zástavba M52B28 do E30
Re: zástavba M52B28 do E30
podle me nemate pravdu chalani. elektrika je vetsi mrdarna jak z e36, nikde nejsou schemata, nakonec jsme to dali dohromady s notnou davkou stesti a pomoci clena m40turbo. prevodovka je stejna (alespon velikostne a opticky) jako z m50b25 z e34, ma vetsi unasec na kardan, ten musis pouzit z e36 tds (jeste asi m3 ma stejnej). vana a saci kos e34. drzaky motoru e36, pochybuju, ze budou pasovat z jakyhokoliv sestivalce. jinak prevodovka e30 a e36 is by mela byt jina, pokud se nemylim. jiny prevody, podobne jako m20 a m50. http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
Re: zástavba M52B28 do E30
máš pravdu že m52b28 převodovka je jiná ale rozdíl je jen v tom unašeči pač to je ZF převodovka, každopádně přehodit to jde a velký unašeč je si myslím zbytečný, pokud ale nechá jak převodovku tak diff tak by měli být převody stejné ne? já s tím na e36 neměl problém... a držáky motoru jsou na e36 stejné na všech 6 tiválcích teď jsem používal držáky z motoru m50b20 r.v. 91 do auta 98 na motor m52b20 a normálně to sedělo, s elektrikou mi řikal uživatel jarda.juzik že z e39 to vychází líp, že se nemusí o tolik zkracovat, a že to prý už dělal tak nevím... já jsem to osobně nezapojoval..
Re: zástavba M52B28 do E30
problem jsou schemata. ty drzaky by mely byt stejny. kdyz da prevodovku e39 (nebo e36 to je jedno) a necha dif e30 tak to bude hrozne kratky. tricitka ma jinej prevod. a nechat prevodovku z is, ktera je snad polovicni mi prijde jako blbost
Re: zástavba M52B28 do E30
Takže budu pasovat tie držikay motora s e36 na e39 m52b28?? Ja budem mat aj.prevodovku s e39 takže ked tam bude pasovat by som tam dal tu.Aky kardan je treba potom použiť?
Re: zástavba M52B28 do E30
já teda nevim, jakej je rozdíl mezi přeovodovkou e30 is a e36 is, ale pokud vedle sebe položím převodovku z e36 is a z e39 m52b28 poznáš rozdíl jen v unašeči jinak jsou velikostí úplně stejný.. pokud je e30tkvá menší to netuším, ale odpoledne vyzkouším mám v dílně motor i s převodovkou z isa e30, takže pokud vyjde že jde e30tková použít, tak si myslím že by neměl být problém pokud ponechá i diff... samosřejmě nechci mlžit, ale nevidím v tom problém
Re: zástavba M52B28 do E30
právě že s kardanem je pak problém ale je možný že půjde použít jak psal kolega z e36 2.5 tdsg-kiko píše:Takže budu pasovat tie držikay motora s e36 na e39 m52b28?? Ja budem mat aj.prevodovku s e39 takže ked tam bude pasovat by som tam dal tu.Aky kardan je treba potom použiť?
Re: zástavba M52B28 do E30
Tak mechanické veci už viem čo a ako už len tu elektriku
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Rozdíl je ve zpřevodování.528i píše:já teda nevim, jakej je rozdíl mezi přeovodovkou e30 is a e36 is ...
E30 má na 4 přímý záběr a 5 je "rychloběh"
E36 má na 5 přímý záběr. Celá převodovka je "o kvalt kratší" a dohání to delším převodem v diferenciálu.
Dáš-li do E30 převodovku z E36, pojedeš na 5 stejně jako na originální převodovce na 4.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: zástavba M52B28 do E30
Toto potvrzuji, sám mám na e30 převodovku z e36 a dořešil jsem to diffem z TDFrancis píše:Rozdíl je ve zpřevodování.528i píše:já teda nevim, jakej je rozdíl mezi přeovodovkou e30 is a e36 is ...
E30 má na 4 přímý záběr a 5 je "rychloběh"
E36 má na 5 přímý záběr. Celá převodovka je "o kvalt kratší" a dohání to delším převodem v diferenciálu.
Dáš-li do E30 převodovku z E36, pojedeš na 5 stejně jako na originální převodovce na 4.
Re: zástavba M52B28 do E30
cau
zkus mj.auto.cz http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?ka ... f443b4w2a4
bral jsem je tady,neni tam sice ten sesti hrany jak se tu nekde pise,ale motor sedi pekne rovne
zkus mj.auto.cz http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?ka ... f443b4w2a4
bral jsem je tady,neni tam sice ten sesti hrany jak se tu nekde pise,ale motor sedi pekne rovne
Re: zástavba M52B28 do E30
Je možné použiť aj silentbloky motora s bmw e34 m50b25?
Re: zástavba M52B28 do E30
my jsme je použily z e36, ale na levé straně jsme vyráběli držák motoru.
- Fuseon
- Příspěvky: 422
- Registrován: 25. 11. 2007 22:38
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Serus chlapy, riešim dosť ošemetnú problematiku. Mám v aute M52B28 všetko hrá prve husle čo sa týka motora, len servo akosi nedokážem spojazdniť tak aby som bol spokojný.
Problem je v tom ze cerpadlo je klasicke LUK z M52 a riadenie z E30 M3, no teda to problem nieje, avšak tlakova hadica z E36 odkial motor pochádza je krátka a pri tvarovaní tej kovovej časti proste poddala a praskla. Teda zašiel som si nechat spravit na mieru hydro hadicu s rovnakým vnutorným priemerom kde na jednej strane je holender 16 mm pre dutu skrutku do cerpadla a na strane druhej 14mm do riadenia. Nic výnimočné. Po odvzdušnení sa to tvárilo na volnobehu a na mieste celom OK, aj ked teda urcite rezonácie z cerpadla sa prenásali do riadenia a teda aj do volantu. Avšak pri vyssích otáčkach a točení do strany je zjavne počut cerpadlo. Vsetci v okolí tvrdia ze som vadný ze to riešim ale origo hadica ma v strede taký spoj. Na tej prasknutej hadici som to rozrezal pred tymto spojom a zistil som ze, ze tam je trubka a podstatne zuzený priemer prietoku čo ma za následok tlmenie a rovnomerne rozlozenie tlaku v hadici ktorá tým padom nerezonuje. Stále nic nové. Problém je ale v tom, že neviem zohnať takú hadicu čo by mala tu srandu v strede a dva odlisne holendre. E30 hadica je ideálna na dĺžku no ma 2x 14mm. Viete mi poradiť prípadne poslať info prip. foto ako to máte vyriešené?
Ď.
Ondro
Problem je v tom ze cerpadlo je klasicke LUK z M52 a riadenie z E30 M3, no teda to problem nieje, avšak tlakova hadica z E36 odkial motor pochádza je krátka a pri tvarovaní tej kovovej časti proste poddala a praskla. Teda zašiel som si nechat spravit na mieru hydro hadicu s rovnakým vnutorným priemerom kde na jednej strane je holender 16 mm pre dutu skrutku do cerpadla a na strane druhej 14mm do riadenia. Nic výnimočné. Po odvzdušnení sa to tvárilo na volnobehu a na mieste celom OK, aj ked teda urcite rezonácie z cerpadla sa prenásali do riadenia a teda aj do volantu. Avšak pri vyssích otáčkach a točení do strany je zjavne počut cerpadlo. Vsetci v okolí tvrdia ze som vadný ze to riešim ale origo hadica ma v strede taký spoj. Na tej prasknutej hadici som to rozrezal pred tymto spojom a zistil som ze, ze tam je trubka a podstatne zuzený priemer prietoku čo ma za následok tlmenie a rovnomerne rozlozenie tlaku v hadici ktorá tým padom nerezonuje. Stále nic nové. Problém je ale v tom, že neviem zohnať takú hadicu čo by mala tu srandu v strede a dva odlisne holendre. E30 hadica je ideálna na dĺžku no ma 2x 14mm. Viete mi poradiť prípadne poslať info prip. foto ako to máte vyriešené?
Ď.
Ondro
Re: zástavba M52B28 do E30
Ja mam uplne obycajnu seriovu hadicu z e36koveho riadenia. A dalsi dvaja ludia ktorych poznam takytak.
Re: zástavba M52B28 do E30
já mám udělané hadice na míru stejně jako ty řízení e36 servo m20 a funguje to bez problému
- Fuseon
- Příspěvky: 422
- Registrován: 25. 11. 2007 22:38
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Vďaka za odpoveď tu E36 kovú skúsim zohnať ešte raz a vyskúšam to
- Fuseon
- Příspěvky: 422
- Registrován: 25. 11. 2007 22:38
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Prosim o fotky a detaily, inak ako sa prejavuje riadenie ktore je na odchode? (okrem tecenia)
Re: zástavba M52B28 do E30
Ako máte riešené čídlo teploty pri tejto prestavbe?ja mám všetko zapojené akurát mi neukazuje teplotu vody.A na motory je len jedno cidlo teploty stvorpinove tak ako mám zapojiť aby mi ukazovalo teplotu
Ohlásiť tento príspevok Vymazať príspevok
Ohlásiť tento príspevok Vymazať príspevok
Re: zástavba M52B28 do E30
jeden z drátu na hlavním konektoru piny 11 a 12 ukostři a druhý dej na pin 4 z hlavního konektoru do kastle