Motor - Filtry Green nebo K&N ?

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Motor - Filtry Green nebo K&N ?

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 09:18

Zdar kluci, co myslíte mezi těmito značkami, kterou volit :?:
....... připadá mi tá filtrační technologie stejná a pak, volit jen filtr do boxu nebo celý kit přímého sání :?: Mám dojem, vyhodím-li box, tak to bude hlučný .
Narazil jsem na filtr TWISTER ....... máte s tím někdo zkušenost a proč je o tolik dražší :?: ....... co tá spirála co je uvnitř .... je to snad kvůli výření vzduchu :?:
Celkem dost otázek, ale než vyhodit prachy pro nic, tak bych rád vaše zkušenosti a názory.

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 08. 02. 2004 09:33

Ja to nechavam ako posledny "upgrade", ale uz teraz som rozmyslal nad tym ze by bolo vyhodnejsie asi filter do origo boxu... predsalen tam uz to mas "odstinene" od horkeho vzduchu od motoru... :roll:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 08. 02. 2004 09:34

Je to škoda peněz.

Asi někdy sednu a napíšu nějakej pokec na e30.cz

Když to shrnu, dáš -li kónus bez dalších úprav = výkon jde dolů.
Dáš-li vložku - výkon, zvuk všechno stejný.

Toť nejen moje zkušenost.

Když už chceš víc výkonu, tak popřemejšlej o něčem co má lepší poměr cena/výkon.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 09:34

Kdyz vyhodis airbox tak nejen ze to bude hlucne ale navic bude motor nasavat teply vzduch za chladicem a okolo motoru. Teply vzduch = ridsi vzduch = mene vzduchu v motoru
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 09:45

Myslel jsem si to ..... taky jsem neshledal velký význam těch filtrů, možná to něco přidá, ale je to asi zanedbatelné oproti vynaložených prachů.
Franci s tím teplým vzduchem ..... to je fakt, napadlo mě ..... co tak přivést do boxu náporovej vzduch .... něco jako lehčí turbo, zkoušel jste to někdo ? Co by na říkala váha ..... :roll:

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 08. 02. 2004 09:48

Na druhou stranu praxe z motorek:

Suzuki Bandit 1200 na brzdě: série-102k
série + laděný výfuk Laser - 113k
série + výfuk + filtr - 120k

Nedávaly se tam žádný jiný trysky ani power comander, prostě jen tohle.

U jinejch banditů to nebylo uplně stejný ale hodně podobný.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 09:49

Paluš píše:... to je fakt, napadlo mě ..... co tak přivést do boxu náporovej vzduch .... něco jako lehčí turbo, zkoušel jste to někdo ? Co by na říkala váha ..... :roll:
Ucinek naporu by se projevil tak pri 200+ km/h :-) a mozna az vyse
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 09:59

Francis píše:
Paluš píše:... to je fakt, napadlo mě ..... co tak přivést do boxu náporovej vzduch .... něco jako lehčí turbo, zkoušel jste to někdo ? Co by na říkala váha ..... :roll:
Ucinek naporu by se projevil tak pri 200+ km/h :-) a mozna az vyse
Tý vééé ..... :lol: ... to mi teda chceš říct, že čistě teoreticky ..... nedosáhnu při rychlosti dejme tomu 120 - 150 km náporového tlaku, jakým tlačí turbo. Přece běžná turba tlačí 0.5 až max 1.2 atm. .... pokud se nemýlím .
Když to vemu laicky a vytáhnu za jízdy ruku, tak je to nápor jako sviňa ......

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 08. 02. 2004 10:01

Paluš píše:... to je fakt, napadlo mě ..... co tak přivést do boxu náporovej vzduch .... něco jako lehčí turbo, zkoušel jste to někdo ? Co by na říkala váha ..... :roll:
Francis píše:... Ucinek naporu by se projevil tak pri 200+ km/h :-) a mozna az vyse
.

to jo, ale kdyz tam privedes studenej vzduch tak bude mit 100% kladnej ucinek, ne?
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 10:29

Robert píše:Brácha mi nedávno ukazoval nějakej výrobek z Německa, kterej funguje jako turbo akorát z elektromotorem, takže fachá když ho zapneš. Vycházel kolem 7tis, ale abych pravdu řekl, tak přesně nechápu co to udělá z bohatostí atd. Třeba si to pobere řídící jednotka a obohatí to sama či co. Mám dojem že tam už nedělali jiné úpravy než tohle.
To máš asi na mysli Power Booster .... že :?: :roll:
http://www.jkdesign.cz/
...... to si myslím, že je blbost :wink:

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 11:38

Je tady nějaký šílený fyzik, který to dokáže zhruba spočítat, jakého tlaku se dosáhne při určité rychlosti ..... celkem by mě to zajímalo a nebudu asi sám. Vždyť starší závodní motory toho hodně využívali, tak to přece musí mít nějaký efekt .... ne :?: :roll:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 12:41

Paluš píše:Je tady nějaký šílený fyzik, který to dokáže zhruba spočítat, jakého tlaku se dosáhne při určité rychlosti ..... celkem by mě to zajímalo a nebudu asi sám. Vždyť starší závodní motory toho hodně využívali, tak to přece musí mít nějaký efekt .... ne :?: :roll:
Problem je, ze bude plnici tlak zavisly na rychlosti vozu a ne na otackach motoru. Pri akceleraci z 0 km/h, kdy je potreba nejvice vykonu, bude plnici tlak pranepatrny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 12:56

Francis píše:
Paluš píše:Je tady nějaký šílený fyzik, který to dokáže zhruba spočítat, jakého tlaku se dosáhne při určité rychlosti ..... celkem by mě to zajímalo a nebudu asi sám. Vždyť starší závodní motory toho hodně využívali, tak to přece musí mít nějaký efekt .... ne :?: :roll:
Problem je, ze bude plnici tlak zavisly na rychlosti vozu a ne na otackach motoru. Pri akceleraci z 0 km/h, kdy je potreba nejvice vykonu, bude plnici tlak pranepatrny.
To máš pravdu, ale aspoň něco, než nic ...... náklady minimální a za pokus, co to bude dělat ... :roll: :?:
Spíš počítám s teorií, že už budeš mít nějákou rychlost ...... akcelerace z 0 km se mi jeví málo za normálního provozu využitelná ... k když bych dal přednost klasickému turbu :lol: , ale to je drahý jako sviňa :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 13:03

Paluš píše:To máš pravdu, ale aspoň něco, než nic ...... náklady minimální a za pokus, co to bude dělat ... :roll: :?:
Spíš počítám s teorií, že už budeš mít nějákou rychlost ...... akcelerace z 0 km se mi jeví málo za normálního provozu využitelná ... k když bych dal přednost klasickému turbu :lol: , ale to je drahý jako sviňa :twisted: :twisted:
Muj posledni prispevek do teto diskuse o nicem: Kdyby to bylo nejak vyuzitelne a melo to nejaky ucinek, urcite by se neco takoveho objevilo na vyrabenych autech a nebo alespon v autosportu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 08. 02. 2004 13:04

ondra_m píše:Dáš-li vložku - výkon, zvuk všechno stejný.

Toť nejen moje zkušenost.
Úplně s tím nesouhlasím. Kdysi jsem dal vložku KingDragon do Filcky 1.6 a výsledkem bylo, že se bez problémů vytáčela až na omezovač (kdo s tím jezdil tak ví, že klasicky to někde kolem 4.5t ot. najednou přestane táhnout) a spotřeba se snížila o cca 1l při stejném stylu jízdy.

Nedávno jsem dal vložku Green do E36 320i a jediné co jsem poznal, tak bylo taky snížení spotřeby o toho 0.5l. Nějaké další změny nelze postřehnout, odhalila by to jedině brzda. 110kW je už relativně slušný výkon a i kdyby ta vložka přidala třeba i 2kW :lol: , tak totěžko někdo jen tak pozná.

Když ale porovnám cenu nové vložky cca 200,-Kč a vložky Green cca 1600,-Kč, tak se to určitě nevyplatí.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 13:08

Peťas píše:
ondra_m píše:Dáš-li vložku - výkon, zvuk všechno stejný.

Toť nejen moje zkušenost.
Úplně s tím nesouhlasím. Kdysi jsem dal vložku KingDragon do Filcky 1.6 a výsledkem bylo, že se bez problémů vytáčela až na omezovač ...
Asi stejny efekt by mela jakakoli NOVA vlozka misto puvodni prachem ucpane :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 08. 02. 2004 13:11

Francis píše:
Paluš píše:To máš pravdu, ale aspoň něco, než nic ...... náklady minimální a za pokus, co to bude dělat ... :roll: :?:
Spíš počítám s teorií, že už budeš mít nějákou rychlost ...... akcelerace z 0 km se mi jeví málo za normálního provozu využitelná ... k když bych dal přednost klasickému turbu :lol: , ale to je drahý jako sviňa :twisted: :twisted:
Muj posledni prispevek do teto diskuse o nicem: Kdyby to bylo nejak vyuzitelne a melo to nejaky ucinek, urcite by se neco takoveho objevilo na vyrabenych autech a nebo alespon v autosportu.
Nemaj náhodou třeba WRCčka a podobný náporový sání? Maj...
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 08. 02. 2004 13:14

Francis píše: Muj posledni prispevek do teto diskuse o nicem: Kdyby to bylo nejak vyuzitelne a melo to nejaky ucinek, urcite by se neco takoveho objevilo na vyrabenych autech a nebo alespon v autosportu.
.... diskuse o ničem :?: :? od toho je tady to forum né :?:
Byl to jen pokus nastínit tuto možnost ....... co se týče používání tohoto systému nasávání, ... tak namátkou toho ze začátku využívala hojně F1 a jiná sportovní auta, tak to asi nebude o ničem ...... ale beru tvůj názor :)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 02. 2004 13:17

Bobo píše:Nemaj náhodou třeba WRCčka a podobný náporový sání? Maj...
Maji sani co nejvyse aby neluxovaly prach z trati.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 08. 02. 2004 13:17

Francis píše:Asi stejny efekt by mela jakakoli NOVA vlozka misto puvodni prachem ucpane :-)
Neměla :!: Měl jsem to od "novoty" a několkrát jsem tam dával novou obyčejnou vložku a prostě to od těch 4.5t ot moc jet nechtělo. Když jsem tam pak dal ten KingDragon, tak to šlo krásně až po ten omezovač.

Odpovědět