Motor - Filtry Green nebo K&N ?

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 13:22

Peťas píše:Neměla :!: Měl jsem to od "novoty" a několkrát jsem tam dával novou obyčejnou vložku a prostě to od těch 4.5t ot moc jet nechtělo. Když jsem tam pak dal ten KingDragon, tak to šlo krásně až po ten omezovač.
Prutocnost filtru neni jedina vlastnost, pomerne dulezita je filtracni schopnost. Veris filtru skrz ktery je videt? Ma-li motor najezdit par set tisic kilometru, je filtrace docela dulezita. Rozdily pohled na to maji zavodnici, kteri tak jako tak motor generalkuji po nekolika zavodech.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtry Green nebo K&N ?

Příspěvek od DAN » 08. 02. 2004 13:52

Paluš píše:Zdar kluci, co myslíte mezi těmito značkami, kterou volit :?:
Prej je lepší Green-maj prej jinak ( líp ) zpracovanou bavlnu-tím se chluběj. Něco na tom možná bude.
Jinak souhlasím se všemi "pochybovači".
Jak píše Francis, je to přece docela divný, když se mrknu na ten filtr a vidím díry jako kráva.
Až mi někdo ukáže objektivní, průkazný měření funkce takovýho filtru, tak si ho klidně naseru do všech svejch aut. Zajimalo by mě jak dobře to filtruje - čímž to asi zkončí-nedoporučující hodnocení. A kdyby ne, tak přesnej graf jak se "zlepší" křivky výkonu, krouťáku, emisí,...
Wod nějaký státní zkušebny, ne od výrobce :twisted:
Zatím jsem fšude četl jen samý sebevychvalující žvásty. Stejně jako ten "twister", "powerkabely",..... a jiný podobný dekadentní pičičurinky :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 08. 02. 2004 16:20

Francis píše:Prutocnost filtru neni jedina vlastnost, pomerne dulezita je filtracni schopnost. Veris filtru skrz ktery je videt? Ma-li motor najezdit par set tisic kilometru, je filtrace docela dulezita. Rozdily pohled na to maji zavodnici, kteri tak jako tak motor generalkuji po nekolika zavodech.
Nikde jsem nepsal že je to super a doporučuji to. Jenom jsem napsal, že to, aspoň u některých, aut jde poznat. Nikde jsem taky nerozebíral jejich vlastnosti. Taky jsem napsal, že se to finančně určitě nevyplatí.

Jednoznačnou odpověď by přineslo jedině nějaké průkazné měření (jak tu již bylo zmíněno). Papírové filtry mají určitě dobré filtrační schopnosti a proto se taky používají. Určitě jsou ale i jiné materiály, které mají stejné filtrační schopnosti při lepší propustnosti vzduchu, ale jsou dražší (opět zde netvrdím, že to musí být právě bavlněné filtry, ale taky to nevylučuji). Papírové filtry se prostě používají proto, že mají velmi dobrý poměr mezi cenou a kvalitou. A výrobcům aut jde hlavně o zisk, že 8) . Tady by se dalo namítnout, že těch 1500,-Kč rozdílu by cenu auta až tak moc nezvedlo. To je taky pravda, ale takových "maličkostí", které by mohly být o něco lepší než jsou, je na autě víc a dohromady by to už jistě bylo dost poznat.

Přes ten Green teda nějak vidět není 8)

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 18:37

No tak ....... když to tak zhrnu, tak podle vás .... na jedné straně jsou sportovní filtry mnohem dražší, než papírové s lepší filtrací a přitom mají horší filtrací, ale logicky lepší propustnost :?: :!: :roll: To je nějáký ujetý ........ :shock: :roll:
Potom mi uniká jejich smysl používání a napouštění jejich drahými přípravkami a vůbec odvaha těch výrobců od K&N a GREEN prosazovat jejich filtry s rizikem poškození motorů :!: ..... přitom přední výrobci světoznámých značek vozů je hojně využívají ...... to se mi nezdá :? ..... vždyď, kdyby na věc přišlo, tak by je všichni ukamenovali, mají-li takový mizerný filtrační ůčinek, jak někteří tvrdí.
Tak ... a teď mě kamenujte :) :wink:

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 08. 02. 2004 18:40

Přidám se k diskuzi... :wink:
Použil jsem sportovní bavlněnou vložku od fy BMC (Itálie) na svém 318i M40 a musím konstatovat jisté zlepšení. Motor jde lépe za plynem, ochotně se vytáčí až do maximálních povolených otáček :D
Spotřebu neměřím, ale je v normě, stejně to neřešim 8)

Finální verdikt: vyplatí se, ale pouze kvalitní vložka. Cena je sice vyšší, ale dá se prát, takže když spočítám kolik bych dal za filtry, docela se to rentuje... :P
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 08. 02. 2004 20:41

Ace píše:Přidám se k diskuzi... :wink:
Použil jsem sportovní bavlněnou vložku od fy BMC (Itálie) na svém 318i M40 a musím konstatovat jisté zlepšení. Motor jde lépe za plynem, ochotně se vytáčí až do maximálních povolených otáček :D
Spotřebu neměřím, ale je v normě, stejně to neřešim 8)

Finální verdikt: vyplatí se, ale pouze kvalitní vložka. Cena je sice vyšší, ale dá se prát, takže když spočítám kolik bych dal za filtry, docela se to rentuje... :P
souhlasim s Ace-m - v červenym jsem měl taky BMCčkovou vložku (užil jsem si jí ale jen 4 dny :( ) a přesně tak - motor se líp vytáčel a zvuk se taktéž zlepšil

na nynějšim modrym mam ale obyc. papirovou vlozku a taky se s tim da zit :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 20:53

Ace mi dal tip na BMC filtry a našel jsem tam to, o čem jsem se tady snažil hovořit ..... náporový filtr CDA.
http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp

Dík Ace, to je vono co jsem hledal, netušil jsem, že je něco takového už vymyšleno, přitom mě to jenom napadlo :)
Otázka ..... co to stojí :?: .... bude to asi ranec :wink:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 21:02

Kdyz je to tak super, tak proc to nedava BMW nebo Mercedes nebo jine drazsi znacky v prvovyrobe? Proc to nenabizeji jako oficialni nahradni dil? Pritom napr. BMW prodava M-technik komponenty - tlumice, pruziny, ... Proc neprodava bavlneny filtr? Protoze se tam neda zarucit zivotnost. Dost "tuningovych" dilu je jen tahani penez z kapes duverivych lidi. Ruznymi prisadami do oleje pocinaje a plastovymi falesnymi vydechy a nadechy konce.

Howgh.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 08. 02. 2004 21:13

Francis píše:
Bobo píše:Nemaj náhodou třeba WRCčka a podobný náporový sání? Maj...
Maji sani co nejvyse aby neluxovaly prach z trati.
To jo, ale proč to sání je roztáhlý třeba do celý šíře masky a pak se zužuje?... Neni tohle snad náporový sání? Proti prachu to je, ale rovnou by mohli mít jako gazíky takovej ten šnorchl nad střechu :)
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 21:26

Francis píše:Kdyz je to tak super, tak proc to nedava BMW nebo Mercedes nebo jine drazsi znacky v prvovyrobe? Proc to nenabizeji jako oficialni nahradni dil? Pritom napr. BMW prodava M-technik komponenty - tlumice, pruziny, ... Proc neprodava bavlneny filtr? Protoze se tam neda zarucit zivotnost. Dost "tuningovych" dilu je jen tahani penez z kapes duverivych lidi. Ruznymi prisadami do oleje pocinaje a plastovymi falesnymi vydechy a nadechy konce.

Howgh.
Ach jo Franci ..... s tebou je těžka debata :wink: :) Je to o tom, že je to právě TUNING a na každým pak záleží, jak si ho upraví. Kdyby výrobci dávali do aut vše nej, tak by to jejich auto bylo na konkurenčním trhu neprodejné. Máš pravdu, že některé věci jsou hovadiny, ale o tomhle naporovém sání nevidím důvod nefunkčnosti, samozřejmě to nenahradí plnohodnotné Turbo ..... to mi je jasný 8)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 22:06

Paluš píše:Ach jo Franci ..... s tebou je těžka debata :wink: :) ...
Tezke je to s tebou. Klidne jsem mohl v prvni reakci napsat, ze dle meho skromneho mineni je bavlneny filtr do bezneho provozu uplne na ho*no, jen nechci byt vulgarni a nechci ti kazit nadseni :-) Myslel jsem ze na to po mych narazkach prijdes sam. Ach jo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
luissa
Příspěvky: 81
Registrován: 05. 09. 2003 20:09

Příspěvek od luissa » 08. 02. 2004 23:47

Pokud se mohu připojit k diskusi. Dříve jsem si koupil na 1,8 M40 Bavlněný filtr konus, zlepšení tam nějaké bylo. Přišlo mi, že motor lépe "dýchá", ale ten kravál byl fakt hroznej. Když si to člověk "dával" byla prima kulisa, ještě s výfukem. Nemělo to chby, ale když člověk jel jen tak pohoda, tak to dost obtěžovalo. Konus jsem tedy prodal dal jsem tam je bavlněnou vložku, se kterou jsem byl docela spokojen. Byla od KingDragon a stála asi 1300kč. Jak už bylo řečeno, tak když jsem spočítal náklady na norm filtry a na tuhle vložku s čistěním, myslím, že to vyšlo tak nějak na stejno. Po používání vložky asi 45000km, se při malé Go motoru nenašlo nějaké zlášť velké opotřebení motoru.


