Motor - Filtry Green nebo K&N ?

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 23:02

jo to znam, mel jsem od nich odhlucnovací sadu na Fabii - ale porad se mi zda, vzledem k cene, dostupnosti a formovatelnosti pro me molitan lepsi :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 15. 02. 2004 23:12

DC píše:jo to znam, mel jsem od nich odhlucnovací sadu na Fabii - ale porad se mi zda, vzledem k cene, dostupnosti a formovatelnosti pro me molitan lepsi :)
.... a není ten molitan přece jen náchylnější na teplo v motorovém prostoru :roll: . Mám zkušenost, že se začne časem drolit :?

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 23:17

no to se uvídí časem - ve Fabii jsem ho měl taky jako izolaci a pohoda

asi tam ještě přidam hliníkovej plát, aby to bylo pevněji oddělené...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 15. 02. 2004 23:40

No ten silikon nebyla primo narazka na tvy xenony, ale spis obecne na takovej ten trend lepidel a silikonu jakozto spojovaciho materialu...i kdyz si bud jist, ze provedeni se taky neshoduje zrovna prilis s moji predstavou, ale budiz tomu tak, ze je toto provedeni provizorni.
Lepsi izolent tepla bych si predstavoval minimalne takovej, ze kdyz si ho dam pred pusu a fouknu do nej, tak ze s nim neprojde vzduch tak jako molitanem. Vidim ze uz nemusim ani uvadet priklad, uz byl uveden.
Ale ze by izolace na kapote byla molitanova ? To bych teda oponoval, me osobne moc molitan nepripomina. Nevim teda co tam mas ty, ale ja tam rozhodne molitan nemam - jednou jsem ji videl vznicenou, na chrysleru, byla uplne nechutne opalena, ale jak jsem rikal, to neberu jako ze by byla tak velka hrozba, kazdopadne se mi nezdalo, ze bys to tam mel nak fixovany, takze sice je daleko od vrtule, otazkou kde bude po projeti par zatacek, par prudkejch brzdeni a motor taky zcela bez vibraci neni.
Mno jak rikam, neber si to tak osobne, ja to neresim, pro me za me si at si tam klidne nekdo da krabici od bot a do kazdy steny da este vetracek k PC, kdyz se mu to bude libit....bude to zajiste velice originalni :)

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 16. 02. 2004 06:52

zase musím oponovat - tenhle molitan je tak hustej, že se přes něj ani motor nedadechnul :o

a ohledně izolace kapoty - ta je u Tvý amerikánský verze opravdu jiná - ale na jiný E30 jsem ji eště neviděl... minimálně chromáci maj jako izolaci vrstvu molitanu přibližně stejně tlustou, kterou jsem použil já
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 16. 02. 2004 20:43

Ano v tom mas pravdu. Izolace je trochu jina a sice od 8/1989 nicmene i kdyz mam mizernou pamet, muj chromak byl 86 a ze by jeho izolace na kapote pripominala molitan, to zrovna az tak moc ne. Nicmene i kdyby, tak je to izolace HLUKOVA. Je to SOUND absorber, nikoliv TEMPERATURE.
Ale dyt je to fuk, jsem psal ze uz to neresim, nazory znas, rozhodnout se musis stejne sam, neb kazdy je stesti a sveho BMW strujcem.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 16. 02. 2004 22:49

vzduch je velmi špatný vodič tepla (malá hustota) a v molitanu je hodně mikrokomůrek (ve kterých je vzduch), který tedy fungujou i jako tepelná izolace
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 16. 02. 2004 23:45

Ano, anoooo ja uz nic nerikaaam. Je to uplne dokonaly, ja to taky chci :) Ustrihni mi taky kus molitanu prosim prosim :lol: At mam originalnejsi auto, treba kdyz ho pak uvidej nekde v BMW tak ho budou este vic obdivovat a bude se mu od nich dostavat vice uznani nez doted. Zkus jich schvalne par objet, co ti reknou.

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 17. 02. 2004 12:05

myslím že by hodně lidí tady zajímalo, jak dopadl ten test na brzdě jak jste to tu navrhovali..........
třeba by se na to i pát lidí složilo....
a co říkáte na molitanové filtry :?: mám ho v peugeotu 205 diesel
mám ho vyměnit za papírový? nebo bavlněný?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 17. 02. 2004 18:05

Zoby píše:myslím že by hodně lidí tady zajímalo, jak dopadl ten test na brzdě jak jste to tu navrhovali...
Test domluvime v patek na biftekach.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 17. 02. 2004 21:12

Francis píše:
Zoby píše:myslím že by hodně lidí tady zajímalo, jak dopadl ten test na brzdě jak jste to tu navrhovali...
Test domluvime v patek na biftekach.
Kurňa, kdyby jste nebyli tak z ruky :!: :evil: Docela by mě ten test zajímal ..... když tak, jestli se to uskuteční, tak to tady po testech rozbal Franci :D

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 17. 02. 2004 21:30

Paluš píše:Kurňa, kdyby jste nebyli tak z ruky :!: :evil:
Vse je otazkou priorit. Ani ja nemam Pragl za humny.
Paluš píše:Docela by mě ten test zajímal ..... když tak, jestli se to uskuteční, tak to tady po testech rozbal Franci :D
Si pis ze sem dam grafy-vykonoce krivky z brzdy. Snad to alespon na chvili nektere ignoranty presvedci :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 17. 02. 2004 23:58

DC píše:hele já dobře vim, že ty chceš mít auto co nejvíc origo z fabriky a to je samozřejmě dobrý, ale tohle modrý co mam bych musel šlechtit ještě hooodně dlouho, tak ho aspoň využívám k otestování různých věcí...
No, to mas castecne pravdu, ale na druhou stranu se zlepsovakum nebranim, ale musi byt udelane tak, ze kdyz se na ne podivas, tak kolikrat je ani nepostrehnes a budes si myslet ze je to tak z fabriky i kdyz tomu tak neni. Proste se ubiram trochu jinym smerem. A nesnasim bastly :evil: A hlavne: BMW neni zadnej pokusnej kralik. To mas mit rad, slechtit ho a uctivat a ne na nem delat pokusy.
a co říkáte na molitanové filtry
Mno tak uz tomu nerozumim, oni jsou i molitanove filtry....a na druhe strane nekdo ma zase kouzelny kosmicky molitan, kterym vzduch temer zase neprojde - nic, jen mala rejpava :lol:
DC píše:proc hned tak zhurta ? ja jsem hned nazacatku psal, ze to chci vyzkouset a porovnat
Asi proto tak zhurta, ze vecne oponujes nesmyslnymi argumenty, proti vecem, ktere jsou jasne podlozene nejakym odbornym vyzkumem. Me kdyz neco rekne clovek jako Francis, tak si z toho vetsinou odnesu poznatek, oponuju treba v pripade ze mam jiny nazor - to ano, ale pokud mi muj nazor nekdo vyvrati logickym vysvetlenim, ktere mi navic takto dolozi, tak to akceptuju a reknu si ze jsem se mylil a pripadne si zanadavam na to, ze me pracne vzdelavani v technickem oboru bylo k nicemu a ze za to samozrejme muzou profesori :lol:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 18. 02. 2004 00:15

Snad to tady neskonci podobne jako debata o turbu nebo o cem to bylo. Navrhuju primeri prinejmensim do biftekoveho patku, kde snad domluvime akci na motorove brzde. Pro zapometlivce zopakuju co jsem navrhnul DC: Zajedeme nekdy spolecne na Jarov. Kdyz bude maximalni namereny vykon s konickym filtrem +4 PS a vice, platim celou legraci ja. Kdyz bude v rozmezi 0 az +4 PS jdeme na pul. Kdyz bude s konickym filtrem mensi, platis to cele ty.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 18. 02. 2004 00:47

Tak tak, taky nesleduju ucel v tom, abysme se tu zhadali jako prasata a zacali tu hazet spinu jeden na druhyho. Vzdycky si rikam ze uz je ten thread dost dlouhej a ze to je to posledni,co napisu, ale pak mi to vzdycky nak neda a rejpnu si :) Nastesti DC vi ze jsem sprymar a ze do nej dloubu zamerne za ucelem toho, aby si sam uvedomil a delal pro auto veci uzitecny a ne kraviny, ktery nikam nevedou. Takze rozhodne, primeri plati, DC vi jak to se mnou je a parkrat uz mou kritiku i ocenil pri nasich debatach, akorat tady v tom pripade se to nejak nechce povest :)

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 18. 02. 2004 07:07

pokud je tohle pro nekoho valka, tak to mě mrzí...

já se snažím být tolerantní a lidí, kteří jsou tady mnohem déle uznávám, protože vědí vo co gou

tohle mi ale vrtá hlavou, protože vim jak se chovala naše rodinná Fabie a i následně 318ka co jsem měl po aplikaci filtru

a navíc to bude i zajímavý pro ostatní lidi

proč se přít nad teorií, když můžeme ověřit jak se to bude chovat...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 18. 02. 2004 07:26

DC píše:pokud je tohle pro nekoho valka, tak to mě mrzí...
Zatim to valka neni :-) Ja to psal jen jako prevenci. Beru zpet, postuchujte se dal.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 18. 02. 2004 18:15

Mno sice neuznavam pouzivani BMW jako testovaciho kralika, ale na test teto veci v praxi se docela tesim, muze to byt zajimavy. Me proste spis vytaci ten molitan :) ten je proste uchvatnej. :lol: :lol: :lol:
To je jasny ze to neni valka Franci, ale radsi se budem dal postuchovat treba pres ICQ nebo kdyz se potkame v garazi, at tady s tim nezasirame forum :)

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 18. 02. 2004 18:34

Hoši ... hoši, tady bylo dáno nějaké technické téma a vy se bavíte o kravinách :!: :twisted: , držte se k věci, nebo jděte od toho :!:
.... zabíráte forum o ničem :evil:
A teď mě kamenujte :aaa: :wink:

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 25. 02. 2004 10:33

:?: ????tak jak jste se dohodli na tom testu na brzdě???? :?:

Odpovědět