bylo dost poznat.
Přes ten Green teda nějak vidět není
No tak ....... když to tak zhrnu, tak podle vás .... na jedné straně jsou sportovní filtry mnohem dražší, než papírové s lepší filtrací a přitom mají horší filtrací, ale logicky lepší propustnost To je nějáký ujetý ........
Potom mi uniká jejich smysl používání a napouštění jejich drahými přípravkami a vůbec odvaha těch výrobců od K&N a GREEN prosazovat jejich filtry s rizikem poškození motorů ..... přitom přední výrobci světoznámých značek vozů je hojně využívají ...... to se mi nezdá ..... vždyď, kdyby na věc přišlo, tak by je všichni ukamenovali, mají-li takový mizerný filtrační ůčinek, jak někteří tvrdí.
Tak ... a teď mě kamenujte
Potom mi uniká jejich smysl používání a napouštění jejich drahými přípravkami a vůbec odvaha těch výrobců od K&N a GREEN prosazovat jejich filtry s rizikem poškození motorů ..... přitom přední výrobci světoznámých značek vozů je hojně využívají ...... to se mi nezdá ..... vždyď, kdyby na věc přišlo, tak by je všichni ukamenovali, mají-li takový mizerný filtrační ůčinek, jak někteří tvrdí.
Tak ... a teď mě kamenujte
Přidám se k diskuzi...
Použil jsem sportovní bavlněnou vložku od fy BMC (Itálie) na svém 318i M40 a musím konstatovat jisté zlepšení. Motor jde lépe za plynem, ochotně se vytáčí až do maximálních povolených otáček
Spotřebu neměřím, ale je v normě, stejně to neřešim
Finální verdikt: vyplatí se, ale pouze kvalitní vložka. Cena je sice vyšší, ale dá se prát, takže když spočítám kolik bych dal za filtry, docela se to rentuje...
Použil jsem sportovní bavlněnou vložku od fy BMC (Itálie) na svém 318i M40 a musím konstatovat jisté zlepšení. Motor jde lépe za plynem, ochotně se vytáčí až do maximálních povolených otáček
Spotřebu neměřím, ale je v normě, stejně to neřešim
Finální verdikt: vyplatí se, ale pouze kvalitní vložka. Cena je sice vyšší, ale dá se prát, takže když spočítám kolik bych dal za filtry, docela se to rentuje...
///M Power
souhlasim s Ace-m - v červenym jsem měl taky BMCčkovou vložku (užil jsem si jí ale jen 4 dny ) a přesně tak - motor se líp vytáčel a zvuk se taktéž zlepšilAce píše:Přidám se k diskuzi...
Použil jsem sportovní bavlněnou vložku od fy BMC (Itálie) na svém 318i M40 a musím konstatovat jisté zlepšení. Motor jde lépe za plynem, ochotně se vytáčí až do maximálních povolených otáček
Spotřebu neměřím, ale je v normě, stejně to neřešim
Finální verdikt: vyplatí se, ale pouze kvalitní vložka. Cena je sice vyšší, ale dá se prát, takže když spočítám kolik bych dal za filtry, docela se to rentuje...
na nynějšim modrym mam ale obyc. papirovou vlozku a taky se s tim da zit
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
Ace mi dal tip na BMC filtry a našel jsem tam to, o čem jsem se tady snažil hovořit ..... náporový filtr CDA.
http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp
Dík Ace, to je vono co jsem hledal, netušil jsem, že je něco takového už vymyšleno, přitom mě to jenom napadlo
Otázka ..... co to stojí .... bude to asi ranec
http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp
Dík Ace, to je vono co jsem hledal, netušil jsem, že je něco takového už vymyšleno, přitom mě to jenom napadlo
Otázka ..... co to stojí .... bude to asi ranec
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz je to tak super, tak proc to nedava BMW nebo Mercedes nebo jine drazsi znacky v prvovyrobe? Proc to nenabizeji jako oficialni nahradni dil? Pritom napr. BMW prodava M-technik komponenty - tlumice, pruziny, ... Proc neprodava bavlneny filtr? Protoze se tam neda zarucit zivotnost. Dost "tuningovych" dilu je jen tahani penez z kapes duverivych lidi. Ruznymi prisadami do oleje pocinaje a plastovymi falesnymi vydechy a nadechy konce.
Howgh.
Howgh.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To jo, ale proč to sání je roztáhlý třeba do celý šíře masky a pak se zužuje?... Neni tohle snad náporový sání? Proti prachu to je, ale rovnou by mohli mít jako gazíky takovej ten šnorchl nad střechuFrancis píše:Maji sani co nejvyse aby neluxovaly prach z trati.Bobo píše:Nemaj náhodou třeba WRCčka a podobný náporový sání? Maj...
Ach jo Franci ..... s tebou je těžka debata Je to o tom, že je to právě TUNING a na každým pak záleží, jak si ho upraví. Kdyby výrobci dávali do aut vše nej, tak by to jejich auto bylo na konkurenčním trhu neprodejné. Máš pravdu, že některé věci jsou hovadiny, ale o tomhle naporovém sání nevidím důvod nefunkčnosti, samozřejmě to nenahradí plnohodnotné Turbo ..... to mi je jasnýFrancis píše:Kdyz je to tak super, tak proc to nedava BMW nebo Mercedes nebo jine drazsi znacky v prvovyrobe? Proc to nenabizeji jako oficialni nahradni dil? Pritom napr. BMW prodava M-technik komponenty - tlumice, pruziny, ... Proc neprodava bavlneny filtr? Protoze se tam neda zarucit zivotnost. Dost "tuningovych" dilu je jen tahani penez z kapes duverivych lidi. Ruznymi prisadami do oleje pocinaje a plastovymi falesnymi vydechy a nadechy konce.
