a) pokud je na autě
- při zvednutých obou kolech a otočení jedním se druhé bude točit stejným směrem
- při pouze jednom zvednutém kole bude poměrně velký odpor při točení kolem
- taktéž postavit auto každým kolem na jiný povrch a sledovat jestli zanechají obě dvě stejne dlouhou stopu, případně jestli se nebude protáčet jen jedno
- poslední uvedenou možností je burnout při kterém by měly být vidět pořád dvě stopy
b) pokud je venku
- nemělo by jít otočit výstupy na poloosy proti sobě (nebo jen s velkým usilím)
- otočit jedním výstupem na poloosu a druhý se musí točit na stejnou stranu
- štítek a pokud začíná písmenem S, tak je to lamelový samosvor a pokud V, tak je to samosvor s viskozni spojkou z iXa
- taktéž je zespodu(směr k silnici) velké bílé písmeno S nebo V v rámci - bohužel často není vidět, kvůli nánosu špíny, nebo rzi
c) pokud ho otevřete:
a ještě spočítání poměru diferenciálu:
Počítám otáčky vstupu tak dlouho dokud se výstup neotočí jednou dokola.
případně je poměr napsán na často zoxidovaném štítku hned za S nebo V u samosvorů
tzn. S373 xxxx znamená lamelový samosvor s pomerem 3,73
pokud potřebujete náhradní olej, tak je doporučený Castrol SAF-XJ a dá se sehnat u autorizovaných dealerů BMW (kromě Autecu-tam neodlévají)
cena ale není lidová a pohybuje se i kolem 800/litr
jinak se prodává jen v 25l kanystrech
Diferenciál - Jak poznat samosvor, jeho poměr a jaký olej
Diferenciál - Jak poznat samosvor, jeho poměr a jaký olej
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry