M42 kde nejlépe brát tlak a teplotu oleje?
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
M42 kde nejlépe brát tlak a teplotu oleje?
Hezký den,
zapojoval už někdo z přítomných "přídavné" budíky na m42?
potřebuju odněkud brát teplotu a tlak oleje...
a taky jak to hezky vymyslet s voltmetrem?
děkuji za zkušenosti
zapojoval už někdo z přítomných "přídavné" budíky na m42?
potřebuju odněkud brát teplotu a tlak oleje...
a taky jak to hezky vymyslet s voltmetrem?
děkuji za zkušenosti
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
naroubovat do priruby pro oil filtr
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Pokud tam něco mechanicky nebrání montáži, udělal bych to tak (nemám iS, ale u jiných aut jsem to takto udělal).Kubajz von Odry píše:no tam je čidlo tlaku oleje originál ne? - kdybych tam udělal takové jakože T - a do jedné větve dal originál čidlo a do druhé větve dal přídavné čidlo s teplotou a tlakem (?)
na tlak oleje je to vicemene putna. tam t-čko nevadi. vlastne bys moh i vykopnout puvodni cidlo, ktery (ted domenka, funguje jako jako rozpinaci kontakt) ti dava signal do budiku. ale musel by si budikum podvrhnout signal prave z cidla tlaku. ne ze by to bylo neco slozityho, ale zbytecna prace. ale teplotu oleje bych radsi bral z mista, kde je to cidlo intenzivne omyvany proudem oleje. vlastne by pro nej asi bylo idealni misto nekde ve vane blizko saciho kose, tam je ta informace z prvni ruky a dava to informaci o tom, s cim se bude muset motor v nejblizsi chvili poprat.
nakonec me napadla docela ficura, pouzit stejny cidlo, jaky dava signal teploty vody, nakym odporem ho "dovážit", aby davalo pri teplote oleje ted plknu 110°C stejnej signal, jako voda pri 90°C a jenom prepinat. elegantne, v budikach, zadny srani do budiku, vsecko poctiva dratenicina.
nakonec me napadla docela ficura, pouzit stejny cidlo, jaky dava signal teploty vody, nakym odporem ho "dovážit", aby davalo pri teplote oleje ted plknu 110°C stejnej signal, jako voda pri 90°C a jenom prepinat. elegantne, v budikach, zadny srani do budiku, vsecko poctiva dratenicina.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
olej se ve vane ochlazuje takze do vany bych to nedaval , tam ty informace muzou byt lehce skreslene , cidlo pro teplotu ma i origo mpower v prirube filtru , kde oleje bude dostatek o to bych strach nemel udělej si tecko , popripade pokud se da udelat i jinej otvor v prirube se zavitem , atd. a šmitec budíky idealne bud aspon VDO , ale lepší jsou od stacku a nejidealnejsi je mechanickej ze zetora
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
čidlo bych dal právě do olejového filtru mas aktualni teplotu oleje co se žene motorem u m50 bezvanos vyšroubuješ jenom ucpavku vedle čidla tlaku a našroubuješ čidlo ktere je pro teplotu vody v hlavě. M42 ma taky tu ucpavku jen nevím jaký je tam zavit a nemam se ani na to teď kde podívat. A umístění to asi bude nejvhodnější protože ho tam ma i s50
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
budíky budou VDO - Audi 80/100 a až dorazí tak se podle velikosti čidla rozhodnu pro to které řešení. hlavní teda je, že vím že se mam napichnout k filtru.
jinak těsnit to budu asi měděnými koroužky, případně to dám na závitové lepidlo
no a teď už jen domyslet jak budíky zapojit elektricky - asi bych vzal větev z prvního spínaného kontaktu spínačky, prohnal to přes voltmetr (to bude 3. budik) do dalších dvou budíků. - kde se tedy ideáně napíchnout na tento okruh? - hned u spínačky?
jinak těsnit to budu asi měděnými koroužky, případně to dám na závitové lepidlo
no a teď už jen domyslet jak budíky zapojit elektricky - asi bych vzal větev z prvního spínaného kontaktu spínačky, prohnal to přes voltmetr (to bude 3. budik) do dalších dvou budíků. - kde se tedy ideáně napíchnout na tento okruh? - hned u spínačky?
ja bych se napojil z konektoru vybavy co je u spojkového pedalu
elektro-svorkovnice-vybavy-t21163.html
elektro-svorkovnice-vybavy-t21163.html
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
m42 ma vepredu,od vrtule malou zaslepku na imbus,pod ni je hovno,takze misto toho, tam to mam ja,zavit tam je M12x1,5.Audi ma jiny stoupani.Tam mam cidlo tlaku oleje.Cidlo na teplotu klido muzes mit misto vypustaku na olejove vane,nejake rozdily v teplote jsou minimalni,stejne potrebujes vedet jen zda uz je olej zahratej a kolik se tak prumerne hreje kdyz jezdis ve 32stupnich nekde kudlu.Zadne cidlo neni uplne presne.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS