zástavba M52B28 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 10. 06. 2012 09:48

Pokud necvakne EWS nic nefunguje :!: :!:
Pokud máš čip přímo v kroužku tak to fungovat nebude :wink:
Musíš ho mít v takové poloze jako je v klíči.
Já přidělám snímač(kroužek) na spínačku a čip přilepím přímo na klíč izolačkou.
Pokaždé když otočím klíčem v EWS cvakne jako v relé.
Pokud se ti tak nedeje,máš problém v EWS

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 10. 06. 2012 14:05

díky za rady, dneska jsem zapojení EWS několikrát prošel, zkoušel laborovat s polohou čipu v kroužku na klíči ale neúspěšně, znova jsem všechno rozebral, složil, proměřil kontakty a nyní EWS funguje, po otočení klíčkem do polohy na kontrolky relé v EWS cvakne. zajímavé je, že pokud klíček vypnu je relé ještě chvíli sepnuté než rozepne, pokud v tom čase znovu otočím klíčkem, relé necvakne(protože už je vlastně sepnuté) natočil jsem to na mobil, cvaknutí po sepnutí klíčku není na videu moc slyšet, rozpenutí relé po chvilce ano

http://www.youtube.com/watch?v=UF528xow ... e=youtu.be

z toho že relé v EWS cvakne vyvozuji že jednotka EWS je v pořádku, ŘJ motoru taktéž, čip klíče je taky OK. (EWS načte kód z čipu, pošle ho po zeleném drátu na pin 18 do ŘJ, ta porovná kód se svou databází a pokud je OK zpětně pošle do jednotky EWS příkaz sepnout relé startéru a povolit zapalování)

...ovšem, i přes to že relé v EWS cvakne, nesepnou mi relé jednotky a čerpadla, volnoběžný ventil nebzučí, při startování motor nehází jiskru a benzím tam taky nejde.. :?

vzhledem k tomu, že ŘJ komunikuje s EWS, bude v pořádku, takže tam asi problém nebude(momentálně jí mám připojenou a navolno položenou v kastlíku) co dalšího může být špatně?
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 10. 06. 2012 20:45

relátka jsem proměřil, všechno je vidět na schématu, pokud na červeno/bílý vodič č.8 v zásuvce motorové elktriky E36 přivedu napětí tak relé sepne a elektrika ožije :lol: ovšem jak to udělám ručně tak je to nezávislé na poloze klíčku a běží to pořád, vypnout se dá vytažením relé jednotky. ten červeno/černý kabel Emczine uvádíš ve své dokumentaci, že ti nesedí s původní dokumentací, tam je psáno že tam má být zelený-lambda2, ty tam máš poznámku že máš taky červeno-bílý jako já :lol: :lol:

Obrázek

Obrázek
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 10. 06. 2012 20:55

mám takový dojem že ten červeno/bílý vodič by měl jít někam do spínačky..potom by to dávalo smysl :)
Naposledy upravil(a) Whistler dne 10. 06. 2012 20:56, celkem upraveno 1 x.
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 10. 06. 2012 20:55

ale v podkladech zapojení ho nikde nevidím :?
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Emczin
Příspěvky: 332
Registrován: 24. 11. 2009 15:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Emczin » 13. 06. 2012 16:15

Na prosbu Whistlera jsem šel ofotit, jak mám zapojenou motorovou zásuvku. Jelikož už mám po matuře a zrovna jsem se nudil, tak jsem překontroloval barvy všech drátů atd... a vyšlo mi z toho tohle, snad to pomůže ještě někomu ;)

Obrázek

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 13. 06. 2012 21:34

díky za schéma, zapojené to mám dobře, to by mě zajímalo kde je chyba :?
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 14. 06. 2012 09:20

Červeno-bílý by do spínačky jít neměl. Na tomto pinu by mělo být po otočením klíčku +12V, jinak 0.

Relé je ovládáno od ECU hnědým drátem. Takže je chyba nejspíš v relé, nebo v propoji mezi relé a ECU pin 55.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 14. 06. 2012 19:00

dneska jsem rozebral komplet elektriku, zkontroloval propojení konektů na čidlech motoru, všechno OK, zkontroloval jsem hnědý drát od relé do pinu 55 ŘJ a je zapojen OK, zapojení konektoru motor/kastle jsem znova prošel, a je zapojen dobře, připojil jsem jen hlavní čtyři vodiče klíčkové plus, pumpu, startér, relé startéru a k tomu ještě kontrolku mazání. po otočení klíčkem bohužel žádná změna, relé nesepnou.

máte někdo nějaký tip odkud bych měl začít kontrolovat kabeláž, čidla? na motoru nic zapojit obráceně nejde, všechny konektory jsou aretované a nejdou prohodit, napájení, kostru zapojenou mám, co všechno je třeba mít zapojené na motoru aby relé seply? -> váha vzduchu, volnoběžný ventil, potenciometr klapky, zapalovací cívky atd..?
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 15. 06. 2012 19:50

Dneska půl dne studování zástaveb M52 na cizích webech a odpoledne komplet rozborka a proměření motorové kabeláže, všechno ok, v připojení s kastlí přes motorovou zásuvku také chyba není.

Řešil jsem ještě problematiku spínání relé pal. pumpy a jednotky. pokud mám připojenou ŘJ na motorové kabeláži a sepnu ručně relé jednotky uzemněním hnědého vodiče vedoucího z relé jednotky na pin č.73 z ŘJ tak relé sepne, pustí elektriku do motoru, volnoběžný ventil začne bzučet a zároveň sepne relé pumpy, pumpa nabere a poté se relé pumpy rozepne. Motorová elektrika běží dál, dokud jí vytažením sepnutého relé jednotky nevypnu. Při pokusu o startování motor točí, ale jisra ani vstřiky nejdou. Vypadá to jako by ŘJ nedostala z EWS povolení pro zapalování a vstřikování, tím pádem nesepne motorovou elektriku, nejde jiskra ani vstřiky, jen startér točí, protože je napřímo.

Datovou cestu z EWS do ŘJ jsem zkontroloval, z EWS vede po zeleném drátu do ŘJ na pin 18. Po otočení klíčkem v EWS jednotce sepne relé(jakoby ověření proběhlo správně), na vodiči vedoucím do ŘJ vyskočí napětí z 0V na 6-9V hodnota kolísá( jednotka EWS zřejmě ŘJ posílá povel k povolení startu, měřeno multimetrem)...po vypnutí klíčku je relé v EWS jednotce ještě cca 10 vteřin sepnuté a poté rozepne, napětí na zeleném drátu do ŘJ spadne zpět na 0V. Čip z klíče mám permanentně upevněný v snímacím kroužku v takové pozici jako je v klíči.

Zajímavé je, že relé v EWS sepne, ikdyž je spojení po zeleném drátu s ŘJ přerušeno, ale to je pravděpodobně v pořádku..
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 17. 06. 2012 11:25

nemůže na startování mít vliv že nemám v motoru vodu? že by čidlo teploty vody vyhodnotilo že voda není a ŘJ zakázala start? asi blbost co? :lol:
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 17. 06. 2012 12:46

Občas se stane, že EWS jednotka je mrtvá, nebo že se rozpáruje čip. Nejčastější je to u EWS2 z počátku výroby (1/95 - 11/95).

Pokud máš zapojenou diagnostickou linku z EWS i z ŘJ motoru, šlo by se podávat do live dat EWS, jestli:
a) byl přijat správný kód z klíče (ovšem pokud necvakne relé, nesázel bych na to)
b) bylo přijato správné ISN z EWS do DME.

Nemáš čipů od té jednotky víc? Zkoušel jsi to s jiným čipem? Jakou masku má procesor uvnitř EWS2 (co je napsané na největším švábu uvnitř EWS jednotky)? Je to 1D47J, 2D47J, nebo dokonce něco z posledních let výroby - 0D46J (EWS3 v režimu EWS2)?
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 17. 06. 2012 12:49

Aha, teď jsem dočetl předposlední post.

Na drátu z EWS do DME jde něco měřit tak leda osciloskopem, multimetr ti řekne, že se tam něco posílá, ale o kvalitě, ani správnosti dat ti nic neřekne. Relé v EWS sepne, pokud je správný čip. To je první fáze, kterou se ověřuje klíč - a povolí se startér. S ŘJ motoru tohle nemá nic do činění.

Pak se pošle kód ISN do DME, která povolí vstřikování a zapalování v případě, že kód ISN sedí mezi EWS a DME. Teoreticky je možné, že jsi dostal jednotky, které k sobě nepatří. Pokud máš správný čip k EWS, je to celkem bez problémů řešitelné s INPA softwarem.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 17. 06. 2012 17:59

Sakra, nejde editovat posty, tak do třetice... Je jednotka EWS a jednotka motoru z jednoho auta? To je zásadní otázka :-) Pokud ne, je problém jasný.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 17. 06. 2012 19:16

Díky za rady, EWS, motor, jednotka čip z klíče byly z jednoho auta, EWS maká na jedničku, chyba byla jinde a sice, už před půl rokem, kdy jsem kabelový svazek E36 přivez domů jsem ustřihnul konektor a popsal na kabely čísla pinů a jejich funkce, během té procedury se mi ze zeleného kabelu pro klíčkové plus oddělil ten tenký zelený, který má na starosti napájení ŘJ, zapojil jsem jen tlustý zelený a divil se že ŘJ nespíná relé :lol: :lol: protože zkrátka nebyla napájená :!: kolikrát jsem celou elektriku rozdělal a zase složil, kontroloval :lol: :lol: těch webů v DE a UK co jsem prošel a pročetl :lol: :lol:

Obrázek

Obrázek

video zde:

http://www.youtube.com/watch?v=keruNepq ... e=youtu.be
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 17. 06. 2012 19:47

to teda, už jse byl v těžký depresi :lol: :lol: když jsem pak vzal do ruky tu ustřiženou zásuvku a viděl dva vodiče, svitlo mi, pak rychle natahat elektriku, nahodit sání, vstřiky, konektor na kastli, váhu, když jsem otáčel klíčem, bylo mi jasný že to prostě musí chytit :lol:
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 24. 06. 2012 17:04

třicítka poprvé vyjela, video zde

http://www.youtube.com/watch?v=HEBm9UU5 ... re=mh_lolz
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 24. 06. 2012 20:29

díky chlapi :D sice už se to hýbe samo, ale v podstatě jsem na začátku, všechno je třeba upravit a optimalizovat aby kastle stíhala motoru, těším se až to hodím na HR podvozek a udělám výfuk, uklidím motorovou elektriku, dodělám airbox, brzdy, interiér...no paráda, spousta práce, ale bude to super zábava :lol:
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 29. 06. 2012 19:57

mám dotaz, v autě mám původní čtyřválcové budíky a otáčkoměr mi točí přes červené pole do neznáma, volnoběh a nízké otáčky ukazuje OK, mám pro správnou funkci vyměnit čip v budíkách za šestiválcový, nebo celé budíky? mám malou nádrž 55l

jinak dozapojil jsem signál rychlosti z budíků do ŘJ motor získal mnohem lepší chod a reakci na plyn, paráda :lol:
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Emczin
Příspěvky: 332
Registrován: 24. 11. 2009 15:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Emczin » 29. 06. 2012 20:24

Stačí vymněnit štekr na šestiválec, jeden mám jeslti chceš ;)

Odpovědět