zástavba M52B28 do E30
OK, plech z vany asi celý vyhodím a použiju origo M52 plech šroubovaný na blok, jen z něj uříznu ten držák původního dlouhého sacího koše.
řeším teď problém s čerpadlem, původní čerpadlo z M52B28 má poškozenou hřídel, nechal jsem si s E34 vanou poslat i čerpadlo z M50 z E34, ale nějakým záhadným způsobem mi nesedí na blok, dva úchyty pásnou, ale třetí, ten u olejového kanálu nahoru k hlavě motoru nesedí asi o 2mm...všichni mi tvrdí že ty čerpadla M50/M52 by měla být záměnná, při rozebrání jsem si všimnul že to čerpadlo z E34 má dílce č.3 a 4 z Fusionova nákresu o kousek tenčí než z čerpadlo M52 a tím pádem nejde vyměnit samotný vnitřek do tělesa čerpadla co sedí na blok, kde může být chyba?
M52 čerpadlo - artikl 1748148 (BMW e36 Ölpumpe Motor 320i 323i 328i M52 Alu 1748148)
M50 E34 čerpadlo - artikl 1730070 (BMW E36 E34 ÖLPUMPE M50 320i 520i 325i 525i 1730070)
řeším teď problém s čerpadlem, původní čerpadlo z M52B28 má poškozenou hřídel, nechal jsem si s E34 vanou poslat i čerpadlo z M50 z E34, ale nějakým záhadným způsobem mi nesedí na blok, dva úchyty pásnou, ale třetí, ten u olejového kanálu nahoru k hlavě motoru nesedí asi o 2mm...všichni mi tvrdí že ty čerpadla M50/M52 by měla být záměnná, při rozebrání jsem si všimnul že to čerpadlo z E34 má dílce č.3 a 4 z Fusionova nákresu o kousek tenčí než z čerpadlo M52 a tím pádem nejde vyměnit samotný vnitřek do tělesa čerpadla co sedí na blok, kde může být chyba?
M52 čerpadlo - artikl 1748148 (BMW e36 Ölpumpe Motor 320i 323i 328i M52 Alu 1748148)
M50 E34 čerpadlo - artikl 1730070 (BMW E36 E34 ÖLPUMPE M50 320i 520i 325i 525i 1730070)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
mám ještě dotaz ohledně silentbloků motoru, měl by být podle katalogu každý jiný, tak se chci ujistit abych objednal správné
11811128932 938,- bez DPH - levý
11812225201 1.180,- bez DPH - pravý
11811128932 938,- bez DPH - levý
11812225201 1.180,- bez DPH - pravý
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
Fusion> jakou má výhodu oproti siláčům, z E28 M5?
edit: ty z M5 použilo už několik lidí a sednou bez úprav a motor je rovně, tak mě zajímá v čem jsou tyto lepší..
edit: ty z M5 použilo už několik lidí a sednou bez úprav a motor je rovně, tak mě zajímá v čem jsou tyto lepší..
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
tak plech na motoru mám připravený, vrátil jsem zpět plech z M52 a uříznul z něj držák sacího koše
plech z vany jsem odstranil ubroušením nýtů, vyčistil karbon a plech do malé olejové vany připevnil místo nýtu šroubkem, vana teď na motor sedne bez problému
koupil jsem origo těsnění pod vanu - kombinace plechu a těsnící gumy, ale přemýšlím že ho radši máznu silikonem na olejové vany, v místě kde jsou na blok přišroubovaná prsa rozvodů a příruba převodovky jsou spoje kudy by mihl olej prolínat
Mám dotaz, ty šrouby které drží plech na bloku a šroubek co jsem s ním heftnul ten plech k vaně, mám je jistit nějakým lepidlem, nebo stačí správně dotáhnout? Nejsem motorář, tak se ptám.
taky bych chtěl zkontrolovat na olejovém čerpadle ten "ventil" jestli je v pořáku, jak to poznám? díky
plech z vany jsem odstranil ubroušením nýtů, vyčistil karbon a plech do malé olejové vany připevnil místo nýtu šroubkem, vana teď na motor sedne bez problému
koupil jsem origo těsnění pod vanu - kombinace plechu a těsnící gumy, ale přemýšlím že ho radši máznu silikonem na olejové vany, v místě kde jsou na blok přišroubovaná prsa rozvodů a příruba převodovky jsou spoje kudy by mihl olej prolínat
Mám dotaz, ty šrouby které drží plech na bloku a šroubek co jsem s ním heftnul ten plech k vaně, mám je jistit nějakým lepidlem, nebo stačí správně dotáhnout? Nejsem motorář, tak se ptám.
taky bych chtěl zkontrolovat na olejovém čerpadle ten "ventil" jestli je v pořáku, jak to poznám? díky
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
pretlakovou pruzinu poznas tak ze ji vytahnes , a zmeris jeji delku venku v roztazenym stavu ... bohužel delku nevím , u m20 je to myslim v jak na to
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
další aktualizace, čerpadlo mi přišlo konečně správné z M52, je na místě, sací koš utěsněn origo těsněním, mezi blok a vanu jsem vložil origo těsnění a z obou stran namáznul silikonem, šrouby vany dotahovány natřikrát dokolečka až do úplného dotažení. Silenbloky motoru z E28 M5 jsou v nápravnici. V tejdnu přišroubuju na motor převodovku a můžeme zkusmo usadit do kastle
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
- jardajuzik
- Příspěvky: 603
- Registrován: 06. 10. 2011 11:43
- Bydliště: Čistá city, u Litomyšle
jardajuzik> jojo, chystám se to zveřejnit, protože ta cena je fakt vysoká, šly by alternativně vytočit třeba ze silonu, oba dva jsou stejně vysoké - 63mm, vyosení mezi spodním a horním šroubem je u obou stejné, prakticky jsou montážními rozměry stejné, jen jeden je masivnější, protože jak je motor nakloněn tak nese větší váhu(moje domněnka)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
Je to daný kinetickou sílou, kterou motor tlačí/tahá na siláče. Aji když brnkneš do plynu tak je vidět jak má motor snahu se otáčet.
Já sem ukroutil všechny 4 m20kový a nijak extrémním chováním.
Fígl na tom šestihranným je, že každej silenblok jde urvat, ale tento když se urve tak zůstane poskakovat v té misce, kdežto když urveš ten kulatej, hned jak zabrzdíš jde vrtule viscy do chladiče, popř. jiný paseky.
Hlavně se ujisti, žeš ten šestihrannej dal do "spatných" dírek v nápravnici, už nepamatuju přesně proč ale líp to tak sedí a podle svodů možná budeš muset dát mezi rameno a silenblok podložku.
A siláče si povol než tam začneš dávat motor, musí se s něma pohýbat trochu.
Já sem ukroutil všechny 4 m20kový a nijak extrémním chováním.
Fígl na tom šestihranným je, že každej silenblok jde urvat, ale tento když se urve tak zůstane poskakovat v té misce, kdežto když urveš ten kulatej, hned jak zabrzdíš jde vrtule viscy do chladiče, popř. jiný paseky.
Hlavně se ujisti, žeš ten šestihrannej dal do "spatných" dírek v nápravnici, už nepamatuju přesně proč ale líp to tak sedí a podle svodů možná budeš muset dát mezi rameno a silenblok podložku.
A siláče si povol než tam začneš dávat motor, musí se s něma pohýbat trochu.
Sleeper status advocate
trochu jsem popojel, motor je v kastli, rovně, přesně, jak to má bejt, altík, startér, spojkový prasátko nandaný a vyřešený, kulisu řazení jsem dneska přivezl od svářeče, zítra nandám řazení a kardan, čeká mě řešení posilovače, chladiče+visco, natahání elektriky, EWS a můžu startovat, svody nechám na konec. Siláče motoru E28 M5, do nápravnice se musí dát pootočené do "nesprávných dírek"(otočit dírku pro šroub siláče a aretační výčnělek) silaáče převodovky původní z M52, držák převodovky E30, převodovka je delší, držák se posune v kolejničkách v kastli více do zadu, montáž v pohodě a bez problémů
šestiválcovej HR podvozek od jednoho místního člena
šestiválcovej HR podvozek od jednoho místního člena
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
Remenici klimy jsem ponechal, kompresor doma mam, tak si nechavat tuhle moznost otevrenou do budoucna...kulisu jsem necal prevarit, protoze mi to prislo jednodussi nez slozite vymejslet jak prevarit a posunout ten drzacek v kastli aby byla radicka na stredu tunelu, uz se tesim az to dneska namontuju
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
pokud bude třeba, motor vyndám, není to takový problém já měl za to, že pokud seženu dost malý posilovač s průmerem sedm palců(golf, p205, clio,..), tak to bude plug&play, uvidím až ho budu mít v ruce a zkusím dopasovat
jinak další aktualizace, převařená kulisa řazení je na místě, řadička je pěkně veprostřed tunelu, držák kulisy zůstal původní
dál jsem zkusmo usadil kardan a mám otázky -> předpokládám že středové ložisko mám nasazené obráceně a proto je kardan takto prohnutý do strany....ložisko z M40 mi nešlo sundat, tak jsem sundal jen gumový držák ložiska a nalisoval ho na ložisko kardanu E36, ale neuvědomil jsem si že u M40 bylo ložisko na druhém dílu kardanu, tudíž obráceně než na kardanu E36 -> rád bych ložisko koupil celé nové, staré vyřízl/vylisoval a nahradil novým, koukal jsem do ETK a jsou asi dva nebo tři druhy středových ložisek pro E30, které jste při zástavbě použili?
dál se chci zeptat jak poznám že mám kardan správně délkově "nastavený" pomocí té otočné matky na konci prvního dílu kardanu E36, má tam být nějaká vůle dopředu/dozadu, nebo to má být našponované natěsno aby se kardan ani nehnul?
jinak další aktualizace, převařená kulisa řazení je na místě, řadička je pěkně veprostřed tunelu, držák kulisy zůstal původní
dál jsem zkusmo usadil kardan a mám otázky -> předpokládám že středové ložisko mám nasazené obráceně a proto je kardan takto prohnutý do strany....ložisko z M40 mi nešlo sundat, tak jsem sundal jen gumový držák ložiska a nalisoval ho na ložisko kardanu E36, ale neuvědomil jsem si že u M40 bylo ložisko na druhém dílu kardanu, tudíž obráceně než na kardanu E36 -> rád bych ložisko koupil celé nové, staré vyřízl/vylisoval a nahradil novým, koukal jsem do ETK a jsou asi dva nebo tři druhy středových ložisek pro E30, které jste při zástavbě použili?
dál se chci zeptat jak poznám že mám kardan správně délkově "nastavený" pomocí té otočné matky na konci prvního dílu kardanu E36, má tam být nějaká vůle dopředu/dozadu, nebo to má být našponované natěsno aby se kardan ani nehnul?
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
ještě jeden dotaz, E30 má kabel od čidla zpátečky na převodovce tažený skrz tunel okolo řadičky a připojený přes konektor na kabeláž kastle...E36 z které mám kabeláž motoru má naopak kabel od čidla tažený motorovou elektrikou a je s kastlí propojen přes pin v konektoru motorové elektriky E36...pokud uvažuju správně, měl bych kabel čidla zpátečky z motorového svazku E36 vystříhnout a propojit čidlo převodovky na konektor u řadičky, jak to má E30 původně
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok