Shorthift by Tony

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Shorthift by Tony

Příspěvek od Tony » 01. 09. 2004 13:08

Tak sebou soudruh soustružník konečně pohnul a dostal se mi do ruky polotovar SHORTSHIFTU. A pak sem brousil a vrtal a měřil (předtim, dvakrát :) ) a když bylo hotovo tak to asi dvě hodiny cpal do auta. Už ste zkoušeli ležet pod autem který je na 15 cm nájezdech (zhruba uprostřed auta), něco dělat, nebo koumat, přemejšlet a eště kouřit? Hrůza. Mno, ale výsledek je impozantní, to de trochu ztouž, ale je to krátký, přesný... Prostě se musim pochválit. Tady pár fotek.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 01. 09. 2004 15:37

Tony nechci ti kazit radost, je to moc pěkná práce, ale stačilo by použít řadící tyč z E36 a výsledek by byl stejný.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 01. 09. 2004 16:09

Alebo kúpiť hotový shortshifter od Bidrina.. :roll:
Mimochodom, nad čím si prosím ťa rozmýšľal pod autom? :shock: :P
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 01. 09. 2004 17:21

Heleďte se, vy tří rejpalové :lol: Já to chtěl zkusit, ne za to vysypat spoustu peněz a zjistit že je to nahovno :wink: A nevim jak ve skutečnosti, ale podle ETK to z e36 vypadá stejně. A i kdyby, nevim jak bych to sháněl a kolik by to stálo, tim spíš ze Z3, Birdin je drahej rozhodopádně. Tak asi tak. A můžete se do mě pustit znova 8)
BTW. co sem koumal pod autem? Všechno, když už sem tam, tak si to prohlídnu, zkontroluju a to bych nebyl já abych si tam s sebou nevzal cigára :oops:
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 09. 2004 17:34

Tony píše:... když už sem tam, tak si to prohlídnu, zkontroluju a to bych nebyl já abych si tam s sebou nevzal cigára :oops:
... to neděláš dobře Jaromíre :twisted: to se ti jednou vymstí

fšem je to asi jasný, ale mě opravdu ne :oops:

nedokážu si dost dobře srovnat v palici proč je ta "spodní páka" delší
- menší potřebná síla pro manipulaci, kratší chod v drahách :?:
fakt nemůžu nabýt ve svých spekulacích jistoty, omlouvám se za zdržení

jinak teda klobouček dolů, už po těch světlech,...., myslím, že by se ti měli změnit něco u nicku - např. místní úpravce, zlepšovatel, koumák,... 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 01. 09. 2004 17:37

Tony píše:A nevim jak ve skutečnosti, ale podle ETK to z e36 vypadá stejně.
Jasně vypadá stejně obrázek, ale liší se koncová čísla ... 221 977 a ... 221978. Rejt jsem nechtěl jen pro usnadnění, tohle vypadá fajnově a udělat to spodní ramínko štelovací tak to půjde seřizovat i podle potřeby 8)
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 01. 09. 2004 22:35

Štelovací, štelovací. Taky sem o tom přemejšlel, ale zdá se mi to zbytečný, stejně to seřídíš jednou a je to. Původně sem chtěl vzít ty dvě tyčky, z jedný odbrousit tu "kouli" čímž by vznikla tyčka se "spodkem" a pak vzít druhou a tu kouli odtud odříznout a udělat do ní díru se závitem, na tu připravenou tyčku taky závit, pak už jenom šroub na aretaci a hotovo... Ale nakonec sem se na to vyskašlal a je to jak je to.
2DAN: tim že se prodlouží páka pod kloubem (nevim teď honem jak to nazvat jinak) tak se dráha pro stejný pohyb dole (potřebný pro zařazení) nahoře zkrátí. Ale zase se tam musí vynaložit větší síla - klasická "rovnováha na páce" :wink:
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 02. 09. 2004 12:29

Btw, SS od Bidrina stojí nejakých 2300 Kč, a to sa mi nezdá veľa, B&M stojí 3x toľko.
http://www.bidrin.cz/detail.php?ID_Vyrobku=111

Skrátenie sa vraj dá dosiahnuť aj použitím páky zo Z3, ale vyjde to na rovnaké prachy. :roll:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 02. 09. 2004 13:54

A to s tou E36 je fakt pravda?
Normálně to tam pasuje, nebo to někdo bral jen podle ETK?
To by tím pádem bylo asi fakt levnější než výroba.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 02. 09. 2004 14:39

Robert píše:A to s tou E36 je fakt pravda?
Normálně to tam pasuje, nebo to někdo bral jen podle ETK?
To by tím pádem bylo asi fakt levnější než výroba.
Pasuje mám to vyzkoušený :idea: a to nejen řazení. V E36 je spousta zajímavejch dílů použitelnejch do E30.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět