Audio v E30 - odrušení

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Audio v E30 - odrušení

Příspěvek od budha » 15. 06. 2009 13:43

určitě se s tím setkali i u jiných vozů, že je slyšet cvrlikot motoru v reproduktorech (především ve výškových) a roste to s otáčkami..
U mě to začalo dělat zničeho nic dneska. Jednoduchou metodou pokus omyl jsem zjistil, že to dělá pouze zesilovač, když jde jen rádio, tak nic (je odrušený z fabriky zřejmě dobře).

Kde hledat chybu?
- napájení zesíku (dlouhé kabely, ale přímo od baterky)
- signál od rádia (2x cinch a jdou levym prahem mimo napájení)
- odrušení alternátoru?
- a nebo problém v zesilovači uvnitř, když to doteď nedělal?
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 15. 06. 2009 13:58

podobnou vec jsme resili u Fikuxovi M3, ale zatim jsme to odstranili pouze castecne. Maly poznatek je ten, ze kdyz do signalove cesty k zesiku (cinch) vlozime odrusovaci filtr tak to pak jiz ze zesiku nevrci - nicmene radio Alpine za "x" tisic vrni stale.

Ale dluzno dodat, ze jsme to az tak moc zatim nezkoumali. Teprve se na to chystame.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 16. 06. 2009 07:02

TO VASA: jo tak za to nic nedam a zkusim to tak vyresit..mas svuj patent, nebo pouzivas uz hotove komercni filtry?

Jinak prave ze moje radio nevrci. Ve Favoritu jsem mel blaukpunta jeste na kazety a na napajecim kabelu byly za sebou dokonce 2 krabičky s filtrama..vypadalo to origo a fungovalo to, jen byl problem to vsechno schomtat a schovat za radio..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 06. 2009 17:38

Zatim jsme pouzili komercni filtr - nejaky upatlany a spinavy co mel Fikux hozeny na dne kufru :) Ale ucel splnil.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

audio

Příspěvek od Jiricek325i » 18. 06. 2009 18:48

Nekříží se Vám někde signálové vodiče s napěťovými? Nebo nemáte je tažené po stejné straně auta?
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat ;-)

Uživatelský avatar
Lukas325e
Příspěvky: 611
Registrován: 21. 09. 2005 21:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukas325e » 18. 06. 2009 19:13

může to způsobovat i napájení že to tam leze z altíku
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
Pitrs69
Příspěvky: 148
Registrován: 05. 02. 2010 20:54
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pitrs69 » 02. 03. 2010 08:36

Me to treba delali proslehnuty zapalovaci kabely, jak jsem vymenil kabely, prestalo to ruseni uplne...

Uživatelský avatar
Zeli
Příspěvky: 671
Registrován: 27. 10. 2008 12:49
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Zeli » 02. 03. 2010 16:01

zaklad je mit tazeny singnalovy kabely jednou stranou auta a napajeni druhou stranou,to je vetsinou tenhle problem...
Kdo nemá třícu,jakoby nežil...

E30cabrio V8,E65 745i, ex 2x e46 320d

Uživatelský avatar
Fikux
Příspěvky: 4233
Registrován: 14. 02. 2003 19:22
Bydliště: Zewlákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fikux » 03. 03. 2010 11:54

No nakonec to dopadlo tak, že sme vedli kabely k přednímu repráku kolem řídící jednotky nad kastlíkem a tam to sbíralo to rušení :) takže teď je už problém vyřešen
Zewl-crew "M3 E3O rulezzzzz"

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 04. 03. 2010 18:30

mě zase rušila signál cestou do zesilovače nad nádrží benzin. pumpa.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 08. 03. 2010 17:10

Zakladem je nemit zemni smycky, i kdyz to nelze vyresit uplne dokonale. Zemni smycka znamena, ze zemni kabely (minus pol) jsou propojeny "dokola".
kabely:
1. ACCU --> zesilovac, primo tlustym
2. ACCU--> radio, skoro primo, stredne tlustym
a ted to prijde
3. signalove kabely radio--> zesilovac

A tim vznikne smyckova "antena" ktera pochytava kdejaky bordel ze zapalovani, benzinova pumpa, sterace, vedeni VVN, ...
A tento indukovany proud v zemni smycce se prevede na napeti na vstupu zesilovace.

Kompletne to odstrani bud oddelovaci transformatorky do signalovych kabelu (pred zesilovac), tedy galvanicke oddeleni. Ale nic neni zadarmo, obvykle se omezi basy/vysky.

Nebo symetricke signalove vstupy a kabely (stinena dvoulinka). ALe to je zalezitost audio systemu s jednou nulou v cenovce navic...

Pokud experimentujeme, tak ta plocha zemni smycky by mela byt co nejmensi.
To odstrani vedeni napajecich kabelu radia a zesilovace vedle sebe.

Dalsi efekt jsou ta naindukovani do privodu k reprakum. Davat tam bezhlave vselijake filtry je problem: stabilita, prenosova charakteristika -omezeni/zvyrazneni vysky/bassy.
Pro RadioFrekvencni odruseni, tedy napr. GSM se navleknou feritove trubicky nebo toroidy (naklapavaci) pres oba draty k repraky, signalove kabely apod.

Bohuzel na odrusovani NEEXISTUJE presny navod, ani zazracny filtr na vsechno. Problematika EMC (elmag. kompatibilita) je samostatny technikovedni obor...
Pricin ruseni je vice a musi se to rozmotavat postupne. :(

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1552
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 08. 03. 2010 21:57

Ahoj.Neřešil tohle někdo u tdčka?(E30).Jak zapnu jen klíček tak už začne při zaplém rádiu v reprákách slabě šumět a při jízdě se ozívá jakoby slabé hvízdání stupňující se s otáčkami.Nějakej odrušovací váleček už dal minulý majitel na přívod 12V před rádio.Z toho co čtu je mi jasný že toho je víc co by toto mohlo způsobovat,jen se tak ptám jestli někdo na daném autě s tímto nebojoval.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 09. 03. 2010 10:35

ALA E30 píše:Ahoj.Neřešil tohle někdo u tdčka?(E30).Jak zapnu jen klíček tak už začne při zaplém rádiu v reprákách slabě šumět a při jízdě se ozívá jakoby slabé hvízdání stupňující se s otáčkami.Nějakej odrušovací váleček už dal minulý majitel na přívod 12V před rádio.Z toho co čtu je mi jasný že toho je víc co by toto mohlo způsobovat,jen se tak ptám jestli někdo na daném autě s tímto nebojoval.
tohle bude altík..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Re: Audio v E30 - odrušení

Příspěvek od Luda » 11. 03. 2010 19:54

budha píše:určitě se s tím setkali i u jiných vozů, že je slyšet cvrlikot motoru v reproduktorech (především ve výškových) a roste to s otáčkami..
U mě to začalo dělat zničeho nic dneska. Jednoduchou metodou pokus omyl jsem zjistil, že to dělá pouze zesilovač, když jde jen rádio, tak nic (je odrušený z fabriky zřejmě dobře).

Kde hledat chybu?
- napájení zesíku (dlouhé kabely, ale přímo od baterky)
- signál od rádia (2x cinch a jdou levym prahem mimo napájení)
- odrušení alternátoru?
- a nebo problém v zesilovači uvnitř, když to doteď nedělal?
Tak jestli to začalo dělat z ničeho nic, tak bych prověřil diody v altíku. Jistě bude jedna nefunkční To že v tu správnou chvíli neusněrňuje způsobuje rušení vyšší než normální a proto to hvízdá. :)
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 12. 03. 2010 16:29

pokud by byla dioda v altiku nefunkcni, předpokládám, že by to nedobíjelo...ne??
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 12. 03. 2010 20:33

budha píše:pokud by byla dioda v altiku nefunkcni, předpokládám, že by to nedobíjelo...ne??
v altíku je diod šest (plus tři regulační), jednu to ještě skousne.
BMW E30 320i Touring

Odpovědět