M42 kde nejlépe brát tlak a teplotu oleje?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

M42 kde nejlépe brát tlak a teplotu oleje?

Příspěvek od Kubajz von Odry » 03. 10. 2012 13:24

Hezký den,

zapojoval už někdo z přítomných "přídavné" budíky na m42?

potřebuju odněkud brát teplotu a tlak oleje...
a taky jak to hezky vymyslet s voltmetrem?

děkuji za zkušenosti :)
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 10. 2012 13:27

naroubovat do priruby pro oil filtr :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 03. 10. 2012 14:46

no tam je čidlo tlaku oleje originál ne? - kdybych tam udělal takové jakože T - a do jedné větve dal originál čidlo a do druhé větve dal přídavné čidlo s teplotou a tlakem (?)
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 10. 2012 15:43

Kubajz von Odry píše:no tam je čidlo tlaku oleje originál ne? - kdybych tam udělal takové jakože T - a do jedné větve dal originál čidlo a do druhé větve dal přídavné čidlo s teplotou a tlakem (?)
Pokud tam něco mechanicky nebrání montáži, udělal bych to tak (nemám iS, ale u jiných aut jsem to takto udělal).

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 03. 10. 2012 15:54

na tlak oleje je to vicemene putna. tam t-čko nevadi. vlastne bys moh i vykopnout puvodni cidlo, ktery (ted domenka, funguje jako jako rozpinaci kontakt) ti dava signal do budiku. ale musel by si budikum podvrhnout signal prave z cidla tlaku. ne ze by to bylo neco slozityho, ale zbytecna prace. ale teplotu oleje bych radsi bral z mista, kde je to cidlo intenzivne omyvany proudem oleje. vlastne by pro nej asi bylo idealni misto nekde ve vane blizko saciho kose, tam je ta informace z prvni ruky a dava to informaci o tom, s cim se bude muset motor v nejblizsi chvili poprat.

nakonec me napadla docela ficura, pouzit stejny cidlo, jaky dava signal teploty vody, nakym odporem ho "dovážit", aby davalo pri teplote oleje ted plknu 110°C stejnej signal, jako voda pri 90°C a jenom prepinat. elegantne, v budikach, zadny srani do budiku, vsecko poctiva dratenicina.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 10. 2012 17:34

olej se ve vane ochlazuje takze do vany bych to nedaval , tam ty informace muzou byt lehce skreslene , cidlo pro teplotu ma i origo mpower v prirube filtru , kde oleje bude dostatek o to bych strach nemel :) udělej si tecko , popripade pokud se da udelat i jinej otvor v prirube se zavitem , atd. a šmitec :) budíky idealne bud aspon VDO , ale lepší jsou od stacku ;) a nejidealnejsi je mechanickej ze zetora :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 03. 10. 2012 18:45

čidlo bych dal právě do olejového filtru mas aktualni teplotu oleje co se žene motorem u m50 bezvanos vyšroubuješ jenom ucpavku vedle čidla tlaku a našroubuješ čidlo ktere je pro teplotu vody v hlavě. M42 ma taky tu ucpavku jen nevím jaký je tam zavit a nemam se ani na to teď kde podívat. A umístění to asi bude nejvhodnější protože ho tam ma i s50 :wink:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Doski
Příspěvky: 365
Registrován: 28. 05. 2010 13:59
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Doski » 03. 10. 2012 21:17

A čím těsníte závity na čidlech?
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 03. 10. 2012 22:48

budíky budou VDO - Audi 80/100 a až dorazí tak se podle velikosti čidla rozhodnu pro to které řešení. hlavní teda je, že vím že se mam napichnout k filtru.
jinak těsnit to budu asi měděnými koroužky, případně to dám na závitové lepidlo

no a teď už jen domyslet jak budíky zapojit elektricky - asi bych vzal větev z prvního spínaného kontaktu spínačky, prohnal to přes voltmetr (to bude 3. budik) do dalších dvou budíků. - kde se tedy ideáně napíchnout na tento okruh? - hned u spínačky?
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 03. 10. 2012 23:17

ja bych se napojil z konektoru vybavy co je u spojkového pedalu
elektro-svorkovnice-vybavy-t21163.html
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 04. 10. 2012 00:24

jj to bude asi ideální :) díky moc
Obrázek

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 04. 10. 2012 18:51

m42 ma vepredu,od vrtule malou zaslepku na imbus,pod ni je hovno,takze misto toho, tam to mam ja,zavit tam je M12x1,5.Audi ma jiny stoupani.Tam mam cidlo tlaku oleje.Cidlo na teplotu klido muzes mit misto vypustaku na olejove vane,nejake rozdily v teplote jsou minimalni,stejne potrebujes vedet jen zda uz je olej zahratej a kolik se tak prumerne hreje kdyz jezdis ve 32stupnich nekde kudlu.Zadne cidlo neni uplne presne.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

kowaca
Příspěvky: 19
Registrován: 30. 01. 2011 20:48
Bydliště: FFFFFFFFFFFF

olej

Příspěvek od kowaca » 06. 05. 2014 16:55

Jaky je prosím zavit na 1.8 is na olejovem filtru díky moc

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: olej

Příspěvek od Venca » 06. 05. 2014 18:21

kowaca píše:Jaky je prosím zavit na 1.8 is na olejovem filtru díky moc
Tam je výměnná vložka.

.

Odpovědět