Loketky do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Loketky do E30

Příspěvek od desp » 16. 03. 2010 19:28

Mám dotazy - někde se tady kdysi psalo (snažil jsem se hledat i s funkcí, ale bohužel) o možnosti dovybavit přední sedadla E30 sklopnými loketními opěrkami z vyšší řady BMW :
1) bylo to z E34?
2) je jedno, zda-li bude montáž na obyčejná sedadla nebo "sportsitze"?
3) je ten sklopný a aretační mechanismus ve vlastní loketce?
4) má s dodatečnou montáží někdo zkušenosti, resp. je v boční konstrukci opěradla E30 nějaká příprava nebo vyztužení, které snese přidělání čepu loketky?
Prosím jen o fundované odpovědi bez dohadů - spoléhám na klasické zdejší poradce a odborníky. Děkuji.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

BMW CSL
Příspěvky: 142
Registrován: 28. 02. 2010 19:00

Příspěvek od BMW CSL » 16. 03. 2010 20:24

Tak toto jsem ještě neviděl :shock: ale z e36 loketku ano i s tunelem

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Re: Loketky do E30

Příspěvek od Tony » 16. 03. 2010 23:16

desp píše:Mám dotazy - někde se tady kdysi psalo (snažil jsem se hledat i s funkcí, ale bohužel) o možnosti dovybavit přední sedadla E30 sklopnými loketními opěrkami z vyšší řady BMW :
1) bylo to z E34?
2) je jedno, zda-li bude montáž na obyčejná sedadla nebo "sportsitze"?
3) je ten sklopný a aretační mechanismus ve vlastní loketce?
4) má s dodatečnou montáží někdo zkušenosti, resp. je v boční konstrukci opěradla E30 nějaká příprava nebo vyztužení, které snese přidělání čepu loketky?
Prosím jen o fundované odpovědi bez dohadů - spoléhám na klasické zdejší poradce a odborníky. Děkuji.
desp sen.
Mám tu zrovna dva kousky čekající na přečalounění a montáž do E30. Jsou z E34. Je potřeba vyvrtat dvě díry do konstrukce sedačky, nebo možná k ní přivařit kus pásoviny a vyvrtat je tam, aby se rám nezeslabil. U anatomu to vychází asi na boční část zadního deklu a u neanatomu na látku. Mechanismus je v opěrce, zepředu čudlík na aretaci. Polohy - nahoře a myslím, že 4 dole. Mezi částí na přišroubování a loketkou je čep a tyto části jdou oddělit aby se protáhly malou dírou.
Přikládám pár fotek.
Montáž mě teprve čeká, tak snad neplácám kraviny :lol:
I když upřímně řečeno, zvažuju i montáž z E36 nebo E46, protože ať dělám co dělám, tohle mi trochu připomíná dálkovou karosu :oops:


ObrázekObrázekObrázekObrázek
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 03. 2010 23:23

e36/e46 bude asi trochu problem, pac je to udelano jako soucast zadni casti tunelu

jinak tohle je docela komplexni navod, panove, chcete to do FAQ?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od desp » 17. 03. 2010 07:23

Moc všem děkuji, zejm. Tonymu. To je přesně ono, co jsem v podstatě očekával a jen jsem si to potřeboval ověřit. Jsem v naprosto stejné situaci jako Tony - šedé látkové opěrky, které by se musely přečalounit do černé kůže a následně namontovat na kožené sportsitze cabria. Co se týče té velikosti "Karosy" - já si naopak myslím, že pokud mají plnit skutečně svoji funkci, tak musí mít určitou velikost v kombinaci se správnou výškou montáže. Veškeré jiné náhražky ruku řádně nepodloží a v podstatě budou pouze zabírat místo a vadit. Nakonec se v nejhorším dají sklopit a jsou uklizené na rozdíl od pevných středových konzolí ve tvaru opěrky.
Ještě jednou díky.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 17. 03. 2010 08:42

Ja ji mel v iXu, takova blba fotka,ale snad pomuze pri rozhodovani,jak vysoko loketku umistit :wink:

Obrázek

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 17. 03. 2010 09:20

Já je budu dávat tak, aby byla v nejnižší (vodorovné) poloze ve stejnej vejšce jako je madlo na dveřích.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

fioro
Příspěvky: 165
Registrován: 11. 07. 2006 11:10
Bydliště: kosice

Příspěvek od fioro » 18. 03. 2010 20:28

mal som ich na gaucoch na e34 a karosacky to neposobilo v tom aute, kedze operadlo je hrubsie ako na tom buse...joj akurat este tu aretaciu skontrolovat, zvykne to byt vybehane...
e34-tds-t67740,start,15.html
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td

Uživatelský avatar
RobCz
Příspěvky: 533
Registrován: 26. 07. 2004 16:38
Bydliště: Frýdek Místek

Příspěvek od RobCz » 03. 04. 2010 17:42

nevim, jestli ta moje operka je origo do e30 - ja to tak koupil, ale je dostatecne siroka i pro pouzivani zaroven se spolujezdcem..

Obrázek
ex. BMW E30 316i

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1893
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 03. 04. 2010 20:04

Ta vypadá celkem slušně,do interiéru e30 pěkně padne,nepozjistil by jsi na ní někde,co je to zač? :)

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 03. 04. 2010 22:20

Teddy píše:Ta vypadá celkem slušně,do interiéru e30 pěkně padne,nepozjistil by jsi na ní někde,co je to zač? :)
Já bych to viděl na zadní loketku z e28... Mám ji doma nevyužitou :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od desp » 19. 05. 2010 17:55

Tak uplynuly 2 měsíce a je v podstatě hotovo. Vycházel jsem ze stejného základu jako má na foto Tony, tj. plyšové provedení, které bylo přečalouněno do kůže. Pro příp. následovníky lehký postup :
Od loketky se oddělí unašeč, resp. opěradlový držák vyražením čepu :
Obrázek
Po rozmontování zadního krytu opěradla anatomu a částečném odčalounění jsem vyměřil polohu držáku, z kterého jsem oddělil delší ze závitových čepů. Správné poloze odpovídal jeden z otvorů boku rámu opěradla, který jsem použil pro uchycení matkou zbylého (kratšího) čepu. Spodní čep nelze použít (byl oddělen), protože se dostáváme do prostoru pístku v boku rámu a není zde zevnitř vůbec žádný prostor. Držák/unašeč byl připevněn jedním z původních šroub. spojů, zbytek byl dokola ovařen a tvar doupraven flexou, aby nic nepřečnívalo do výplně čalounění. Zpětná montáž včetně zadního krytu, do jehož boční části byl podle vyčnívajícího unašeče zhotoven otvor pro protikus na loketce. Zasunuto do sebe, pojištěno čepem a hotovo.
Obrázek Obrázek
Zvedlá poloha - při vyměřování je třeba dbát, aby v této poloze bylo rovnoběžno s opěradlem sedadla.
Obrázek
Horní okraj položené loketky je 40 cm od podlahy, v podstatě totožné s loketními opěrkami ve dveřích, přečnívající délka je cca 20 cm od okraje (vyboulení) bočnice opěradla anatomu - takže žádná "karosa". Umístěním vyšlo vše tak, že vykousnutí vnitřní strany loketky přesně kopíruje vnější vyboulení bočnice anatomu a při tom nic nebrání (nedře) při zvedání.
Obrázek
Obrázek
Správná poloha loketky je u sedadla spolujezdce vykoupena zrušením vnitřní páčky na sklopení opěradla z místa řidiče.
Teď již jen namontovat zpět do auta.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

loketka

Příspěvek od james1991 » 14. 01. 2013 15:57

Máte někdo zkušenost s montáží lokety z e36 do e30? Pořídil jsem loketku a rád bych jí naimplantoval do e30. Jem i jasný že budu muset nějak upravit plast k ručce a připevnit opěrku nějakym stylem do středového tunelu... díky za rady, tipy, nápady

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 01. 2013 17:10

přední část E30 tunelu je uží než zadní část e36 tunelu s loketkou ... takze nejak to dopasovat bude trosku problem :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět