Co se stalo v lánově? Aneb převodovka zevnitř...
Co se stalo v lánově? Aneb převodovka zevnitř...
Jak víte v lánově jsem si moc nezajezdil a nakonec jsme byl nucen odjet na cizích osách
Co a jak se mi tedy stalo?
V autě při řazení ze 2 na 3 chřoustlo, poskočilo zastavily se zadní kola a již nebylo možno řadit jinak než 5 a 4 avšak, to však nemělo žádný vliv na funkci a nebylo možno se rozjet. Se zmáčnkutou spojkou bylo možno auto táhnout, s tím, že čas od času se kously zadní kola. Takže proč?
Jdeme na to:
Tak to je ona, potvora Převodovka GETRAG r.v 1983 Počet kilometrů je neznámý, tipuju si přes 300 000, plus cca 10 000km po turbo úpravičce
Na fotce je vypuštěná a bříškem nahoru.
Na detailu výpustného šroubu je dobře vidět, že magnet zachytil nějaké ty železné špony(otěr), avšak nic abnormálního, kromě několika větších kousků.
Vnitřnosti po chvilce trápení vyšly ven....
Domeček plný koleček vydal své svědectví
Takhle jsou ozubená kola usazena v převodovce. Není tam kolečko zpátečky. Jinak zleva: sundána4,3,2,1,sundaná5
Bystré oči vidí chybu.....
Pro nevšímavé ještě jednou
Tady po sundání 3tí rychlosti...
Takže jak je vidět závadu způsobila pojistná podložka mezi 2a3tí rychlostí.
Podle lomu a toho, že při pozdějších pokusech nešlo sundat ozubené kolo 2jky se přikláním k následující hypotéze:
Hodně najetých km a zvýšená zátěž způsobila, to že ložisko pod 2jkou se přidřelo(?rozsypalo?) - ona 2jka začala asi 2tis po turbo úpravě hučet - a tím, že se ložisko přidřelo se velmi zahřívalo a vibrovalo do stran, což teplotně neunesl pojistný křoužek a rozlomil se a vpáčil se mezi 2jku a 3jku a to způsobilo, že jsem tam vlastně měl dvě rychlosti najednou. Proto to nejelo a na laně se to občas zakouslo víc/míň.
Byl jsem velmi překvapen stavem ozubení, které vypadá velmi hezky i po těch letech...
Když se zamyslíme nad tím, že se vlastně nic moc nestalo, tak je to docela úsměvné
Takže dávám další skříň a uvidíme kolik vydrží....
Líbilo?
Co a jak se mi tedy stalo?
V autě při řazení ze 2 na 3 chřoustlo, poskočilo zastavily se zadní kola a již nebylo možno řadit jinak než 5 a 4 avšak, to však nemělo žádný vliv na funkci a nebylo možno se rozjet. Se zmáčnkutou spojkou bylo možno auto táhnout, s tím, že čas od času se kously zadní kola. Takže proč?
Jdeme na to:
Tak to je ona, potvora Převodovka GETRAG r.v 1983 Počet kilometrů je neznámý, tipuju si přes 300 000, plus cca 10 000km po turbo úpravičce
Na fotce je vypuštěná a bříškem nahoru.
Na detailu výpustného šroubu je dobře vidět, že magnet zachytil nějaké ty železné špony(otěr), avšak nic abnormálního, kromě několika větších kousků.
Vnitřnosti po chvilce trápení vyšly ven....
Domeček plný koleček vydal své svědectví
Takhle jsou ozubená kola usazena v převodovce. Není tam kolečko zpátečky. Jinak zleva: sundána4,3,2,1,sundaná5
Bystré oči vidí chybu.....
Pro nevšímavé ještě jednou
Tady po sundání 3tí rychlosti...
Takže jak je vidět závadu způsobila pojistná podložka mezi 2a3tí rychlostí.
Podle lomu a toho, že při pozdějších pokusech nešlo sundat ozubené kolo 2jky se přikláním k následující hypotéze:
Hodně najetých km a zvýšená zátěž způsobila, to že ložisko pod 2jkou se přidřelo(?rozsypalo?) - ona 2jka začala asi 2tis po turbo úpravě hučet - a tím, že se ložisko přidřelo se velmi zahřívalo a vibrovalo do stran, což teplotně neunesl pojistný křoužek a rozlomil se a vpáčil se mezi 2jku a 3jku a to způsobilo, že jsem tam vlastně měl dvě rychlosti najednou. Proto to nejelo a na laně se to občas zakouslo víc/míň.
Byl jsem velmi překvapen stavem ozubení, které vypadá velmi hezky i po těch letech...
Když se zamyslíme nad tím, že se vlastně nic moc nestalo, tak je to docela úsměvné
Takže dávám další skříň a uvidíme kolik vydrží....
Líbilo?
Ondra ex.M-Fahrer
- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5
Mno, po delší jízdě je to celkem dost horký. Myslim kůži a páku pod ní. Jako převodovka se taky hřeje, to je jasný, ale mě to přijde až moc. Jinak, když jsem v autě měl čtyřhrnek, tak jsem si toho buď nevšim, nebo to nebylo znát.Night.chimera píše:smash píše:hezké a poučné... Tak mě tak napadá, že se mi nějak moc hřeje převodovka...
hele a jak moc ja kdyz sahnu na kuzi kolem radicky tak lehce hreje je to pruser nebo normal?
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***