Spojka - Výměna hlavního spojkového válce (ten u pedálu)

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Spojka - Výměna hlavního spojkového válce (ten u pedálu)

Příspěvek od Max-Max » 03. 08. 2005 23:42

Symptomy:
spojka nezarazuje nebo rychlosti jdou pres zuby nebo zůstává pedál na podlaze

Postup:
-nadzvednout auto za LP stranu
-sundat kolo
-od nádržky s brzdovkou odpojit vedení ke hlavnímu spojkovému válci (HSV) - je to hadička smerující z levé strany směrem dolů, místo hadičky pro HSV nasunout libovolnou hadičku a nasměrovat nahoru, ať nevyteče kapalina
rozpojit vedení kapaliny k válci na prevodovce (SVP) v místě kde se spojuje trubka od HSV s gumovou hadičkou pro SVP (lze vedení odpojit i přímo na HSV, ale je to šílenej opruz a hlavně se to pak špatně nazpátek montuje)
- sundat dekl pod volantem
- uvolnit uložení pedálů - vytáhnout zajišťovací podložku na levé straně uchycení - a celou os s padálama uvolnit z lůžka
-uvolnit HSV od pedálu spojky
-uvolnit dvě šrouby držící HSV na rámu
-vytáhnout HSV, bacha na gumovou přechodku ve které drží
-zkontrolovat novej HSV, zejména jestli není poškozen nátrubek na kterém drží hadička ke brzdovce a tesnění kolem nátrubku
-nasadit hadičku k nádržce na novej HSV
-nasadit a utáhnout trubkové vedení kapaliny na HSV
-doporučuju nasadit gumovou přechodku na kastli před samotnou montáží HSV
-slabě namazat spodnou část HSV a taky druhej konec hadičky k nádržce
-vložit HSV do přechodky a hadičku do přechodky k nádržce - BACHA! nasazovat ponad os s pedály, nikoliv pod ní
- skontrolovat jestli se konec trubkového vedení nachází na místě rozpojení vedení ke SVP
-uchytit HSV nazpátek dvěma šroubama a šroubem k pedálu spojky
-zpětně nasadit pedály a nasadit zajišťovací podložku
-nasdait hadičku pro kapalinu na výstup z nádržky
-spojit trubkové a gumové vedení k SVP
-nasadit dekl pod volantem

Odvzdušnění:
-na odvzdušňovcí ventil LP kola nasadit hadičku cca 1 m, uvolnit, sešlápnout pedál brzdy, zatáhnout ventil, uvolnit pedál - opakovat až dokud nebude hadička zcela naplněna
-druhej konec hadičky nasadit na odvzdušňovací ventil SVP
-neustále kontrolovat hladinu brzdovky, doporučuju mít dolito až navrch
-uvolnit oba ventily
-sešlápnout pedál brzdy, zatáhnout, uvolnit pedál brzdy
-mělo by být vidět jít bublinky do nádržky
-opakovat až dokud nebude vidět nebo slyšet bublinky
-odzkoušet funkci spojky a brzd, pořádně utáhnout ventily pro odvzdušňování, zkontrolovat těsnost okruhu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět