Motor M40 - Jak správně odvzdušnit M40

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Motor M40 - Jak správně odvzdušnit M40

Příspěvek od Flery » 20. 04. 2005 22:55

nevíte někdo postup pro blbečky protože začínam do toho lejt nejak moooc vody a porad nic....
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 21. 04. 2005 06:09

Já jsem to dělal tak, že povolim odvzdušňovací šroub na chladiči, naleju dost vody a pustim motor. Voda v nádržce ubejvá - dolejvám. Každou chvíli motor trochu protočim, voda klesne ještě víc, porád dolejvám. Finální stav je takovej, že při studenym motoru by měla bejt hladina v půlce nádobky. Když naleju víc, přebytek vyleju odvzdušňovákem (vytočim trochu motor). Když zavírám odvzdušňovák, motor držim v otáčkách, aby tam nevlezl vzduch. Jo a mam otevřený topení.
Takže tak. Nevim jestli je to dobře, ale funguje to :wink:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 21. 04. 2005 07:24

No já to dělal takhle :lol:
-povolil jsem šroubek na termostatu a na chladiči
-nalejval jsem vodu až začala týct ze šroubku od termostatu tak jsem ho utáh, nalil jsem plnou expanzku a zavřel jí.
- otevřeným odvzdušňovacim šroubem jsem nastartoval a počkal až z toho přestane prskat vzduch a teče jen kapalina pak jsem ho zavřel
- po zahřátí by měla kapalina klesnout na správnou rysku, pokud ne, tak po vychladnutí motoru buď doleju nebo uberu :wink:
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 21. 04. 2005 16:11

Ten šroubek na termostatu neni při odvzdušňování potřeba.

:?: po zahřátí by měla kapalina klesnout na správnou rysku, pokud ne, tak po vychladnutí motoru buď doleju nebo uberu :?:

Po zahřátí by měla hladina klesnout? To snad ne.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 04. 2005 19:57

Bobo píše:Ten šroubek na termostatu neni při odvzdušňování potřeba.

:?: po zahřátí by měla kapalina klesnout na správnou rysku, pokud ne, tak po vychladnutí motoru buď doleju nebo uberu :?:

Po zahřátí by měla hladina klesnout? To snad ne.
zrejme to kolega mysli tak, ze sa po zahriati otvori cely okruh a vypusti sa vzduch aj z bloku motora, takze voda ma kam odist - nahradi v okruhu vypysteny vzduch - a teda mierne klesne hladina, ma pravdu. Kazdopadne po zahriati treba doplnit vodu na strednu rysku.
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 21. 04. 2005 20:28, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 21. 04. 2005 20:20

Mam takovej pocit, že při zahřátym motoru (m40) má bejt hladina vody kolem 7. rysky od půlky.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Odpovědět