Obecné info o BMW e30, rozměry, hmotnosti, kontrolní body karosérie

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Obecné info o BMW e30, rozměry, hmotnosti, kontrolní body karosérie

Příspěvek od bmwm3 » 19. 12. 2005 00:31

Čau, zajímalo mne pár věcí:
1/ Jaký je součinitel odporu vzduchu u E30
2/ Už to tady bylo, ale nemůžu to najít, prosím o uvedení hmotností následujících motorů, ještě lépe k nim i převodovek.
M20B25
M30B35
S50B32
M70B50
Díky

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 19. 12. 2005 17:02

1: E30 má součinitel odporu vzduchu Cx=0.69

2: M20B25 = 117kg
M30B35 = 143kg
S50B32 = 152kg
M70B50 = 155kg

Hodnoty váhy u motoru převzaty odsud:
http://www.bimmerforums.com/engine_faq/
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Technické info o E30 a BMW obecně

Příspěvek od Marosh » 19. 12. 2005 18:25

bmwm3 píše:Čau, zajímalo mne pár věcí:
1/ Jaký je součinitel odporu vzduchu u E30

Díky
Už jsem se na to kdysi koukal a Jeroen ( http://www.bmwe21.net/ ) uvádí u coupe 0.34 a saloon 0.37...

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 19. 12. 2005 19:49

DC píše:voco že se BOOST prepsal a je to 0,39 8)
Nepřepsal, jen jsem asi vzal blbou hodnotu, tady z tý recenze to je a je tam psaný Cw x A, ale co to znamená nevím a je tam 0.69 (Karosserie)
Obrázek

Tady je na IS a tam je Cw = 0.35
Obrázek
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 19. 12. 2005 20:48

Cx x A je soucinitel celniho odporu krat celni plocha karoserie. Pro posouzeni aerodynamickych vlastnosti vozu tedy hodnota nesrovnatelne zajimavejsi, nez prosty koeficient Cx.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 19. 12. 2005 22:37

Jojo, je to v článku i vidět. Po přepočtu má iSo 0.651 a 325i 0.69
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2009 19:13

DC píše:M10 - Řadový 4 válec SOHC 8V . 1966-1987. 83kg
Použit v 1502, 1600-2, E21 316/318i/320-4, E30 316, 2002tii a 2002 turbo
1.5 (75PS), 1.6 (85PS), 1.8 (90-98PS), 2.0 (100PS), 2.0i (125PS), 2.0tii (130PS), 2.0turbo (170PS)

M20 - Řadový 6 válec SOHC 12V . malá šestka. 1977-1992. 117kg
Použit v E21 320, E21 320i/6, E28, E30, E34, E21/30 323i, E30 325e a E28 528e
2.0i (129PS), 2.3i (143PS), 2.5i (170PS), 2.7e (125PS)

M30 - Řadový 6 válec SOHC 12V . velká šestka. 1973-1993. 143kg
Použit v E12 525/528, E28 525i, E23 725i, 2800CS, E28 528i, E23 728i, 3.0CS/i/L, 3.0Si, E12 530i, E23 730i, 3.3Li, 633, 732i, 733i, 535i, 635i, 735i, E12 M535
2.5i (150PS), 2.8i (184PS), 3.0 (185-208PS), 3.3 (200-206PS), 3.5 (218PS)

M102 - Řadový 6 válec SOHC 12V Turbo. velká šestka s turbem. 1984-1986. 145kg
Použit pouze v E23 745i
3.2L nebo 3.4L Turbo (252PS)

M40 - Řadový 4 válec SOHC 8V . nahradil M10. 1987-1993. 81kg
Použit v post 87 E30 316i/318i, E34 518i, Pre 93 E36 316i
1.6 (102PS), 1.8 (122PS)

M42 - Řadový 4 válec DOHC 16V . 1989-1996. 100kg
Použit v E30 a E36 318is, Z3
1.8 (138-142PS)

M43 - Řadový 4 SOHC 8V . 1993-1998. 83kg
Použit v post-93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
1.6 (102PS), 1.8 (115PS)

M43TU - Řadový 4 SOHC 8V . 1998 on. 83kg
Použit v E46 318i
1.9 (118PS)

M44 - Řadový 4 DOHC 16V . 1996 on. 102kg
Použit v E36 318iS, Z3
1.9 (142-150PS)

M50/M50TU - Řadový 6 DOHC 24V /Řadový 6 DOHC 24V s jednoduchým VANOSem. 1989-1998. 136kg
Použit v E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, motor 3.0 byl použit v prvních US E36 M3
2.0 (150PS), 2.5 (192PS), 3.0 (240PS) někdy nazývané S50US. Motor sdílel více díly M50 než evropské S50, ale přesto je to motor od ///M divize.

M52/M52TU - Řadový 6 DOHC 24V s jednoduchým VANOSem/Řadový 6 DOHC 24V s dvojitým VANOSem. 1996-1999. litinový blok v US verzi, hliníkový v evropské verzi. 118kg (hliník) 140kg (litina)
Použit v E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, motory 3,2 byly použity v pozdějších modelech US E36 M3.
2.0 (150PS), 2.5 (170PS), 2.8 (193PS), 3.2 (240PS) někdy nazývané S52US. Motor sdílel více díly M52 než evropské S50, ale přesto je to motor od ///M divize.

M54 - Řadový 6 válec DOHC 24V s dualním VANOSem. 126kg
Použit v pozdějších modelech Z3, a E39 + E46 šestiválcové modely
2.0 (150PS), 2.2 (170PS), 2.5 (184-192PS), 2.8 (193PS), 3.0 (231PS)

M56 - Řadový 6 DOHC 24V Dual VANOS with ULEV . 2002-present. 127kg
Použit v E39 a E46 šestiválcových modelech
2.5 (184PS)

M60 - V 8 DOHC 32V . 1992-1996. 146kg
bloky byly z nikasilu (Silicone Injected Nickel) a byly náchylné k poruchám. Dost jich bylo nahrazeno novějšími motory s alusilem (Silicone injected Aluminum)/
Použit v E34 530i, E32 730i, 740i, 840i
3.0 (218PS), 4.0 (286PS)

M62/M62TU - V8 DOHC 32V/V8 DOHC 32V Single VANOS. blok z alusilu. před rokem 98 bez VANOSu. 140kg
Použit v E38 730i/740i, E39 540i, X5 a 840i
3.5 (235PS), 4.4L (286PS), 4.6 (340PS)

M70 - V 12 SOHC 24V . 1988-1994. 155kg
Použit v E32 750il, 850i
5.0 (300PS)

M73 - V 12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. před rokem 98 bez VANOSu. 150kg
5.4L (326PS)
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 04. 03. 2009 19:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2009 19:14

Naposledy upravil(a) Max-Max dne 04. 03. 2009 19:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2009 19:36

nugget píše:
Preisliste e30

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/01.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/02.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... /f01537/03
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/04.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/05.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/06.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/08.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/09.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/10.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/12.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/13.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/14.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/15.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/16.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/17.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/18.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/19.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/20.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/21.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/22.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/23.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/24.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/25.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/26.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/27.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/28.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/29.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/30.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/31.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/32.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/33.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/34.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/35.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/36.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/37.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/38.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/39.jpg

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2009 19:39

DC píše:Obrázek

data uspořádal Lukas-e21

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2009 19:41

DC píše:
Fx píše:Potkavaci svetlomety chromaka nemaji cocku. V plastaku se jeste rozlisuji tzv. s usmevem a bez (pak jeste Hella - plastova parabola a Bosch - kovova parabola).

Obrázek
Tohle je plastak. Ma plastovy predni naraznik presne tohoto tvaru a predni svetla cockova. Pozor ale na to, ze predni svetla i naraznik se daji zamenit.

V celni partii jsou tedy poznavaci znameni jednak svetlomety (nahore plastak a dole chromak):

Obrázek

Dal to jsou narazniky - chromak, pokud neni nejak ospojlerovany (nebo to neni M3), ma narazniky chromove (proto se mu rika chromak), plastak plastove.

V zadni partii tyto dva typy naprosto bezpecne rozeznas podle lamp:

Obrázek
Tohle je chromák

Obrázek
Tohle je plasťák.

Nejmarkantnější je rozdíl v couvačce, podle té to poznáš na první pohled - viz obrázky.

Existují také výjimky jako chromák předělaný na plasta, ale tam se musí vzadu předělávat opravdu hodně, defakto to je flexa@CO tuning, jelikož nárazník ani lampy není možné jen tak zaměnit.

Chromák zepredu:
http://bmw.foxik.net/img00006.jpg

Chromak z boku:
http://bmw.foxik.net/img00002.jpg

Chromak zezadu:
http://bmw.zpevak.net/black/s014.jpg

Plastak zepredu (naraznik neni v laku):
http://test.foxik.net/michal/img00003.jpg

Plastak z boku:
http://test.foxik.net/michal/img00011.jpg

Plastak zezadu:
http://test.foxik.net/michal/img00006.jpg
Fx píše:Ještě malé doplnění: Existovaly různé sady spojlerů, takže základní poznávací znamení jsou hlavně ty zadní lampy.

Obrázek
Tohle je chromák s předním nárazníkem m-technik a čočkovými světlomety (s tzv. úsměvem - obloučkem pod čočkou) - toto není originál!

Obrázek
Když se zadíváš na lampy a vrchní chromovou část nárazníků, rozpoznáš v tom chromáka. Zadní spojler je Zender.
další drobné změny se odehrály v motorovém prostoru - např u 6válců se přesunula nádržka chladící kapaliny a dávali se větší chladiče
chrom:
http://bmw.zpevak.net/black/s054.jpg

plast:
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f01287/02.jpg
Lukas-e21 píše:
Fx píše:Podle toho, co mi kdysi tvrdil DC, je plastak ponekud lepe odhlucnen, ale to nevim jiste.

Pokud te zajimaji jen sestivalce, tak tusim v chromacich byly verze jeste i bez katalyzatoru, ale i s nim, v plastacich uz snad jen s katem, ale za tuhle informaci taky ruku do ohne nemam. Expert na E30 rozhodne nejsem.
E30 plastak se dělal jak s katem tak bez katu do konce vyroby.....cumeli sme na to s DCm jak puci.

Plastak ma palivovy čerpadlo v nadrži, chromak venku vedle nadrže.
Max-Max píše:Na margo rozdielov chrom vs plast: maly detail a podstatny - chomaky mali vzdy pod prednym naraznikom viditelne tazne oko, niektore verzie aj dve oka - samozrejme ak ich niekto v ramci tuningu neodrezal - a plast ma vzdy predne tazne oko montovatelne pod krytku v narazniku, t. j. nevidno ho, pretoze standardne je oko ulozene vzadu v kufri!
dále je taky u chromáka vidět více prostor na rezervu a výfuk, oproti čemuž má plasťák protáhlý zadní spojler více dolů, takže jsou tyto věci lépe schovány

Mlhovky:
chromák hranatá (L i P vypadají stejně, ale uvnitř mají opačně orientovanou žárovku), plasťák s kulatým koncem (jednoznačně L a P). přidal Birkoff

---
a ještě některé časové údaje
coupe a saloon se dělaly jako chromáky do konce 8/87 a poté od 9/87 už jako plasťáky

touringy se dělaly pouze jako plasty od 9/87 do 94 a ke konci produkce (93-94) už jen 4válcové motory
325i v touringu do 93
320i v touringu do 91

iX verze (4x4) do 92

cabria se dělaly jako chromáky do 10/90, ale některé prvky jako třeba čočková světla už měla dříve než se začali dělat jako plné plasty
končí 93

M3 se dělala pouze jako chromák, ale také dostala např. čočkové světlomety a evoluce motoru

zdroj ETK

údaje o motorizacích a typech jsou pouze infromativní, jelikož je tam mnoho podrobností a zde jsou popsány přesněji -> viewtopic.php?t=13460

zdraví kolektiv autorů (Francis, Fx, Lukas-e21, Max-Max, DC)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2009 19:42

Maranelo píše:ROZMĚRY E30

Všechny Obrázek Kupe Obrázek Sedan Obrázek Kabrio Obrázek Touring Obrázek

Drzim vsem palce at jsou vasi milacci co nejbliz temto hodnotam :wink:
Další obrázky s kontrolními body:

http://postimg.org/gallery/22b6jzegm/

...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 03. 2009 01:06

užitečnej link a pokec o identifikaci motoru, doporučuju stahnout a uložit, děkujeme Mikinovi
Rozměry BMW + třípohledové obrázky:

http://www.3dcenter.ru/blueprints/index.php?imgdir=bmw


-
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 12. 2010 20:43

Pinki píše:Jsem to našel na netu,možná by se to někomu hodilo,nebo možná přesunout do FAQ,když ,ne tak smazat :D
je to 225,5 kg
Obrázek
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět