E30 turbo
E30 turbo
Jelikož se u nás scéna tímhle směrem hýbe velmi pomalu, tak malá motivace pro ty co v E30 turbo ještě nemají
http://www.itlab.fi/firges/Cars_page/bm ... _cappy.htm
http://www.itlab.fi/firges/Cars_page/bm ... tures1.htm
http://www.itlab.fi/firges/Cars_page/bm ... _cappy.htm
http://www.itlab.fi/firges/Cars_page/bm ... tures1.htm
Ondra ex.M-Fahrer
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Hledas problemy tam kde nejsou. To se vezme turbo, vhodne svody a k nim adapter (nebo se nechaji vyrobit na miru) a vbastli se to na motor. Necha se upravyt vyfuk. Daji se prutocnejsi vstriky, zvysi se tlak paliva, preladi se vaha vzduchu. Po par jizdach se doplni mezichladic stlaceneho vzduchu, 2.5 by mela dat nejmene 250 PS.DC píše:no jo, ale tohle je zrovna taková věc, která se bez vybavení a praktickejch znalostí těžko realizujeFrancis píše:Zapoj vlastni mozek a ruce, prece si to nenechas udelat od cizihoDC píše:no to věřim, ale spíš by opravdu bodlo info typu kdo, kde a zakolik by s tím byl ochoten helpnout, když to tady má tedy tolik lidí...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Nejlepsi je vlastni zkusenost, te se nic nevyrovna. Neboj se a jdi do toho, stejnak jezdis s Fobii, tak se muzes vrtat v BMW a turbem ozivit par chciplych koni.DC píše:teorii znam taky, ale jde mi spíš o ty praktický poznatky - těch je nedostatek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
sem tam uz tady byly diskuze na tohle téma, ale nebyly tam jednotný názory, tak se zeptám přímo
jaké turbo by ste doporučili? na ebay se jich válí spousta, jen to chce vybrat to správný...
svody ty sou jasný - nechat vyrobit... kde?
vstriky - stacej z 3,5?
zvyseni tlaku paliva - jak?
vaha vzduchu - asi metoda pokus-omyl
mezichladic - nutnost
jaké turbo by ste doporučili? na ebay se jich válí spousta, jen to chce vybrat to správný...
svody ty sou jasný - nechat vyrobit... kde?
vstriky - stacej z 3,5?
zvyseni tlaku paliva - jak?
vaha vzduchu - asi metoda pokus-omyl
mezichladic - nutnost
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
odpověz si sám
třeba tady
http://www.maxbimmer.com/forums/showthr ... adid=36914
a tady -> http://www.e30tech.com/
http://www.turbochargingdynamics.com
-
třeba tady
http://www.maxbimmer.com/forums/showthr ... adid=36914
a tady -> http://www.e30tech.com/
http://www.turbochargingdynamics.com
-
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
No turbo jsou nejlevnější koně.
Myslím poměr náklady na jednoho koníka.
V zásadě to shrnul Gerox.
Já bych jen doporučil použít KATovou elektroniku, která ti dokáže v určitém rozsahu regulovat bohatost směsi v běžných provozních režimech.
Samo, že při vyšším tlaku to chce jiný chip nebo jinou ř.j.
Jinak já bych náklady viděl trochu jinak.
Turbo (5-15)
IC (3-9)
Různý drobnosti (0-5)
Místo kde se dá nejvíc utratit i ušetřit: Svody a výfuk (0-20)
Máš-li přístup ke svářečce a materiálu, tak tě to bude stát jenom, čas.
Nejdražší varianta - nechat to někoho kompletně udělat.
Ideálně si to svařit/vyřezat sám, nebo s pomocí kamarádů, ostatní varianty jsou drahé
Ve srovnání s cenou laděných svodů, vačky a snížené hlavy, jsi na stejné ceně a koněma úplně jinde.
Myslím poměr náklady na jednoho koníka.
V zásadě to shrnul Gerox.
Já bych jen doporučil použít KATovou elektroniku, která ti dokáže v určitém rozsahu regulovat bohatost směsi v běžných provozních režimech.
Samo, že při vyšším tlaku to chce jiný chip nebo jinou ř.j.
Jinak já bych náklady viděl trochu jinak.
Turbo (5-15)
IC (3-9)
Různý drobnosti (0-5)
Místo kde se dá nejvíc utratit i ušetřit: Svody a výfuk (0-20)
Máš-li přístup ke svářečce a materiálu, tak tě to bude stát jenom, čas.
Nejdražší varianta - nechat to někoho kompletně udělat.
Ideálně si to svařit/vyřezat sám, nebo s pomocí kamarádů, ostatní varianty jsou drahé
Ve srovnání s cenou laděných svodů, vačky a snížené hlavy, jsi na stejné ceně a koněma úplně jinde.
Ondra ex.M-Fahrer
No zrovna dieselovýho turba bych se nebál, princip je stejný.GeRoX píše:ac se¨to nezda je to jina konstrukce...diesel hori jinak, jsou tam jine teploty,atd...to se uz tady probiralo...nerikam ze to neni mozny, ale ve finale to nebude fungovat...
A ty teploty? No tak to holt vydrží míň, no a co?
Nevidím důvod proč ho nepoužít.
Samozřejmě, jako všechno kde se dá dělat nějaký upgrade, tak pak je princip:
1) malé turbo, malý výfuk
2) člověk si zvykne (začne to být slabé), motor drží pohromadě
3) větší tlak turba
4) člověk si zvykne (začne to být slabé), motor drží pohromadě
5) větší výfuk
6) člověk si zvykne (začne to být slabé), motor drží pohromadě
7) větší turbo, ještě větší výfuk a sací trakt, ještě větší tlak...
a bod 6 a 7 furt dokola dokud se něco neposere
9) motor se rozpadne, vyměním, návrad k bodu 6)
Ondra ex.M-Fahrer
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Neni co dodat. Snad jen trocha teorie:ondra_m píše:Kvůli, detonacím - klepání.
Tomu lze předejít:
- kvalitnějším intercoolerem
- benzínem z vyšším oktanovým číslem
- nižší kompresí
atd.. věřím, že např. Francis, by to vysvětlil fundovaněji
Klepání, detonacni spalovani = samozapaleni smesi drive nez svickou nebo i zapaleni svickou ale drive nez ve vhodny okamzik. Palivo nehori rovnomerne ale "vybouchne". Diesely jsou odolnejsi vuci klepani protoze se stlacuje suchy vzduch a palivo se vstrikne ve spravnou dobu na konci kompresniho zdvihu. Klepani se u dieselu vyskytnout muze kdyz bude nasatven velky predvstrik (podobne jako u benzinu velky predstih)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition