Snizeni s NIVO regulaci

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Snizeni s NIVO regulaci

Příspěvek od Max-Max » 02. 03. 2010 22:07

chci dat dolu 635 a otazka zni - jelikoz ma funkcni nivo, pera vzadu jsou jine, pouze pro NIVO, nelze jednoduse dat nizsi sadu. Kdo z vas resil neco na tenhle zpusob? Dat tam nizsi pera jen dopredu a zadek spustit hydraulikou nebo vymenit vsechny 4? netusim co s tim a nechci zbytecne polozit prachy za pera.

NIVO chci zachovat funkcni.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Bawor
Příspěvky: 670
Registrován: 08. 06. 2005 21:37
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bawor » 03. 03. 2010 15:23

Zkus se zeptat qWasyla měl e30 324td s nivem a vím, že to nějak řešil taky, ale už nevím jak to přesně bylo.

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 04. 03. 2010 10:51

Já jsem to kdysi vyřešil tak, že jsem dal snížené tužší pružiny (mluvím jen o zadní nápravě) a jen jsem doladil štelování NIVA na "niž" - tzn. posunul jsem ten snímač, který snímá výšku auta ze stabíku (tak je to E30) o ten danej kus, o kterej jsem to chtěl snížit a měl připravené pružiny. (V praxi jsem tu udělal tak, že z jámy jsem se kouknul v jaké je všechno poloze, pak jsem sundal pružiny, auto na heveru spustil níž - do nové výšky po snížení, opět jsem se kouknul o jak velkej kus se stabík pootočil, no a dál už jenom přenastavil ten snímač o zjištěnou novou hodnotu a nahodil nové pružiny)

Celkem to fungovalo.

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 04. 03. 2010 14:20

sorry za OT. Ale co je to NIVO?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Zeli
Příspěvky: 671
Registrován: 27. 10. 2008 12:49
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Zeli » 04. 03. 2010 14:26

Tez chci byt o neco chytrejsi :D
Kdo nemá třícu,jakoby nežil...

E30cabrio V8,E65 745i, ex 2x e46 320d

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 04. 03. 2010 14:27

marlin píše:sorry za OT. Ale co je to NIVO?
mas plnej kufr veci , misto toho aby ti to lehlo na zem tak NIVO tlumice si drzi porad svoji stalou vysku a je to jako by si tam nic nemel pokud to reknu takto jednoduse...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Zeli
Příspěvky: 671
Registrován: 27. 10. 2008 12:49
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Zeli » 04. 03. 2010 14:33

Myslel jsem si to... a tam jsou nejaky mechy jako u citroenu nebo cerpadlem?
Kdo nemá třícu,jakoby nežil...

E30cabrio V8,E65 745i, ex 2x e46 320d

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 04. 03. 2010 14:35

Zeli píše:Myslel jsem si to... a tam jsou nejaky mechy jako u citroenu nebo cerpadlem?
cerpadlo ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 04. 03. 2010 14:50

Hydraulický automatický systém ovládání výšky a tuhosti tlumičů.
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 04. 03. 2010 14:51

Měchy, čerpadlo a snímače na zadní nápravě.
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2010 15:09

pepino34 píše:Měchy, čerpadlo a snímače na zadní nápravě.
mechy jsou na e39, e24 / e34 ma jeste hydraulicky menitelne tlumice.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 04. 03. 2010 15:20

Myslel jsem ty baňky, sry...
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2010 15:22

pepino34 píše:Myslel jsem ty baňky, sry...
ani to neni pravda, ta banka je koule s membranou pro vyrovnani/regulovani tlaku v okruhu. Samotna regulace se deje cerpadlem a tlumicem. :wink: Jinak je to, mam silnej dojem, prevzato od citrona.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 04. 03. 2010 15:27

Já chtěl všechno napsat do jednoho příspěvku, ale nějak se nepovedlo.
Původně jsem chtěl vypsat všechny důležitější součásti systému.
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 04. 03. 2010 15:29

Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 04. 03. 2010 15:30

Obrázek
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2010 15:31

qWasyl píše:Já jsem to kdysi vyřešil tak, že jsem dal snížené tužší pružiny (mluvím jen o zadní nápravě) a jen jsem doladil štelování NIVA na "niž" - tzn. posunul jsem ten snímač, který snímá výšku auta ze stabíku (tak je to E30) o ten danej kus, o kterej jsem to chtěl snížit a měl připravené pružiny. (V praxi jsem tu udělal tak, že z jámy jsem se kouknul v jaké je všechno poloze, pak jsem sundal pružiny, auto na heveru spustil níž - do nové výšky po snížení, opět jsem se kouknul o jak velkej kus se stabík pootočil, no a dál už jenom přenastavil ten snímač o zjištěnou novou hodnotu a nahodil nové pružiny)

Celkem to fungovalo.
takze si to resil presne tak, jak to planuju i ja a vidim ze moc jineho asi nic nevymyslim. Sam jsem zvedavej jak rozdilne budou pruziny HR oproti serii s nivem. Jeste upresnujici dotaz - pruziny jsi kupoval s jakym snizenim a jakej byl vysledni jizdni-optickej efekt?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 04. 03. 2010 17:26

celé auto jsem snižoval z originál výšky na 60/40 - pružiny weitec a přední tlumiče jsem dával spax. zadek teda o ty cca 4cm. Výslednej efekt?
Je to krásné na pohled, výborné na jízdu po kvalitním povrchu a silně na ho*no, je-li cesta špatná - kromě toho, že se klepeš a trpíš ty, trpí i auto, za měsíc mě tam přestaly jít budíky a za 2 měsíce jsem udělal první vanu :lol:
Další věc, která byla silně na houby bylo, že jsem měl blbý gumy 195/50 15.
Poučení: Příště při takovém snížení jedině takové gumy, aby byl obvod kola co nejblíže originálu!
Poučení č. 2: Prvně, než snížíš, dej si auto pořádně do pucu po stránce technické - všechny silentbloky, čepy, horní uložení tlumičů a další... To je základ, aby to opravdu dobře fungovalo.
Pakliže to člověk všechno dodrží, splňuje podmínku že s autem jezdí podstatnou část po opravdu slušné silnici (u nás v čr těžko kdo :twisted: ), tak pak hurá do toho a budeš spokojenej a doporučuju.
Pakliže budeš nucen jet po nekvalitní silnici, budeš muset jet pomaloučku, nalepenej na předním skle jak ostříž a hezky hlídat cestu, jestli tam není nějaká ďoura nebo naopak výstupek, kterým škrtneš.
To stojí celkem zaprd. Každého volba.
Případně volit ne tak agresivní snížení a pak je to v pohodě :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2010 18:06

qWasyl píše:celé auto jsem snižoval z originál výšky na 60/40 - pružiny weitec a přední tlumiče jsem dával spax. zadek teda o ty cca 4cm. Výslednej efekt?
Je to krásné na pohled, výborné na jízdu po kvalitním povrchu a silně na ho*no, je-li cesta špatná - kromě toho, že se klepeš a trpíš ty, trpí i auto, za měsíc mě tam přestaly jít budíky a za 2 měsíce jsem udělal první vanu :lol:
Další věc, která byla silně na houby bylo, že jsem měl blbý gumy 195/50 15.
Poučení: Příště při takovém snížení jedině takové gumy, aby byl obvod kola co nejblíže originálu!
Poučení č. 2: Prvně, než snížíš, dej si auto pořádně do pucu po stránce technické - všechny silentbloky, čepy, horní uložení tlumičů a další... To je základ, aby to opravdu dobře fungovalo.
Pakliže to člověk všechno dodrží, splňuje podmínku že s autem jezdí podstatnou část po opravdu slušné silnici (u nás v čr těžko kdo :twisted: ), tak pak hurá do toho a budeš spokojenej a doporučuju.
Pakliže budeš nucen jet po nekvalitní silnici, budeš muset jet pomaloučku, nalepenej na předním skle jak ostříž a hezky hlídat cestu, jestli tam není nějaká ďoura nebo naopak výstupek, kterým škrtneš.
To stojí celkem zaprd. Každého volba.
Případně volit ne tak agresivní snížení a pak je to v pohodě :wink:
no, jelikoz jsem moderatorem techniky, tak o neco technickych pozadavcich vim, ale dekuju za pripomenuti :lol:

spis mne zajimali dojmy z jizdy, coz si zcasti napsal. Jo, a mimochodem, ja davam Bilsteiny a HR, takze spax mne fakt nebere :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 05. 03. 2010 10:06

Však jo, v poho :lol: Ale spousta lidí na to kašle, uřežou pružiny a hlavně že je to na zemi :roll: Vidíme to dnes a denně.

Dojmy z jízdy jsou určitě jasné, líp to sedí, míň to tlumí, jízda je prostě "sportovnější" :)

Btw: spax není špatná značka!

Odpovědět