prestavba 324d na 324td

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Little player
Příspěvky: 43
Registrován: 18. 06. 2008 17:29

prestavba 324d na 324td

Příspěvek od Little player » 17. 02. 2009 16:15

Caute.
Prave rozmyslam ake zlozite je transplantovat miesto 324d,motor 324td.
Na fore som toho vela nenasiel,tak pisem... motor pasuje bez problemov do motoroveho priestoru na silentbloky atd. ? Kablovacka sedi? Prevodovky sa daju zamenit? Pripadne potom ako prisposobim aj ekonomer aby fungoval,samozrejme bude treba pristrojovku s ekonomerom z dacoho a este to nejak prisposobit.... Mate tu s tym niekto skusenosti. Pripadne pocom asi idu ceny TD motorov,lebo v inzercii je zvacsa cena dohodou...

vopred dakujeeem za diskusiu
car killer

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: prestavba 324d na 324td

Příspěvek od Vasa » 17. 02. 2009 18:57

Pokud se to podivame mechanicky tak oba motory vychazeji ze stejneho zakladu. Tzn. ze TD motor jako takovy bezproblemu pasuje na drzaky D motoru se vsim vsudy co to obnasi vcetne prevodovky. Ale zde nam veskera podobnost konci...

Pred vlastni zastavbou je potreba si ujasnit do jakeho modelu E30 chceme motor zastavet respektive vymenit. V E30 existuji 2 druhy motoru D a to s mechanickym cerpadlem (chrom) a s elektronickym cerpadlem (plast od 12/88 vyse). Dle toho bych i volil ktery motor TD zastavet:

1, v pripade Chromaka je jednodusi pouzit motor TD z E28 ktery ma mechanicke cerpadlo nebudes muset menit spoustu elektriky a hlavne instalovat elektronicky pedal plynu
2, v pripade Plastaka s jiz elektronickym cerpadlem bych volil TD motor z E30 (je vzdy s elektronickym cerpadlem) a budes moci vyuzit stavajici elektroinstalaci a s tim spojene zalezitosti.

Pokud by jsi se preci jen rozhodl pro zastavbu TD motoru z E30 do Chromaka budes muset udelat nasledujici:
- komplet nainstalovat motorovou elektriku z TD (neni toho malo)
- zmenit mechanicky plyn na elektricky (vse co k tomu patri - snimac, kabelaz, mechanicka cast atd.)
- vyfukove potrubi (minimalne predni cast)
- ridici jednotky DDE (jsou 2)
- budiky

Mezi neduhy elektricky rizenych TD patri poruchova cerpadla, odchazejici cidla na motoru (obzvlast cidlo teplotu motoru pro RJ) a casto take odchazi jedna z ridicich jednotek, praskajici hlavy valcu (obecny problem TD motoru)
Cenu motoru tezko odhadnout, ale dobry (takovy ktery si muzes projet a vyzkouset) motor muze klidne stat mezi 8-10tis CZK. Ale vis jak to je - do motoru nikdy nevidis...

Pokud Te jeste neco zajima tak se zeptej.
Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Little player
Příspěvky: 43
Registrován: 18. 06. 2008 17:29

Příspěvek od Little player » 18. 02. 2009 15:20

Normalne som ostal v pomykove,dufal som ze to bude trosku jednoduhsie. Na chromaka teda musim zohnat nejaky schopny motor zo starej 5kovej rady.Najst taky motor znie dost "REALNE" :( Az zacinam vahat ci sa tym vobec zaoberat.

Potom nastava druha otazka,co so starym motorom... idem zalozit este aj novu temu vo fore.
car killer

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 18. 02. 2009 16:52

Pokud tedy zastavujes TD do chromaka, tak nic jednodussiho snad neni.

Pouze prehodis motor a uzpusobis vyfuk ... jinak je vse stejne. Akorat prisroubujes chladic oleje, ktery TD ma navic.

Jinak Lenoch toto podstupoval taky.

A starej motor D si nech a pouzij z neho hlavu, az ti praskne ta v TD :twisted:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Little player
Příspěvky: 43
Registrován: 18. 06. 2008 17:29

Příspěvek od Little player » 20. 02. 2009 20:12

Ak by som sa rozhodol transplantovat motor,nebolo by vyhodnejsie pomyslat nad 2.5 tds ? Tej prace by nemalo byt zas o tolko viac.Vyfuk a elektrika sa preraba tak ci tak,akurat v tomto pripade ostavaju otazne ulozenie motora a prevodovka ci pasnu..
car killer

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 20. 02. 2009 20:20

no tak ver prace s predelanim na tds bude opravdu o neco vice nez z d na td :wink:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

sany
Příspěvky: 29
Registrován: 16. 10. 2005 10:59
Bydliště: Ml.Boleslav

transfer

Příspěvek od sany » 07. 03. 2009 13:20

Zaujala me tato tema.Jde funkčne usadit do e30td elek.čerpadlo,motor tds????????????
Když je dobře

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 07. 03. 2009 15:13

Nezkusil někdo td s mechanickým čerpadlem?
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

sany
Příspěvky: 29
Registrován: 16. 10. 2005 10:59
Bydliště: Ml.Boleslav

transfer

Příspěvek od sany » 07. 03. 2009 15:22

mužu teda vsadit tedeeso do e30?
Když je dobře

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 07. 03. 2009 15:25

Můžeš obrat se na Zahyho on to už absolvoval
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 07. 03. 2009 22:29

Sopťa píše:Nezkusil někdo td s mechanickým čerpadlem?
ja to tak mam
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 07. 03. 2009 22:36

adam320 píše:
Sopťa píše:Nezkusil někdo td s mechanickým čerpadlem?
ja to tak mam
No prave myslím že to je nejjednodušší řešení
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 08. 03. 2009 00:02

Sopťa píše:
adam320 píše:
Sopťa píše:Nezkusil někdo td s mechanickým čerpadlem?
ja to tak mam
No prave myslím že to je nejjednodušší řešení
Nejjednodussi je tam dat rovnou motor z e28 s mecanickym cerpadlem, jak jsem psal vyse.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

sany
Příspěvky: 29
Registrován: 16. 10. 2005 10:59
Bydliště: Ml.Boleslav

transfer

Příspěvek od sany » 10. 03. 2009 19:21

E28 jednodušši?Ale tedeesko je novějši.Bylo by to lepši ne.Lepši technologie aj.Takže myslim že lepši ne?
Když je dobře

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 10. 03. 2009 20:56

TD je mechanika, žádná elektrika, mín věcí co se pokazej, TDS je opak :wink:
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

sany
Příspěvky: 29
Registrován: 16. 10. 2005 10:59
Bydliště: Ml.Boleslav

transfer

Příspěvek od sany » 10. 03. 2009 21:34

Mam td s elektrikou a dnes je už všechno řizene elektrikou.Ze se to muže pokazit tak radši od toho?Všechno se jednou pokazi.Nejde se branit pokroku nebo ne?Teda myslite že to nestoji za to?
Když je dobře

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 09. 03. 2012 23:46

Absolvoval už voľakto výmenu elektronického čerpadla za mechanické?Oplatí
sa radšej investovať do repasu el.čerpadla alebo ho rovno vymeniť za mechanické?To že prídem o ekonomer by so oželel,s čím ešte chodí takáto výmena?Podotýkam že mám komplet motor 324D,takže samotné mech.čerpadlo ma nebude stáť peniaze.
Potreboval by som poradiť na čo všetko sa mám pripraviť...
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 10. 03. 2012 08:11

Ja si nejsem jisty, jestli mechanické čerpadlo z D a TD bude stejne. Rekl bych, ze cerpadlo pro TD bude mit navic pridavac paliva, ktery ti prida davku, pokud se ti zvysi tlak v sani. I v ETK maji rozdilna cisla.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 10. 03. 2012 08:47

Aha, tak to potom nie je zas také jednoduché jak som si preds
tavoval,ak je to naozaj ako píšeš moje možnosti sa zúžili na repas alebo výmenu,pred nejakým časom mi tu na fore Caltky ponúkal jednu....
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 10. 03. 2012 11:44

ten regulator maj oba typy cerpadel, nicmene stejne nejsou a to vnitrnostma respektive serizenim

taky jde o to co se ti v tom cerpadle posralo, treba ta ridici hlavice stoji nova 117tis.korun takze to asi opravdu smysl nema, nicmene ver ze ani mechanicky cerpadlo pro td nesezenes funkcni jentak

a kdyz uz ho nekdo ma tak ho vali pod regalem s nezaslepenejma otvorama pro trubky a tzn. ze uz je taky davno minimalne zraly na ultrazvuk :lol:

pokud mas to cerpadlo vydreny a elektronika funguje dobre tak ho radsi zrepasuj, pokud bys chtel cerpadlo na pokusy ktery mam uskladneny tak jak jsem presne popsal tzn. nahovno tak se muzes ozvat, necham Ti ho i s tou hlavici za litr :wink:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět