zástavba M52B28 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Fuseon » 25. 09. 2015 12:06

K zastavbe :
http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... Swap_-_M5x
a miliony dalších na googli je všetko všetko všetulinko

Uživatelský avatar
Bufik
Příspěvky: 77
Registrován: 07. 01. 2013 01:09

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Bufik » 28. 09. 2015 20:03

Mám zástavbu m50b25tu s chladičem z 324d. Před chladič jsem dal elektrickou vrtuli a na její spínání bych asi rád použil spínač z e36, který je ale standartně umístěný v chladiči a v tom mém na něm závit není. Má někdo nápad jak vyřešit? :)

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Fuseon » 29. 09. 2015 08:35

Jednoduche riesenie je niečo takéto buď kúpiť alebo z nerezu vyrobit : http://www.fusion.sk/katalog/product/35332/

Vloží sa to do výstupnej hadice z chladiča. , tam je naho..no priestor, preto je jednoduchšie ak vymeníš chladič za td, tam je závit na cidlo, nádherne tam sadne čidlo z E36 Compakt 318ti, vzopína pri 88C vypína pri 84C, Ak dás 88C termostat, funguje to nadherne, už niekolko krát som to pozoroval cez multimeter na odpore aj diagnostiku aj ručičku, či sa mi to neprehrieva alebo moc nechladí. Samozrejme +- autobus z mojho amaterskeho merania.

Čo sa týka značky chladiča, určite ma zas polka ľudí zhejtuje ale bežný nissen alebo j.deus ktoré tu budú asi odsudzované mi na autach o ktoré sa starám drzia uz roky. Samozrejme ani jedno auto nejazdí extrémnu záťaž, hovorím o bežnej prevádzke.

Len na margo veci, el. vrtula nikdy nenahradí plnohodnotne viscospojku, Elektrika chladí už keď je kvazi "neskoro", viscospojka je fyzika ktorá nepusti a pri spravnej funkcií by mala zabrániť práve tomu efektu dočasného zvýšenia teploty motora a následneho schladzovania. Má to súvis s materiálmi, vlastnosťami atď.........amen

Ale sú tu vačší borci ako moja maličkosť

tomas86
Příspěvky: 60
Registrován: 19. 06. 2009 09:42

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od tomas86 » 11. 10. 2015 10:53

a keby sa dala na vypinac prva rychlost vrtule, ta cez odpor, a by sa zapla hned ako by som nastartoval, to ju asi tiez nenahradi ze?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od M40TURBO » 13. 10. 2015 05:57

spíš bych to řešil, aby začala vrtule jet na nižší výkon při teplotě třeba 91 stupňů a plný výkon třeba 99 stupňů. Můžeš použít origo spínač ventilátoru z e36 co je do chladiče

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od MattyX » 13. 10. 2015 07:12

Hlavně s tady těma hodnotama by jsi to čidlo musel zabudovat někam blíž k termostatu... když budeš mít v chladiči 91, tak motor ti vře. Proto je lepší použít čidlo do chladiče z kompakta na 88 ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Francis » 13. 10. 2015 07:28

Není Compact jako Compact, 323ti má v originále čidlo v chladiči 91/99 st.Celsia.
Asi máš na mysli nějaký máloválec, do těch bylo montováno čidlo 80/88
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od MattyX » 13. 10. 2015 07:57

No, logicky jsem to myslel k třetí odpovědi nademnou, o 323i tady nepadlo ani slovo :lol:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
haCR
Příspěvky: 165
Registrován: 25. 10. 2012 09:35

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od haCR » 15. 10. 2015 22:22

Pokud má chladící kapalinu 1:1 vodu s fridexem, tak to nevře při 100°C, ale až např. při 105°C :D

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Omastek » 02. 11. 2015 12:54

Ahoj, prosím mám dotaz, bude sedět tento brzdový posilovač? Děkuji moc!

http://www.sbazar.cz/lukas1540/detail/5 ... lovac-brzd

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Francis » 02. 11. 2015 14:32

Bod varu je závislý od tlaku, viz http://fyzikalnipokusy.cz/1671/zavislos ... y-na-tlaku
Při 1 atm přetlaku oproti okolnímu vzduch ( +- 2 atm absolutně) je bod varu 120°C. Čisté vody, bez nemrzky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

mgr.sprite
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 09. 2010 15:36

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od mgr.sprite » 11. 11. 2015 10:21

tak mam zatim pripraveno:Motor M52B28 SingleVanos
olejova vana E34 M50
saci kos E34 M50
merka oleje E34 M50
drzaky motoru E36 M50/M52
sylentbloky motoru E34 M50
Chladic E36 318TI s klimou
el.vrtule E36 318TI
setrvak+spojkovy set M52B28 240mm
Prevodovka E36 318TI
Kulisa razeni E36 318TI
Komplekt Kardan E36 318TI
Samosvor 3.45 E36 318TI¨
komplekt zadni napravu 5x120 E36 318TI

co mi dale chybi,nebo co neni uplne dobre pouzit?z ceho teda lepsi pouzit el.svazek motoru?E36 M52 nebo E39 M52?a v tom pripade i klapku?(tempomat,ASC)....dale z ceho vychazeji svody lepe?E39/e34/e36?a jake tedy stredove lozisko kardanu?

a posledni otazka jaky je duvod vymeny brzd.posilovace?nevychazi to?nebo?a kdyz pouziju z E34 M50 co presneji musim upravit?

moc diky za strpeni a rady

mgr.sprite
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 09. 2010 15:36

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od mgr.sprite » 11. 11. 2015 10:26

[quote="mgr.sprite"]tak mam zatim pripraveno:Motor M52B28 SingleVanos
olejova vana E34 M50
saci kos E34 M50
merka oleje E34 M50
drzaky motoru E36 M50/M52
sylentbloky motoru E34 M50
Chladic E36 318TI s klimou
el.vrtule E36 318TI
setrvak+spojkovy set M52B28 240mm
Prevodovka E36 318TI
drzak prevodovky E30 se sylacema
Kulisa razeni E36 318TI
Komplekt Kardan E36 318TI
Samosvor 3.45 E36 318TI¨
komplekt zadni napravu 5x120 E36 318TI

co mi dale chybi,nebo co neni uplne dobre pouzit?z ceho teda lepsi pouzit el.svazek motoru?E36 M52 nebo E39 M52?a v tom pripade i klapku?(tempomat,ASC)....dale z ceho vychazeji svody lepe?E39/e34/e36?a jake tedy stredove lozisko kardanu?

a posledni otazka jaky je duvod vymeny brzd.posilovace?nevychazi to?nebo?a kdyz pouziju z E34 M50 co presneji musim upravit?

moc diky za strpeni a rady[/quote]

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Fuseon » 11. 11. 2015 13:32

Brzdovy posilovac (chap ten buben) je moc velký(priemer), samozrejme su auta kde je pouzity aj original ale je posunuty o par cm do strany aby nezavadzal a aj tiahlo k pedalu je upravené.

Inak čo swap to uplne odlisna vec :) niekedy by to chcelo stretko tychto zlepencov a porovnat skusenosti dojmy a hlavne fakty.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od M40TURBO » 11. 11. 2015 21:05

posilovač se mění kvůli sání které by tam nevycházelo. Motorovou elektriku každopádně z e36, e39 je nevhodná. Kvůli asc by jsi musel dodat jednotku abs z novější e36 tam nevím jak by se spolu bavily snímače u kol

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od M40TURBO » 11. 11. 2015 21:07

jěště bych pořídil sání z m50 když už to děláš tak pořádně. Nebo 6-klapu z m3

Maty Praha
člen E30.cz
Příspěvky: 283
Registrován: 30. 10. 2008 10:08
Bydliště: Praha-Trenčín

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Maty Praha » 12. 11. 2015 15:30

Tak uz i ja jsem poridik do trici zastavbu 2,8., tu ktera se tu nedavno prodavala a finisujem. Jaky davate olej? Minuly majitel daval 10w60, tak u toho zjstanu, spis myslim jakou znacku?

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Fuseon » 15. 11. 2015 19:41

ja davam 10W40 ale v zime to nejazdí, keby aj v zime dam 5W40. Mazacie plany hovoria ze do noveho 5W30, 5W40, 10W40 podla toho ci zijes v saudsej arabi alebo na sibiri alebo v cechach.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Dušan M10B18 » 26. 11. 2015 09:58

Maty Praha píše:Tak uz i ja jsem poridik do trici zastavbu 2,8., tu ktera se tu nedavno prodavala a finisujem. Jaky davate olej? Minuly majitel daval 10w60, tak u toho zjstanu, spis myslim jakou znacku?
např. Valvoline VR-1 10w60, Millers Oils CFS 10w50/10w60
Já po zajetí mám v plánu millers 20w50, tak uvidíme, ale to bude až v sezóně, přes zimu nejezdím :D
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od MattyX » 26. 11. 2015 18:52

Dušan M10B18 píše:mám v plánu millers 20w50
:shock: proč, proboha ? :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět