2,4 TD 85 KW chip? víte o něčom?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Mirda
Příspěvky: 1292
Registrován: 17. 03. 2006 09:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Mirda » 08. 08. 2012 14:47

panove ze zkusenosti s turbama mohu rict ze jsem tenhle motor kdysi mel v e34 taky a pokud zacnete zvysovat vykon jako ja kdysi tak si poridte jeste 2 nahradni, bez urazky je to liazka a cim vic ji nafouknete tim vic se vam odvdeci v podobe novych dilu

da se z toho vyndat asi 150 koni a 350nm, ale je to smrt......
e36 329turbo, 1.5bar, 12s 0-400m, 8.5:1 JE Piston, Eagle H Rods, ARP, e85, samosvor 2,93, sachs performance+HDS57, Walbro 250lph, 800ccm inj.......

Mirda
Příspěvky: 1292
Registrován: 17. 03. 2006 09:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Mirda » 08. 08. 2012 14:48

Mirda píše:panove ze zkusenosti s turbama mohu rict ze jsem tenhle motor kdysi mel v e34 taky a pokud zacnete zvysovat vykon jako ja kdysi tak si poridte jeste 2 nahradni, bez urazky je to liazka a cim vic ji nafouknete tim vic se vam odvdeci v podobe novych dilu

da se z toho vyndat asi 150 koni a 350nm, ale je to smrt......
jo a kdyz date IC je mozne ze to bude chude jak se ochladi a zacnou cvakat ventose :)
e36 329turbo, 1.5bar, 12s 0-400m, 8.5:1 JE Piston, Eagle H Rods, ARP, e85, samosvor 2,93, sachs performance+HDS57, Walbro 250lph, 800ccm inj.......

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 08. 08. 2012 20:49

chudé? Chudé konkrétně co? Jako směs? U dieselu jo? Tak v tom případě by cvakaly ventily při každém ubrání plynu a ten motor by asi toho moc nenaběhal podle tvojí teorie :lol:

Jinak z TD se dá dostat 180 hp bez újmy na zdraví pouze s jiným turbem, jenom tak pro informaci :wink: S tím seriovým turbem máš pravdu - při zvýšení tlaku se už přetáčí, pracuje mimo svůj efektnivní rozsah a tím pádem nadměrně trpí. Samozřejmě taky ale záleží na tom, kolik se mu přidá
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
sklenus
Příspěvky: 59
Registrován: 27. 02. 2011 15:58

Příspěvek od sklenus » 10. 08. 2012 16:50

jasne ze sa to da
nemci vedia... 140kW a ide to...
http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=57 ... sc&start=0

len chlap stale priklada ... strana 5
e34 524tdA project
e39 530dA

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 22. 08. 2012 11:31

Mám prozbu nemohl by mi někdo poradit jak seštelovat tu ovládací hlavu na elektronickem čerpadle? Posunutím v ose čerpadla dozadu to vím ale co je třeba povolit a kde? a je dobré pak přeřídit předvstřik? A o kolik je třeba vzvýšit tlak? Pokud sem dobře četl tak se to seřizuje na té ovládací tyčce podtlaku turba. Ale nevím okolik ji skrátit. díky moc

Uživatelský avatar
zahy
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003 20:06
Bydliště: Plzeň-Praha

Příspěvek od zahy » 22. 08. 2012 21:11

na te hlave mas ze zhora 4srouby ty povolis a mirnym poklepem hejbnes s tim stehlwekem(pridas naftu)dopredu myslim pridavas (nejsem si jisty)
predvstrikpak u tds zjistis pomoci diagnostiky(u novejsich modelu)nebo pak tzv.na hodinky
predvstrik seridis tak ze povolis cerpadlo na trech sroubech a smerem k motoru a pootocenim smerem k motoru nebo od bud ubiras nebo pridas
pridat tlak jde na tds do 1,4 baru pak to pada do nouzaku,idealne s pomoci budiku na tlak turba
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven

Uživatelský avatar
picimuri
Příspěvky: 48
Registrován: 06. 07. 2009 02:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri » 23. 08. 2012 03:02

Pokud mohu doporučit tak na předvstřik neodborně nešahat. Ziskat se tím moc nedá ale ztratit se dá hodně a trefit ho pak nazpátek bez diagnostiky není vůbec žádná sranda.. (metoda pokus omyl, pri který se musí vždycky sundávat sání) Se špatnym předvstřikem to bud hulí modře (malej předvstřik) nebo to chrochtá jak starej tranzit (velkej předvstřik). V každém případě mi to jelo hůř. Snad akorát když sem měl předvstřik velkej tak sem se za 4000ot. dostával na seriovej výkon :D A taky, čož jsem netušil, může spatnej předvstřik vyrábět nouzák :D -> vlastní zkušenost s čerpadlem seštelovanim na stolici a seriovim nastavenim turbíny :).

Když budeš hejbat s hlavou čerpadla, tak velice opatrně poklepem a jen trošku.. Povolí se na hodnim deklíku jeden šroubek ( ten v oválný díře) a pak zbývající tři okolo hlavy. Já to měl tehdá rozštelovyný že to hulilo jak tank a hnul jsem s tím o 1mm (smerem k masce, abych ubral) a už to melo tak malo nafty že ani na startovaci davku (plnej kotel)to nebylo schopny naskočit. Stačilo opravdu maličko.. Jo a pozor, tohle hejbání může mít docela nepěknej vliv na spotřebu, Tehdy byl docela zázrak když jsem se dostal pod 10l/100km Jinak je to sice taková prasárna, ale hlava se nechá seřizovat i za chodu motoru, kdyz přesně slyšíš jak se měněj otáčky, popřípadě chod. ( u mě při větší dávce byl chod nepravidelnej :roll: )

Tlak vzduchu přidávat dokavaď to hulí. Nechá se to dělat zespoda. U turbíny je pneumatická plechovka z táhlem. Na táhlu povojíš kontramatku a točíš tyčkou, aby se zasouvala do... nazvěme to pouzdýrko s očkem... Uzáhneš pár závitů, pujdeš to projet.. kdyz budeš s výsledkem spokojenej, ukáhneš kontramámu a šmidra! Když přestane hulit, je vzduchu akorát. Nevim co měli e30 za turbíny ale e36 td maj Mitsubishi TD04 který když jsem pořádně našponoval, tak dokázalo ve špičce, což je mezi 2500 - 3000ot. dát neco okolo 1,2 - 1,3baru ale pak mi tlak padal plynule až k 0,8 v 5000ot. což není nic moc. (0,8baru je u td shodou okolnosti tovarni nastvaveni) Výsledek byl takovej že auto zespode hezky zabralo ale za 4000ot. kdy to obyčejně jede jako pila, to začalo zdechávat.

Kdežto Garrett TB2514 z tds dokázal mnohem víc. Nameril jsem 1,6baru ve 3000ot. pak už mi to vystřelovalo hadičku s manometrem. Bůh ví co se tam dělo dál :D

Ale záleží na kondici každý turbíny, co dokáže nafoukat. Psal sem si s klukem co Ladí M51 v Omeze a ten rikal ze uz promeril nekolik Mitsubishi a ani jedno nefoukalo stejne :D. Kazdopadne jakejkoliv tlak nad 1,5baru (doraz snímače tlaku je 1,5baru takze je lepsi se drzet niz, ale chiptuzeři to prej umej odstranit) je jen na kratky vyuziti, protože když jednotka naměří tlak vyšší jak 1,5baru dýl jak 10sec, tak hodí nouzák. (ale plnej plyn na jeden kvalt 10 sec drzís jen na dálnici, nebo do nejákýho kopce).
Naštěstí to u BMW dělali vychcaně. stačí na chvíli sundat nohu z plynu a jede se dál. Ja to jednu dobu delal tak že sem letel po dálnici a počítal do 10. :D Vždycky při 9 jsem sundal nohu z plynu a znova přidal a nouzák se nekonal :D Ale ty léta už jsou dávno pryč...

Potuzenej zlobivej motor s vyjetym čerpadlem a Garettem s nefungující WG jsem vymenil za hodnej motor se seriovim nastavenim a 190k najeto a užívam si toho, čeho si nejvíc cenim, spolehlivosti a nízký spotřeby. (6,5 dálky, 7,5 normál, 8,5 když spěchám a přes 9,5 sem to ještě nedokázal přehoupnout 8) ) U zlobivýho motoru jsem řešil jen jestli jel nad 10 nebo pod 10.... Druhá možnost byl pomalu důvod k oslavě. A to mel čerpadlo vyměněný, vstřiky seřízený, vyčištěný, řídící uplně novej a beztak mrzák chlastal jak duha.

Jinak co se týče maximálního výkonu: Bosch udává že tyhle čerpadla dokáží dát naftu až na 25kW na válec (jsme u 10mm pístku) což je teoreticky 150kW na celej motor.. U 12mm pístku se to může pohybovat okolo 210kW na celej motor. V realu to bude o neco mene.. To už chce ale zásah do programu nebo jinak řešenou elektriku. To už jezeďáckou upravou a-lá 'tuknu trochu do čerpadla' nepůjde. :D A taky to chce víc vzduchu. Seriový turbínky si toho sice nechaj líbit hodně, ale dneska, když se všude válej VNT ( nebo VGT) svišti, který jsou mnohem vhodnější, je jedninnym duvodem setrvavat u serioveho turba při zvyšování výkonu cena..
G Point Motorsport

Uživatelský avatar
Frantas
Příspěvky: 127
Registrován: 17. 12. 2010 22:57
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Frantas » 25. 08. 2012 16:30

picmuri to napsal moc hezky :twisted:
Takže když vidim že je tu vyžší koncentrace lidí hovící naftovejm třicítkám, tak zkusím přednýst svůj problém který se zrovna týká výkonu nafty.

Nedávno jsem se zbavil turbo naftový třicítky. Měla otevřenej vejfuk, a "nebyla zavřená" blbostí typu EGR. Jela řekl bych moc hezky. Hned druhej den jsem přivez zase naftovou třicítku. Dneska jsem se konečně dostal na to, jí trochu dopřát, tak jsem udělal filtry, olej, odpojil přefuk, odpojil podtlak od EGR a ucpal hadičku. Šel to projed, a krom toho že přetrvávaj problémy s lehkým cukáním pod podlahou, tak to ani nejede.
Bejvalej majitel tvrdil že "bude potřeba vyměnit filtr, nad tři tisíce jak kdyby mě chyt za prdel, a nejede to. Pak se to teda převalí a jede, ale bude to chtít asi naftovej filtr" . To co řikal jsem zaznamenal. Sice to neni vyloženě že by to nejelo, ale malinko v tom občas když to člověk drží pocukne (míň to táhne na ten moment)

Onu závadu bych přisuzoval nejspíš i tomu, že to "nejede". Výkon mi připadá jako něco mezi bezturbem, a turbem. Že to něco dělá, jako kdyby se nafouklo turbo mi připadá až ve třech tisících. Stará třicítka evidentně začala foukat už při dvou, a při třech už to bylo velice živý auto. Když to člověk držel do červených otáček, tak to fakt docela jelo. Tadle ta, to člověk točí, ale jako by skoro zbytečně.

Koukal jsem na to co dělá regulace turba, a připadá mi že se moc nehejbe. Když to na neutrál prošlápnu do plna, tak se hne o kousíček (u předešlý třicítky bych řek že se to hlo víc)
Vyměnil jsem teda podtlakový hadičky co sou tam všude kolem ale nikde jsem neaznamenal že by něco netěsnilo. Ostatně situace se ani nezlepšila.

Malinko jsem pak našponoval dle rad výš tu regulaci, a řek bych že je to spíš placebo.. Možná že je to o fous lepší.

Takže co by měla ona regulace dělat? Když prošlápnu plyn až k podlaze a nechám otáčky stoupnout fakt až do maxima, tak se to malinko hne, ale řek bych že málo. Když jsem to jednou zkusil podržet na plno, tak se malinko hla, tak o půl toho kousíčku vrátila a tam se pohejbávala (držel jsem to tak 2sekundy)
Když bych měl říct o jakou vzdálenost se pohne, tak když řeknu že centimetr, tak to přehánim. Řek bych spíš tak sotva půl cenťáku.

PS: Naftovej filtr, vzduchovej filtr jsem měnil, když jsem zkusil táhnout z tý plechovky regulace, tak jsem nic nevytách, ani jsem to neprofouk. Podle huby to evidentně těsní. Když jsem odpojil táhlo od toho, tak na turbu se to hejbe uplně samo, bez odporu.

Páni, omlouvám se, že jsem se tak rozepsal :roll:
Nebo to mám hodit na diagnostiku? Přečetla by u tohodle něco? Kolega na to dost schopnou diagnostiku má.

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 28. 08. 2012 07:12

Tak já boužel po sobotě už starosti se zvyšováním výkonu atd nemám. Přítelkyně měla s autem nehodu. Napálila to ve 130 do svodidel takže z auta toho moc nezůstalo.Ale musím uznat že to auto je z pořádného plechu. Naštěstí se ji nic nestalo. Ale motor ještě nastartoval potom. Tak nějaké díly ztoho budou. Jen z M-Paketu zbyly jen lišty na boky a jeden práh jinak nic :cry: Někdy sem hodím foto. Kdyby věděl někdo o nějaké krásná 30 v touru tak dejte vědět. Asi se opět vrátím od e36 do e30. našel jsem jednu co na ni říkáte:? http://www.sportovnivozy.cz/31292-bmw-3-e30-nachod

Uživatelský avatar
picimuri
Příspěvky: 48
Registrován: 06. 07. 2009 02:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri » 29. 08. 2012 09:53

Frantas:

Píchnout to na diagnostiku neni vubec spatnej napad. Je to nejrychlejší zpusob jak neco zjistit, kdyz to diagnostika teda umi vypsat..

S tim že ti to nejede tak jen tak mě napadá kde by mohla bejt chyba, pokud máš el.vstřikovací čerpadlo:
1) MAP - snímač tlaku
jak stoupá tlak, tak jednotka závisle na tom přidává naftu. pokavad MAP snímá špatně (málo) tak ti to bude přidávat málo nafty a nepojede to. Tzn turbína bude pomalejc nabíhat a všecko.. Popravdě vubec netusim kde MAP u e30 je ani jak vypadá.. Ale skus se nekoho ses tejnym motorem zeptat, jestli by ti ho nepujčil.. Stavíš se u něj, vyměníš, projedeš. Jestli nebude změna, tak to není on.


Řikáš že jsi hadičky všechny vyměnil takže předpokládám že cestou ke snímači nic neutíká.. Ale přeci.. Když jsi přidal tlak tak by to jednotka měla zaznamenat a přidat naftu a mělo by to bejt znatelný (aspon u me bylo), pokud to znatelný není tak jsi bud pridal málo (mitsubishi začalo něco dělat až při zasunutí o necelej 1cm... takže se toho neboj, naftakovi vetsi tlak neublizi a pokad to turbo nemas v hovnech uz ted tak mu to na chvilku nic neudela, ja jezdil přes rok s uplne nefunkcni reg.), nebo to jednotka nezjistila, což by mohlo bejt prave spatnym privodem tlaku k snímači..

2) Je možný že si nekdo hrál s čerpadlem a je tam nastavená menší dávka... To sem měl udělaný já, aby to na volnoběh neškubalo..

Každopádně podle toho jak se otvírá regulace při prošlápnutí na neutrál, nic nezjistíš :) Doporučuju ti aby sis za 400 koupil nejakej manometr z tuzingshopu, nekam ho píchni a budes hned moudřejší...
G Point Motorsport

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 15. 09. 2012 22:59

Cago, mám podobný problém, nechal sem si předělat 324TD E30 1988 z nefunkčního elektronickýho na mechanický čerpadlo z E28. A je to jiný kafe, nafta nepadá, auto je celkem živý, ale jenom do nějakých 100kmh a jakmile to rozjedu třeba na dálnici, už to vůbec nechce jít za plynem, jede to jak atmosférický diesel. Takže ze 100 na nějakých 150kmh se dostávám tak půl minuty za předpokladu jízdy po rovince a pedálem na podlaze. Když zastavím a otevřu kapotu nějak divně mi syčí ten placatý penízek ke kterému jde ta gumová hadička od regulace turba, a když do té hadičky fouknu/nasazu tak necítím skoro žádný odpor a zvuk jako když se mačká krepový papír, to je prý špatně a ta membrána je poškozená?????? Mohl by být problém v tomto, i když mám mechanické čerpadlo??


Jinak čerpadlo je asi nejspíš rozlazené, potřeboval bych někoho kdo je schopný naladit předvstřik atd. protože auto fakt hodně kouří, když mu dám napít tak auta za mnou zmizí)) a při jízdě 120kmh s plným plynem za mnou čára z dýmu))) Ale všude kde dělají čerpadla mě poslali do háje, že tyhle předělávky nedělají, neznáte někoho???

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 16. 09. 2012 17:50

rozepsal sem se ve vedlejším vláknu, předem díky za rady

324td-t7850,start,45.html

Uživatelský avatar
Frantas
Příspěvky: 127
Registrován: 17. 12. 2010 22:57
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Frantas » 17. 09. 2012 11:49

Nedávno jsem psal svůj problém. Problém je na půl vyřešen.
Cukání ve velký zátěži téměř zmizelo. S autem jsem najel zase pár km (normálně s ním jezdí matka) a cukalo jednou jen malinko skoro ve 180-ti. Jinak vůbec.
Co se týče výkonu, tak to jsem opravil přehráním softvéru v hlavě :roll: Prostě to jede míň jak má stará nafta, ale asi tak jak má. Možná to bude kvůli EGR-ku (koukal jsem že tam jsou rozdílný jednotky), možná kvůli výfuku (ještě jsem ho neotvíral, akorád vypadá že ho otvíral už někdo jinej) Takže až budu moct, tak zkusim přečíst paměť závad (jestli se povede) a pak se uvidí.

Jinak řeším ještě problém s olejovou vanou. Sice to neni k tématu, ale vana de použít z jinýho motoru? S ničim jinym zkušenost nemám. Ta moje je už podruhý lepená, tak že bych si zatim aspoň sehnal do zálohy jinou. :roll:

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 17. 09. 2012 17:57

Softwaru v hlavě?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Frantas
Příspěvky: 127
Registrován: 17. 12. 2010 22:57
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Frantas » 18. 09. 2012 05:59

ano :roll: (hlavu motoru nemyslim)

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 18. 09. 2012 13:32

A nepřehrává se náhodou software v řídící jednotce motoru :?: V hlavě už máš jen elektronický a mechanický hejblátka, který ti právě ten soft v ŘJ ovládá.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Frantas
Příspěvky: 127
Registrován: 17. 12. 2010 22:57
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Frantas » 18. 09. 2012 17:54

Né, určitě v hlavě. Však jsem psal že o hlavu motoru nejde. Jde o mojí. :lol:

Jen ještě kdyby někdo s tou vanou poradil. Šla by tam i z jiného šestiválce ? Rozšířil by se mi výběr při hledání jiné.. Kdyby šla menší, tak by to ani nevadilo. Bejvalej majitel nainstaloval nejspíš -60/-60 podvozek 8)
Ale jak jsem psal, s jinejma šestiválcema zkušenost nemám, tak ani na pohled netušim jak která vypadá. Jen tu svojí poznám (už na minulym jsem jí dělal)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 09. 2012 18:27

Frantas píše:ano :roll: (hlavu motoru nemyslim)
Frantas píše:Né, určitě v hlavě. Však jsem psal že o hlavu motoru nejde. Jde o mojí. :lol:
A jinak všechno v pořádku? Asi bys s tou svojí hlavou měl první zajít na vyšetření mám ten dojem :lol:

Ono TDčko má totiž hlavy v podstatě tři. Jedna leží na bloku, jak jsi sám konstatoval, durhá je ta elektronická řídící nahoře na čerpadle a třetí je ta rozdělovací na boku čerpadla. To je, co? :twisted:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Frantas
Příspěvky: 127
Registrován: 17. 12. 2010 22:57
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Frantas » 18. 09. 2012 19:34

Vyšetření netřeba. Již z výroby se jedna o špatný kus, a je s tím počítáno. :lol: Repas není možný :lol:

Za zavádějící informaci se omlouvám :roll: Nechtěl jsem nikoho mystifikovat :wink:

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 09. 2012 19:38

:lol: Tak hlavně že se to vysvětlilo :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět