
Co a jak se mi tedy stalo?
V autě při řazení ze 2 na 3 chřoustlo, poskočilo zastavily se zadní kola a již nebylo možno řadit jinak než 5 a 4 avšak, to však nemělo žádný vliv na funkci a nebylo možno se rozjet. Se zmáčnkutou spojkou bylo možno auto táhnout, s tím, že čas od času se kously zadní kola. Takže proč?
Jdeme na to:
Tak to je ona, potvora



Na fotce je vypuštěná a bříškem nahoru.

Na detailu výpustného šroubu je dobře vidět, že magnet zachytil nějaké ty železné špony(otěr), avšak nic abnormálního, kromě několika větších kousků.

Vnitřnosti po chvilce trápení vyšly ven....

Domeček plný koleček vydal své svědectví


Takhle jsou ozubená kola usazena v převodovce. Není tam kolečko zpátečky. Jinak zleva: sundána4,3,2,1,sundaná5

Bystré oči vidí chybu.....



Pro nevšímavé ještě jednou

Tady po sundání 3tí rychlosti...


Takže jak je vidět závadu způsobila pojistná podložka mezi 2a3tí rychlostí.
Podle lomu a toho, že při pozdějších pokusech nešlo sundat ozubené kolo 2jky se přikláním k následující hypotéze:
Hodně najetých km a zvýšená zátěž způsobila, to že ložisko pod 2jkou se přidřelo(?rozsypalo?) - ona 2jka začala asi 2tis po turbo úpravě hučet - a tím, že se ložisko přidřelo se velmi zahřívalo a vibrovalo do stran, což teplotně neunesl pojistný křoužek a rozlomil se a vpáčil se mezi 2jku a 3jku a to způsobilo, že jsem tam vlastně měl dvě rychlosti najednou. Proto to nejelo a na laně se to občas zakouslo víc/míň.
Byl jsem velmi překvapen stavem ozubení, které vypadá velmi hezky i po těch letech...
Když se zamyslíme nad tím, že se vlastně nic moc nestalo, tak je to docela úsměvné

Takže dávám další skříň a uvidíme kolik vydrží....
Líbilo?
