Podvozek - Jak vyměnit přední ložisko

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Podvozek - Jak vyměnit přední ložisko

Příspěvek od Dan td » 21. 12. 2005 18:00

Neustále se tu řeší výměny předního ložisko - vzhledem k tomu, že jsem to před chvílí dodělal, zde je postup.

1. Zvednout auto, sundat přední kolo
2. Šroubovákem a kladivem sundat čepičku na náboji - prachovku. Pokud ji chcete opět použít, tak opatrně
3. Vrátit kolo ( stačí na dva šrouby ), spustit suto na zem
Pokud byste sundavali prachovku na nazutém autě, jde to taky, ale velmi pravděpodobně prachovku zničíte )
4. Na matici náboje kola je malý zářez - u něj je matka jakoby stlačená do výřezu v náboji kola - opatrně opět šroubovákem a kladivem roztáhnout okraje
5. Nyní je potřeba ořech na golu velikost 36. Nedoporučuju to rvát trubkovým klíčem, je to docela na fest utažené a pokud se použije velká páka, zničíte pravděpodobně trubkový klíč a stejně to nepovolíte.
Chce to kvalitní ořech ( tzn. není na něm napsáno CHINA, jako na ostatním vašem nářadí, ale např. TONA :P ). Pouze povolit matku - nesundavat úplně !!!
6. Zvednout auto, sundat kolo, brzdič, kotouč
7. úplně vyšroubovat matku náboje kola
8. sundat náboj – pokud se mu nechce, stačí ho jemně sklepat kladivem

Montáž nového ložiska – náboje :

9. Nasadit nové ložisko – opatrně. Pokud se mu nechce, pomoc mu kladivem nejlépe třeba přes kus trubky vhodného průměru.
10 . Nasadit matku náboje, dotáhnout zatím jen jemně, aby ložisko sedlo
11. Namontovat kotouč, brzdič, nasadit kolo, spustit auto na zem
12. Dotáhnout matku náboje kola – správný moment je tuším 350 Nm, ale lze to poznat jednoduše – až zářez v matce sedne proti zářezu v ose, je to správně. Je nato potřeba velká síla, tedy celká páka ( ideální je 2 m dlouhá trubka z lešení
13. Okraje matky opět sťuknout směrem k zářezu v ose
14. Narazit zpět prachovku, dotáhnout kolo
15. Při zkušební jízdě vychutnat pocit ticha a pohodové jízdy :twisted:

Možné problémy :
1. Nejde sundat kotouč - pokud je imbus ožvejkanej a nejde sundat, zkuste do něj kladivem napasovat " hvězdičku ". Odvrtat v nejhorším jde, ale je to kalený šroub, takže docela dřina. Nový stojí v Autecu 26,- Kč, takže bych dal určitě nový
2. Pokud už náboj někdo sundaval, tak okraje matky náboje jsou ulomené - sami zvažte, jestli vám pár korun za matku stojí za možné problémy s povolenou matkou za jízdy ... :shock:

Oříšek na golu TONA velikost č. 36 + vratidlo TONA - cena v Hornbachu asi 600,- Kč . Nicméně to s tím sundáte na 100% a hned. Jak je psáno výše, trubkovým klíčem to jde blbě nebo vůbec.

Neručím za zničené přední nápravy, upadlá kola, atd ...

Hodně štěstí :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Odpovědět