zástavba M52B28 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

zástavba M52B28 do E30

Příspěvek od Whistler » 14. 04. 2012 20:16

Zdravím,

mám v plánu zastavět do svojí M40 třicítky motor M52B28 z E36

motor a věci okolo už mám doma, použiju motor M52 z E36, vanu a sací koš dám z E34,použiju převodovkou a původními držáky motoru z E36. Původní kardan z E36 by měl na převodovku a difer sednout bez problému, pouze se vymění středové uvožení kardanu za třicítkové a kardan se sešteluje na správnou délku. Při použití držáků z E36 by měl motor v kastli po délce vyjít s mezerou cca 2cm od požární příčky, takže dobrá pozice. Chladič použiju z 324TD a měla by se vejít i visca. Jediná a velmi podstatná věc kde si nejsem jistý je jaké silentbloky pod motor mám použít, chci mít vanu rovně jak má být, posilovač brzd vyměním za menší(peugeot 205, clio, golf) četl jsem tady něco o použití silentbloků motoru z E28 M5, s těmi to prý funguje dobře, jen na jedné straně je ještě potřeba siláč a cca 3mm podložit...můžete mi někdo poradit? M50 má v autě už dneska hodně lidí, tak bych byl moc rád kdyby někdo ohledně zástavby poradil, díky :wink:
Naposledy upravil(a) Whistler dne 14. 01. 2013 13:08, celkem upraveno 4 x.
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 14. 04. 2012 20:25

Nic podkládat nemusíš.
Silentbloky použij e28 m5 cca 800,- za kus

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 14. 04. 2012 20:51

Díky, takže pokud koukám správně, je to díl 11 81 1 128 932, používá se na M30 a S38 motory

http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... on_damper/


ještě se chci zeptat, při výměně vany stačí u olejového čerpadla vyměnit jen tu sací hubici, nebo se musí měnit celé čerpadlo za čerpadlo z E34? pokud vím dobře, měla by stačit jen výměna té hubice :)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 14. 04. 2012 21:18

Stačí vyměnit sací koš.
U 2,8 nebo 3,0 se musí vana ze vnitř upravit.

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 15. 04. 2012 00:39

u M52B28 se musí vana upravit? o tom jsem se nikde nedočetl, v čem ta úprava spočívá?
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Emczin
Příspěvky: 332
Registrován: 24. 11. 2009 15:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Emczin » 15. 04. 2012 09:52

Jedná se o ten plech k usměrnění oleje. Buď ho sundáš z m52 a v e34 vaně poupravíš, aby tam vana padla, nebo ho nějak sundáš celej z vany a v m52 necháš. Já zvolil první variantu.

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 16. 04. 2012 19:31

dík za tip, napsal jsem jim :D

pokud to nepůjde jinak tak holt koupím ty originály, beztak už jsem se rozšoupnul a objednal žirafu :lol:

http://www.bergland24.cz/dilna-a-naradi ... -t-hwk2000
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 16. 04. 2012 22:05

a maj ji?
když jsem ji potreboval, tak mi napsali o zalohu a dodani min mesic ... :roll:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 16. 04. 2012 23:44

dneska jsem jí objednal tak uvidím, v eshopu mají status že je skladem...pokud by to neklaplo, prodávají obdobné na jiných eshopech...


edit: zrovna mi přišel mail že žirafu předali spediční firmě 8) :lol:
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 26. 04. 2012 17:32

tak žirafu mám doma, funguje skvěle. Motor má sundanou vanu a čekáme až dorazí vana z E34 s čerpadlem a nové těsnění. v mezičase jsem začal řešit elektriku, mám sehnanou druhou zásuvku motorové elektriky z E30 a začnu zapojovat. jen si chci ještě ověřit, jestli je tohle kompletní EWS a jak to máte vyřešené s čipem imobilizéru z klíčku, spínačku nechám původní a kroužek s čipem bych rád nechal natrvalo někde u řídící jednotky. Četl jsem že se nemá kroužek s čipem k sobě lepit izolepou nebo něco takového :lol: jak to máte vyřešené?



Obrázek
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 26. 04. 2012 17:39

Jo,máš vše potřebné k rozchození EWS.
Čip jsem dal do klíčku místo baterky 8)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 26. 04. 2012 17:44

Krom ECU je tam vše. Čip s cívkou můžeš k sobě klidně přilepit, nic se nestane, je to izolované plastem.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 26. 04. 2012 18:25

nemáte někdo schéma na zapojení elektriky? motorovou elektriku mám z E36, dvě zásuvky u pojistkovky, kastle je plast, čtyřválec :)
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 26. 04. 2012 20:21

hlavne cip nedavej do izolepy ke krouzku :lol: pak budes jako ja celej den resit proc to kurva nechce chytnout :D dycky takova picovina nejaka :roll: dycky to necham v origo klici , smotnu to s krouzkem dohromady a pod palubku a hotovson :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 26. 04. 2012 21:24

MattyX píše:hlavne cip nedavej do izolepy ke krouzku :lol: pak budes jako ja celej den resit proc to kurva nechce chytnout :D dycky takova picovina nejaka :roll: dycky to necham v origo klici , smotnu to s krouzkem dohromady a pod palubku a hotovson :)
promiň, nechápu? když čip chytnu izolepou doprostřed kroužku a oblepím to abych to zafixoval mělo by to fungovat ne? v čem je konkrétně problém :D
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
navalone
Příspěvky: 345
Registrován: 03. 08. 2008 10:49
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Příspěvek od navalone » 26. 04. 2012 21:30

Ja bych se malinko prifaril s dotazkem jestli jednotka EWS musi byt i s ridici jednotkou vyndana z jednoho auta?
Nebo se da ridici jednotka vymenovat za jinou?
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 26. 04. 2012 21:31

navalone píše:Ja bych se malinko prifaril s dotazkem jestli jednotka EWS musi byt i s ridici jednotkou vyndana z jednoho auta?
Nebo se da ridici jednotka vymenovat za jinou?
ano musí být z jednoho auta aby byly "spárované k sobě" jinak bys musel přehrávat firmware a jednotky "skamarádit" :lol:
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 27. 04. 2012 06:15

navalone píše:Ja bych se malinko prifaril s dotazkem jestli jednotka EWS musi byt i s ridici jednotkou vyndana z jednoho auta?
Nebo se da ridici jednotka vymenovat za jinou?
muzou byt z jinych aut , ale následně je nutné je spárovat přes origo diagnostiku jinak to fungovat nebude ;)
Whistler píše:
MattyX píše:hlavne cip nedavej do izolepy ke krouzku :lol: pak budes jako ja celej den resit proc to kurva nechce chytnout :D dycky takova picovina nejaka :roll: dycky to necham v origo klici , smotnu to s krouzkem dohromady a pod palubku a hotovson :)
promiň, nechápu? když čip chytnu izolepou doprostřed kroužku a oblepím to abych to zafixoval mělo by to fungovat ne? v čem je konkrétně problém :D
to nevím v čem je problém , ale prostě takto mě to nefungovalo ... zní to absurdně , ale ja to od te doby davam i s kliček (stejně je k ničemu :) )
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Whistler
Příspěvky: 478
Registrován: 08. 03. 2011 17:23

Příspěvek od Whistler » 29. 04. 2012 17:20

vypadá to tedy, že čip by měl být přibližně ve středu kroužku a natočen tak jak má být natočen v klíčku...uvidím :lol:

dneska jsem začal pasovat vanu z E34 na motor, sundal jsem původní plech na usměrnění oleje z bloku, ale vana z E34 stejně nesedí, ty tři výstupky na spodní straně fotky naráží do bloku. Řešení by bylo je ubrousit, nebo celý ten plech z vany odstranit a vrátit na blok zpět plech z E36...ale u toho by se taky musel řezat držák původního dlouhého sacího koše, takže to asi vyjde nastejno, zakrátím výstupky na plechu na vaně a bude to :D

vana z E34 přišla špinavá, zevnitř byly slušné vrstvy karbonu, kam jsem dosáhl tak jsem to vyčistil, ale pod tím plechem usměrňujícím olej z klikovky a tím plechem na dně vany karbon zůstal, plechy jsou k vaně pravděpodobně nanýtované, nerozebiratelně. Přemýšlím jak ten karbon chemicky rozpustit abych to nemusel rozdělávat a potom zase složitě skládat... :roll: nechat ho tam určitě nechci aby mi ho olej potom rozpustil a bordel vesele putoval po motoru :X

jinak olejové čerpadlo co mi dorazilo z E34 M50 nesedí na M52 blok, dva úchyty padnou, ale třetí co je u olejového výstupu nahoru do motoru nesedí asi o 2mm, budu muset tedy sehnat čerpadlo přímo z M52 jako náhradu za to moje poškozené....myslel jsem že čerpadla z M50/M52 jsou stejná :lol:

ještě mám dotaz, mezi olejovým čerpadlem a blokem není žádné těsnění, přijde mi to zvláštní, vždyť tuby musí utíkat tlak oleje :)

Obrázek
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 29. 04. 2012 18:32

Těsnění je jen na sacím koši. Samotná čerpadlo je těsnění kov-kov. Lepší je sundat celej ten plech z vany odvrtáním nýtů. Vyčistíš si tak i karbon, co tam je a ten novější kryt na bloku je lepší.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Odpovědět