Zástavba M42 namísto M10
Zástavba M42 namísto M10
Zdravím Vás,
měl bych pár dotazů, možná se to tu někde vyskytuje, ale já jsem to nenašel. Chystám se vyměnit M10 za poslední M42 z E36.
1) Půjde mi tam převodovka z E36 při použití kardanu z E30 s M42? Jak s řazením - bude se muset zkrátit nebo padne? Jde mi o to, jestli si mám radši sehnat převodovku z E30 a neřešit to. Ložisko na klice je na hřídel převodvky 15mm.
2) Olejová měrka - klínový řemen je tu nahrazen vroubkovaným, tzn. je jiný držák alternátoru a tak.. A to celé brání vedení na měrku z E30 i E36 použít prostě nasazením. Je nějaká měrka, která by tam pasovala bez úprav?
3) Dají se použít silentbloky z E36 M42 na držáky z E30 M42 (v ETK se označením liší)?
Ještě mám pocit, že jsem na milion věcí zapomněl, možná to tu ještě doplním.
měl bych pár dotazů, možná se to tu někde vyskytuje, ale já jsem to nenašel. Chystám se vyměnit M10 za poslední M42 z E36.
1) Půjde mi tam převodovka z E36 při použití kardanu z E30 s M42? Jak s řazením - bude se muset zkrátit nebo padne? Jde mi o to, jestli si mám radši sehnat převodovku z E30 a neřešit to. Ložisko na klice je na hřídel převodvky 15mm.
2) Olejová měrka - klínový řemen je tu nahrazen vroubkovaným, tzn. je jiný držák alternátoru a tak.. A to celé brání vedení na měrku z E30 i E36 použít prostě nasazením. Je nějaká měrka, která by tam pasovala bez úprav?
3) Dají se použít silentbloky z E36 M42 na držáky z E30 M42 (v ETK se označením liší)?
Ještě mám pocit, že jsem na milion věcí zapomněl, možná to tu ještě doplním.
E30 318is
musíš použít vanu motoru z e30 m40 nebo m42, převodovku dej z e30, e36 má jinak poskladané převody. musí se upravit motorová elektrika, jestli ta e36 má již ews musíš jej namontovat taky vyměnit chladič a nenasadíš airbox nebudeš mít místo
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
pkot píše:ja jsem to resil
tak merka podle mne neexistuje , nejaka aby tam pasovala bez uprav ... ja osobne jsem ji rozrezala a naohybal ... sice tam jde merka zastrcit brtutalne ale jde . Potom budes mit zadrhel u svodu , pokud teda pouzijes svody z e36 .... hned za brejlema kdyz je nasadis tak jak maji byt , tak ti budou zatacet smerem nahoru do kastle a zastavi je rameno .... ja jsem to vyresil ,tak ze jsem ty svody otocil , tim padem smerovali dolu , pak narezat naohybat , povarit a hura. Elektrika to je ten nejmensi problem co muze byt .... podivam se a hodim sem schema, kde je presne popsano jaky pin ze zasuvky z e36 pripojist na zsauvku e30. Silentbloky jsem pouzil z e30, stejne tak jako skrin. Filtr bvox se ti tam urcite nevejde. Kdyby jsi chtel tak se podivej do klubovek .... je tam par fotek z me zastavby.
tady mas odkaz , kde je resena ta elektrika , sice se jedna o E30 vs E34 ale je to stejne jak u E36
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Vany jsou tam už z M40, s elektrikou počítám, budu asi otravovat místního guru přes elektriku - Vášu.M40TURBO píše:musíš použít vanu motoru z e30 m40 nebo m42, převodovku dej z e30, e36 má jinak poskladané převody. musí se upravit motorová elektrika, jestli ta e36 má již ews musíš jej namontovat taky vyměnit chladič a nenasadíš airbox nebudeš mít místo
Tak jsem to řešil zatím taky, 2 řezy na správném místě + dovařit a padne tam jako by to bylo originál, ale není, proto jsem se ptalpkot píše:tak merka podle mne neexistuje , nejaka aby tam pasovala bez uprav ... ja osobne jsem ji rozrezala a naohybal ...
Jinak svody zůstanou zatím z M10 do doby, než kolem mě proběhnou nějaké z M42 E30.
Ale rozhodně díky za odpověď, já si vůbec neuvědomil, že tam originální airbox nesedne, vzhledem k tomu, že je klapka kousek víc dopředu a E36 má delší motorový prostor...
E30 318is
jsem uplně zapomněl že si tuhle přestavbu realizoval. A zatím spokojený?pkot píše:s tim filtrboxem jsem to taky nevedel .... ale mistr M40Turbo me na to navedl .
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
určitě to řeš přes relé někde se vyburáš a benzín poteče urvanou hadicou po autě a průser je na světě
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Nevím, jestli je to ještě aktuální, ale:bobo18 píše:Malinko toto téma oživím. Měl jsem M10 1.6 a dávám tam M42. Akorát to byla karburátorová verze a neměla pumpu. Bude stačit, když vezmu plus ze spínačky přez pojistku nebo to mám řešit přes relé? Případně nemá někdo schématko? Děkuji za radu
Pokud tam dáváš kompletní originální el. svazek pro E30 / M42, tak na konektoru motorového svazku pro připojení k elektrice auta je to pin č. 7, zeleno-fialový drát. Připojen by měl být snad přímo k pumpě, protože relé je součástí svazku motoru a mělo by být v plastovém zadeklování na krytu, pod kterým se nachází ventilátor a motor stěrače. Tzn. stačí natahnout pouze jeden drát a kostru připojit na kostřicí místo pod zadním sedákem. Snad je to tak přesně...
E30 318is
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
melo by to tak bytParis píše:Nevím, jestli je to ještě aktuální, ale:bobo18 píše:Malinko toto téma oživím. Měl jsem M10 1.6 a dávám tam M42. Akorát to byla karburátorová verze a neměla pumpu. Bude stačit, když vezmu plus ze spínačky přez pojistku nebo to mám řešit přes relé? Případně nemá někdo schématko? Děkuji za radu
Pokud tam dáváš kompletní originální el. svazek pro E30 / M42, tak na konektoru motorového svazku pro připojení k elektrice auta je to pin č. 7, zeleno-fialový drát. Připojen by měl být snad přímo k pumpě, protože relé je součástí svazku motoru a mělo by být v plastovém zadeklování na krytu, pod kterým se nachází ventilátor a motor stěrače. Tzn. stačí natahnout pouze jeden drát a kostru připojit na kostřicí místo pod zadním sedákem. Snad je to tak přesně...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Kdyby někdo řešil takovou "blbost" jako termostat, tak určitě dávat z E30 (88°C). Měl jsem celou dobu originál BMW nový z E36 a musím říct, že nejenom že má jinou teplotu otevření, ale pravděpodobně i nějaký jiný-modifikovaný průběh, protože jsem nebyl schopen jezdit ani kolem těch 92°C, ale bylo to určitě minimálně někde kolem 105°C (kus před 3. čárkou). Po výměně funguje okruh chlazení na jedničku i v případě zapnuté klimy...
Samozřejmostí je funkční visco spojka.
Až bude čas a doladím to, můžu se pokusit o sesmolení něčeho do FAQ.
Samozřejmostí je funkční visco spojka.
Až bude čas a doladím to, můžu se pokusit o sesmolení něčeho do FAQ.
E30 318is
jestli jde o iso tak je najdeš na m42 motoru z e30
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
a co by jsi chtěl vědět chytnu m40 hodim do kopřiv zkontroluju průměr trnu spojky kvuli ložisku v klice, pokud mám is silentbloky tak nasadim motor do auta(pokud budu mít silače z m40 musím přehodit držáky motoru). výfuk buď upravim pomoci flexi a svařečky nebo vyměmím za výfuk z is. Držáky cívek přiboduju na předem určené místo na hrnci, připojim motorovou elektriku a jedu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Nic treba o nejakem trnu spojky kvuli lozisku klice netusim, to by me zajimalo. Kdyz uz tak chci na m42 ze36 nahodit prevodovku z e30 is, to jde ze? Taky by me zajimalo, zda tedy muzu dat na m42 motor z e36 origo svody z e30 is aniz bych musel neco varit a rezat? Spojku z m40 na m42 asi pouzit nemuzu ze?
Dik
Dik
poku dáš motor z e36 musíš vyměnit vanu to asi víš, spojka je stejná ložiska v klice byly 2 druhy. Svody pasujou bez problemu zbytek výfuku jak už jsem psal(výfuk z e36 na e30 nepasuje). Pokud použiješ motorovou elektriku z e36 musíš přepinovat motorovou zasuvku relatka jdou nacvaknout na pojistkovku
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Diky. Takze kdyz se mi povede sehnat cely vyfuk(svody, stred.dil a zbytek) tak bude pasovat? Vanu je treba vymenit jen spodni nebo musim namontovat i vrsek vany z m40? Takze kdyz mam v m40b18 spojku v dobrym stavu, tak ji mohu pouzit na motor z e36m42 ve spojeni s prevodovkou z e30m42? Myslel jsem ze se tam snad davala dvouhmota..
Pokud dáváš motor z e36, musíš použít obě čísti vany z e30 /36 má jednodílnou.james1991 píše:Diky. Takze kdyz se mi povede sehnat cely vyfuk(svody, stred.dil a zbytek) tak bude pasovat? Vanu je treba vymenit jen spodni nebo musim namontovat i vrsek vany z m40? Takze kdyz mam v m40b18 spojku v dobrym stavu, tak ji mohu pouzit na motor z e36m42 ve spojeni s prevodovkou z e30m42? Myslel jsem ze se tam snad davala dvouhmota..
Dvouhmota se dávala do e36, ale je zbytečné, idálně jednohmotnu z M40.
K té vaně a etc, záleží na řemenicích motoru z e36, pokud tam byl mikrořemen, tak budeš měnit veškeré řemenice+držák altíku a servopumpy+ upravit tvar olejové měrky
Převodovka ideálně e30M42 a sérový dif, nebo převodovku z e36 a máš pak možnost laborovat se stálými převody v diferáku, navíc seženeš vhodný i do velkého obalu...