P.S.: Souhlasím s tím, že je na trhu hafo hovadin a tahačů peněz s názvy TUNING. Nechápu, jak si některé věci může vůbec někdo koupit. Když některé věci vidím, ze srdce se zasměju. Docela už mě chytá fantaz, když toto slovo slyším.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 23:58

Jen se klidně připoj, čím více lidí, tím více názorů. To co píšeš o konickém filtru a s tím i hlučnost ..... s tím plně souhlasím, ale co si myslíš o tom náporovém sání BMC CDA :?:

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 09. 02. 2004 10:51

hmm ja souhlasim s francisem a ondrou, jednak tam funguje placebo efekt ze za vyhozeny penize neco mas, druhak novej filtr je vzdycky lepsi, ja osobne menim klasickej vobycejnej filtr kazdych 5000km.

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

to

Příspěvek od Flery » 11. 02. 2004 00:07

to by bylo abych tu chyběl :twisted: Tak osobně sem měl možnost už před 5 lety mít v autě M10 /318i/ kat - filtr KN konickej.no byl sem moc spokojenej hlavně proto že se to dalo vyprat, šlo to do otáček líp a vypadalo to líp než krabice.Zkušenosti - dneska sou ty že některýmu autu to přidá dost.některýmu míň.Pamatuju si když DC ode mě vzal 318i M10 a dal tam klobouk a přijel pro kola a svez mě sem mu hned řikal co si s tim delal že to tak jede???,chce to zavřít plechem, žádnej teplej vzduch a přivedst tam studenej vzduch trubkou z alu.Kámoš vyřešil že do originál krabice na filtr oddělal koleno dal tu hliníkovou trubku a nakroutil dolu do otvoru do mlhovky takže takovej náporáček malej ale divte se je to znát,má tam vložku GREEN. Takže doporučuji!!! Ale osobně NO NAME se sežene za 800-1000 kč a je to stejný jak green nebo KN +/- akorát neplatíš značku,sadu pak kupovat GREEN kvůli ceně! :shock:
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 11. 02. 2004 11:03

můj názor ohledně těch filtračních schopností bavlněných filtrů.
sice přes něho jde vidět, ale právě proto se to má ošetřovat těma sra.kama, těma se ty póry zmenší....viz učivo fyziky na střední škole...

btw: vypozoroval jsem jak to jede v závislosti na počasí. když je tak kolem 10 stupňů a je po dešti, tak mi to jde nejlíp za plynem (peugeot 205 1,9D - ale šetřím na bawo)

Uživatelský avatar
speedfred
Příspěvky: 361
Registrován: 01. 10. 2003 17:36
Bydliště: niekde v CSSR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedfred » 11. 02. 2004 19:15

ja som dal do mojej e30 otvoreny filtr, a mal som pocit,ze motor ide lepsie do otacok/mozno bol zasraty povodny filter/ a ten zvuk tiez stoji za to...,ked tak predupnem plyn na neutralu
vcelku to ujde

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 11. 02. 2004 19:47

Osobně zastávám teorii, že nejlepší je originál, už jen proto, že ho vymýšleli páni konstruktéři a dali si s každým dílem, s každou součástkou velkou práci a přemýšlení a zkoušení na brzdě a do výroby schválili jen to, co funguje a to dobře. Aerodynamika a rezonátory, to je pánové věda. Mimoto jsem si na německém e30 netu přečetl polemiku o filtrech vzduchu a popisovali tam, že pouhým sejmutím nátrubku z origo vzducháče se zpomalí reakce na přidání plynu ve středních otáčkách. Všichni tunujeme, co to jde, hlavně abychom ušetřili a aby to víc řvalo. Sám jsem si zkusil na náhradním deklíku od filtru vypilovat velkou díru, kvůli "lepšímu zvuku". Letěla smykem, u horkého motoru houpal volnoběh. Mimoto nepochybuji o tom, že vložka by byla zanesená bordelem od motoru 3 x dříve. Ale každý se učí.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 11. 02. 2004 22:06

Doporucuju precist toto: http://www.lpx.cz/schnmot1.htm Nenechte se zmas recma o Kawasaki, o par radku nize pisou ze grafy jsou od BMW.

A znalci vyfuku jiste vedi vice nez je psano zde: http://www.lpx.cz/exh1.htm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 14. 02. 2004 11:54

Jakápak zvěrstva asi dělají vyndané Katy, beztlumičové výfuky, amatérsky navražděná sání a filtry v autech v našem klubu? ach jo

Odpovědět