Co se stalo v lánově? Aneb převodovka zevnitř...

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Co se stalo v lánově? Aneb převodovka zevnitř...

Příspěvek od ondra_m » 05. 09. 2004 21:19

Jak víte v lánově jsem si moc nezajezdil a nakonec jsme byl nucen odjet na cizích osách :twisted:
Co a jak se mi tedy stalo?
V autě při řazení ze 2 na 3 chřoustlo, poskočilo zastavily se zadní kola a již nebylo možno řadit jinak než 5 a 4 avšak, to však nemělo žádný vliv na funkci a nebylo možno se rozjet. Se zmáčnkutou spojkou bylo možno auto táhnout, s tím, že čas od času se kously zadní kola. Takže proč?
Jdeme na to:

Tak to je ona, potvora :-) Převodovka GETRAG r.v 1983 :-) Počet kilometrů je neznámý, tipuju si přes 300 000, plus cca 10 000km po turbo úpravičce 8)
Na fotce je vypuštěná a bříškem nahoru.
Obrázek


Na detailu výpustného šroubu je dobře vidět, že magnet zachytil nějaké ty železné špony(otěr), avšak nic abnormálního, kromě několika větších kousků.
Obrázek

Vnitřnosti po chvilce trápení vyšly ven....
Obrázek

Domeček plný koleček vydal své svědectví :-)
Obrázek


Takhle jsou ozubená kola usazena v převodovce. Není tam kolečko zpátečky. Jinak zleva: sundána4,3,2,1,sundaná5
Obrázek


Bystré oči vidí chybu.....
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pro nevšímavé ještě jednou
Obrázek

Tady po sundání 3tí rychlosti...
Obrázek
Obrázek


Takže jak je vidět závadu způsobila pojistná podložka mezi 2a3tí rychlostí.
Podle lomu a toho, že při pozdějších pokusech nešlo sundat ozubené kolo 2jky se přikláním k následující hypotéze:
Hodně najetých km a zvýšená zátěž způsobila, to že ložisko pod 2jkou se přidřelo(?rozsypalo?) - ona 2jka začala asi 2tis po turbo úpravě hučet - a tím, že se ložisko přidřelo se velmi zahřívalo a vibrovalo do stran, což teplotně neunesl pojistný křoužek a rozlomil se a vpáčil se mezi 2jku a 3jku a to způsobilo, že jsem tam vlastně měl dvě rychlosti najednou. Proto to nejelo a na laně se to občas zakouslo víc/míň.
Byl jsem velmi překvapen stavem ozubení, které vypadá velmi hezky i po těch letech...
Když se zamyslíme nad tím, že se vlastně nic moc nestalo, tak je to docela úsměvné :-)


Takže dávám další skříň a uvidíme kolik vydrží....

Líbilo? :twisted:
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 05. 09. 2004 23:17

No já jen doufám ze neco podobnyho neudelas ty 2.3 :cry: chudinka tak hezky startovala i po pul roce stani naskocila na prvni cvaknuti :shock: trosku soucitu s ni prosim :wink: :lol:
No co uz je nova :wink:
PS hlavne nic moji mlady by me zakroutila pér.. :oops:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 06. 09. 2004 00:23

No tak jestli umre i dalsi, tak je mozna o cem premyslet...
Plyne z toho ze ozubeni vypada i po letech dobre, tak zapatrat kolik by kostovaly novy loziska - nekoukal jsem na vsechny ale jenom tak ze zvedavosti co jsem nakouk by to mozna nebylo ani tak hrozny, jak se na prvni pohled muze zdat.

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 06. 09. 2004 08:37

hezké a poučné... Tak mě tak napadá, že se mi nějak moc hřeje převodovka...
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 06. 09. 2004 23:28

smash píše:hezké a poučné... Tak mě tak napadá, že se mi nějak moc hřeje převodovka...

hele a jak moc ja kdyz sahnu na kuzi kolem radicky tak lehce hreje je to pruser nebo normal?
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 07. 09. 2004 07:08

Night.chimera píše:
smash píše:hezké a poučné... Tak mě tak napadá, že se mi nějak moc hřeje převodovka...

hele a jak moc ja kdyz sahnu na kuzi kolem radicky tak lehce hreje je to pruser nebo normal?
Mno, po delší jízdě je to celkem dost horký. Myslim kůži a páku pod ní. Jako převodovka se taky hřeje, to je jasný, ale mě to přijde až moc. Jinak, když jsem v autě měl čtyřhrnek, tak jsem si toho buď nevšim, nebo to nebylo znát.
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 09. 09. 2004 17:35

to je masakr konečně sem viděl co je v převodovce :lol:
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 09. 09. 2004 20:04

Flery píše:to je masakr konečně sem viděl co je v převodovce :lol:
plno kolecek co :?: :wink: :mrgreen:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 09. 2004 07:20

Mne na tom furt uchvacuje jak tak malý kolečka vydržej přenášet takové síly :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 10. 09. 2004 07:26

ondra_m píše:Mne na tom furt uchvacuje jak tak malý kolečka vydržej přenášet takové síly :-)
bud v klidu ne jen tebe :lol:
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
petr e28
Příspěvky: 271
Registrován: 12. 07. 2004 10:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od petr e28 » 10. 09. 2004 08:08

ondra_m píše:Mne na tom furt uchvacuje jak tak malý kolečka vydržej přenášet takové síly :-)
nejel jsi náhodou v neděli večer po jižní spojce?
EX e28-525e

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 09. 2004 08:52

petr e28 píše:
ondra_m píše:Mne na tom furt uchvacuje jak tak malý kolečka vydržej přenášet takové síly :-)
nejel jsi náhodou v neděli večer po jižní spojce?
Jestli jsi viděl kario tak nebylo moje, to moje totiž momentálně nemá kardan a řazení 8)

Ale v dýzlu je to možný :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
petr e28
Příspěvky: 271
Registrován: 12. 07. 2004 10:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od petr e28 » 10. 09. 2004 09:00

já jen, že tady byla řeč o záhulu převodovky, ten jel opravdu nadoraz, předjížděčka zleva zprava :shock:
EX e28-525e

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 10. 09. 2004 09:00

ja videl stejny kabrio jako mas ty vcera vecer na plzensky...ale vzhledem k tomu ze docela letel kulnu tak jsem hned vedel ze to asi nebudes ty... :twisted: :twisted: :twisted: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 09. 2004 09:39

Gerox :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 10. 09. 2004 11:29

já vím bohousi ja vím.... :twisted: :lol: 8)
Obrázek

Odpovědět