Prosím o radu.
Když jedete s M20 za studena a máte zařazeno a pustíte plyn, ekonoměr vyjede k nule, nebo ne? Za tepla mi jede do nuly, ale za studena ani prd.
Díky
Elektronika motoru - Ekonoměr a motor obecně za studena
Jo, me jede v obou pripadech k nule...
ale kdyz dam neutral z kopce, tak mi to ukazuje 2litry...proc?
ale kdyz dam neutral z kopce, tak mi to ukazuje 2litry...proc?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
Podle me je to takhle: Ekonomer by mel jit k nule pri brzdeni motorem, a to jak pri studenem, tak i pri zahratem motoru, auto vsak musi mit rychlost takovou, aby skutecne BRZDILO motorem. Pri brzdeni motorem neni vstrikovan benzin do valcu (bavime se o autech s el. vstrikovanim, u karburatoru je to jinak) a spotreba je nulova. Jakmile je vsak zarazen neutral, je opet vstrikovan do valcu benzin, aby auto drzelo volnobezne otacky - proto ty dva litry na ekonomeru. Ve skutecnosti to nebudou vzdy dva litry, ale nejaka nenulova hodnota, ktera se bude zvetsovat s klesajici rychlosti, a jakmile auto zastavi, bude hodnota na ekonomeru "nekonecno", protoze rychlost je pri vypoctu spotreby ve jmenovateli.Iwan píše:Jo, me jede v obou pripadech k nule...
ale kdyz dam neutral z kopce, tak mi to ukazuje 2litry...proc?
... E sechsunddreizig
- toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
spravne.. jen doplnim ze spodni hranice otacek pro nulovou spotrebu (aby auto brzdilo motorem a vstriky byly zavrene) je cca 1200 ot/min (hmm.. nebo 1300? )MirekTD píše:Podle me je to takhle: Ekonomer by mel jit k nule pri brzdeni motorem, a to jak pri studenem, tak i pri zahratem motoru, auto vsak musi mit rychlost takovou, aby skutecne BRZDILO motorem. Pri brzdeni motorem neni vstrikovan benzin do valcu (bavime se o autech s el. vstrikovanim, u karburatoru je to jinak) a spotreba je nulova. Jakmile je vsak zarazen neutral, je opet vstrikovan do valcu benzin, aby auto drzelo volnobezne otacky - proto ty dva litry na ekonomeru. Ve skutecnosti to nebudou vzdy dva litry, ale nejaka nenulova hodnota, ktera se bude zvetsovat s klesajici rychlosti, a jakmile auto zastavi, bude hodnota na ekonomeru "nekonecno", protoze rychlost je pri vypoctu spotreby ve jmenovateli.
k puvodni otazce BMWM3 - nevim.. ale zajimalo by me, jestli ekonomer vyhodnoti, ze motor jede na "sytic" a ma tudiz vetsi spotrebu
Naposledy upravil(a) toretto_223 dne 11. 05. 2005 12:57, celkem upraveno 1 x.
E34 525tds touring´96
Moje empiricke a castecne i teoreticky vyctene know-how k tomuto tematu:
při výpočtu vstřiku paliva jednotka vyhodnocuje:
- otáčky motoru (hranice pro m20b25 je 1500 ot.)
- teplotu motoru (hraniční je přibližně opuštění modrého pole na budíku)
- polohu škrtící klapky (sešlápnut/nesešlápnut plyn)
- množství nasávaného vzduchu (váha vzduchu)
proč to:
-není dobré protacet studeny motor, a protoze se zahriva pouze kdyz kona praci jednotka studenemu motoru pristrikava benzin i bez seslapnuteho plynu (1b)
- pouze podle vahy vzduchu nelze rozlisit zda se ma vstrikovat benzin nebo ne (napr. pri prechodu na volnobeh) proto je nutne cidlo seslapnuti plynu/otevreni skrtici klapky) (1a,1c)
HOME DIAGNOSTIC :
1) Spravne pripady:
a) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam zahraty motor, neslapu na plyn = benzin se nevstrikuje (ekonomer ukazuje nula)
b) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam uplne studeny motor, neslapu na plyn = benzin se vstrikuje (ekonomer neukazuje nula)
c) Jedu z kopce na neutral, otacky volnobezne, mam libovolnou teplotu motoru, neslapu (klidne i slapu) na plyn = benzin se vstrikuje (ekonomer neukazuje nula)
2) Nespravne pripady:
a) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam zahraty motor, neslapu na plyn a ekonomer ukazuje ze se vstrikuje
= mam zrejme v prdeli cidlo teploty pro ridici jednotku a/nebo cidlo otevreni skrtici klapky a volam Jirkovi325
b) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam uplne studeny motor, neslapu na plyn a ekonomer ukazuje nula
= mam zrejme v prdeli cidlo teploty pro ridici jednotku a volam Jirkovi325
c) Jedu na neutral, mam zahraty motor, neslapu na plyn a otacky jsou vyssi nez volnobezne = mam v prdeli cidlo otevreni skrtici klapky a volam Jirkovi325
Any comments
při výpočtu vstřiku paliva jednotka vyhodnocuje:
- otáčky motoru (hranice pro m20b25 je 1500 ot.)
- teplotu motoru (hraniční je přibližně opuštění modrého pole na budíku)
- polohu škrtící klapky (sešlápnut/nesešlápnut plyn)
- množství nasávaného vzduchu (váha vzduchu)
proč to:
-není dobré protacet studeny motor, a protoze se zahriva pouze kdyz kona praci jednotka studenemu motoru pristrikava benzin i bez seslapnuteho plynu (1b)
- pouze podle vahy vzduchu nelze rozlisit zda se ma vstrikovat benzin nebo ne (napr. pri prechodu na volnobeh) proto je nutne cidlo seslapnuti plynu/otevreni skrtici klapky) (1a,1c)
HOME DIAGNOSTIC :
1) Spravne pripady:
a) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam zahraty motor, neslapu na plyn = benzin se nevstrikuje (ekonomer ukazuje nula)
b) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam uplne studeny motor, neslapu na plyn = benzin se vstrikuje (ekonomer neukazuje nula)
c) Jedu z kopce na neutral, otacky volnobezne, mam libovolnou teplotu motoru, neslapu (klidne i slapu) na plyn = benzin se vstrikuje (ekonomer neukazuje nula)
2) Nespravne pripady:
a) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam zahraty motor, neslapu na plyn a ekonomer ukazuje ze se vstrikuje
= mam zrejme v prdeli cidlo teploty pro ridici jednotku a/nebo cidlo otevreni skrtici klapky a volam Jirkovi325
b) Jedu se zarazenou rychlosti, otacky nad 1500, mam uplne studeny motor, neslapu na plyn a ekonomer ukazuje nula
= mam zrejme v prdeli cidlo teploty pro ridici jednotku a volam Jirkovi325
c) Jedu na neutral, mam zahraty motor, neslapu na plyn a otacky jsou vyssi nez volnobezne = mam v prdeli cidlo otevreni skrtici klapky a volam Jirkovi325
Any comments