zástavba M52B28 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
g-kiko
Příspěvky: 2
Registrován: 08. 03. 2015 17:58

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od g-kiko » 10. 09. 2015 07:03

Takze s m52 kabeláže mám 11pin hnedo žltý kábel ukostrit a 12pin hnedo fialový napojiť na 4pin triciatkovej zásuvky?a teraz ten stvorpinovy konektor na teplotu neni ukostreny??

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3410
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Francis » 10. 09. 2015 07:59

Je to prosté, čtyřpinové čidlo M52 je kombinace obou teplotních čidel M20.
Na M20 bylo jedno čidlo s jedním vývodem, kostra byla "automaticky" pláštěm čidla.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

g-kiko
Příspěvky: 2
Registrován: 08. 03. 2015 17:58

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od g-kiko » 10. 09. 2015 09:07

Tak to skúsim tak zapojiť a uvidím či bude už konečne ukazovať teplotu :)

Uživatelský avatar
Dendo
Příspěvky: 243
Registrován: 05. 06. 2011 12:21
Bydliště: Bratislava

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Dendo » 14. 09. 2015 09:45

[quote="M40TURBO"]jeden z drátu na hlavním konektoru piny 11 a 12 ukostři a druhý dej na pin 4 z hlavního konektoru do kastle[/quote]

Mate to niekto odskusane v praxi ci to funguje? Lebo ja som dal klasicke hnede m20 cidlo do Tcka na hadici z hlavy do kurenia ale rad by som to nejak prerobil lebo tomu spoju tam moc neverim.

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 421
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Fuseon » 14. 09. 2015 11:25

Ja mam na M52 cidlo z tricky priamo v hlave zasrobovane vedla origo cidla pre RJ a funguje to paradne, pri 88C termostate mi rucicka drzi presne v strede - podla diagnostiky 98-102 stupni, zalezi na uhle pohladu a odchylke cidla, vrtula sa mi spina pri 88 C na výstupe z chladica a vypne na 83, co na budichoch ukazuje palicku za polkou a dochladi dostredu, podla diagnostiky 105 - 99C na motore podla cidla RJ. Cele je to alchymia ale cca nejako takto to funguje u mna, ak som sa zas niekde nepomylil :D

Uživatelský avatar
Dendo
Příspěvky: 243
Registrován: 05. 06. 2011 12:21
Bydliště: Bratislava

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Dendo » 14. 09. 2015 14:14

Mno len na niektorych hlavach su zaslepene vystupy na dalsie cidla a ja ich tam nemam. Jedine kam by som to mohol dat je vystup vody na vyhrev skrtiacej klapky ale to uz som pouzil ako vodne chladenie turba. Je este moznost to tam vyvrtat do hlavy a narezat zavit ale tohto sa popravde dost bojim :-D. A hladam po nete cely den ci sa da nejak donutit komunikovat to 4pinove cidlo s budikmi ale kupodivu som nikde nenasiel o tom ani zmienku, vsade aj amici niekam davaju to klasicke hnede cidlo pre budik. Preto ma zaujima ci to co pisal m40turbo ma aj niekto odskusane v praxi alebo je to len napad :)

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1611
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od M40TURBO » 14. 09. 2015 16:44

Musí to fungovat, protože třeba e36 používá ve starších motorech teplotní snímač hnědé barvy pro budíky( má sice dva kontakty, ale termistor je použitý stejný jako u jednokontaktního snímače z e30) a u novějších modelu používa 4-pinové stím že budíky jsou vlastně stejné. Proto logicky bude v 4-pinovém čidle použit opět stejný termistor.

Uživatelský avatar
Dendo
Příspěvky: 243
Registrován: 05. 06. 2011 12:21
Bydliště: Bratislava

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Dendo » 17. 09. 2015 22:44

No, tak som to dneska schvalne skusal ci to ide, a..... nejde :( . Normalne som napojil hnedofialovy do motorovej zasuvky a hnedozlty som ukostril. a budik nic. motor zohriaty a budik na minime. Niekto nejaky napad? :)

g-kiko
Příspěvky: 2
Registrován: 08. 03. 2015 17:58

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od g-kiko » 18. 09. 2015 06:41

Ja som si dal vyrobiť taký medzikus na jednopinove cidlo a tu hadicu ktorí som prisroboval do hlavy miesto výstupu na hadicu vedľa 4pinoveho čídla a vsetko funguje ako ma

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1611
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od M40TURBO » 18. 09. 2015 18:55

Moje chyba blbě jsem se díval m50 čidlo při 100 stupních odpor 352 ohmu m52 při 100 stupních 352 ohmu m40 v e30 při 100 stupních 47 ohmu.

mgr.sprite
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 09. 2010 15:36

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od mgr.sprite » 21. 09. 2015 21:45

Cau kluci.Mohu vas pozadat o komplektni seznam potrebnych dilu,sroubku,veci na swap z plast 1.8 M40 na 2.8 M52 z E39???vse konkretne z ceho?prevodovku,kulisu razeni,kardan predni dil,zadni dil,hardy spojku,stredove ulozeni kardanu,diferak,nemusi bejt samosvor,poloosy,kotouce,desky,brzdice,tlumice???chtel bych napravy s 5x120rozteci a nemohu to konkrektne vypsane nikde dohledat...aby mi nic nechybelo...(auto plastak coupe 1.8 mam komplekt pojizdnou a k tomu plne funkcni motor z E39 M52B28)tak vse potrebne co jeste na komplektni swap chybi,...moc krat vam vsem dekuji za ochotu,moc mi to pomuze

