prestavba 324d na 324td
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18. 06. 2008 17:29
prestavba 324d na 324td
Caute.
Prave rozmyslam ake zlozite je transplantovat miesto 324d,motor 324td.
Na fore som toho vela nenasiel,tak pisem... motor pasuje bez problemov do motoroveho priestoru na silentbloky atd. ? Kablovacka sedi? Prevodovky sa daju zamenit? Pripadne potom ako prisposobim aj ekonomer aby fungoval,samozrejme bude treba pristrojovku s ekonomerom z dacoho a este to nejak prisposobit.... Mate tu s tym niekto skusenosti. Pripadne pocom asi idu ceny TD motorov,lebo v inzercii je zvacsa cena dohodou...
vopred dakujeeem za diskusiu
Prave rozmyslam ake zlozite je transplantovat miesto 324d,motor 324td.
Na fore som toho vela nenasiel,tak pisem... motor pasuje bez problemov do motoroveho priestoru na silentbloky atd. ? Kablovacka sedi? Prevodovky sa daju zamenit? Pripadne potom ako prisposobim aj ekonomer aby fungoval,samozrejme bude treba pristrojovku s ekonomerom z dacoho a este to nejak prisposobit.... Mate tu s tym niekto skusenosti. Pripadne pocom asi idu ceny TD motorov,lebo v inzercii je zvacsa cena dohodou...
vopred dakujeeem za diskusiu
car killer
Re: prestavba 324d na 324td
Pokud se to podivame mechanicky tak oba motory vychazeji ze stejneho zakladu. Tzn. ze TD motor jako takovy bezproblemu pasuje na drzaky D motoru se vsim vsudy co to obnasi vcetne prevodovky. Ale zde nam veskera podobnost konci...
Pred vlastni zastavbou je potreba si ujasnit do jakeho modelu E30 chceme motor zastavet respektive vymenit. V E30 existuji 2 druhy motoru D a to s mechanickym cerpadlem (chrom) a s elektronickym cerpadlem (plast od 12/88 vyse). Dle toho bych i volil ktery motor TD zastavet:
1, v pripade Chromaka je jednodusi pouzit motor TD z E28 ktery ma mechanicke cerpadlo nebudes muset menit spoustu elektriky a hlavne instalovat elektronicky pedal plynu
2, v pripade Plastaka s jiz elektronickym cerpadlem bych volil TD motor z E30 (je vzdy s elektronickym cerpadlem) a budes moci vyuzit stavajici elektroinstalaci a s tim spojene zalezitosti.
Pokud by jsi se preci jen rozhodl pro zastavbu TD motoru z E30 do Chromaka budes muset udelat nasledujici:
- komplet nainstalovat motorovou elektriku z TD (neni toho malo)
- zmenit mechanicky plyn na elektricky (vse co k tomu patri - snimac, kabelaz, mechanicka cast atd.)
- vyfukove potrubi (minimalne predni cast)
- ridici jednotky DDE (jsou 2)
- budiky
Mezi neduhy elektricky rizenych TD patri poruchova cerpadla, odchazejici cidla na motoru (obzvlast cidlo teplotu motoru pro RJ) a casto take odchazi jedna z ridicich jednotek, praskajici hlavy valcu (obecny problem TD motoru)
Cenu motoru tezko odhadnout, ale dobry (takovy ktery si muzes projet a vyzkouset) motor muze klidne stat mezi 8-10tis CZK. Ale vis jak to je - do motoru nikdy nevidis...
Pokud Te jeste neco zajima tak se zeptej.
Vasa.
Pred vlastni zastavbou je potreba si ujasnit do jakeho modelu E30 chceme motor zastavet respektive vymenit. V E30 existuji 2 druhy motoru D a to s mechanickym cerpadlem (chrom) a s elektronickym cerpadlem (plast od 12/88 vyse). Dle toho bych i volil ktery motor TD zastavet:
1, v pripade Chromaka je jednodusi pouzit motor TD z E28 ktery ma mechanicke cerpadlo nebudes muset menit spoustu elektriky a hlavne instalovat elektronicky pedal plynu
2, v pripade Plastaka s jiz elektronickym cerpadlem bych volil TD motor z E30 (je vzdy s elektronickym cerpadlem) a budes moci vyuzit stavajici elektroinstalaci a s tim spojene zalezitosti.
Pokud by jsi se preci jen rozhodl pro zastavbu TD motoru z E30 do Chromaka budes muset udelat nasledujici:
- komplet nainstalovat motorovou elektriku z TD (neni toho malo)
- zmenit mechanicky plyn na elektricky (vse co k tomu patri - snimac, kabelaz, mechanicka cast atd.)
