Xbrace na e30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
NEMO E30
člen E30.cz
Příspěvky: 658
Registrován: 24. 05. 2009 16:16
Bydliště: Vysočina (Nové Město na Moravě)

Xbrace na e30

Příspěvek od NEMO E30 » 21. 12. 2011 12:22

Má někdo? Na netu jsem narazil na několik variant.
e30 forever - bez BMW to není život

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: Xbrace na e30

Příspěvek od BOOST » 21. 12. 2011 17:07

NEMO E30 píše:Má někdo? Na netu jsem narazil na několik variant.
Ještě ne, ale je v plánu konstrukce a výrova přes zimu. :)
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
NEMO E30
člen E30.cz
Příspěvky: 658
Registrován: 24. 05. 2009 16:16
Bydliště: Vysočina (Nové Město na Moravě)

Příspěvek od NEMO E30 » 21. 12. 2011 20:45

Tak to abych radši počkal na jaro :lol:
Standartně to mají kábra e36 pro zvýšení tuhosti asi :idea: a na ostatní se do dá dodělat.
Na třícu to bude něco podobnýho. Ještě vymyslet vhodný uchycení, sehnat pár trubek a plechů :lol:
e30 forever - bez BMW to není život

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 21. 12. 2011 23:03

Účelem X-brace tak jako všech vzpěr je zvýšení torzní tuhosti karoserie. Což u E30 není od věci i u sériovky.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 22. 12. 2011 21:19

e36tky cabria to měli standartně , 3.0 m3 ho neměli ještě vyosenej , až 3.2 ho měli vyosený kvuli výměně oleje , kdy se to muselo demontovat ... bohužel pro mě asi unreal , už na e36 je to nejnizzsi misto bych s tim mrdal akorát někde po zemi :?
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 23. 12. 2011 11:08

ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 23. 12. 2011 15:33

U te M3 E36 v cabriu to chapu,ale na to nase jezdeni.Nikde jsem nenasel co to vazi???Odhadem +- 5kg?
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
kindlosch
Příspěvky: 732
Registrován: 22. 06. 2010 17:36
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od kindlosch » 23. 12. 2011 17:32

Obrázek
x-brace mají u E36(Z3)všechny cabria bez rozdílu motorizace.Ty dva na obrázku pochází z 1,8...

Váha ani ne 2Kg

Mě by si spíš zajímal "Buffer stop" co je na novějších X-brace - kus tlustý gumy na x-brace,co se dotýká olejové vany a má zamezit náklonu motoru při prudkém brždění/akceleraci - Nikde jsem nenašel fotku jak daleko od olejové vany má být??

http://www.uucmotorwerks.com/html_techt ... buffer.htm

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 23. 12. 2011 17:53

X-Brace 51718410212

M8X20-Z1 Hex Bolt with Washer 07119915093
BMW M8 Nutsert 51718175003

M10 bolts : 33306760652
M10 nutsert: ??

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 23. 12. 2011 18:11

kindlosch píše:Mě by si spíš zajímal "Buffer stop" co je na novějších X-brace - kus tlustý gumy na x-brace,co se dotýká olejové vany a má zamezit náklonu motoru při prudkém brždění/akceleraci - Nikde jsem nenašel fotku jak daleko od olejové vany má být??

http://www.uucmotorwerks.com/html_techt ... buffer.htm
Je tam napsaný zlomek palce, tj. pár milimetrů. Ale nezamezuje pohybu, to be měly zvládnout sil. motoru, zamezuje otáčení a zvedání motoru při vysokých otáčkách tak, aby se motor otáčel co nejmíň po podélné ose (zepředu auta dozadu) protože to rozhazuje chování přední a zadní nápravy.

Jinýma slovama, když některý auta stojí a na volnběh se jebne do plynu a pohoupnou se na strany, je to špatně.

Většina R6 když má všechno v pořádku, neměl by z auta/motoru spadnout ani kelímek s kávou, jak při startu, tak jebání do otáček.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 23. 12. 2011 19:19

A da se to sehnat u nas? Pokud ano,co to stoji?Ty bolty se tam nytuji,to vidim poprve. Je to stejne z 36 na 30?

Fusion:pekne nafocene,hlavne co a jak vypada.

