Motor - Filtry Green nebo K&N ?

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 05. 03. 2004 20:09

Můžete hoši napsat, kolik to stálo ? Zajedu si tam asi taky. Je to zajimavý.

Výsledek mě, po pravdě řečeno, překvapil. Věřil jsem, že sázku vyhraje Francis.
Kolik má ten motůrek nalítáno. Jak to, že má výkon 110kW ? A krouťák zase vyšší jak hodnota v TP. Asi už nebudu nikde radši řikat, že mám pod kapotou 172 koníků, asi tam určitě nebudou. :roll: :oops:
Díky za realizaci dost dobrýho nápadu. Podali jste důkaz o tom, že na těch filtrech asi něco bude.

P.S.: Neumím si ty obrázky přímo srovnat, co ty křivky. Je to s tím sportovním filtrem lepší fšude nebo jen max hodnoty?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 05. 03. 2004 20:21

tak výsledky už znáte a bylo to perfekt - celá akce stála jen 900 - tzn. mě 450 a Francise taky 450 :)

je tohle normální projevení ojetého motoru - tzn., že maximum je už v 4800 - tzn. o 1000 ot. jinde?

co to může způsobovat? nastavení ventilů, vačka? má cenu to řešit, nebo se na to mam vykašlat?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 05. 03. 2004 20:27

Ale je zajimavy ze maximalni kroutak je ve 4000 tak jak ma bejt.a jeste je dokonce vetsi. Narozdil od max. vykonu kterej je o 1000ot jinde :?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 03. 2004 20:29

Naozaj zaujímavé. Ale som prekvapený, že až toľko kobylek je pochcípaných. Hm, hm.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 05. 03. 2004 21:00

zdá, se že potom nárůstá neúměrně vnitřní tření, anebo se ztrácí komprese (možná díky špatně naštelovanejm ventilům...) ale vzhledem k tomu, že tomu vůbec nerozumim, tak nevim :)

tady jsou ještě nějaký moje fotky z akce ...

http://home.tiscali.cz/bmwe30/blau/b019.jpg až po 026.jpg nakonci :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 03. 2004 00:11

Vysledek me trikrat prekvapil:
  1. narust 2,5kW jsem necekal
  2. chciplych 20PS jsem cekal jeste mene
  3. vetsi kroutak pri 20 konich v kafilerii, tak tomu nerozumim
Uz meli dnes obsazeno, jinak bych nechal odbrzdit svou sbirku diferencialu. Jak budu mit dalsi cestu do Praglu, objednam se.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 03. 2004 00:48

Co takhle použitá škrtící klapka z 320i, 320i sací potrubí či výfuk z 320i ?

To by mohlo mít přesně tenhle efekt ne? Člověk nikdy neví co dělal předchozí majitel a už vůbec ne proč. Na to bych se mrknul.

No máš co dělat :-) I když, jsem zvědavej na sebe... :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 06. 03. 2004 01:00

To je fakt zajimavy .. nevejde se nahodou ten narust do odchylky ty brzdy? Kdyby byly ty mereni tri, melo by to jeste vetsi hodnotu.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 03. 2004 01:01

ondra_m píše:Co takhle použitá škrtící klapka z 320i, 320i sací potrubí či výfuk z 320i ?...
Podle fotky je to potrubi 2.5i

Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 06. 03. 2004 02:24

Nic naplat...to bude neco mezi nebem a zemi...nebo mezi molitanem a zemi... :lol: :lol: tezko rict :)
Sani bude OK, ale ten vyfuk vidim docela realne, alespon co si pamatuju, mel jsem k nemu posledne nejake vyhrady :)
Takze podlez cely auto a nevylejzej dokud to nevykoumas :)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 06. 03. 2004 07:52

2DC: co natlakovat palici? Zabrousit ventily....Zere hodne olej? Mozna jsou krouzky uz spatny :idea: :P
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 06. 03. 2004 11:41

motorky snad vždy udávají výkon na klice
snad jedině v Motohousu u testů z Anglie jsou uvedený výkony na kole

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 03. 2004 11:46

Robert píše:... Dost často udávaj výkon na klice a ne na kolech...
Metodika mereni je takova: Zmeri se vykon na kolech, pak se necha na volnobeh (nebo s vyslapnutou spojkou?) stolice i s autem dotocit a meri se ztratovy vykon (= odpor v prevodech). Obe hodnoty se sectou, resp. vykresli se souctova krivka v grafu. Vysledkem je vykon na klikovem hrideli.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 06. 03. 2004 12:07

Francis píše:
Robert píše:... Dost často udávaj výkon na klice a ne na kolech...
Metodika mereni je takova: Zmeri se vykon na kolech, pak se necha na volnobeh (nebo s vyslapnutou spojkou?) stolice i s autem dotocit a meri se ztratovy vykon (= odpor v prevodech). Obe hodnoty se sectou, resp. vykresli se souctova krivka v grafu. Vysledkem je vykon na klikovem hrideli.
To jo,ale to dopočítávání už neni tak přesný jako třeba měření přímo motoru ve stolici.

A pak je měření dynamický a statický - prostě pokaždý jinej výsledek :)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 03. 2004 12:11

Robert píše:To jo,ale to dopočítávání už neni tak přesný jako třeba měření přímo motoru ve stolici.
To jo, ale rozdíl urcite nebude takmer 12%, coz je DCho 20 PS v kafilerii.

Napr. Kalda nechal zmerit sveho M-technika s motorem S38B36. V dokumentaci je uvadeno 315 PS a namereno bylo 322 PS. Musim se objednat a nechat zmerit svuj stroj.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 06. 03. 2004 16:45

Francis píše: Napr. Kalda nechal zmerit sveho M-technika s motorem S38B36. V dokumentaci je uvadeno 315 PS a namereno bylo 322 PS.
Kdysi sem se o tom z s Kaldou bavil - rikal, ze to ma 315 normalne, ale ze z toho vyndal ruzny neuzitecny veci - a ted abych nekecal - kat, naky cerpadlo ... a odhadem to pocital na 340 PS - tech 20 ztraty to celkem odpovida...

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 06. 03. 2004 16:52

Děkuji Francisovi a DC za realizaci tohoto tématu a hlavně testu, který nám všem trochu objasnil otázku filtrů. Teď víme, že na tom něco je a výměna filtrů něco přidá na výkonu.
Jen bych rád věděl, zdali je tady u nás někde na Moravě taky brzda.
Mám tušení, že by měla být někde u Brna, nevíte to někdo :?:
Jen co se trochu rozjaří, jdu na brzdu. :lol:
Tímto vyzívám všechny na brzdu, co máte 318 iS, to proto, aby to bylo objektivní pro porovnání těchto typů motorů. Zajímalo by mě, jak na tom jsem. Zůčastnit se můžete samozřejmě i ostatní .... čím více, tím líp, ať víme, jak na tom jsme. Myslím, že by to mohla být výborná akce a všichni by to ocenili.
Huska ..... co myslíš :?: , už máš s akcí tady u nás zkušenost, nechceš to na jaro tuto akci zrealizovat :?: Poptám se tady u nás a kluci by určitě do toho šli. Zkusím prosondovat, kde je nejbližší brzda. Když tak se ozvi na SM.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 01. 06. 2004 02:02

DC píše:taxem si zase trošku hrál a jelikož levé dálkové světlo už nebylo v nejlepší kondici (dírky od kamínků a rosení), taxem ho vyndal aby uvolnilo místo pro přísun vzduchu do prostoru vzduchového filtru, kteréžto řešení ještě není finální; zatím testuji, ale už mám vymyšleno maskování :)

při současných teplotách to velmi pomáhá a po řádném zahřátí motorového prostoru, je po otevření kapoty vzduchový filtr a i odstíněná část sání příjemně studená...

taktéž jsem opět nasadil upravené(pro Xenony) kryty světel z motorového prostoru pro lepší izolaci od vody

foto klasicky na www.dcpages.tk
Vskutku originalni reseni vhodny BMW. A vubec elegantni reseni problemu. To si snad delas prdel, nebo me chces vyprovokovat k tomu, abych ti neco podobnyho napsal, nebo jako hodlas jezdit proste bez svetla, nebo jak to mam chapat ? Jako Zizka taky este nakou dobu zil bez oka, ale tohle fakt neberu jako reseni, naky maskovani asi fakt nepomuze.
To je asi jako ja, kdybych bez jakehokoliv badani kdyz nejsem spokojen s hodnotou, kterou mi treba vykazuje nakej budik rozebral palubku a presadil rucicku na hridelce, aby ukazovala, co ja chci videt. To udelam az tehdy, kdyz zjistim, ze opravdu je treba hnuta rucicka na hridelce, ale tomu bude predchazet X ruznych testu, mereni a inspekci vseho mozneho, co mi ten zaver potvrdi.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 01. 06. 2004 11:03

DC píše:kdyby nic, tak tenhle příspěvek jsem čekal :)
věř mi, že pokud se mi to vše podaří realizovat dle představ, tak na to budeš pěkně mrkat :)
No tak s trochou soudnosti jsi ani nic jinyho cekat nemoh.
Nevim na co bych mel mrkat, jestli na bawo mrkajici jen jednim okem...doufam ze pri tom mrkani nevybleju svuj strudlicek... :evil:

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 01. 06. 2004 11:22

Nebylo by lepší motor opravit?

Jestli tě to potěší, já před pěti lety taky skoušel takovýhle kraviny :-)
Ale vymyslel jsem to tak, že tam to světlo mohlo zůstat.
Ondra ex.M-Fahrer

Odpovědět