- vyfukove potrubi (minimalne predni cast)
- ridici jednotky DDE (jsou 2)
- budiky
Mezi neduhy elektricky rizenych TD patri poruchova cerpadla, odchazejici cidla na motoru (obzvlast cidlo teplotu motoru pro RJ) a casto take odchazi jedna z ridicich jednotek, praskajici hlavy valcu (obecny problem TD motoru)
Cenu motoru tezko odhadnout, ale dobry (takovy ktery si muzes projet a vyzkouset) motor muze klidne stat mezi 8-10tis CZK. Ale vis jak to je - do motoru nikdy nevidis...
Pokud Te jeste neco zajima tak se zeptej.
Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18. 06. 2008 17:29
Normalne som ostal v pomykove,dufal som ze to bude trosku jednoduhsie. Na chromaka teda musim zohnat nejaky schopny motor zo starej 5kovej rady.Najst taky motor znie dost "REALNE" Az zacinam vahat ci sa tym vobec zaoberat.
Potom nastava druha otazka,co so starym motorom... idem zalozit este aj novu temu vo fore.
Potom nastava druha otazka,co so starym motorom... idem zalozit este aj novu temu vo fore.
car killer
Pokud tedy zastavujes TD do chromaka, tak nic jednodussiho snad neni.
Pouze prehodis motor a uzpusobis vyfuk ... jinak je vse stejne. Akorat prisroubujes chladic oleje, ktery TD ma navic.
Jinak Lenoch toto podstupoval taky.
A starej motor D si nech a pouzij z neho hlavu, az ti praskne ta v TD
Pouze prehodis motor a uzpusobis vyfuk ... jinak je vse stejne. Akorat prisroubujes chladic oleje, ktery TD ma navic.
Jinak Lenoch toto podstupoval taky.
A starej motor D si nech a pouzij z neho hlavu, az ti praskne ta v TD
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18. 06. 2008 17:29
No prave myslím že to je nejjednodušší řešeníadam320 píše:ja to tak mamSopťa píše:Nezkusil někdo td s mechanickým čerpadlem?
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
TD je mechanika, žádná elektrika, mín věcí co se pokazej, TDS je opak
E30...a sny se plní
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
Absolvoval už voľakto výmenu elektronického čerpadla za mechanické?Oplatí
sa radšej investovať do repasu el.čerpadla alebo ho rovno vymeniť za mechanické?To že prídem o ekonomer by so oželel,s čím ešte chodí takáto výmena?Podotýkam že mám komplet motor 324D,takže samotné mech.čerpadlo ma nebude stáť peniaze.
Potreboval by som poradiť na čo všetko sa mám pripraviť...
sa radšej investovať do repasu el.čerpadla alebo ho rovno vymeniť za mechanické?To že prídem o ekonomer by so oželel,s čím ešte chodí takáto výmena?Podotýkam že mám komplet motor 324D,takže samotné mech.čerpadlo ma nebude stáť peniaze.
Potreboval by som poradiť na čo všetko sa mám pripraviť...
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas
ten regulator maj oba typy cerpadel, nicmene stejne nejsou a to vnitrnostma respektive serizenim
taky jde o to co se ti v tom cerpadle posralo, treba ta ridici hlavice stoji nova 117tis.korun takze to asi opravdu smysl nema, nicmene ver ze ani mechanicky cerpadlo pro td nesezenes funkcni jentak
a kdyz uz ho nekdo ma tak ho vali pod regalem s nezaslepenejma otvorama pro trubky a tzn. ze uz je taky davno minimalne zraly na ultrazvuk
pokud mas to cerpadlo vydreny a elektronika funguje dobre tak ho radsi zrepasuj, pokud bys chtel cerpadlo na pokusy ktery mam uskladneny tak jak jsem presne popsal tzn. nahovno tak se muzes ozvat, necham Ti ho i s tou hlavici za litr
taky jde o to co se ti v tom cerpadle posralo, treba ta ridici hlavice stoji nova 117tis.korun takze to asi opravdu smysl nema, nicmene ver ze ani mechanicky cerpadlo pro td nesezenes funkcni jentak
a kdyz uz ho nekdo ma tak ho vali pod regalem s nezaslepenejma otvorama pro trubky a tzn. ze uz je taky davno minimalne zraly na ultrazvuk
pokud mas to cerpadlo vydreny a elektronika funguje dobre tak ho radsi zrepasuj, pokud bys chtel cerpadlo na pokusy ktery mam uskladneny tak jak jsem presne popsal tzn. nahovno tak se muzes ozvat, necham Ti ho i s tou hlavici za litr
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni