M20 a turbo z 2,4 td

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 29. 03. 2012 16:47

Iwan píše:za nesmysl považuju cpát někam na tbomotor seriovou váhu..
když už se s tim něko dělá, tak má snad těch pár šušnů na jednotku a maf/map senzor..
Né každý jsme milionář.Na sériovou jednotku se dá taky postavit.Je hodně možností,jak to sladit.Mám 2,7 biturbo s váhou a funguje už mnoho let.Zajímalo by mě jestli máš praxi nebo jsi pouze teoretik.

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 29. 03. 2012 21:49

Jardo a prosimtě čím, nebo jak ladíš sériovou jednotku? Budu montovat turbo KKK K26 a tlačit,tak 0,5 bar, aby to něco vydrželo.

Když to bude stát za to,tak pak přijde pořádná přestavba, až někdy budou ty peníze jak jsi zmiňoval:)

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 29. 03. 2012 22:12

Leda hovno, se seriovejma věcma to sice rozchodíš(jezdila tu eta s g60, m40turbo, eta turbo, 2,5 s td turbem atd atd...), ale k odladění to má stejně daleko jako m10 k s14..

sežen si jednotku + wb lambdu s pořádnym budíkem(což seženeš do 15ti) a teprve uvidíš, zač je toho loket
:wink:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Malutky
Příspěvky: 741
Registrován: 24. 05. 2007 11:58
Bydliště: Havířov - Suchá

Příspěvek od Malutky » 29. 03. 2012 22:17

[quote=""Friťák""]Jardo a prosimtě čím, nebo jak ladíš sériovou jednotku? Budu montovat turbo KKK K26 a tlačit,tak 0,5 bar, aby to něco vydrželo.

Když to bude stát za to,tak pak přijde pořádná přestavba, až někdy budou ty peníze jak jsi zmiňoval:)[/quote]
ať s mapou nebo bez budeš potřebovat větší vstřiky z nouze třeba z M30B35
při standartní mapě to bude dole sice bohatší ale navrchu to nebude tak žalostně chudé a určitě budeš muset hnout s předstihem což u m20 nebude tak jednoduché jako jsem měl já na m10. časem na to příjdeš že to muže stát za to jen když příjde ta pořádná přestavba ale taky jsem tak začal tak držím palce

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 31. 03. 2012 09:33

Tak vstřiky nebudou problém. Jasný,že u M10 to nebude problém. Každopádně kamarád má program,kde může upravovat celou mapu jednotky, takže doufám,že tam pujde připojit můj čip a bude se s tim dát hýbat. Po mechanické stránce to nebude problém postavit,horší to bude odladit.
Představa je taková,že bych za né moc peněz chtěl postavit turbomotor.(Inspiroval mě kamarád,kterej nedávno postavil Favorita v turbu a nakonec mu jel víc než má B25) Zkusit jak to bude funkční a hlavně ať to v klidu hrabe za 3:) do Bigu to musim stihnout.

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 01. 04. 2012 10:50

Rozjela se tady velká debata.Nebudu se snikým předhánět v rozumech,ať si to každý zkusí a rozjede podle svého.Byla tady řeč o sportovní lambdě,která reaguje okamžitě na bohatost směsi a dorovnává nepřesnosti mapy,Já nemám ani sériovou.Základ vždy větší vstřiky-m20 bez problémů zvláda 0,7bar, m30 vstřiky na tento tlak nestačí,plnění 0,5bar není velký požitek.Ten kdo nechce upravovat kompresní poměr,bude se muset spokojit s plněním cca 0,4bar.Dále regulátor tlaku paliva s velkou mebránou,při správné volbě a nastavení se i zadaří bez nutnosti sladění jednotky.Dále vhodné palivové čerpadlo,změřit za jízdy budíkem,nesmí klesat tlak.
Ti co si to chtějí zkusit pro začátek stačí přídavný vstřik do sání společně se základním vstřikováním-takhle jsem začínal.Nevýhoda velká spotřeba,špatné ovládání-buď pomalu nebo rychle,mezi tím poskakování.

Ti co vydrží budou investovat,stímto už nebudou spokojení.
Já mám elektřinu z S38,velké vstřiky,sladěnou jednotku.

Podporuji ty co v garážových podmínkách dosáhnou nějakého výsledku.
Jinak 14.4. na okruhu v Brně pro ty co něco postavili.Na PC dokáže rozumovat každý.

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 01. 04. 2012 12:12

DC píše:tak to se Jardo snad v Brně potkáme a pokecáme - musíme vytvořit zas nějakou BMW sekci abychom nebyli každej na druhym konci areálu
Budu tam s modrou e34 touring a zaní podvál-černá e30.Vpravo na velkém parkovišti(za čerpačkou).

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 01. 04. 2012 21:38

Já sem nepsal,že bych se s někým předháněl v rozumech. Napsal jsem pro to,že teď budu stavět. Tím pádem pro mě každá rada dobrá, než abych se s tim plácal,tak bych si s vašemi rady rád ušetřil práci.¨Takže děkuji.
Nechám M20 vstřiky. změřim si tlak v liště za jízdy až tam bude turbo a ještě by mě zajímalo jestli jde z nějakého PINU měřit lambda? A odkud brát olej? vyndat čidlo mazání? a pak někde na trubičku přidělat snímač tlaku oleje? nebo mám přírubu pod filtr na chaldič oleje,tak by to stacilo z toho výstupu?je na bloku nějaký vstup kam by se dal olej vracet? nebo přivařit rovnou na vanu vstup?

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 04. 04. 2012 07:57

[quote=""Friťák""]Já sem nepsal,že bych se s někým předháněl v rozumech. Napsal jsem pro to,že teď budu stavět. Tím pádem pro mě každá rada dobrá, než abych se s tim plácal,tak bych si s vašemi rady rád ušetřil práci.¨Takže děkuji.
Nechám M20 vstřiky. změřim si tlak v liště za jízdy až tam bude turbo a ještě by mě zajímalo jestli jde z nějakého PINU měřit lambda? A odkud brát olej? vyndat čidlo mazání? a pak někde na trubičku přidělat snímač tlaku oleje? nebo mám přírubu pod filtr na chaldič oleje,tak by to stacilo z toho výstupu?je na bloku nějaký vstup kam by se dal olej vracet? nebo přivařit rovnou na vanu vstup?[/quote]

Ta narážka nebyla na tebe.Takže chceš zkusit přídavný vstřik?-jinak to fungovat nebude.Budík bohatosti napojíš z origo zásuvky lambdy,jestli se nemýlím 2 bílé výhřev,1 kostra a poslední co potřebuješ-už nevím,který to je.Nesmí se v zátěži zvedat teplota chladící kapaliny-jinak je to chudý a motor dlouho nevydrží.Olej-kdekoliv je stálý tlak.Vracečku musíš někde udělat,nejlépe nad hladinou oleje.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 06. 04. 2012 22:59

no jestli "určuješ" bohatost podle teploty chladicí kapaliny, tak to je pecka :lol: :roll:

pak bych doporučil měřit boost podle zvětšení průměru hadic :twisted:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 08. 04. 2012 09:03

Malutky píše:něco na tom bude při zátěži se mi teplota zvedala ale přisuzoval jsem to i slabému okruhu. že jsem jezdil na chudou směs jsem věděl. ale jestli bude teplota při správné směsi v pořádku si ověřím až letos.
Věř tomu,těch palic co mě díky chudé směsi prasklo-chladič z e32 a rychlejší převod vodní pumpy nepomohl.Dáš-li dvě palivové čerpadla,ihned se vše změní.

Uživatelský avatar
Lukša
Příspěvky: 1427
Registrován: 09. 03. 2008 18:02
Bydliště: WallachianKingdom

Příspěvek od Lukša » 08. 04. 2012 10:25

teď už musím i já..dvě čerpadla ti směs neobohatí, ani 3...jiný ventil, mapa, předstih...

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 08. 04. 2012 11:26

Lukša píše:teď už musím i já..dvě čerpadla ti směs neobohatí, ani 3...jiný ventil, mapa, předstih...
Je vidět,že o tom nic nevíš.Drzost tvrdit něco takového člověku,který si tím prošel od začátku.Tyto poznatky jsou pro lidi co chtějí něco sami zkusit a né pro ty co nemají nic na práci.
Tímto se už dalším rejpalům nebudu vyjadřovat.Kdyby měl někdo zájem poradit,tak sz.

Uživatelský avatar
Malutky
Příspěvky: 741
Registrován: 24. 05. 2007 11:58
Bydliště: Havířov - Suchá

Příspěvek od Malutky » 08. 04. 2012 17:05

Jardaturbo píše:
DC píše:dvě čerpadla pomůžou pokud jedno samotný nezvládne udržet tlak nebo průtok paliva

pokud je jedno čerpadlo dostatečně silný, tak stačí - mám 1 Walbro, který dává max tuším 7 barů a 255 litrů za hodinu průtok a to zdaleka nevyužiju - je to do nějakejch 600 koní cca

pro jistotu je dobrý mít dvě čerpadla když jedno selže, ale nutný to není...

pak už je to ovlivněný jen regulátorem tlaku na liště a ten origo má 3 bary
Tak jsem to myslel-jsi jeden zmála ,který ví o čem je řeč.
Vycházím ze sériových čerpadel-né každý rozbaluje nové z krabic.
tak jsi to myslel ale napsal jsi to uplně jinak jako uplnou blbost a hned jses opřel i do lukši že je drzoun a rejpal samotné dvě čerpadla jak jsi prezentoval ti nepomužou k ničemu (dukaz místo slov škoda že puvodní fota ze stavby už jsou všechny nefunkční)Obrázek
a když jsi tu teď teda největší Turbo kapo tak nám prozraď k jakému setupu jsi došel co tam teda vše momentálně máš nebo měl.nejlepe i s nějákýma těma fotkama.

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 08. 04. 2012 17:19

Paralelně-seriovo-podivné zapojení :shock:
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
Malutky
Příspěvky: 741
Registrován: 24. 05. 2007 11:58
Bydliště: Havířov - Suchá

Příspěvek od Malutky » 08. 04. 2012 17:42

Oldman píše:Paralelně-seriovo-podivné zapojení :shock:
je to paralerní asi vás plete ten přívodní kabel nevede k tomu krajnímu kontaktu kde je kostra ale k tomu prostřednímu +. ale asi dám na vás je to všechno vlastně uplně špatně a jezdil jsem 2 roky s něčím co vlastně nefunguje :roll:

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 08. 04. 2012 17:46

Malutky píše:
Oldman píše:Paralelně-seriovo-podivné zapojení :shock:
je to paralerní asi vás plete ten přívodní kabel nevede k tomu krajnímu kontaktu kde je kostra ale k tomu prostřednímu +. ale asi dám na vás je to všechno vlastně uplně špatně a jezdil jsem 2 roky s něčím co vlastně nefunguje :roll:
:D to je jako s tím forkem,všichni vědí že to nejde a pak se najde jeden.......... :D co to neví a udělá to :D
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 10. 04. 2012 07:53

[/quote]
tak jsi to myslel ale napsal jsi to uplně jinak jako uplnou blbost a hned jses opřel i do lukši že je drzoun a rejpal samotné dvě čerpadla jak jsi prezentoval ti nepomužou k ničemu (dukaz místo slov škoda že puvodní fota ze stavby už jsou všechny nefunkční)Obrázek
a když jsi tu teď teda největší Turbo kapo tak nám prozraď k jakému setupu jsi došel co tam teda vše momentálně máš nebo měl.nejlepe i s nějákýma těma fotkama.[/quote]

Napsal jsem to dobře.Bez ohledu na to jestli je čerpadlo dostačující,dvě stejná čerpadla,vždy zvednou tlak v liště-takové množství paliva se těžko protlačuje sériovou vracečkou.Tím netvrdím,že je potřeba rvát dvě čerpadla,když mám jedno dostačující.
Co se týká tvého výtvoru,vzhledově horší,ale zapojené dobře!Jen dodat,rozvod trubiček by se měl nahradit větším průměrem.

Co se týká fotek,tak na tom jsem nikdy neujížděl,navíc nepíšu tady protože bych potřeboval poradit nebo se předvádět-umysl byl dobrý,ale tady to moc dobře nejde.

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 24. 05. 2012 10:23

montyhonda píše:roztrhejte si občanky ..
zajímavý ,že mě v pohodě stíhá jedno obyčejný seriový čerpadlo 1000ccm vstřiky, co jsem ale musel udělat tak vyrovnávací nádržku do který to pere pomocný čerpadlo z nádrže a za ním je potom už klasický vysokotlaký.odlíval se v zatáčkách benzín až tak že to ztrácelo výkon a kuckalo.
a jinak bez pořádnýho řízení a wb lambdy na naladění to podle mě nemá cenu ,ne že by to s nějakým přívstřikem a spínáním druhý řady vstřiků nešlo ale je to složitý , každá chyba se huř odhaluje a defakto proč. a rozhodně se s takovým systemem "řízení" nedá jít na nějakej vyšší výkon , nemluvě o tom že není možnost jakkoli si třeba pomoct např obohatit směs těsně před normálním náběhem turba a tím ho zrychlit .....
až kvuli ušetřenejm 10t odděláte motor ve kterým bude nacpanejch 3x4x tolik pochopíte .
občanky už máme nový
Rozhodující je potřebná dávka paliva pro válec a vzhledem k čerpadlu jaký obsah ,kolik válcu za otáčku a dosahovaných max. otáček palivem plní.Tím chci říct,že neznamená když máš vtřiky 1000ccm,tak že potřebuješ mega čerpadlo.Navíc to dopravní čerpadlo musí mít větší průtok než to tlakový-to asi taky pomohlo.Tvrdit budu stále-jde to spolehlivě postavit bez lambdy a programovatelný jednotky-nechť si každý zvolí cestu sám.
Navíc nějakou 4válcovou chrchlu nesrovnávej s BMW.Co se týká peněz,tak to tady nemusíš nikomu vykládat.

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 24. 05. 2012 18:10

Potřebnou dávku paliva na válec(včetně přeplňování)rozhoduje množství vzduchu vněm a né výkon.Výkon není jenom o směsi.Co se týká vstřiků,atmosfeře stačí menší průtok než přeplňovanému motoru při stejném výkonu.Je pravda,že v dnešní době k tomu potřebné díly,jednotky jsou dostupnější.

Odpovědět