Motor - Filtry Green nebo K&N ?

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 14. 02. 2004 12:35

rozhodnul jsem se, kdyz ted delam na aute, vyzkouset prave rozdily mezi airboxem a sportovnim sanim

mam komplet vymyslenej system i včetně oddělení od teplýho vzduchu z motoru

v kufru už mam i filtr - ten velkej od Hanze z BMW klubu
teď jenom čekam na přírubu mezi váhou a filtrem

očekávám, že asi někdy ve středu by to mohlo být hotový a pak uvidíme

když jsem ten samej dal do 318ky M10, tak tam byl trošku rozdíl v pružnosti - na zvuku moc ne - prostě akorát

BTW když 2.5ka natahuje vzduch pres tenhle filtr a trochu se kopne do otacek, tak se krasne nadechuje :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 14. 02. 2004 16:53

jo přesně - kit od KN na 325i stoji 4 litry - a je to jen plastová příruba, malej filtřík a malá vzduchová hadice

mě to vyjde komplet na max 1200 Kč a pokud se to povede, tak by to mohlo bejt OK

dělam to hlavně pro ten zvukovej efekt nadechující se 2.5ky :) a pak taky proto, že se mi vůbec nelíbí airbox :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 15. 02. 2004 02:06

Pravda je, ze kazdej se nakonec rozhodne podle svyho, ja ovsem po nekolika uvahach o tomto reseni a po nekolika rozvahach s lidmi technicky znalymi jsem zvolil radeji poradnou filtraci a original, misto bastleni. A ze jsem o tom uvazoval a rozhodnuti zmenil, to muze par lidi potvrdit, ze Francisi ? :) Mno, takova krabicka, nikdy nevis kdy se hodi, klidne ji privez na bifteky :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 18:16

taxem zapracoval a filtr uz filtruje :)

fotky na http://bmw.zpevak.net/blauhfot.htm

poznatky z jizdy - chytlo to presně zvuk, kterej jsem chtěl - tzn. minimální změna, jen ve vyšších točkách víc pilovatější :)

a za 800 dobrá změna

teď mi ještě zbývá dodělat oddělení tepla v části kolem váhy vzduchu

nynější oddělovací příčka funguje perfektně - je tam signifikantní rozdíl teplot když se otevře motor - chtělo by to laser teploměr a změřit to...

a přes filtr teda vidět rozhodně není - je to poctivej velkej klobouk
Naposledy upravil(a) DC dne 20. 09. 2005 12:30, celkem upraveno 1 x.
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2004 19:10

Pred par dny jsem sem daval link na zajimavy clanek. Pripada mi ze ho nekteri necetli. Je tam zajimavy obrazek se zajimavym textem, puvodnim zdrojem jsou laboratore BMW. Davam se primo jeden dulezity obrazek a k nemu kus textu. Jde o tvar vstupniho hrdla saciho traktu.

Obrázek
Ale tohle je jiné kafe! Čím ostřejší je přechod mezi kuželem a okolním vzduchem, tím horší výkonová křivka.
Je to způsobeno tím, že na hraně ústí (křivka 1) vznikají turbulence, které vlastně v každém režimu chodu motoru zabraňují nasátí většího množství vzduchu.
Rádius tohoto přechodu musí být min. 90° a jeho poloměr co největší (křivka 4). Pak molekuly vzduchu vjíždí do nátrubku jako na horské dráze.


Vyrobil snad nekdo do "tuningoveho" filtru takovyto natrubek? Hadam ze ne. Povsimnete si rozdilu zejmena mezi variantou "1" a ostatnimi. Tam je rozdil patrny i pri 7k rpm a da se predpokladat i v mensich otackach.

V originalnim airboxu takovyto plastovy natrubek je, pokud ho nejaky "tuner" pred vami z duvodu odlehceni o par gramu nedemontoval :P

Doporucuju prostudovat celyn tento clanek: http://www.lpx.cz/schnmot1.htm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 19:46

článek jsem četl... ale mam takovej pocit, že na 7000 ot./min se hned tak nedostanu :) a níž tam ty rozdíly nejsou zdaleka markantní - vzhledem k vsem možným dalším záhybům v sání M20tky zcela zanedbatelené

pokud se prostě dostane do motoru rychle studenej vzduch tak to bude lepší než origo

tahle montáž je první varianta a pokud seženu spravnou trubku, tak bych to sání ještě rád tak o 5-10 cm prodloužil, čímž by to mělo následně stejnou délku sání jako origo - teď tam pravě defakto chybí ta délka toho nátrubku, kterej je v airboxu, tudíž to asi bude mít o něco nižší točák, ale také vyšší výkon

ten filtr vypada takhle -> Obrázek takže je tam využito místo jak jen to jde...

BTW na tomhle foru je nejnegativnejsi postoj k temto filtrum vubec :)

ŘO: myslíte, že kdyby to bylo na nic, tak by se tomu věnovalo tolik firem a nalítávalo by na to tolik lidí?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2004 20:01

DC píše:ŘO: myslíte, že kdyby to bylo na nic, tak by se tomu věnovalo tolik firem a nalítávalo by na to tolik lidí?
Uz to tu padlo: je to tahani penez z kapes neznalych lidi. Mozna je to hezke, vypada to zavodne, motor ma "zavodni" zvuk, ale prinejlepsim to ma ucinek jako tableta placebo - neskodi to :-)

Kdysi sem kdosi daval link na jednu stranku, kde jeden amater doma sestrojil jednoduchou merici stolici. Turbo pohanel elektromotrem, pred turbo daval ruzne vzduchove filtry a meril tlak v trubce mezi turbem a filtrem. Nejlepe vychazela jedna znacka vyrabejici bavlnene filtry, ovsem bylo pres ne videt. Nameril tusim 0,91 bar. Obycejny papirovy filtr Mahle mel 0,90 bar. Vsechny ostatni, vcetne kuzelu a klobouku a kdovicehojeste byly horsi o 10% a vice avsak cena proti papirove vlozce byla nekolikanasobna. Jako dalsi hledisko byla uvedena filtracni plocha vlozky. Vsechny vlozky rozrezal, rozmotal a spocetl plochu. Papiprova mela plochu mnohonasobku plochy bavlny.

Zkus nekdy obetovat tisicovku, zajet na Jarov a nech si odbrzdit auto s original airboxem s novou vlozkou a s ti tvym, ehm, jak jen to slusne nazvat :P
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 15. 02. 2004 20:09

Amen - Francisi, dekuji.
Ja uz to neresim.
Kam se podela ucta k BMW ? Jak nemaj bejt negativni postoje, kdyz kouknu a vidim spoustu bastlu zapatlaneho silikonem, vic silikonu a lepidel nez sroubku apod. A do toho izolace ala kus molitanu v motorovym prostoru ? Nerek bych ze by to potrebovalo nejakej laserovej teplomer :lol:
Napadaj me jizlivy myslenky jako molitan chycenej ve vrtuli, pripadne vznicenej, i kdyz to je malo pravdepodobny, nicmene proste no comment.
Mno....nevim jestli mam brecet nebo se smat, kazdopadne to neber osobne, je to jen muj nazor na to co vidim na fotkach.

K ŘO:
Ano. Jen me mrzi, ze nejsem vlastnikem takovyhle firmy. Protoze co muze byt lepsi, nez vymyslet neco, na co se bude tolik lidi nachytavat a ja z toho budu mit tezky prachy. Snad nekdy nejakou podobnou kravinu vymyslim a kdyz ne, tak asi zacnu distribuovat sportovni vzduchovy filtry a podobny pikacoviny a budu deeeeesne bohatej :wink: 8)

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 15. 02. 2004 20:25

Zdar Franci :D , teď už jsme brobrali ty filtry a už to neřeším, ale to náporové sání .... co si o tom myslíš. Jsi teda o tom přesvědčen, že by to mělo 0 efekt nebo ne ? Zkoušel jsi to, nebo jenom tvá teorie ? Není to narážka na tebe, v pohodě :lol: :wink:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2004 20:29

Paluš píše:Zdar Franci :D , teď už jsme brobrali ty filtry a už to neřeším, ale to náporové sání .... co si o tom myslíš. Jsi teda o tom přesvědčen, že by to mělo 0 efekt nebo ne ? Zkoušel jsi to, nebo jenom tvá teorie ? Není to narážka na tebe, v pohodě :lol: :wink:
V rychlostech kterymi se bezne pohybujeme bude efekt leda tak esteticky. Otestovane to nemam, jen pozorne ctu ruzne technicke clanky a pamatuju si co jsem cetl a dokazu si dat ziskane poznatky do souvislosti.
Takoveto detinske pokusy jsem prestal provadet pri prodeji prvniho priblizovadla Jawa Mustang, po ziskani prvniho automobilu Skoda 440 z roku 1956 uz jsem jen aplikoval poznatky ze skoly a odbornych publikaci nebo hotova A PRAXI PROVERENA reseni jinych chytrych hlav.
Odpovez si sam: jezdis casteji po dalnici pres speedlimit nebo po meste a okreskach? Ja to druhe.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 15. 02. 2004 20:43

Tak .... že nulový, dobrá, dám na zkušenější. Nemá-li to mít žadný smysl, proč to bastlit .... škoda, byl to jen nápat ... hmm, nevyšel.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 21:01

Re Jirka: negativni postoje k vzduchovym filtrum jsou tady nejvetsi - ani na BMW klubu, ani na forech jinejch aut jsem nic takovyho nezaznamenal - spis naopak...

bez silikonu xenony moc dlouho nevydrzej...

izolace ala kus molitanu - ukaz mi lepsi bezne dostupnej izolant tepla

ad teplota: když jsem si při zastavení po testovací jízdě šel zkontrolovat teplotu, tak filtr byl úplně studenej a hned za přepážkou pjekny vedro...

dale molitan je doooost daleko od vrtule a vznicenej tezko - je max stejne daleko jako molitanova hlukova izolace na kapote a ta se mi jeste nevznitila

RE Francis: dneska jsme zkoušeli měřit akceleraci z 0-100 a průměrně se zlepšila o 0,3s

brzdu bych rád někdy zkusil, ale v současný konfiguraci je to vyhazování peněz - počkam až dam autiko do celkově lepšího stavu
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2004 21:31

DC píše:RE Francis: dneska jsme zkoušeli měřit akceleraci z 0-100 a průměrně se zlepšila o 0,3s

brzdu bych rád někdy zkusil, ale v současný konfiguraci je to vyhazování peněz - počkam až dam autiko do celkově lepšího stavu
Skoda ze neuvadis pocet a techniku mereni. Tipnul bych si na naramkove digitalky na ruce spolujezdce sledujiciho palubni rychlomer :-) Nic ve zlem, neber to osobne :-)
Pro DC: Pisou v reklamnim letaku vykonovy narust? Mam navrh. Zajedeme nekdy spolecne na Jarov. Kdyz bude maximalni namereny vykon s konickym filtrem +4 PS a vice, platim celou legraci ja. Kdyz bude v rozmezi 0 az +4 PS jdeme na pul. Kdyz bude s konickym filtrem mensi, platis to cele ty. Beres?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 21:44

Re Francis: prvni sada mereni pomoci spolujezdce a velkyho bord compu - tam jsou stopky

dneska pomoci stopek v mobilu

porad jak presneji...

nekupoval jsem to podle letaku :) takze nevim co na nem psali :)

s tim merenim by to bylo zajimavy - tzn. -> nasadit origo airbox(mam tam uplne novej papirovej filtr) a zmerit a potom tuhle variantu a zase zmerit jo? na stejnym aute - tedy asi u me

jak je to tam s placenim? - pocitaj si tech nejakejch 800 za jedno zmereni - tzn. tady by se pocitaly asi dve ?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 21:48

to jsem zvedavej kolik bude mit muj vybehanej motor PSáků :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2004 21:49

DC píše:...s tim merenim by to bylo zajimavy - tzn. -> nasadit origo airbox(mam tam uplne novej papirovej filtr) a zmerit a potom tuhle variantu a zase zmerit jo? na stejnym aute - tedy asi u me

jak je to tam s placenim? - pocitaj si tech nejakejch 800 za jedno zmereni - tzn. tady by se pocitaly asi dve ?
Ano, jedine a pouze na tomtez aute a vzapeti po sobe, jen zamenovat originalni airbox a tvuj vytvor.

Cena je snad takova, mozna o 100Kc vice. Zavolam Iva E21, byl tam, bude vedet presne. Detaily domluvime v patek na biftekach. Tak me napada, muzeme nechat sazet ostatni zajemce o vysledek, nebo je nechat podilet na nakladech podle toho ktere variante fandi :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 02. 2004 21:55

Francis píše:Ano, jedine a pouze na tomtez aute a vzapeti po sobe, jen zamenovat originalni airbox a tvuj vytvor.

Cena je snad takova, mozna o 100Kc vice. Zavolam Iva E21, byl tam, bude vedet presne. Detaily domluvime v patek na biftekach. Tak me napada, muzeme nechat sazet ostatni zajemce o vysledek, nebo je nechat podilet na nakladech podle toho ktere variante fandi :-)
jo dobrej napad - mohla by to bejt docela sranda :)

to mi pripomina, ze jeste nejsem na bifteky prihlasenej (neni uz pozde?)

kolik tak může mít stará 325ka s nelítanejma asi 220-250 tisícema PSáků? :?:
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 15. 02. 2004 22:07

izolace ala kus molitanu - ukaz mi lepsi bezne dostupnej izolant tepla

Micra Praha vyrábí a prodává na metráž izolaci tepelnou a zvukovou do motorového prostoru.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Mikra Praha

Příspěvek od Mirek » 15. 02. 2004 22:39

www.mikra.cz odhlučňovací sady

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 15. 02. 2004 22:39

Mirek píše:izolace ala kus molitanu - ukaz mi lepsi bezne dostupnej izolant tepla

Micra Praha vyrábí a prodává na metráž izolaci tepelnou a zvukovou do motorového prostoru.
Taky se přimlouvám na tu adresu. Nemám ze spodu kapoty tu izolaci.

Odpovědět