Motor M40 - Sprchování, vačka, montáž

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Motor M40 - Sprchování, vačka, montáž

Příspěvek od Bobo » 10. 05. 2005 19:37

Je potřeba při montáži vačky a sprchování a utahovat něco momentovým klíčem? A jakým momentem? Jde o motor m40.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Clemenza
Příspěvky: 17
Registrován: 12. 03. 2005 23:51
Bydliště: Chotěmice

Příspěvek od Clemenza » 11. 05. 2005 20:15

Loziska vacky - 10Nm
Rozvodovy kolo k vacce (torx) - 65Nm
Da se to zmaknout v pohode i bez momentaku, hlavne vacku utahovat postupne aby se neohybala.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 11. 05. 2005 21:56

Tak jo, díky. A teď ještě - kdo mě dá momentovej klíč? :lol:

Mohl by mi někdo prosím napsat postup vyndat vačku (dostat se k zvedátkům) a jak zase všechno smontit?

Rozebíral jsem jednu hlavu, na tom motoru už nebyl rozvoďák, nic. Teď mě napadlo, že vlastně nevim jak na to :oops: . Takže postup - sundám ventildekl, sundám sprchování, a dál :?:
Díky
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Clemenza
Příspěvky: 17
Registrován: 12. 03. 2005 23:51
Bydliště: Chotěmice

Příspěvek od Clemenza » 12. 05. 2005 01:04

momentak mam ale az od 25Nm...

demontaz
pro sichr odpojit baterku
vypustit vodu z chladice, alespon po termostat
sundat postupne: vicko rozdelovace + palec, vrtuli,klinak,remenici na vodni pumpe a na klikovce, horni a dolni kryt rozvodaku
nastavit 1. valec do horni uvrati pri zazehu (bacha - 2 polohy vacky vuci klice!)- dira v bloku a v setrvaku, chce to nakej sroub nebo tycku,
na vacce je vpredu 4hran a v teto poloze je nahore ploska se 2 teckama
stahnout hadici z termostatu
vyndat rozvodak (ted uz pro jistotu netocit motorem ani vackou)
zaaretovat vacku pripravkem nebo kamaradem se sikama a povolit rozvodovy kolo
vyndat zadni kryt rozvodaku
postupne povolovat vsechny loziska vacky aby nedoslo k ohybani vacky


montaz je opacnej postup,

po utazeni vacky dat nejlip novy gufero
poloha vacky vuci kolu neni jednoznacne urcena - utahovat az po presnym nastaveni
po nasazeni novyho rozvodaku aspon 2x protocit motor a zkontrolovat polohu kliky a vacky

je dobry mit ten pripravek na zajisteni vacky i kdyz se to da udelat i bez nej ale je to voser
pokud nedavas novej rozvodak (nedoporucuju!!) neni potreba vypoustet vodu z chladice
jestli starej rozvodak nese znamky poskozeni - roztrepeni, trhlinky - urcite bych vymenil taky kladky

snad jsem na nic nezapomnel

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 13. 05. 2005 17:26

Jen bych dodal, že ohnout litinovou vačku nedokáže ani ředitel zeměkoule, tak může akorát prasknout.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět