keramicka lamela

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
olee
Příspěvky: 82
Registrován: 24. 04. 2010 10:14
Bydliště: jizni morava

keramicka lamela

Příspěvek od olee » 02. 02. 2011 19:54

zdravim,davam na 2.8mu setrvak m20,pritlacak m20 lamelu bych dal m50 ale chtel bych neco lepsiho,u renovaku maji na odpruzenou asi za 4500.ma nekdo zkusenost s keramokou na obyc pritlaku a setrvaku...jak dlouho vydrzi..asi co ma snahu se vic opotrebovavat?vim ze zavisi od toho jak se s tim jezdi...ale stejne bych rad vedel nazor nekoho kdo s tim mel co docineni.

montyhonda
Příspěvky: 11
Registrován: 22. 01. 2009 09:53

Re: keramicka lamela

Příspěvek od montyhonda » 03. 02. 2011 07:38

olee píše:zdravim,davam na 2.8mu setrvak m20,pritlacak m20 lamelu bych dal m50 ale chtel bych neco lepsiho,u renovaku maji na odpruzenou asi za 4500.ma nekdo zkusenost s keramokou na obyc pritlaku a setrvaku...jak dlouho vydrzi..asi co ma snahu se vic opotrebovavat?vim ze zavisi od toho jak se s tim jezdi...ale stejne bych rad vedel nazor nekoho kdo s tim mel co docineni.
no není to z bmw , ale na ceru jsem měl na origu setrváku a přítlačáku keramiku 4 packovou , opotřebovalo se všechno rovnoměrně takže cca 0,5mm probroušenej setrvák, 0,5mm vybranej přítlačák a keramický desticky jsou skoro na nýtech.nebyl to ale zrovna normální provoz,pouze race.
proč to vůbec řešíš , pokud není problém s přenosem momentu a neplánuješ ten moment něčím zvyšovat tak to nemá cenu tam cpát keramiku.
Honda ...pak dlooouho nic ,pak bmw

olee
Příspěvky: 82
Registrován: 24. 04. 2010 10:14
Bydliště: jizni morava

Příspěvek od olee » 03. 02. 2011 18:10

takze opotrebeni by melo byt rovnomerne,jak dlouho ti vydrzela alespon priblizne km. hadam ze asi motor nebyl serie... kolik mel kobyl?delam kompletni go teda krom brusu bloku a kliky a po mensich upravach bych se chtel dostat na nejakych230koniku a 320nm.vim ze mu budu davat dost na prdel a nered bych po par kopnuti do spojky tahal ven prevodovku...a taky spojka co tam ma byt ma 240mm budu davat 228mm,kvuli setrvaku,vim ze to neni velky rozdil ale je..

olee
Příspěvky: 82
Registrován: 24. 04. 2010 10:14
Bydliště: jizni morava

Příspěvek od olee » 04. 02. 2011 21:29

diky montyhonda za podeleni se o zkusenost,uvazoval jsem i o normal lamele a seriovim pritlacakem se zvysenym pritlakem-nekde jsem tu cetl,ze to nekdo dela...kdyby jste byli nekdo ochotni,podelit se o zkusenosti at uz keramikou ci obyc.lamelou pritlakem nebo proste poradit co se vam jevi jako nejlepsi kombinace tak bych byl rad.klidne sz...

montyhonda
Příspěvky: 11
Registrován: 22. 01. 2009 09:53

Příspěvek od montyhonda » 09. 02. 2011 08:41

olee píše:takze opotrebeni by melo byt rovnomerne,jak dlouho ti vydrzela alespon priblizne km. hadam ze asi motor nebyl serie... kolik mel kobyl?delam kompletni go teda krom brusu bloku a kliky a po mensich upravach bych se chtel dostat na nejakych230koniku a 320nm.vim ze mu budu davat dost na prdel a nered bych po par kopnuti do spojky tahal ven prevodovku...a taky spojka co tam ma byt ma 240mm budu davat 228mm,kvuli setrvaku,vim ze to neni velky rozdil ale je..
kilometry neodhadnu,myslím vydržela cca sezonu, už je to tři roky, pak se to rozebralo a motor se prodal.motor 1,6 vtec střízlivej odhad kolem 170-180k .pro tebe je duležitější krou´ták .zkus DC ho poptat jakou má lamelu (pr i matroš) a jestli s tím měl problém, podle grafu má krou´ták kolem 300Nm,což je srovnatelný, my máme proti němu menší plnící tlak , takže tam nebude tolik a seriová sestava spojky z 1,8 to udržela.osobně bych si tam keramiku nedával , opotřebení dílů bude větší a myslím že její potenciál nevyužiješ,pokud to budeš mít na občasný blbnutí tak nemá cenu řešit race komponent,,serie bude trvanlivější a případně vyměníš jen lamelu, u keramiky je na vyhození všechno.maximálně bych si ji nechal namlátit tvrdší organikou.
Honda ...pak dlooouho nic ,pak bmw

