Audio v E30 - odrušení
Audio v E30 - odrušení
určitě se s tím setkali i u jiných vozů, že je slyšet cvrlikot motoru v reproduktorech (především ve výškových) a roste to s otáčkami..
U mě to začalo dělat zničeho nic dneska. Jednoduchou metodou pokus omyl jsem zjistil, že to dělá pouze zesilovač, když jde jen rádio, tak nic (je odrušený z fabriky zřejmě dobře).
Kde hledat chybu?
- napájení zesíku (dlouhé kabely, ale přímo od baterky)
- signál od rádia (2x cinch a jdou levym prahem mimo napájení)
- odrušení alternátoru?
- a nebo problém v zesilovači uvnitř, když to doteď nedělal?
U mě to začalo dělat zničeho nic dneska. Jednoduchou metodou pokus omyl jsem zjistil, že to dělá pouze zesilovač, když jde jen rádio, tak nic (je odrušený z fabriky zřejmě dobře).
Kde hledat chybu?
- napájení zesíku (dlouhé kabely, ale přímo od baterky)
- signál od rádia (2x cinch a jdou levym prahem mimo napájení)
- odrušení alternátoru?
- a nebo problém v zesilovači uvnitř, když to doteď nedělal?
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
podobnou vec jsme resili u Fikuxovi M3, ale zatim jsme to odstranili pouze castecne. Maly poznatek je ten, ze kdyz do signalove cesty k zesiku (cinch) vlozime odrusovaci filtr tak to pak jiz ze zesiku nevrci - nicmene radio Alpine za "x" tisic vrni stale.
Ale dluzno dodat, ze jsme to az tak moc zatim nezkoumali. Teprve se na to chystame.
Ale dluzno dodat, ze jsme to az tak moc zatim nezkoumali. Teprve se na to chystame.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
TO VASA: jo tak za to nic nedam a zkusim to tak vyresit..mas svuj patent, nebo pouzivas uz hotove komercni filtry?
Jinak prave ze moje radio nevrci. Ve Favoritu jsem mel blaukpunta jeste na kazety a na napajecim kabelu byly za sebou dokonce 2 krabičky s filtrama..vypadalo to origo a fungovalo to, jen byl problem to vsechno schomtat a schovat za radio..
Jinak prave ze moje radio nevrci. Ve Favoritu jsem mel blaukpunta jeste na kazety a na napajecim kabelu byly za sebou dokonce 2 krabičky s filtrama..vypadalo to origo a fungovalo to, jen byl problem to vsechno schomtat a schovat za radio..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Jiricek325i
- Příspěvky: 234
- Registrován: 05. 09. 2007 20:15
- Bydliště: Kolín
audio
Nekříží se Vám někde signálové vodiče s napěťovými? Nebo nemáte je tažené po stejné straně auta?
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat
mě zase rušila signál cestou do zesilovače nad nádrží benzin. pumpa.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Zakladem je nemit zemni smycky, i kdyz to nelze vyresit uplne dokonale. Zemni smycka znamena, ze zemni kabely (minus pol) jsou propojeny "dokola".
kabely:
1. ACCU --> zesilovac, primo tlustym
2. ACCU--> radio, skoro primo, stredne tlustym
a ted to prijde
3. signalove kabely radio--> zesilovac
A tim vznikne smyckova "antena" ktera pochytava kdejaky bordel ze zapalovani, benzinova pumpa, sterace, vedeni VVN, ...
A tento indukovany proud v zemni smycce se prevede na napeti na vstupu zesilovace.
Kompletne to odstrani bud oddelovaci transformatorky do signalovych kabelu (pred zesilovac), tedy galvanicke oddeleni. Ale nic neni zadarmo, obvykle se omezi basy/vysky.
Nebo symetricke signalove vstupy a kabely (stinena dvoulinka). ALe to je zalezitost audio systemu s jednou nulou v cenovce navic...
Pokud experimentujeme, tak ta plocha zemni smycky by mela byt co nejmensi.
To odstrani vedeni napajecich kabelu radia a zesilovace vedle sebe.
Dalsi efekt jsou ta naindukovani do privodu k reprakum. Davat tam bezhlave vselijake filtry je problem: stabilita, prenosova charakteristika -omezeni/zvyrazneni vysky/bassy.
