Elektronika motoru - Ekonoměr a motor obecně za studena

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Elektronika motoru - Ekonoměr a motor obecně za studena

Příspěvek od bmwm3 » 11. 05. 2005 10:09

Prosím o radu.
Když jedete s M20 za studena a máte zařazeno a pustíte plyn, ekonoměr vyjede k nule, nebo ne? Za tepla mi jede do nuly, ale za studena ani prd.
Díky

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 11. 05. 2005 12:01

Jo, me jede v obou pripadech k nule...

ale kdyz dam neutral z kopce, tak mi to ukazuje 2litry...proc?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 11. 05. 2005 12:07

Jestli to nebude tím, že to ty dva liry žere :)

Uživatelský avatar
MirekTD
Příspěvky: 217
Registrován: 29. 11. 2004 13:34
Bydliště: Praha/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MirekTD » 11. 05. 2005 12:14

Iwan píše:Jo, me jede v obou pripadech k nule...

ale kdyz dam neutral z kopce, tak mi to ukazuje 2litry...proc?
Podle me je to takhle: Ekonomer by mel jit k nule pri brzdeni motorem, a to jak pri studenem, tak i pri zahratem motoru, auto vsak musi mit rychlost takovou, aby skutecne BRZDILO motorem. Pri brzdeni motorem neni vstrikovan benzin do valcu (bavime se o autech s el. vstrikovanim, u karburatoru je to jinak) a spotreba je nulova. Jakmile je vsak zarazen neutral, je opet vstrikovan do valcu benzin, aby auto drzelo volnobezne otacky - proto ty dva litry na ekonomeru. Ve skutecnosti to nebudou vzdy dva litry, ale nejaka nenulova hodnota, ktera se bude zvetsovat s klesajici rychlosti, a jakmile auto zastavi, bude hodnota na ekonomeru "nekonecno", protoze rychlost je pri vypoctu spotreby ve jmenovateli.
... E sechsunddreizig

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toretto_223 » 11. 05. 2005 12:19

MirekTD píše:Podle me je to takhle: Ekonomer by mel jit k nule pri brzdeni motorem, a to jak pri studenem, tak i pri zahratem motoru, auto vsak musi mit rychlost takovou, aby skutecne BRZDILO motorem. Pri brzdeni motorem neni vstrikovan benzin do valcu (bavime se o autech s el. vstrikovanim, u karburatoru je to jinak) a spotreba je nulova. Jakmile je vsak zarazen neutral, je opet vstrikovan do valcu benzin, aby auto drzelo volnobezne otacky - proto ty dva litry na ekonomeru. Ve skutecnosti to nebudou vzdy dva litry, ale nejaka nenulova hodnota, ktera se bude zvetsovat s klesajici rychlosti, a jakmile auto zastavi, bude hodnota na ekonomeru "nekonecno", protoze rychlost je pri vypoctu spotreby ve jmenovateli.
spravne.. jen doplnim ze spodni hranice otacek pro nulovou spotrebu (aby auto brzdilo motorem a vstriky byly zavrene) je cca 1200 ot/min (hmm.. nebo 1300? :lol: )

k puvodni otazce BMWM3 - nevim.. ale zajimalo by me, jestli ekonomer vyhodnoti, ze motor jede na "sytic" a ma tudiz vetsi spotrebu
Naposledy upravil(a) toretto_223 dne 11. 05. 2005 12:57, celkem upraveno 1 x.
E34 525tds touring´96

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 11. 05. 2005 13:25

Moje empiricke a castecne i teoreticky vyctene know-how k tomuto tematu:

při výpočtu vstřiku paliva jednotka vyhodnocuje:
- otáčky motoru (hranice pro m20b25 je 1500 ot.)
- teplotu motoru (hraniční je přibližně opuštění modrého pole na budíku)
- polohu škrtící klapky (sešlápnut/nesešlápnut plyn)
- množství nasávaného vzduchu (váha vzduchu)

proč to:
-není dobré protacet studeny motor, a protoze se zahriva pouze kdyz kona praci jednotka studenemu motoru pristrikava benzin i bez seslapnuteho plynu (1b)
- pouze podle vahy vzduchu nelze rozlisit zda se ma vstrikovat benzin nebo ne (napr. pri prechodu na volnobeh) proto je nutne cidlo seslapnuti plynu/otevreni skrtici klapky) (1a,1c)

HOME DIAGNOSTIC :idea: :

1) Spravne pripady:
a) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam zahraty motor, neslapu na plyn = benzin se nevstrikuje (ekonomer ukazuje nula)
b) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam uplne studeny motor, neslapu na plyn = benzin se vstrikuje (ekonomer neukazuje nula)
c) Jedu z kopce na neutral, otacky volnobezne, mam libovolnou teplotu motoru, neslapu (klidne i slapu) na plyn = benzin se vstrikuje (ekonomer neukazuje nula)

2) Nespravne pripady:
a) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam zahraty motor, neslapu na plyn a ekonomer ukazuje ze se vstrikuje
= mam zrejme v prdeli cidlo teploty pro ridici jednotku a/nebo cidlo otevreni skrtici klapky a volam Jirkovi325
b) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam uplne studeny motor, neslapu na plyn a ekonomer ukazuje nula
= mam zrejme v prdeli cidlo teploty pro ridici jednotku a volam Jirkovi325
c) Jedu na neutral, mam zahraty motor, neslapu na plyn a otacky jsou vyssi nez volnobezne = mam v prdeli cidlo otevreni skrtici klapky a volam Jirkovi325

Any comments :?:
:D

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 11. 05. 2005 16:31

u 1C mi ukazuje nula :/
2C - hmm to bude asi muj pripad, jestlise nepletu tak je to tento dil : 13 63 1 726 591(ETK). Neboli takove tecko namontovane do stredni casti sani z leve strany nahore pohledem k baterce? Motor M42B18(318iS)?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 11. 05. 2005 17:00

Jen pro doplnění, 2C nemusí být špatné čislo, může to být jen problém v našponování plynového lanka, nebo nastavení dorazu škrtící klapky

Odpovědět