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 09. 02. 2011 11:31

origo keramika set ma menitelne dosadacie plochy na zotrvaku a iny matros na pritlacaku ....cize ked zdochne tak sa menia plochy a keramika .......samozrejme ked das keramiku na origo liatinu tak ju to zozere na pockanie cca 5-10 tis pri kraveni..........no kazdopadne seriova lamela o priemeru 228 smika na hentom motore......motoricky sa to javy zivsie a ma to slusnu odozvu na plyn ale je maly ten priemer....ked chces pouzit ten priemer lameli tak urcite keramiku inac to budes menit na pockanie /osobna skusenost/ .....a kedze je zotrvakov a pritlacakov na m20 jak hnoja tak nevidim dovod na co kupovat origo drahy set keramiky ..........
normalne to menit jedna k jednej :!:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

1tomasholan
Příspěvky: 9
Registrován: 24. 01. 2011 17:54
Bydliště: střední čechy

re:keramika

Příspěvek od 1tomasholan » 20. 02. 2011 12:07

zdravím všechny. mám v e30 motor m30 3.5 ,je tam jednohmot. setrvak z m30 stočen na max. keramicka spojka ma za sebou min. 120 mh provozu převažne drift. ale i jidzdy stylu kopec. zatim no problem. my slim že ta keramika dobře snese ostrou jizdu včetne časteho "nakopávání" . normalni spojka co jezdim na 2.5 m50 je měkcí ma plynulejši krok .za 2 roky provozu mam 2. lamelu obě byly nové origo Sachs 285 mm tak nejak huře nesou hrubé zacházeni. s keramikou jsou asi horší rozjezdy ,parkovaní,ap. z toho vyplývá že na auto určene na pilu mužu doporučít. jinak když se zeptate p.Savky z Klecan tak se dozvite vice. nevim jak dnes ale on nam tyto spojky zhaněl.

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Re: re:keramika

Příspěvek od sys325i » 22. 02. 2011 14:47

1tomasholan píše:zdravím všechny. mám v e30 motor m30 3.5 ,je tam jednohmot. setrvak z m30 stočen na max. keramicka spojka ma za sebou min. 120 mh provozu převažne drift. ale i jidzdy stylu kopec. zatim no problem. my slim že ta keramika dobře snese ostrou jizdu včetne časteho "nakopávání" . normalni spojka co jezdim na 2.5 m50 je měkcí ma plynulejši krok .za 2 roky provozu mam 2. lamelu obě byly nové origo Sachs 285 mm tak nejak huře nesou hrubé zacházeni. s keramikou jsou asi horší rozjezdy ,parkovaní,ap. z toho vyplývá že na auto určene na pilu mužu doporučít. jinak když se zeptate p.Savky z Klecan tak se dozvite vice. nevim jak dnes ale on nam tyto spojky zhaněl.

285mm ??? to by ma zaujmalo jak si to tam dostal :?: :?: nemas foto :?:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

olee
Příspěvky: 82
Registrován: 24. 04. 2010 10:14
Bydliště: jizni morava

Příspěvek od olee » 23. 02. 2011 17:34

reseni by bylo www.specclutch.com dc-poradil,ale jelikoz uz mam krom lamely vse, pocitam ze by mela tento tyden prijit-keramika.tak to zkusim takhle.jaky material by byl vhodny jako menitelna celni plocha na setr.-vuci kovokeramice,bavil jsem se se soustruznikem a nemel by byt problem to udelat.jinak setrvak by mel byt ocelolitina... :?: jeste me tak napadlo,ze zivotnost celeho setu spojky by dala prodlouzit kryogeni upravou,bez lamely mam 12kg to by vyslo na nejake 3tis.otazka je do jake miry tato upava prodlouzi zivotnost spojky.....jestli ji prodlouzi :?: mate nekdo zkusenost s kryo?

Odpovědět