Asi o tom zauvazuji.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 23. 12. 2011 19:25

Fusion píše: Jinýma slovama, když některý auta stojí a na volnběh se jebne do plynu a pohoupnou se na strany, je to špatně.
...to není špatně, to je Muscle Car :twisted: :lol:
Teď k věci...dělat díry do nosníku se mi moc nelíbí...musím mrknout pod auto na nějaký použitelný díry poblíž, když už bych si to měl vyrábět pro E30 cabrio...možná bych to zadní uchycení právě z důvodu, co psal Sys posunul klidně ještě dozadu...zvláště u kábra...nebo to Xko udělám double :lol:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 23. 12. 2011 19:31

ty nejtovaci matice se normalne pouzivej treba ve skodovce, jsou tim pridelany stahovacky/plech k ramu dveri a pod, jinak my je v praci maem a je to neskutecny co to vsechno udrzi, zrovna nedavno sem s tim pridelaval drzaky trubek na topeni co mame na dilne a drzi to jak svareny, akorat s tim rozdilem, ze tohle je relativne lehce rozebiratelny
ale je blby ze k tomu je potreba specialni kleste na tu montaz, neco jako nejtovacky se zavitem a dela se i nekolik tipu tech matic/zapustna, s velkou hlavou a nebo pak samozrejme i nekolik tipu delky a zavitu :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Emczin
Příspěvky: 332
Registrován: 24. 11. 2009 15:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Emczin » 27. 12. 2011 12:30

Před chvílí jsem narazil na tento obrázek
Obrázek

Je to bez zásahů do karoserie a mohlo by to i fungovat.

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 27. 12. 2011 19:57

Vzadu maximálně pevnejší zapření nápravnice...pod tím náporem se zaklání a siláče to nevydejchaj... U závoďáku např. jak nemám dole nádrž, tak mám vevařenou vzpěru od nápravnice dopředu na podlahu a křížem dopředu k tunelu...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 27. 12. 2011 20:11

WilD píše:Vzadu maximálně pevnejší zapření nápravnice...pod tím náporem se zaklání a siláče to nevydejchaj... U závoďáku např. jak nemám dole nádrž, tak mám vevařenou vzpěru od nápravnice dopředu na podlahu a křížem dopředu k tunelu...
Takže máš vlastně nápravnici na pevno?
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 27. 12. 2011 20:58

Jj, v podstatě jo. Normálně to samozřejmě není moc použitelný, ale pro race účely zároveň s klecí atd....

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Maysner
Příspěvky: 301
Registrován: 02. 01. 2010 22:37
Bydliště: Brno / Letovice

Příspěvek od Maysner » 27. 12. 2011 21:02

U e36 cabrio je to taky sporadicky. 325i rok 93 to nemela, misto toho byla ta klasicka trubka silnejsi o dost. Xbrace jsem na sve E36 otestoval. Kdo nezkusil neuveri. Neskutecne to zpevnilo predek auta. Nejaka rozpera mezi tlumicema je prd, tu neni poznat. Xbrace jsem poznal uz jen pri sjezdu z najezdu k domu, kdy se auto kroutilo uplne jinak. Mel jsem tam prvni verzi a nebavilo me pri kazde vymene oleje montovat dolu. Chci ho zase poridit. U me snizene E36 to byl nejnizsi bod na aute, casto jsem s nim chytl, byly na nem nesutale cerstvy sramy. Byl cca 7cm nad asfaltem, koleje ci ostre projeta zatacka na okresce s kolem na hrane asfaltu znamenaly jiskry zpod auta :twisted:
Nabizim bezny servis na starsi BMW ale i jine znacky. Zastavby a upravy prevazne E36 a E30 :)
Tel.: 736 231 838

Uživatelský avatar
kindlosch
Příspěvky: 732
Registrován: 22. 06. 2010 17:36
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od kindlosch » 28. 12. 2011 12:55

Emczin píše:Před chvílí jsem narazil na tento obrázek
Obrázek

Je to bez zásahů do karoserie a mohlo by to i fungovat.
U tohodle bych se bál,co to bude dělat s tím hliníkovým obalem řízení,možná i na těch držákách silentbloků ramen.

Já osobně bych volil přichycení,které není závislé na věcech potřebných k jízdě(ramena/řízení) , kdyby se to nedej bože vysralo

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 28. 12. 2011 14:51

kindlosch píše:U tohodle bych se bál,co to bude dělat s tím hliníkovým obalem řízení,možná i na těch držákách silentbloků ramen.

Já osobně bych volil přichycení,které není závislé na věcech potřebných k jízdě(ramena/řízení) , kdyby se to nedej bože vysralo
S řízením to neudělá nic a se silentblokama už vůbec nic. Díky uchycení na obrázku zpevnuješ nápravnici s nosníkama karoserie. Na nápravnici by bylo lepší uchytit to maticovýma nýtama přímo do ní, jako tady už někde bylo vidět, ale to uchycení pod siláče ramen je ideální.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Odpovědět