Howgh.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Tezke je to s tebou. Klidne jsem mohl v prvni reakci napsat, ze dle meho skromneho mineni je bavlneny filtr do bezneho provozu uplne na ho*no, jen nechci byt vulgarni a nechci ti kazit nadseni Myslel jsem ze na to po mych narazkach prijdes sam. Ach jo.Paluš píše:Ach jo Franci ..... s tebou je těžka debata ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Pokud se mohu připojit k diskusi. Dříve jsem si koupil na 1,8 M40 Bavlněný filtr konus, zlepšení tam nějaké bylo. Přišlo mi, že motor lépe "dýchá", ale ten kravál byl fakt hroznej. Když si to člověk "dával" byla prima kulisa, ještě s výfukem. Nemělo to chby, ale když člověk jel jen tak pohoda, tak to dost obtěžovalo. Konus jsem tedy prodal dal jsem tam je bavlněnou vložku, se kterou jsem byl docela spokojen. Byla od KingDragon a stála asi 1300kč. Jak už bylo řečeno, tak když jsem spočítal náklady na norm filtry a na tuhle vložku s čistěním, myslím, že to vyšlo tak nějak na stejno. Po používání vložky asi 45000km, se při malé Go motoru nenašlo nějaké zlášť velké opotřebení motoru.
P.S.: Souhlasím s tím, že je na trhu hafo hovadin a tahačů peněz s názvy TUNING. Nechápu, jak si některé věci může vůbec někdo koupit. Když některé věci vidím, ze srdce se zasměju. Docela už mě chytá fantaz, když toto slovo slyším.
P.S.: Souhlasím s tím, že je na trhu hafo hovadin a tahačů peněz s názvy TUNING. Nechápu, jak si některé věci může vůbec někdo koupit. Když některé věci vidím, ze srdce se zasměju. Docela už mě chytá fantaz, když toto slovo slyším.
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
to
to by bylo abych tu chyběl Tak osobně sem měl možnost už před 5 lety mít v autě M10 /318i/ kat - filtr KN konickej.no byl sem moc spokojenej hlavně proto že se to dalo vyprat, šlo to do otáček líp a vypadalo to líp než krabice.Zkušenosti - dneska sou ty že některýmu autu to přidá dost.některýmu míň.Pamatuju si když DC ode mě vzal 318i M10 a dal tam klobouk a přijel pro kola a svez mě sem mu hned řikal co si s tim delal že to tak jede???,chce to zavřít plechem, žádnej teplej vzduch a přivedst tam studenej vzduch trubkou z alu.Kámoš vyřešil že do originál krabice na filtr oddělal koleno dal tu hliníkovou trubku a nakroutil dolu do otvoru do mlhovky takže takovej náporáček malej ale divte se je to znát,má tam vložku GREEN. Takže doporučuji!!! Ale osobně NO NAME se sežene za 800-1000 kč a je to stejný jak green nebo KN +/- akorát neplatíš značku,sadu pak kupovat GREEN kvůli ceně!
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
můj názor ohledně těch filtračních schopností bavlněných filtrů.
sice přes něho jde vidět, ale právě proto se to má ošetřovat těma sra.kama, těma se ty póry zmenší....viz učivo fyziky na střední škole...
btw: vypozoroval jsem jak to jede v závislosti na počasí. když je tak kolem 10 stupňů a je po dešti, tak mi to jde nejlíp za plynem (peugeot 205 1,9D - ale šetřím na bawo)
sice přes něho jde vidět, ale právě proto se to má ošetřovat těma sra.kama, těma se ty póry zmenší....viz učivo fyziky na střední škole...
btw: vypozoroval jsem jak to jede v závislosti na počasí. když je tak kolem 10 stupňů a je po dešti, tak mi to jde nejlíp za plynem (peugeot 205 1,9D - ale šetřím na bawo)
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Osobně zastávám teorii, že nejlepší je originál, už jen proto, že ho vymýšleli páni konstruktéři a dali si s každým dílem, s každou součástkou velkou práci a přemýšlení a zkoušení na brzdě a do výroby schválili jen to, co funguje a to dobře. Aerodynamika a rezonátory, to je pánové věda. Mimoto jsem si na německém e30 netu přečetl polemiku o filtrech vzduchu a popisovali tam, že pouhým sejmutím nátrubku z origo vzducháče se zpomalí reakce na přidání plynu ve středních otáčkách. Všichni tunujeme, co to jde, hlavně abychom ušetřili a aby to víc řvalo. Sám jsem si zkusil na náhradním deklíku od filtru vypilovat velkou díru, kvůli "lepšímu zvuku". Letěla smykem, u horkého motoru houpal volnoběh. Mimoto nepochybuji o tom, že vložka by byla zanesená bordelem od motoru 3 x dříve. Ale každý se učí.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Doporucuju precist toto: http://www.lpx.cz/schnmot1.htm Nenechte se zmas recma o Kawasaki, o par radku nize pisou ze grafy jsou od BMW.
A znalci vyfuku jiste vedi vice nez je psano zde: http://www.lpx.cz/exh1.htm
A znalci vyfuku jiste vedi vice nez je psano zde: http://www.lpx.cz/exh1.htm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary