Rovnost bloku

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Rovnost bloku

Příspěvek od hulda » 29. 07. 2012 16:47

Mám takový naivní dotaz.. Jde nějak změřit rovnost bloku aniž by musel z auta ven? Metoda podsvícení plechu se mi nezdá dost dobrá a přesná.
Obrázek

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 29. 07. 2012 17:34

Jde to zmerit v aute,je na to takova 3hrana merka. Ale tim prusvitem se to dela. Pokud je blok venku,tak re da na merici desku,a uchylkemerem se smeri. Nekdo to dela na posuvnem stole u horizontální brusky,zmeri uchylkemerem a rovnou ji lizne. Pak znova premerit. Pokud nekdo dela GO motoru,tak urcite necha zmerit blok,kliku,hlavu i vacku.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od hulda » 29. 07. 2012 17:49

Dokázal bys mi poslat odkaz na tu měrku prosím? Netuším, jak to mám hledat, google po zadání mých hesel nenajde co potřebuju :(
Obrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 29. 07. 2012 19:12

Já bych to zkusil přesným ocelovým měřítkem správné délky(případně nechat obrousit nějaký kus plocháče) a listovými měrkami, nebude to sice tak přesný jako když to budeš mít venku a budeš to měřit hodinkama, ale případnou nerovnost by to ukázat mělo.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 29. 07. 2012 20:00

moje zkušenost je že 90% bloků má minimálně vytahaný místa kolem děr na šrouby hlavy, zbytek je i jinak křivej

metoda - rovná mramorová deska natřená nějakou myslím tiskařskou barvou a tou jezdit po bloku - zviditelní to zvýšená místa, zbytek zůstane bez barvy
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 29. 07. 2012 20:55

ja ted rovnal jeden blok na m 52 a slo by to tak i udelat na zkousku, proste sme meli velky kolo brousku, prumer asi 30 cm a proste s tim ten blok prejedes parkrat jako kdyz brousis treba kosu, tim jak to ma velkej prumer-je sirsi jak samotnej blok, tak ti to krasne kresli kde to je vystouply a kde utopeny, je fakt, ze ten motor delali asi tri ruzny mechanici a pokazdy po nejaky chvili-100 km zacalo tlakovat, hlavase davala pokazdy zkontrolovat, byla i srovnana a nakonec to bylo tim blokem, nakonec sme ho brousili takhle "rucne" trvalo to cely dopoledne, ale slo to, ve dvou lidech a pohoda a je od ty doby klid, stacilo si zaplacat mazaci kanalky vatickou a pak to poradne proplachnout, sice pakarna, ale zas motor nemusel ven z auta a ucel to splnilo, ani se nemusel vystrojovat a pod :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

MAGO
Příspěvky: 118
Registrován: 05. 07. 2010 21:26
Bydliště: Slowakei

Příspěvek od MAGO » 29. 07. 2012 21:18

Brusenie bloku ma stalo 15€ profi robota, nema zmysel to robit doma rucne, a kazdemu odporucam pri GO hlavy spravit aj GO bloku aspon vybrat von piesty a vycistit kruzky, bude tam tona karbonu, pozret na ulozenia kluky(hlavne + ojnicne) + jemne prebehnut 1000kou smirglom a kozou (kluku,klzne casti..) dalsia vec vacsina nasich blokov v trickach ma uz vyzrate miesta v okoli vodnych kanalov takze tomu bloku fakt 2 stovky nezaskodi ked sa zobere, na 90% z vasim blokom nebolo nic robene, a su na nom stopy po origo starej "bruske" z bavarie...
To brusenie trvalo 7minut aj s pritiahnutim na stol, bola to M20
:-D

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 29. 07. 2012 22:02

DC píše:moje zkušenost je že 90% bloků má minimálně vytahaný místa kolem děr na šrouby hlavy, zbytek je i jinak křivej

metoda - rovná mramorová deska natřená nějakou myslím tiskařskou barvou a tou jezdit po bloku - zviditelní to zvýšená místa, zbytek zůstane bez barvy
tudle metodu jsem videl u lade bezousky kdyz tenkrat delal jednu z mnoha generalek s38... pokud si to dobre pamatuju tak to rovnal na trikrat (pochopitelne v co nejtenších šponách ) snad asi nez proste docilil uplne roviny ... hodně štěstí ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 30. 07. 2012 05:35

jo na to se používaj brutálně ostrý dláta a odebírá se jen po setinách - dobrá piplačka
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 30. 07. 2012 07:42

Jinak Huldo kdyby si ti chtěl nechat srovnat, tak mi to dělali v kunčičkách a stálo to 300kč ,můj blok museli stahovat o 0.3 mm.

Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od hulda » 30. 07. 2012 16:24

Tak čím to je, když to víš na 100%? :wink: Vysokou kompresí? Kterou máš taky a jiní, a nestřilí jim to? Mě nezajímá čím to není ale čím to je.
Obrázek

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 30. 07. 2012 16:29

zapoj selsky rozum vole... blok m30 ktery ma vetsi kompres (neznamou) nez seriova s38ka (10.1:1) + 2x ubrana hlava a na tom tesneni myslim ne nejak extra hrube... sam jsi se vsude mozne docetl ze s38ka je nachylna na kde jakou picovinu... ano moje m20ka ma taky vyssi kompres nez normalne ale porad jsem cca na hodnotach co ma tvuj motor v serii... navic m20 a s38 :)) najel jsi xy km normalni jizdou... jeblo to az kdyz jsi tomu zacal davat coudy... proste a jednoduse jsi to tesneni pokazde upek. tim ze mas kompres jak v boeingu to tam proste pece hlava nehlava... nerikam ze ti nikdo jiny neni schopny poradit ale to auto nikdo ze zdejsich nevidel a o tom co jsi na nem delal taky jen cetli... kdyby jsi mel krivy blok/hlavu tak s tim jak je ten motor nachylny by to nejelo dobre vubec... tlak na picu... fouklo by to raz dva a ne po 7000km a pak po 1xxx km :)
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 07. 2012 16:29

hulda píše:.... nestřilí jim to? Mě nezajímá čím to není ale čím to je.
Co to je za závadu?

.

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 30. 07. 2012 16:33

jeste jsem zapomel podotknout ze mas hlavu ubranou uz uplne na max a vic uz to nepujde takze max na max... a ty chces jeste rovnat blok...
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od hulda » 30. 07. 2012 16:35

po 7k km to fouklo, protože mi vytekla voda chladičem... a uvařil jsem to, ne samo od sebe.. jezdil jsem s tim jak zm*d a to sám víš... pak jsem nestahoval hlavu ani neřešil blok, dal druhé těsnění a vydrželo 600km... (10x méně) pak střelilo přibližně v těch samých místech... což víš taky.... Shodim hlavu a mužeme se bavit dál, mě toto teoretizování nebaví :D
Obrázek

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 30. 07. 2012 16:36

ja neteoretizuju ja si tim jsem celkem jisty...

i ten samotny fakt ze po prehrati to jeblo okamzite bez vahani o necem svedci... ja jsem svoji m20ku taky uvaril a nic se nestalo.. 39ku jsem uvaril a nic se nestalo... myslim ze seriova dobra s38ma kdyz se prehreje (rozumej prehreje ne ze leti vicko ven kapotou) tak se ji taky nic nestane ;)
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 01. 08. 2012 06:18

Problémy s S38? ...Pak řešení veškerých problémů zde: opravy-a-renovace-s38-t98067.html
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od hulda » 01. 08. 2012 11:35

aula píše:Problémy s S38? ...Pak řešení veškerých problémů zde: opravy-a-renovace-s38-t98067.html
Ačkoliv to beru jako špatný vtip, myslim, že muj dotaz byl ryze obecný a postup či řešení bude u všech bloků stejné.

Sehnal jsem si něco takového: http://www.uni-max.cz/uchylkomer-s-magn ... ojankem/d/
a uvidíme.. děkuju za cenné rady všem.
Obrázek

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 01. 08. 2012 17:29

aula píše:Dotaz určitě, proti tomu já nic nenamítám, ale příspěvky na druhé straně zas připadaly jako špatný vtip mně :wink: Navíc tu nabízíte v sekci službu, jací jste borcí na S38 a teď to vypadá, že jste seskládali motor s přehnaně velkou kompresí a nebo nepoznáte křivý blok. Takže jen takový popíchnutí, nic ve zlým :wink:
noo tak moment tys asi nepostrehl ze zrovna hulduv motor jezdi s uplne jinym predelanym blokem z m30ky a dalsima vecma. a nikdo nikde netvrdi jaci jsme borci na s38. kdyz jsem delal na svoji m20ce GO tak to taky bylo neco uplne jineho nez kdyz jsem ji pak prekopaval na 2,8 a zabralo to joo casu aby to jelo tak jak jsem chtel. to same se deje i u teto s38ky nema to nic spolecneho s tim ze by jsme byli levi nebo neco podobneho co jsi Aulo ted naznacil ;) . ad ke kompresi jakou to ma... no bohuzel clovek ktery Huldovi prodal blok mu kompresni pomer nesdelil nebo o tom aspon nevim nebyl jsem u toho...
Naposledy upravil(a) BobbySD dne 01. 08. 2012 17:34, celkem upraveno 1 x.
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 01. 08. 2012 18:16

hulda píše:
aula píše:Problémy s S38? ...Pak řešení veškerých problémů zde: opravy-a-renovace-s38-t98067.html
Ačkoliv to beru jako špatný vtip, myslim, že muj dotaz byl ryze obecný a postup či řešení bude u všech bloků stejné.

Sehnal jsem si něco takového: http://www.uni-max.cz/uchylkomer-s-magn ... ojankem/d/
a uvidíme.. děkuju za cenné rady všem.
Hm,cena toho udělátka je dobrá,akorát netuším jak chceš s tím měřit rovinu bloku v autě
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Odpovědět