Elektronika motoru - Nulování "INSPECTION"
Elektronika motoru - Nulování "INSPECTION"
Mám problém s vynulováním kontrolky inspection. Pokud potřebuju vunulovat jenom diody a kontrolu oilservice, tak mi postup, který tu už byl několikrát popisovaný, funguje. Jakmile se ale rožne inspection, tak mi nejde vynulovat nic - fůbec to nereaguje (v servisu to pomocí toho přístroje samozřejmě jde). Můžete mi někdo přesně, krok po kroku, popsat jak to dělá? Je k tomu třeba ten odpor, co je popisovaný v archivu?
Ten odpor (asi 1 k) se má používat u novějších (velký konektor).
U staršího (15 pinů) ho nedávam, propojím jen drátem s pojistkou 4A, zapnu zapalování a čekám až kontrolky zhasnou. Inspection potřebuje asi 12 sekund.
Jestli to jde u tvýho nulovat spec. přístrojem a "drátem" ne, je divný. Myslím, že ten resetovací přístroj nebude asi nic zvlášť chytrýho, když se to dá dělat i jednoduše. Jediný co mi napadá, nechat to delší dobu ~ 15-18 sec, jestli jsi to ještě nezkoušel.
U staršího (15 pinů) ho nedávam, propojím jen drátem s pojistkou 4A, zapnu zapalování a čekám až kontrolky zhasnou. Inspection potřebuje asi 12 sekund.
Jestli to jde u tvýho nulovat spec. přístrojem a "drátem" ne, je divný. Myslím, že ten resetovací přístroj nebude asi nic zvlášť chytrýho, když se to dá dělat i jednoduše. Jediný co mi napadá, nechat to delší dobu ~ 15-18 sec, jestli jsi to ještě nezkoušel.
Ja to nuluju dratem, na chromech i plastacich. Nikdy nebyl zadny problem, pokud to zapojis tam kam to ma byt. Ale dost casto byva zasuvka otocena o 180 stupnu, takze bacha na to. Kdyz se budes ridit podle "PACMANA" uprostred (plastak) tak to nejde zblbnout. 3-4 sec je OIL a cca 9-12 sec je INSPECTION.
Az to vynulujes, oznac si to treba centrofixem, priste uz to na konektoru nebudes muset hledat.
Az to vynulujes, oznac si to treba centrofixem, priste uz to na konektoru nebudes muset hledat.
Tak už se mi to povedlo. Chtělo to teda dělat s tím odporem. Nejdřív se po těch cca 5 sek. vynuloval olej, ale isnpekce nechtěla zhasnout ani po minutě . Tak jsem si s tím chvilku hrál a zkoušel to propojit při zapnutém zapalování, nebo při vypnutém, různé hodnoty odporu kolem toho 1K. Když jsem mi to konečně povedlo, tak jsem to dělal takhle:<br> 1) zapnout zapalování, 2) propojit odporem 1K (ten můj měl 0,98K ) 3) po uplynutí stanoveného času vytáhnout propojku a zavřít víčko - tím dojde k vynulování.<br><br>Takže ten přístroj to "zavíčkování" asi dovede nasimulovat.
Tak jsem zkousel nulovani inspection na M40 318i(novy typ zastrcky) s timto postupem:
1)zapnout zapalovani
2)propojit 7 a 19 1k odporem
3)cekat az vse zhaslo
4)vypnot zapalovani vyndat propojku a zavickovat
Vse se povedlo, zhaslo instepction a rozsvitili se zelene diody pri zaplem zapalovani, ale po nejake dobe asi nejspis kdyz jsem ujel par metru se zase inspection rozsvitilo, cim TO???
1)zapnout zapalovani
2)propojit 7 a 19 1k odporem
3)cekat az vse zhaslo
4)vypnot zapalovani vyndat propojku a zavickovat
Vse se povedlo, zhaslo instepction a rozsvitili se zelene diody pri zaplem zapalovani, ale po nejake dobe asi nejspis kdyz jsem ujel par metru se zase inspection rozsvitilo, cim TO???
Ja to nuloval při vypnutym zapalování. Jenom sem propojil 7 v zásuvce a kostru ( sání) zapnul sem zapalování a asi za 5 vteřin vše zmizlo a rosvítily se zelený diody, vypnul sem zapalování a zavýčkoval sem až pak. A je to v cajku.
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT
Cau , udelal jsem to i zpusobem ze jsem po tom co se inspection zhaslo a rozsvitili se zeleny diody vyndal odpor a zavickoval a vypnul klicky, pak jsem svalne asi 3x zapnul zapalovani vsechno OK zkousel jsem i nastartovat a, hasnout a pak zase zapnout zapalovani a vsechno v pohode, ale kdyz jsem se vratil k auto asi za pul hodky tak zase inspection svitilo a diod na cerveny, tak uz nevim cim to muze byt, ze by ty baterky? Jestli jo tak jaky tam mam koupi?? Dik.
Jo je to baterkama. Origo tam jsou NiCd tužkový, označení rozměru: AA, s nabodovanými vývody pro zaletováni do plošného spoje. Tužkáče s tímto typem vývodů jsem u žádného dodavatele neviděl. Osobně jsem tan lupnul NiMH (po elektrický stránce jsou hodně podobný NiCd) a vývody (použil jsem drát) k článkům přiletoval. Chce to hodně tavidla a rychle pájet, aby se článek moc nezahřál. Jinak povolí pojistka a začne z něho unikat elektrolyt.
V Praze Husitská 65 je prodejna Fulgur battman, kde vývody bodujou.
Ještě jedna věc. Doporučuju pečlivě očistit, zkontrolovat, případně opravit plošný spoj, bývá od vyteklýho elektrolytu poškozenej.
V Praze Husitská 65 je prodejna Fulgur battman, kde vývody bodujou.
Ještě jedna věc. Doporučuju pečlivě očistit, zkontrolovat, případně opravit plošný spoj, bývá od vyteklýho elektrolytu poškozenej.
Článek stojí od 50 do 80Kč podle kapacity. Prodávaj se skoro všude, ale tam spláchneš obojí (články i bodování), je to jejich nosnej program. Možná si tam nejdřív zavolej 222780669 a vem to sebou, nebo změř, abys věděl co tam chceš přibodnout. Na plusu je jeden vývod a na mínusu dva, ale rozteč neznám.Feryt píše:DIK, dneska si tam pro ne zajedu ... maj tam i ty baterky ne? Nebo se daj koupit v kazdim elektroshopu? A kolik tak kostujou?
Ne, je to jen o tom, jak dlouho ty články dokážou zálohovat paměť. Předpokládám, že odběr paměti je menší než svodový proudy vlastního NiCd článku. Neměřil jsem to, není to důležitý a stejně se s tím nedá nic dělat. NiMH mají svodový proudy menší a kapacitu větší, proto jsou vhodnější. Doba vybití je u NiCd asi 3 měsíce. V každým případě ať tam dáš cokoli, tak to bude dalších 10let fachčit.Feryt píše:A do tech budiku na kapacite baterky nezalezi?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
pro M40 hezkej obrazkovej postup
http://img.photobucket.com/albums/v481/ ... 415952.gif
dekujeme Armanovi
http://img.photobucket.com/albums/v481/ ... 415952.gif
dekujeme Armanovi
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220