E30 turbo

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 07. 2004 21:40

Anonymous píše:
ondra_m píše:Kvůli, detonacím - klepání.
Tomu lze předejít:
- kvalitnějším intercoolerem
coze??? :shock: :shock: :shock:
Chladnejsi vzduch = mensi nachylnost k samozapalu
Anonymous píše:
ondra_m píše: - nižší kompresí :-)
to pak v ramci kontextu ztraci smysl... :lol: 8)
Je to trochu kontraproduktivni, nicmene trubo zvysuje tepelnou ucinnost motoru. U Benzinoveho atmosferickeho motoru se zhruba jedna tretina energie vznikle spalenim paliva promeni na mechanickou praci, druha tretina odejde chladicem a posledni tretina odejde vyfukem. Tato posledni tretina pomuze se stlacovanim vzduchu a cast odchazejici energie se vrati zpet do motoru. Ze stejneho zdvihoveho objemu pri podobnych MECHANICKYCH ztratach se zvysi vykon. Vysledny motor je LEHCI, ma nizsi hmotnost nez vykonove srovnatelny motor s vyssim zdvihovym objemem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 06. 07. 2004 21:45

smekam... :shock: :shock: :shock: 8) 8) 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 07. 2004 21:51

GeRoX píše:smekam... :shock: :shock: :shock: 8) 8) 8)
Proto, jsme rádi, že tu Francise máme. 8)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 07. 2004 21:53

ondra_m píše:
GeRoX píše:smekam... :shock: :shock: :shock: 8) 8) 8)
Proto, jsme rádi, že tu Francise máme. 8)
A co teprve az kouknete pod kapotu 323i next stage 8)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 07. 2004 21:58

Tomu říkám nenápadný selfbonz :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 07. 2004 22:23

Jen par "drobnosti" navic, vse s minimalnimi naklady a pokud mozno z vrakace, spinave a zkorodovane, jak je mym zvykem. Hlavne nenapadne. Napriklad sneci boudy s vrtulkama byly za 3k Kc a svody za 350 Kc. :P
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 06. 07. 2004 22:48

2 Francis: Kterej vrakáč navštěvuješ?? :roll:

2 Ondra_m: :shock: Ta M10 je BOMBA, není k tomu nějaký info? :wink:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 06. 07. 2004 22:52

Francis píše:
ondra_m píše:Kvůli, detonacím - klepání.

Tomu lze předejít:
- kvalitnějším intercoolerem
- benzínem z vyšším oktanovým číslem
- nižší kompresí :-)
atd.. :-) věřím, že např. Francis, by to vysvětlil fundovaněji :)
Neni co dodat. Snad jen trocha teorie:

Klepání, detonacni spalovani = samozapaleni smesi drive nez svickou nebo i zapaleni svickou ale drive nez ve vhodny okamzik. Palivo nehori rovnomerne ale "vybouchne". Diesely jsou odolnejsi vuci klepani protoze se stlacuje suchy vzduch a palivo se vstrikne ve spravnou dobu na konci kompresniho zdvihu. Klepani se u dieselu vyskytnout muze kdyz bude nasatven velky predvstrik (podobne jako u benzinu velky predstih)
A co třeba elektronika s čidlem klepání???
p.s.
Má 318is cidlo klepání??

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 07. 2004 22:58

PHRA píše:A co třeba elektronika s čidlem klepání???
p.s.
Má 318is cidlo klepání??
To by ECU pri zjisteni klepani musela snizit plnici tlak, coz namena elektronicky ovladat wastegate ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 07. 07. 2004 08:26

Šněčí bouda s vrtulkama - hezkej název :-)

BTW: objem ničím nenahradíš, ale pokud se na pořádnej objem nacpe ještě turbo tak opravdu není co řešit. B10 biturbo hovoří za vše. No a od konkurence třeba nejnovější V12 v S-klasse.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 07. 07. 2004 11:42

Fido píše:Šněčí bouda s vrtulkama - hezkej název :-)

BTW: objem ničím nenahradíš, ale pokud se na pořádnej objem nacpe ještě turbo tak opravdu není co řešit. B10 biturbo hovoří za vše. No a od konkurence třeba nejnovější V12 v S-klasse.
Proc konkurence?? Co treba Alpina V12 Biturbo? :wink:
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 07. 07. 2004 12:18

No myslel jsem na něj, ale protože jsem nikde nenašel relevantní informace tak jsem ho sem nedával. Vím, že existuje, ale to je asi tak všechno. Jestli máš link tak sem s ním :twisted:
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 07. 07. 2004 12:26

Fido píše:No myslel jsem na něj, ale protože jsem nikde nenašel relevantní informace tak jsem ho sem nedával. Vím, že existuje, ale to je asi tak všechno. Jestli máš link tak sem s ním :twisted:
Mel jsem,ted to hledam a nemuzu najit. Ale kamarad to videl na vlastni oci :wink:
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 07. 07. 2004 13:17

Já bych se v tom na vlastní oči chtěl svézt :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 07. 07. 2004 13:30

Tak jsem nasel V12 biturbo :wink: Ale je to Dinan

Obrázek

Obrázek
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 07. 07. 2004 13:42

velice zajimave reseni naporoveho chlazeni intercooleru...
Obrázek

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 07. 07. 2004 14:24

Moc pěkné, výkonové parametry tam někde nejsou?
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 07. 07. 2004 14:26

Fido píše:Moc pěkné, výkonové parametry tam někde nejsou?
To jsem bohuzel zatim nenasel.
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

DC.

Příspěvek od DC. » 07. 07. 2004 15:13

V12 biturbo -> slinty, slint :)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 07. 07. 2004 15:19

DC. píše:V12 biturbo -> slinty, slint :)
no zase podle velikosti turbin to zase az tak velika slava nebude...myslim tim vzhledem k motorizaci... 8)
Obrázek

Odpovědět