Pro RadioFrekvencni odruseni, tedy napr. GSM se navleknou feritove trubicky nebo toroidy (naklapavaci) pres oba draty k repraky, signalove kabely apod.
Bohuzel na odrusovani NEEXISTUJE presny navod, ani zazracny filtr na vsechno. Problematika EMC (elmag. kompatibilita) je samostatny technikovedni obor...
Pricin ruseni je vice a musi se to rozmotavat postupne.
kabely:
1. ACCU --> zesilovac, primo tlustym
2. ACCU--> radio, skoro primo, stredne tlustym
a ted to prijde
3. signalove kabely radio--> zesilovac
A tim vznikne smyckova "antena" ktera pochytava kdejaky bordel ze zapalovani, benzinova pumpa, sterace, vedeni VVN, ...
A tento indukovany proud v zemni smycce se prevede na napeti na vstupu zesilovace.
Kompletne to odstrani bud oddelovaci transformatorky do signalovych kabelu (pred zesilovac), tedy galvanicke oddeleni. Ale nic neni zadarmo, obvykle se omezi basy/vysky.
Nebo symetricke signalove vstupy a kabely (stinena dvoulinka). ALe to je zalezitost audio systemu s jednou nulou v cenovce navic...
Pokud experimentujeme, tak ta plocha zemni smycky by mela byt co nejmensi.
To odstrani vedeni napajecich kabelu radia a zesilovace vedle sebe.
Dalsi efekt jsou ta naindukovani do privodu k reprakum. Davat tam bezhlave vselijake filtry je problem: stabilita, prenosova charakteristika -omezeni/zvyrazneni vysky/bassy.
Pro RadioFrekvencni odruseni, tedy napr. GSM se navleknou feritove trubicky nebo toroidy (naklapavaci) pres oba draty k repraky, signalove kabely apod.
Bohuzel na odrusovani NEEXISTUJE presny navod, ani zazracny filtr na vsechno. Problematika EMC (elmag. kompatibilita) je samostatny technikovedni obor...
Pricin ruseni je vice a musi se to rozmotavat postupne.
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1552
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Ahoj.Neřešil tohle někdo u tdčka?(E30).Jak zapnu jen klíček tak už začne při zaplém rádiu v reprákách slabě šumět a při jízdě se ozívá jakoby slabé hvízdání stupňující se s otáčkami.Nějakej odrušovací váleček už dal minulý majitel na přívod 12V před rádio.Z toho co čtu je mi jasný že toho je víc co by toto mohlo způsobovat,jen se tak ptám jestli někdo na daném autě s tímto nebojoval.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
tohle bude altík..ALA E30 píše:Ahoj.Neřešil tohle někdo u tdčka?(E30).Jak zapnu jen klíček tak už začne při zaplém rádiu v reprákách slabě šumět a při jízdě se ozívá jakoby slabé hvízdání stupňující se s otáčkami.Nějakej odrušovací váleček už dal minulý majitel na přívod 12V před rádio.Z toho co čtu je mi jasný že toho je víc co by toto mohlo způsobovat,jen se tak ptám jestli někdo na daném autě s tímto nebojoval.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Re: Audio v E30 - odrušení
Tak jestli to začalo dělat z ničeho nic, tak bych prověřil diody v altíku. Jistě bude jedna nefunkční To že v tu správnou chvíli neusněrňuje způsobuje rušení vyšší než normální a proto to hvízdá.budha píše:určitě se s tím setkali i u jiných vozů, že je slyšet cvrlikot motoru v reproduktorech (především ve výškových) a roste to s otáčkami..
U mě to začalo dělat zničeho nic dneska. Jednoduchou metodou pokus omyl jsem zjistil, že to dělá pouze zesilovač, když jde jen rádio, tak nic (je odrušený z fabriky zřejmě dobře).
Kde hledat chybu?
- napájení zesíku (dlouhé kabely, ale přímo od baterky)
- signál od rádia (2x cinch a jdou levym prahem mimo napájení)
- odrušení alternátoru?
- a nebo problém v zesilovači uvnitř, když to doteď nedělal?
BMW E30 320i Touring
pokud by byla dioda v altiku nefunkcni, předpokládám, že by to nedobíjelo...ne??
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990