M20 a turbo z 2,4 td

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
tom28
člen E30.cz
Příspěvky: 291
Registrován: 16. 08. 2006 18:56
Bydliště: semily

M20 a turbo z 2,4 td

Příspěvek od tom28 » 25. 01. 2012 21:17

jednoduché a prosté....... má někdo? jak se to chová od vonoběhu do plných otáček.......
popřípadě co máte za šneka...... jde mi o motor M20
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 25. 01. 2012 22:44

Nejdřív je potřeba si stanovit jaký chceš výkon a od toho to všechno odvíjet. Návod je hezky popsaný na www.turbobygarret.com, přečti si všechny članky až po "experta". Zásobu map i s kalkulátorem najdeš zde http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

Úplně nejjednodušší ale ne přesné je vybírat orientačně podle průměru výstupu turba na downpipe. Pro 300ps je to zhruba 55-60mm.
kkk k26 je pořád malé, ale k27 by už šlo, jenže je z Porsche 944T :?

tom28
člen E30.cz
Příspěvky: 291
Registrován: 16. 08. 2006 18:56
Bydliště: semily

Příspěvek od tom28 » 25. 01. 2012 23:21

na těch garetáckých stránkách se nějak nemohu zorientovat..... kdysi jsem tam byl a našel to v pohodě.... jen jsem se nemhl prokousat přez tu angličtinu..... teď ale jsem tam našel kulový..... :cry:
kde by podle tebe měla ta 26 nástup....moje přestava je 250,300 koní max.... to bych nadmíru spokojen..... Myslíš že by na vrchu už nestíhala?
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 26. 01. 2012 00:06

cfm=LxrpmxVExPr/5660

kde:
L= Objem v litrech
rpm=otáčky za minutu
VE=volumetric efficiency=objemová účinnost (pro m20 zhruba 85%)
Pr=pressure ratio=poměr plnícího tlaku a referenčního (atmosférického) tlaku

Ty jsi podle mě zadal Pr=1, pokud chceš jeden bar plnícího tlaku, zadáš Pr=2

Tom28:
Omlouvám se zadal jsem špatně adresu: www.turbobygarrett.com, nahoře v liště TURBOTECH a určitě si to projeď alespoň s překladačem....

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 26. 01. 2012 12:09

Tady to máte ,někde tam je i naměřený výkon.
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=22199
edit :
tady víc fotek a ten výkon:
http://www.powerfanatics.com/forum/view ... start=1025

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 26. 01. 2012 13:17

No, ten jeho graf je nějaký divný ,kdo ví jak to měřili . Viděl jsem někde více m20 s tím turbem, zkusím pohledat . Já jsem měl HX40 z Renaultu ,to byl tuším 8 Litrů objem ,teď mám HX50 ze Scanie 10L.

tom28
člen E30.cz
Příspěvky: 291
Registrován: 16. 08. 2006 18:56
Bydliště: semily

Příspěvek od tom28 » 26. 01. 2012 13:19

mám jeden dotaz
při plánovaném výkonu 300 koní je v grafu uváděno presure ratio 1.7..... což mi podle výpočtu vychází přetlak v sání 0,6 bar..... je to tak?
jen se ujištuji zda jsem to dobře pochopil....
0,6 bar je 8.82 psi
(8.82 psi + 14,7psi absolutní tlak) / 13.7 psi reálný tlak v sání se strátou 1 psi z dusledklu odpadu tlaku způsebený filtrem.....
výsledek je 1.71...což je udaj v grafu....
Znamená to že 2.8 litru by při otáčkách 6600 měl produkovat nějakých 300 koní při přetlaku 0,6 bar.... pochopil jsem to správně???
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 26. 01. 2012 13:43

Přesně tak jak píšeš. Ale není 0,6bar jako 0,6bar. Pokud vybereš nesprávné turbo, tak bude pracovat v neefektivní oblasti a budeš ho muset stíhat uchladit (v téhle kalkulaci je zadáno max. 60 stupňů). Navíc ve vedení vzduchu do sání taky nějaký tlak odpadne, takže bude třeba ho trochu vykompenzovat zvýšením. Ale je to alespoň něco od čeho se dá odrazit a nedělat to naslepo.

Pinki:
Nevíš do jakého trucku se dělal hx35? To by šlo na m20 použít...

tom28
člen E30.cz
Příspěvky: 291
Registrován: 16. 08. 2006 18:56
Bydliště: semily

Příspěvek od tom28 » 26. 01. 2012 15:05

u toho HX35 pokud tedy chápu dobře zacíná foukat na nějakákých 150 CFM což vychází na otáčky kolem 2200. ještě dotaz proč graf zacíná na urovni 60tis ot...... znamená to že pod 60 tis je turbo neefektivní?
jinak se pohybuje v oblasti nejlepší efektivity.... 8) i v nejvyšších otáčkách je pořád v oblasti 60% pokud vidím a čtu dobře.....
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 27. 01. 2012 10:30

BobbySD píše:osobne by me docela zajimalo jestli nekdo zkousel na m20 fakt natvrdo jebnout to turbo z TDcka :))) jak se to chova, co bylo treba prizpusobit atd... nasel by se nekdo kdo to ma? rad bych o tom pokecal :)
Já se tím zabývám už roky.Tady probíhají teoretické názory,typu-grafů,dieslové turbo nefunguje-je to nesmysl.Já prosazuji dvě turba a k vzhledem možnostem i ceně,vždy dieslová.Samozřejmě pro toho,kdo začíná,je to boj a né každý u toho vydrží.Mám tady m20 biturbo,turba z diesla LT,při tlaku 0,75 bar naměřeno 260k a 400nm-a to v pohodě stačí na m3 e46.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 28. 01. 2012 14:07

taky záleží čím to chceš řídit..ale to už v dnešní době taky neni problém..možností je mraky..
většina lidí říká, že diesel turbo na benálu schoří..což taky neni pravda..ale zas na druhou stranu, výběr turb už je dneska taky mnohem větší..

když jsem se bavil s ntauto (ten kombi/kabrio) na bigu, mel na b25 tbo+svody z m21 a program. jednotku a odbrzdil myslim 240ps, pak dal myslim ještě vstřiky + nějaký vetší úpravy a měl 300+ :D

jinak podle mě na nižší a střední otáčky co požaduješ, bych radši volil kompresor
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 12. 03. 2012 13:48

Zdravim. řešim turbo do M20 a zajimá mě,kam by jste dali váhu vzduchu. Jestli je lepší dát jí za turbo a před klapku,tim pádem když roztočim turbo a pak zavřu klapku,tak mi bude turbo poříád tlačit do váhy a ta bude otevřená. Nebo dát váhu před turbo ať se otevírá při sání turba a při zavřené klapce bych vracel tlak před klapkou za váhu,ale před turbo. Tim pádem by se váha mohla zavřít při sundání nohy z plynu. Je to jen úvaha..

Druhá možnost mi přijde lepší,ale jak jsem koukal na zástavbu turba,tak většina E30 to má před klapkou normálně jako série M20. Dík za radu.

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 13. 03. 2012 12:25

A ještě kudy by bylo nejlepší vracet olej,abych nemusel navrtávat vanu a vařit tam vstup. neni někde nějakej zaslepenej kanálek do kterého bych to připojil?

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 13. 03. 2012 21:52

Váha před turbem - v případě netěsnosti tlakového potrubí to pojede blbě, protože tam půjde méně vzduchu než váha zjistila. Je tam spousta míst kde může být netěsnost. Když dáš váhu za turbo (a IC), tak už tam je možností méně. Navíc má m20 korekci teploty vzduchu, takže by bylo vhodné umístit celou váhu až za IC, tj za turbo, kde bude mít vzduch úplně jinou teplotu než před turbem. Další výhoda váhy za turbem je v tom že můžeš mít BOV do atmosféry a nemusíš předělávat kabeláž k váze.

[quote=""Friťák""])tak mi bude turbo poříád tlačit do váhy a ta bude otevřená. )[/quote]

Když zavřeš klapku, průtok je (téměř) nulový a klapka ve váze se zavře.

Pokud jde o místo kam umístit odtok oleje z turba tak to samozřejmě musíš vyrobit. Pro jistotu bych se držel doporučovaných parametrů výrobce turba.

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 14. 03. 2012 08:49

Díky. Vůbec mi nedošlo,když je zavřená klapka,tak se vlastně vzduch zastaví. Takže to můžu nechat jak to je, bude to lepší a ješte si jak řikáš ty ušetřim práci:)
S Tou korekcí podle teploty, jsi nejsem jistej jestli mají všechny váhy. Pokud myslíž,že u klapky ve váze je ješte zhavenej drátek,tak to jsem viděl jenom na jedné váze zatím.
Máš nějaký program do ŘJ? Nebo jak řešíš mapu? Myslíš,že se sériová mapa dokáže poprat s 0,5 Bar? Nebo bude detonační spalování?

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 14. 03. 2012 11:52

Ja chci poridit standalone ecu, takze jsem zadne programy neresil, a nemam s tim zadnou zkusenost. Spis by Ti asi poradil Ondra_m, ktery to popisuje zde: http://www.e30.cz/instalace-turba-na-motor-m20

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 19. 03. 2012 18:00

[quote=""Friťák""]Zdravim. řešim turbo do M20 a zajimá mě,kam by jste dali váhu vzduchu. Jestli je lepší dát jí za turbo a před klapku,tim pádem když roztočim turbo a pak zavřu klapku,tak mi bude turbo poříád tlačit do váhy a ta bude otevřená. Nebo dát váhu před turbo ať se otevírá při sání turba a při zavřené klapce bych vracel tlak před klapkou za váhu,ale před turbo. Tim pádem by se váha mohla zavřít při sundání nohy z plynu. Je to jen úvaha..

Druhá možnost mi přijde lepší,ale jak jsem koukal na zástavbu turba,tak většina E30 to má před klapkou normálně jako série M20. Dík za radu.[/quote]

Nejlépe váhu před turba,je určena pro nasávání.Za turbem jsem měl taky,nebylo to nejlepší a taky se dvakrát rozletěla.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 20. 03. 2012 00:40

nesmysl, nejlepší je tam váhu vubec nemit :wink:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od Jardaturbo » 24. 03. 2012 18:39

Iwan píše:nesmysl, nejlepší je tam váhu vubec nemit :wink:
Nevím co označuješ za nesmysl?Pokuď máš na to jednotku a odbržděný program,tak tam váhu nedávej.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 26. 03. 2012 23:55

za nesmysl považuju cpát někam na tbomotor seriovou váhu..
když už se s tim něko dělá, tak má snad těch pár šušnů na jednotku a maf/map senzor..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Odpovědět