Hydraulická ruční brzda - zkušenosti, montáž?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Hydraulická ruční brzda - zkušenosti, montáž?

Příspěvek od DC » 26. 12. 2011 19:29

Ahoj, chtěl bych na příští sezónu pořídit hydraulickou ručku a chtěl bych se zeptat jaké typy používáte a jak máte zapojeno do stavajícího brzdového systému.

Koukal jsem třeba po dlouhý vertikální od Speedpra typ S11, ale na druhou stranu jsem se doslechl o "kvalitě" jejich výrobků, tak nevím.

Ohledně montáže bych asi volil zapojení do stávajícího vedení k zadním brzdám aby se zachovalo brždění i zadních kol v ostatních jízdních režimech.

Díky za jakékoliv nápady a připomínky
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 26. 12. 2011 20:31

no pokud to pripojis k stavajicimy systemu tak je napicu, ze kdyz brzdis nozni, tak ti jde tlak i do ty hydrorucky , idelani je asi sehnat 4 pistovy brzdy co maji dva vstupy/skoda 130 a nebo rapid-wartburg a na dva pistky mit klasickou nozni brzdu a na druhy dva pistky mit tu rucku, takhel to chci pres zimu poresit ja, je to relaticne jednoduchy a laciny reseni a na skodovackejch strankach se da na tyhle brzdice sehnat i rozsirovaci sada/jdou pak rozroubovat a pouzit i na vetrany kotouce s pouzitim rozsirovacich podlozek, a dulezita je samo i cena :wink: zavodni skodovky to takhle pouzivali leta aneda se rict ze by to nefungovalo
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 26. 12. 2011 21:40

Ale jestli to chápu dobře, tak se ti vždy obrzdí jen jedna destička nebo se to ty třeny posouvají stejně jako s jedním pístkem?

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 27. 12. 2011 07:49

ne, je to tak, ze jsou propojeny vrchni pistky a spodni pistky, ne prava/leva, takze se to sjizdi relativne v pohode, rozrizne se brzdova desticka dva casti a mas tim padem 4 desky-dve na nozni a dve na rucni brzdu a tim se da zamezit sikmemu sjizdeni desticek viz tady je to popsany na tu skodovku http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=116
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 27. 12. 2011 10:12

ale pozor,píše tam,že to má negativní vliv na nápravu a že se mu kroutí ramena. :lol:
E28 524d daily car, E30 318is weekend car www.pneuservisvzatacce.cz

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 27. 12. 2011 19:51

A vždyť stačí jednocestnej ventil na to připojení vedení z hydroručky na zadek, aby to netlačilo do pístku ručky při normál brždění. Mě osobně je proti srsti si tam dát cokoli s okřídleným šípem...i když je to pokrytecké :D

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 27. 12. 2011 20:14

Co Ti tam pomůže ten jednocestnej ventil?

Řezat destičky na půlku, toho bych se vcelku bál, pak se to nějak vzpříčí a seš v...
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

mirway79
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 02. 2011 20:43

Příspěvek od mirway79 » 27. 12. 2011 20:32

Jirkoj píše:Co Ti tam pomůže ten jednocestnej ventil?

Řezat destičky na půlku, toho bych se vcelku bál, pak se to nějak vzpříčí a seš v...
tu je zapojenie so spatnym ventilom ;)
http://speedpro.cz/speedpro-rucni-hydra ... p-247.html

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 27. 12. 2011 20:41

WilD píše:A vždyť stačí jednocestnej ventil na to připojení vedení z hydroručky na zadek, aby to netlačilo do pístku ručky při normál brždění. Mě osobně je proti srsti si tam dát cokoli s okřídleným šípem...i když je to pokrytecké :D
tak si das brzdice z vartburka, ty sou uplne stejny jak na tech 130 skodovkach, ale je na nich made in ddr :lol: jinaqk jsou zamenny, jinak jednocestnej ventil nefunguje, musis pak nejak vratit kapalinu pri odbrzdeni ty rucky ne :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 27. 12. 2011 23:15

to co je na červeném obrázku je omezovač brzdového účinku.

Když se dáá průchozí ručka, tak za předpokladu těsnosti a nestlačitelnosti kapaliny by s tim neměl být žádný problém, ne?

Když to nebude nějaká home made ručka.

a mužeš mit vzadu ručku na škoda brzdiče na všechny pístky...
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Marosqo
Příspěvky: 472
Registrován: 12. 03. 2007 20:28
Bydliště: Košice SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marosqo » 28. 12. 2011 00:25

dodatocne dalsi strmen dozadu+samotny okruh... mozes tlacit, tahat, panikarit, co len chces a stale to bude fungovat :lol: ...
E30 318is
E30 325i
E46 318iT

Uživatelský avatar
Marosqo
Příspěvky: 472
Registrován: 12. 03. 2007 20:28
Bydliště: Košice SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marosqo » 28. 12. 2011 00:28

Obrázek
sice zigulak, ale preco by to neslo aj na bmw
E30 318is
E30 325i
E46 318iT

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 28. 12. 2011 08:34

mám speed pro S10
-zapojenú do okruhu. Pri brzdení tlačí tlak aj do ručky, ale teda vôbec mi to neprekáža. keď brzdím nohou akosi nemám potrebu ťahať za rúčku, prípadne bolo treba si len na to zvyknúť a no problém. Zase ak by som jazdil rally tak by tam problém mohol byť. - ja v tom žiadnu nevýhodu nevidím. jednoduchá montáž a overený spôsob ako to funguje.
- no k tej kvalite mám aj ja určité výhrady. Už sa mi ju podarilo ohnúť. Dúfam, že mi niekedy nestrelí v ten nesprávny moment, lebo neťahávam za ňu zrovna slabou silou :D

mne to takto vyhovuje, keď by sa neohla tak nemám na čo nadávať :) toď moja skúsenosť a názor
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 28. 12. 2011 08:49

s jakým válečkem máš tu Speedpro brzdu? ocel, nebo hliník?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 28. 12. 2011 08:55

ocelový.
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 28. 12. 2011 08:58

takže tam je normálka závit M10x1 ?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 28. 12. 2011 09:02

DC píše:takže tam je normálka závit M10x1 ?
myslíš na brzdové hadice a trubky? áno klasika, nakúpil som brzdové trubky v rôznych veľkostiach a nebol problém s montážou, či už hadíc ho válca, alebo trubiek.
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 28. 12. 2011 09:03

mamomi píše:
DC píše:takže tam je normálka závit M10x1 ?
myslíš na brzdové hadice a trubky? áno klasika, nakúpil som brzdové trubky v rôznych veľkostiach a nebol problém s montážou, či už hadíc ho válca, alebo trubiek.
ešte jedna vec. Jediný problém ktorý je však riešiteľný bol v odvzdušnení celého systému. Dalo nám to zabrať, ale potom som to poodvzdušňoval aj na hadiciach a paráda :) (asi 20x sme obehli celé auto pokiaľ sa to poriadne odvzdušnilo)
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
Marosqo
Příspěvky: 472
Registrován: 12. 03. 2007 20:28
Bydliště: Košice SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marosqo » 28. 12. 2011 22:05

Jirkoj, nemam bohuzial ...

Mamomi, presne o tom to je hydraulika, ze to nepotrebujes tahat silou, silou mozes tahat aj obycajnu lankovu brzdu a spravit si to ako ,,padacku´´ a tak isto bude fungovat seriova rucna brzda, ak su brzdy v dobrom stave...
Preto sa mi javi najlepsia volba samostatny okruh, s poriadnym valcekom- nie tie speedpro smejdy s valcekom zo skodovky, ze do toho staci len pomerne jemne tuknut a hned pustit a venovat sa riadeniu

Konkretne moja skusenost je, ze klasicka rucna brzda brzdi rovnako, ak nie lepsie ako tie samo domo kokotiny zo speedpra v jednom okruhu... myslite si co chete :roll:
E30 318is
E30 325i
E46 318iT

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 29. 12. 2011 01:49

:) ja som povedal moju skúsenosť. proste mne to vyhovuje ,akurát keby je pevnejšia. keď tak páku si vyrobím svoju a spokojnosť.
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Odpovědět