zástavba M52B28 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 29. 04. 2012 19:35

Když tam seš, můžeš heftnout matku (15), aby se neuvolnila.
Koš a těsnění koše kup nový. Čerpadlo nemá.

Obrázek

Ty tři bazmeky:

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 29. 04. 2012 19:41

První obrázek měl být tohle

Obrázek
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 30. 04. 2012 21:52

OK, plech z vany asi celý vyhodím a použiju origo M52 plech šroubovaný na blok, jen z něj uříznu ten držák původního dlouhého sacího koše.

řeším teď problém s čerpadlem, původní čerpadlo z M52B28 má poškozenou hřídel, nechal jsem si s E34 vanou poslat i čerpadlo z M50 z E34, ale nějakým záhadným způsobem mi nesedí na blok, dva úchyty pásnou, ale třetí, ten u olejového kanálu nahoru k hlavě motoru nesedí asi o 2mm...všichni mi tvrdí že ty čerpadla M50/M52 by měla být záměnná, při rozebrání jsem si všimnul že to čerpadlo z E34 má dílce č.3 a 4 z Fusionova nákresu o kousek tenčí než z čerpadlo M52 a tím pádem nejde vyměnit samotný vnitřek do tělesa čerpadla co sedí na blok, kde může být chyba?

M52 čerpadlo - artikl 1748148 (BMW e36 Ölpumpe Motor 320i 323i 328i M52 Alu 1748148)
M50 E34 čerpadlo - artikl 1730070 (BMW E36 E34 ÖLPUMPE M50 320i 520i 325i 525i 1730070)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 10. 05. 2012 06:11

mám ještě dotaz ohledně silentbloků motoru, měl by být podle katalogu každý jiný, tak se chci ujistit abych objednal správné :lol:

11811128932 938,- bez DPH - levý

11812225201 1.180,- bez DPH - pravý
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 10. 05. 2012 07:00

Dej si tam rovnou 11811132793, stojí zhruba stejně.
Dáš ho na obě strany, ramena e36, jen je do nápravnice dáš "naopak".

Obrázek
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 10. 05. 2012 07:12

Fusion> jakou má výhodu oproti siláčům, z E28 M5?

edit: ty z M5 použilo už několik lidí a sednou bez úprav a motor je rovně, tak mě zajímá v čem jsou tyto lepší.. :D
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 10. 05. 2012 07:39

Konstrukce
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 11. 05. 2012 19:01

tak plech na motoru mám připravený, vrátil jsem zpět plech z M52 a uříznul z něj držák sacího koše

Obrázek


plech z vany jsem odstranil ubroušením nýtů, vyčistil karbon a plech do malé olejové vany připevnil místo nýtu šroubkem, vana teď na motor sedne bez problému

Obrázek

Obrázek

koupil jsem origo těsnění pod vanu - kombinace plechu a těsnící gumy, ale přemýšlím že ho radši máznu silikonem na olejové vany, v místě kde jsou na blok přišroubovaná prsa rozvodů a příruba převodovky jsou spoje kudy by mihl olej prolínat

Mám dotaz, ty šrouby které drží plech na bloku a šroubek co jsem s ním heftnul ten plech k vaně, mám je jistit nějakým lepidlem, nebo stačí správně dotáhnout? Nejsem motorář, tak se ptám.

taky bych chtěl zkontrolovat na olejovém čerpadle ten "ventil" jestli je v pořáku, jak to poznám? díky
:)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 11. 05. 2012 23:23

pretlakovou pruzinu poznas tak ze ji vytahnes , a zmeris jeji delku venku v roztazenym stavu ... bohužel delku nevím , u m20 je to myslim v jak na to :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 15. 05. 2012 19:56

další aktualizace, čerpadlo mi přišlo konečně správné z M52, je na místě, sací koš utěsněn origo těsněním, mezi blok a vanu jsem vložil origo těsnění a z obou stran namáznul silikonem, šrouby vany dotahovány natřikrát dokolečka až do úplného dotažení. Silenbloky motoru z E28 M5 jsou v nápravnici. V tejdnu přišroubuju na motor převodovku a můžeme zkusmo usadit do kastle :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
jardajuzik
Příspěvky: 603
Registrován: 06. 10. 2011 11:43
Bydliště: Čistá city, u Litomyšle

Příspěvek od jardajuzik » 15. 05. 2012 20:07

zdravím, taky dávám m52b28 do třícy, a chci se zeptat jestli by jsi neměřil výšku obou silenbloků z m5ky co máš na upevnění motoru... moc by mi to pomohlo. díky....
jinak přeji hodně zdaru at to jde jak má :)

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 15. 05. 2012 20:32

jardajuzik> jojo, chystám se to zveřejnit, protože ta cena je fakt vysoká, šly by alternativně vytočit třeba ze silonu, oba dva jsou stejně vysoké - 63mm, vyosení mezi spodním a horním šroubem je u obou stejné, prakticky jsou montážními rozměry stejné, jen jeden je masivnější, protože jak je motor nakloněn tak nese větší váhu(moje domněnka)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 16. 05. 2012 00:54

Je to daný kinetickou sílou, kterou motor tlačí/tahá na siláče. Aji když brnkneš do plynu tak je vidět jak má motor snahu se otáčet.
Já sem ukroutil všechny 4 m20kový a nijak extrémním chováním.
Fígl na tom šestihranným je, že každej silenblok jde urvat, ale tento když se urve tak zůstane poskakovat v té misce, kdežto když urveš ten kulatej, hned jak zabrzdíš jde vrtule viscy do chladiče, popř. jiný paseky.

Hlavně se ujisti, žeš ten šestihrannej dal do "spatných" dírek v nápravnici, už nepamatuju přesně proč ale líp to tak sedí a podle svodů možná budeš muset dát mezi rameno a silenblok podložku.
A siláče si povol než tam začneš dávat motor, musí se s něma pohýbat trochu.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 21. 05. 2012 21:12

trochu jsem popojel, motor je v kastli, rovně, přesně, jak to má bejt, altík, startér, spojkový prasátko nandaný a vyřešený, kulisu řazení jsem dneska přivezl od svářeče, zítra nandám řazení a kardan, čeká mě řešení posilovače, chladiče+visco, natahání elektriky, EWS a můžu startovat, svody nechám na konec. Siláče motoru E28 M5, do nápravnice se musí dát pootočené do "nesprávných dírek"(otočit dírku pro šroub siláče a aretační výčnělek) silaáče převodovky původní z M52, držák převodovky E30, převodovka je delší, držák se posune v kolejničkách v kastli více do zadu, montáž v pohodě a bez problémů




Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

šestiválcovej HR podvozek od jednoho místního člena

Obrázek
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Emczin
Příspěvky: 332
Registrován: 24. 11. 2009 15:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Emczin » 22. 05. 2012 09:06

Paráda :) jen když nebudeš dávat klimu, tak sis mohl sundat to "kolečko" na klikovce na řemenici, na vyndanim motoru by se to dělalo líp. A naco si převářel kulisu řezení? Z e36 tam pásne bez problémů, nebo myslíš ten úchyt co se přišroubuje do kastle?

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 22. 05. 2012 10:00

Remenici klimy jsem ponechal, kompresor doma mam, tak si nechavat tuhle moznost otevrenou do budoucna...kulisu jsem necal prevarit, protoze mi to prislo jednodussi nez slozite vymejslet jak prevarit a posunout ten drzacek v kastli aby byla radicka na stredu tunelu, uz se tesim az to dneska namontuju :lol:
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 22. 05. 2012 11:22

Nic proti ale brzdový posilovač řeším jako první věc :wink:
Ted se ti to bude dělat pěkně na Hovno.
Budeš muset posouvat posilovač brzd k pojistkové skřínce a to se dělá bez motoru lépe.

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 22. 05. 2012 19:02

pokud bude třeba, motor vyndám, není to takový problém :lol: já měl za to, že pokud seženu dost malý posilovač s průmerem sedm palců(golf, p205, clio,..), tak to bude plug&play, uvidím až ho budu mít v ruce a zkusím dopasovat :lol:

jinak další aktualizace, převařená kulisa řazení je na místě, řadička je pěkně veprostřed tunelu, držák kulisy zůstal původní

Obrázek

Obrázek


dál jsem zkusmo usadil kardan a mám otázky -> předpokládám že středové ložisko mám nasazené obráceně a proto je kardan takto prohnutý do strany....ložisko z M40 mi nešlo sundat, tak jsem sundal jen gumový držák ložiska a nalisoval ho na ložisko kardanu E36, ale neuvědomil jsem si že u M40 bylo ložisko na druhém dílu kardanu, tudíž obráceně než na kardanu E36 -> rád bych ložisko koupil celé nové, staré vyřízl/vylisoval a nahradil novým, koukal jsem do ETK a jsou asi dva nebo tři druhy středových ložisek pro E30, které jste při zástavbě použili?

dál se chci zeptat jak poznám že mám kardan správně délkově "nastavený" pomocí té otočné matky na konci prvního dílu kardanu E36, má tam být nějaká vůle dopředu/dozadu, nebo to má být našponované natěsno aby se kardan ani nehnul?

Obrázek

Obrázek

Obrázek
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 22. 05. 2012 19:14

ještě jeden dotaz, E30 má kabel od čidla zpátečky na převodovce tažený skrz tunel okolo řadičky a připojený přes konektor na kabeláž kastle...E36 z které mám kabeláž motoru má naopak kabel od čidla tažený motorovou elektrikou a je s kastlí propojen přes pin v konektoru motorové elektriky E36...pokud uvažuju správně, měl bych kabel čidla zpátečky z motorového svazku E36 vystříhnout a propojit čidlo převodovky na konektor u řadičky, jak to má E30 původně :)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 22. 05. 2012 19:21

To čumim co se z bejvalky stalo za zvíře :lol:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Odpovědět