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3985
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Stany » 21. 09. 2015 22:00

Jestli ti mohu doporučit
ty žádný swap radši nedělej,užívej si krásně legální e30ku.
Nebo si to nech od někoho zkušeného postavit.

mgr.sprite
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 09. 2010 15:36

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od mgr.sprite » 22. 09. 2015 07:33

vse si stavim sam,potrebuji info,jestli to budu delat ja nebo strejda od vedle to uz je moje vec...

http://mgr-sprite.rajce.idnes.cz/moje_Bmw_E39/ :*

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3985
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Stany » 22. 09. 2015 13:18

Tak si sedni k internetu a info si sežen :idea: Je tady toho napsáno dost :twisted:
Pozdravuj strejdu :lol:

Uživatelský avatar
GEORG_iS
člen E30.cz
Příspěvky: 694
Registrován: 12. 02. 2009 16:04
Bydliště: Ostrava 731910971
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od GEORG_iS » 22. 09. 2015 15:12

mgr.sprite píše:vse si stavim sam,potrebuji info,jestli to budu delat ja nebo strejda od vedle to uz je moje vec...

http://mgr-sprite.rajce.idnes.cz/moje_Bmw_E39/ :*
Je to ciste tvoje vec to mas pravdu ;) tak udelej neco pro svou vec a info si najdi ;) do sroubku ....nazdar
Obrázek
E30 ´90 M42 Coupe Diamantschwarz Metallic
E34 ´94 M50 Sedan Orientblau Metallic

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Dušan M10B18 » 23. 09. 2015 12:54

mgr.sprite:

Napíšu jen to nejnutnější, protože je to tady fakt už milionkrát.

Motor 2.8 M52 (jedno z čeho)
- držáky motoru z E36 M50/M52 + siláče E28 M5 nebo E34 M50
- potřebuješ vanu a sací koš z E34 M50 a musí se upravit
- celý kab. svazek + EWS (viz. prolistuj tohle téma zpět)
- chladič buď E36 (s klimou) nebo E30 2.4TD...
- el. vrtuli před chladič
- čidlo teploty pro budík lze použít z E30, čidlo pro ŘJ nech M52

Spojka z 2.8 M52 240mm
Převodovka ZF320 (tj. z 2.8 M52 ) + řazení z E36 + držák převodovky E30 i se siláčema
Kardan E30 324TD - velký unašeč 96mm
Malý brzdový posilovač - třeba z Clia, Pola a jiných plechovek, brzdí to pak ale na kokot anebo dvojitý posilovač z E30IX / e34 a upravit, ...
A rovnou hledej i dlouhý diff, bo tam máš beztak kraťas.

Toto je tak zhruba všechno. Možností zástavby je mnoho, tato verze využívá maximum z m52 e36.
Obrázek

Uživatelský avatar
Dendo
Příspěvky: 243
Registrován: 05. 06. 2011 12:21
Bydliště: Bratislava

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Dendo » 23. 09. 2015 14:02

Len by som dodal ze sa tam da bez problemov dostat viskoza s vrtulou takze nemusi byt el. vrtula pred chladicom. Ale vrtula musi byt tenka 11 listova z e36 :). Ja to tak mam a na dalsich dvoch e30 s m52 co poznam to tak je. Inac to cidlo teploty m52 ma ine hodnoty tak ako pise m40turbo, nakoniec som to meral a zistil som to :(

g-kiko
Příspěvky: 2
Registrován: 08. 03. 2015 17:58

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od g-kiko » 23. 09. 2015 19:54

Mam spravene zástavbu m52b28 aj s prevodovkou e36 2.8 a neviem sa rozhodnúť aký svor kupit či 2.93 čo bude origo pomer ako v e36 alebo pomer 3.63 ,čo bude lepšie??radsej by som bol keby to malo lepšie zrýchlenie ale zas nechcem aby to išlo max nejakých 160

Uživatelský avatar
DJsoju
Příspěvky: 496
Registrován: 22. 07. 2008 12:01
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od DJsoju » 23. 09. 2015 20:51

g-kiko píše:Mam spravene zástavbu m52b28 aj s prevodovkou e36 2.8 a neviem sa rozhodnúť aký svor kupit či 2.93 čo bude origo pomer ako v e36 alebo pomer 3.63 ,čo bude lepšie??radsej by som bol keby to malo lepšie zrýchlenie ale zas nechcem aby to išlo max nejakých 160
Měl jsem 3,73 a šlo to cca 210 v omezovači

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12013
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od MattyX » 24. 09. 2015 08:13

3,45 - 3,64 jsou na normální ježdění docela v pohodě, včera jsem nasadil 3,64 a jako je to už kratší, ale je to jezditelné :)

2,9 je seriový převod, vhodné na delší trasy, na cestování... jen je to pěkná nuda :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět