M20 a turbo z 2,4 td
M20 a turbo z 2,4 td
jednoduché a prosté....... má někdo? jak se to chová od vonoběhu do plných otáček.......
popřípadě co máte za šneka...... jde mi o motor M20
popřípadě co máte za šneka...... jde mi o motor M20
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
Nejdřív je potřeba si stanovit jaký chceš výkon a od toho to všechno odvíjet. Návod je hezky popsaný na www.turbobygarret.com, přečti si všechny članky až po "experta". Zásobu map i s kalkulátorem najdeš zde http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
Úplně nejjednodušší ale ne přesné je vybírat orientačně podle průměru výstupu turba na downpipe. Pro 300ps je to zhruba 55-60mm.
kkk k26 je pořád malé, ale k27 by už šlo, jenže je z Porsche 944T
Úplně nejjednodušší ale ne přesné je vybírat orientačně podle průměru výstupu turba na downpipe. Pro 300ps je to zhruba 55-60mm.
kkk k26 je pořád malé, ale k27 by už šlo, jenže je z Porsche 944T
na těch garetáckých stránkách se nějak nemohu zorientovat..... kdysi jsem tam byl a našel to v pohodě.... jen jsem se nemhl prokousat přez tu angličtinu..... teď ale jsem tam našel kulový.....
kde by podle tebe měla ta 26 nástup....moje přestava je 250,300 koní max.... to bych nadmíru spokojen..... Myslíš že by na vrchu už nestíhala?
kde by podle tebe měla ta 26 nástup....moje přestava je 250,300 koní max.... to bych nadmíru spokojen..... Myslíš že by na vrchu už nestíhala?
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
cfm=LxrpmxVExPr/5660
kde:
L= Objem v litrech
rpm=otáčky za minutu
VE=volumetric efficiency=objemová účinnost (pro m20 zhruba 85%)
Pr=pressure ratio=poměr plnícího tlaku a referenčního (atmosférického) tlaku
Ty jsi podle mě zadal Pr=1, pokud chceš jeden bar plnícího tlaku, zadáš Pr=2
Tom28:
Omlouvám se zadal jsem špatně adresu: www.turbobygarrett.com, nahoře v liště TURBOTECH a určitě si to projeď alespoň s překladačem....
kde:
L= Objem v litrech
rpm=otáčky za minutu
VE=volumetric efficiency=objemová účinnost (pro m20 zhruba 85%)
Pr=pressure ratio=poměr plnícího tlaku a referenčního (atmosférického) tlaku
Ty jsi podle mě zadal Pr=1, pokud chceš jeden bar plnícího tlaku, zadáš Pr=2
Tom28:
Omlouvám se zadal jsem špatně adresu: www.turbobygarrett.com, nahoře v liště TURBOTECH a určitě si to projeď alespoň s překladačem....
Tady to máte ,někde tam je i naměřený výkon.
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=22199
edit :
tady víc fotek a ten výkon:
http://www.powerfanatics.com/forum/view ... start=1025
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=22199
edit :
tady víc fotek a ten výkon:
http://www.powerfanatics.com/forum/view ... start=1025
mám jeden dotaz
při plánovaném výkonu 300 koní je v grafu uváděno presure ratio 1.7..... což mi podle výpočtu vychází přetlak v sání 0,6 bar..... je to tak?
jen se ujištuji zda jsem to dobře pochopil....
0,6 bar je 8.82 psi
(8.82 psi + 14,7psi absolutní tlak) / 13.7 psi reálný tlak v sání se strátou 1 psi z dusledklu odpadu tlaku způsebený filtrem.....
výsledek je 1.71...což je udaj v grafu....
Znamená to že 2.8 litru by při otáčkách 6600 měl produkovat nějakých 300 koní při přetlaku 0,6 bar.... pochopil jsem to správně???
při plánovaném výkonu 300 koní je v grafu uváděno presure ratio 1.7..... což mi podle výpočtu vychází přetlak v sání 0,6 bar..... je to tak?
jen se ujištuji zda jsem to dobře pochopil....
0,6 bar je 8.82 psi
(8.82 psi + 14,7psi absolutní tlak) / 13.7 psi reálný tlak v sání se strátou 1 psi z dusledklu odpadu tlaku způsebený filtrem.....
výsledek je 1.71...což je udaj v grafu....
Znamená to že 2.8 litru by při otáčkách 6600 měl produkovat nějakých 300 koní při přetlaku 0,6 bar.... pochopil jsem to správně???
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
Přesně tak jak píšeš. Ale není 0,6bar jako 0,6bar. Pokud vybereš nesprávné turbo, tak bude pracovat v neefektivní oblasti a budeš ho muset stíhat uchladit (v téhle kalkulaci je zadáno max. 60 stupňů). Navíc ve vedení vzduchu do sání taky nějaký tlak odpadne, takže bude třeba ho trochu vykompenzovat zvýšením. Ale je to alespoň něco od čeho se dá odrazit a nedělat to naslepo.
Pinki:
Nevíš do jakého trucku se dělal hx35? To by šlo na m20 použít...
Pinki:
Nevíš do jakého trucku se dělal hx35? To by šlo na m20 použít...
u toho HX35 pokud tedy chápu dobře zacíná foukat na nějakákých 150 CFM což vychází na otáčky kolem 2200. ještě dotaz proč graf zacíná na urovni 60tis ot...... znamená to že pod 60 tis je turbo neefektivní?
jinak se pohybuje v oblasti nejlepší efektivity.... i v nejvyšších otáčkách je pořád v oblasti 60% pokud vidím a čtu dobře.....
jinak se pohybuje v oblasti nejlepší efektivity.... i v nejvyšších otáčkách je pořád v oblasti 60% pokud vidím a čtu dobře.....
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
-
- Příspěvky: 150
- Registrován: 28. 06. 2010 18:18
- Bydliště: Svitavy
Já se tím zabývám už roky.Tady probíhají teoretické názory,typu-grafů,dieslové turbo nefunguje-je to nesmysl.Já prosazuji dvě turba a k vzhledem možnostem i ceně,vždy dieslová.Samozřejmě pro toho,kdo začíná,je to boj a né každý u toho vydrží.Mám tady m20 biturbo,turba z diesla LT,při tlaku 0,75 bar naměřeno 260k a 400nm-a to v pohodě stačí na m3 e46.BobbySD píše:osobne by me docela zajimalo jestli nekdo zkousel na m20 fakt natvrdo jebnout to turbo z TDcka )) jak se to chova, co bylo treba prizpusobit atd... nasel by se nekdo kdo to ma? rad bych o tom pokecal
taky záleží čím to chceš řídit..ale to už v dnešní době taky neni problém..možností je mraky..
většina lidí říká, že diesel turbo na benálu schoří..což taky neni pravda..ale zas na druhou stranu, výběr turb už je dneska taky mnohem větší..
když jsem se bavil s ntauto (ten kombi/kabrio) na bigu, mel na b25 tbo+svody z m21 a program. jednotku a odbrzdil myslim 240ps, pak dal myslim ještě vstřiky + nějaký vetší úpravy a měl 300+
jinak podle mě na nižší a střední otáčky co požaduješ, bych radši volil kompresor
většina lidí říká, že diesel turbo na benálu schoří..což taky neni pravda..ale zas na druhou stranu, výběr turb už je dneska taky mnohem větší..
když jsem se bavil s ntauto (ten kombi/kabrio) na bigu, mel na b25 tbo+svody z m21 a program. jednotku a odbrzdil myslim 240ps, pak dal myslim ještě vstřiky + nějaký vetší úpravy a měl 300+
jinak podle mě na nižší a střední otáčky co požaduješ, bych radši volil kompresor
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
Zdravim. řešim turbo do M20 a zajimá mě,kam by jste dali váhu vzduchu. Jestli je lepší dát jí za turbo a před klapku,tim pádem když roztočim turbo a pak zavřu klapku,tak mi bude turbo poříád tlačit do váhy a ta bude otevřená. Nebo dát váhu před turbo ať se otevírá při sání turba a při zavřené klapce bych vracel tlak před klapkou za váhu,ale před turbo. Tim pádem by se váha mohla zavřít při sundání nohy z plynu. Je to jen úvaha..
Druhá možnost mi přijde lepší,ale jak jsem koukal na zástavbu turba,tak většina E30 to má před klapkou normálně jako série M20. Dík za radu.
Druhá možnost mi přijde lepší,ale jak jsem koukal na zástavbu turba,tak většina E30 to má před klapkou normálně jako série M20. Dík za radu.
Váha před turbem - v případě netěsnosti tlakového potrubí to pojede blbě, protože tam půjde méně vzduchu než váha zjistila. Je tam spousta míst kde může být netěsnost. Když dáš váhu za turbo (a IC), tak už tam je možností méně. Navíc má m20 korekci teploty vzduchu, takže by bylo vhodné umístit celou váhu až za IC, tj za turbo, kde bude mít vzduch úplně jinou teplotu než před turbem. Další výhoda váhy za turbem je v tom že můžeš mít BOV do atmosféry a nemusíš předělávat kabeláž k váze.
[quote=""Friťák""])tak mi bude turbo poříád tlačit do váhy a ta bude otevřená. )[/quote]
Když zavřeš klapku, průtok je (téměř) nulový a klapka ve váze se zavře.
Pokud jde o místo kam umístit odtok oleje z turba tak to samozřejmě musíš vyrobit. Pro jistotu bych se držel doporučovaných parametrů výrobce turba.
[quote=""Friťák""])tak mi bude turbo poříád tlačit do váhy a ta bude otevřená. )[/quote]
Když zavřeš klapku, průtok je (téměř) nulový a klapka ve váze se zavře.
Pokud jde o místo kam umístit odtok oleje z turba tak to samozřejmě musíš vyrobit. Pro jistotu bych se držel doporučovaných parametrů výrobce turba.
Díky. Vůbec mi nedošlo,když je zavřená klapka,tak se vlastně vzduch zastaví. Takže to můžu nechat jak to je, bude to lepší a ješte si jak řikáš ty ušetřim práci:)
S Tou korekcí podle teploty, jsi nejsem jistej jestli mají všechny váhy. Pokud myslíž,že u klapky ve váze je ješte zhavenej drátek,tak to jsem viděl jenom na jedné váze zatím.
Máš nějaký program do ŘJ? Nebo jak řešíš mapu? Myslíš,že se sériová mapa dokáže poprat s 0,5 Bar? Nebo bude detonační spalování?
S Tou korekcí podle teploty, jsi nejsem jistej jestli mají všechny váhy. Pokud myslíž,že u klapky ve váze je ješte zhavenej drátek,tak to jsem viděl jenom na jedné váze zatím.
Máš nějaký program do ŘJ? Nebo jak řešíš mapu? Myslíš,že se sériová mapa dokáže poprat s 0,5 Bar? Nebo bude detonační spalování?
Ja chci poridit standalone ecu, takze jsem zadne programy neresil, a nemam s tim zadnou zkusenost. Spis by Ti asi poradil Ondra_m, ktery to popisuje zde: http://www.e30.cz/instalace-turba-na-motor-m20
-
- Příspěvky: 150
- Registrován: 28. 06. 2010 18:18
- Bydliště: Svitavy
[quote=""Friťák""]Zdravim. řešim turbo do M20 a zajimá mě,kam by jste dali váhu vzduchu. Jestli je lepší dát jí za turbo a před klapku,tim pádem když roztočim turbo a pak zavřu klapku,tak mi bude turbo poříád tlačit do váhy a ta bude otevřená. Nebo dát váhu před turbo ať se otevírá při sání turba a při zavřené klapce bych vracel tlak před klapkou za váhu,ale před turbo. Tim pádem by se váha mohla zavřít při sundání nohy z plynu. Je to jen úvaha..
Druhá možnost mi přijde lepší,ale jak jsem koukal na zástavbu turba,tak většina E30 to má před klapkou normálně jako série M20. Dík za radu.[/quote]
Nejlépe váhu před turba,je určena pro nasávání.Za turbem jsem měl taky,nebylo to nejlepší a taky se dvakrát rozletěla.
Druhá možnost mi přijde lepší,ale jak jsem koukal na zástavbu turba,tak většina E30 to má před klapkou normálně jako série M20. Dík za radu.[/quote]
Nejlépe váhu před turba,je určena pro nasávání.Za turbem jsem měl taky,nebylo to nejlepší a taky se dvakrát rozletěla.
nesmysl, nejlepší je tam váhu vubec nemit
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
-
- Příspěvky: 150
- Registrován: 28. 06. 2010 18:18
- Bydliště: Svitavy
za nesmysl považuju cpát někam na tbomotor seriovou váhu..
když už se s tim něko dělá, tak má snad těch pár šušnů na jednotku a maf/map senzor..
když už se s tim něko dělá, tak má snad těch pár šušnů na jednotku a maf/map senzor..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html