E30 turbo

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

E30 turbo

Příspěvek od ondra_m » 05. 07. 2004 22:12

Jelikož se u nás scéna tímhle směrem hýbe velmi pomalu, tak malá motivace pro ty co v E30 turbo ještě nemají :-)

http://www.itlab.fi/firges/Cars_page/bm ... _cappy.htm

http://www.itlab.fi/firges/Cars_page/bm ... tures1.htm

Obrázek
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 05. 07. 2004 22:28

Opravdu to není složité....

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pohoda :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 05. 07. 2004 23:14

no to věřim, ale spíš by opravdu bodlo info typu kdo, kde a zakolik by s tím byl ochoten helpnout, když to tady má tedy tolik lidí...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 05. 07. 2004 23:40

DC píše:
Francis píše:
DC píše:no to věřim, ale spíš by opravdu bodlo info typu kdo, kde a zakolik by s tím byl ochoten helpnout, když to tady má tedy tolik lidí...
Zapoj vlastni mozek a ruce, prece si to nenechas udelat od ciziho 8)
no jo, ale tohle je zrovna taková věc, která se bez vybavení a praktickejch znalostí těžko realizuje :(
Hledas problemy tam kde nejsou. To se vezme turbo, vhodne svody a k nim adapter (nebo se nechaji vyrobit na miru) a vbastli se to na motor. Necha se upravyt vyfuk. Daji se prutocnejsi vstriky, zvysi se tlak paliva, preladi se vaha vzduchu. Po par jizdach se doplni mezichladic stlaceneho vzduchu, 2.5 by mela dat nejmene 250 PS.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 07. 2004 08:19

DC píše:teorii znam taky, ale jde mi spíš o ty praktický poznatky - těch je nedostatek :)
Nejlepsi je vlastni zkusenost, te se nic nevyrovna. Neboj se a jdi do toho, stejnak jezdis s Fobii, tak se muzes vrtat v BMW a turbem ozivit par chciplych koni.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 06. 07. 2004 08:40

sem tam uz tady byly diskuze na tohle téma, ale nebyly tam jednotný názory, tak se zeptám přímo

jaké turbo by ste doporučili? na ebay se jich válí spousta, jen to chce vybrat to správný...
svody ty sou jasný - nechat vyrobit... kde?
vstriky - stacej z 3,5?
zvyseni tlaku paliva - jak?
vaha vzduchu - asi metoda pokus-omyl
mezichladic - nutnost
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 06. 07. 2004 09:10

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 06. 07. 2004 17:47

-naka turbina (15)
-k tomu svody (10)
-nad 0,5 baru jina jednotka ???
- intercooler (5)
- picoviny kolem toho (5)


a mas to... :twisted: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 06. 07. 2004 17:55

tak treba z evoVI za 15 jeta....z volva nebo saabu za 16 nova...

...potrebujes takovou co je jakoby "univerzalni"...cili ma standardizovanou hranatou prirubu ne jako treba koktavka...ta ma kulatou pac je primo delana na koktavacky svody...
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 07. 2004 18:55

Jo a pokud možno jen na olej. Jsou i s chlazením vodou a to by jsi musel natáhnout další hadičky :-)

Jdeš do toho DC?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 07. 2004 19:14

No turbo jsou nejlevnější koně.

Myslím poměr náklady na jednoho koníka.
V zásadě to shrnul Gerox.

Já bych jen doporučil použít KATovou elektroniku, která ti dokáže v určitém rozsahu regulovat bohatost směsi v běžných provozních režimech.
Samo, že při vyšším tlaku to chce jiný chip nebo jinou ř.j.

Jinak já bych náklady viděl trochu jinak.

Turbo (5-15)
IC (3-9)
Různý drobnosti (0-5)
Místo kde se dá nejvíc utratit i ušetřit: Svody a výfuk (0-20)

Máš-li přístup ke svářečce a materiálu, tak tě to bude stát jenom, čas.
Nejdražší varianta - nechat to někoho kompletně udělat.
Ideálně si to svařit/vyřezat sám, nebo s pomocí kamarádů, ostatní varianty jsou drahé :-)


Ve srovnání s cenou laděných svodů, vačky a snížené hlavy, jsi na stejné ceně a koněma úplně jinde.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 06. 07. 2004 19:36

jakej je rozdil mezi dieslovym a benzinovym turbem ? jestli teda nejakej je :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 07. 2004 19:58

GeRoX píše:ac se¨to nezda je to jina konstrukce...diesel hori jinak, jsou tam jine teploty,atd...to se uz tady probiralo...nerikam ze to neni mozny, ale ve finale to nebude fungovat...
No zrovna dieselovýho turba bych se nebál, princip je stejný.
A ty teploty? No tak to holt vydrží míň, no a co? :-)

Nevidím důvod proč ho nepoužít.

Samozřejmě, jako všechno kde se dá dělat nějaký upgrade, tak pak je princip:
1) malé turbo, malý výfuk
2) člověk si zvykne (začne to být slabé), motor drží pohromadě
3) větší tlak turba
4) člověk si zvykne (začne to být slabé), motor drží pohromadě
5) větší výfuk
6) člověk si zvykne (začne to být slabé), motor drží pohromadě
7) větší turbo, ještě větší výfuk a sací trakt, ještě větší tlak...
8) a bod 6 a 7 furt dokola dokud se něco neposere
9) motor se rozpadne, vyměním, návrad k bodu 6)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 06. 07. 2004 20:03

A může mi někdo vysvětlit, proč musí bejt turbo jen u nízkokompresního motoru?

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 06. 07. 2004 20:07

aby se zbytečně neničily ojnice a klikovka?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 06. 07. 2004 20:15

a co potom diesely? ty maj dvakrát větší kompresi

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 07. 2004 20:18

Kvůli, detonacím - klepání.

Tomu lze předejít:
- kvalitnějším intercoolerem
- benzínem z vyšším oktanovým číslem
- nižší kompresí :-)
atd.. :-) věřím, že např. Francis, by to vysvětlil fundovaněji :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 07. 2004 20:52

ondra_m píše:Kvůli, detonacím - klepání.

Tomu lze předejít:
- kvalitnějším intercoolerem
- benzínem z vyšším oktanovým číslem
- nižší kompresí :-)
atd.. :-) věřím, že např. Francis, by to vysvětlil fundovaněji :)
Neni co dodat. Snad jen trocha teorie:

Klepání, detonacni spalovani = samozapaleni smesi drive nez svickou nebo i zapaleni svickou ale drive nez ve vhodny okamzik. Palivo nehori rovnomerne ale "vybouchne". Diesely jsou odolnejsi vuci klepani protoze se stlacuje suchy vzduch a palivo se vstrikne ve spravnou dobu na konci kompresniho zdvihu. Klepani se u dieselu vyskytnout muze kdyz bude nasatven velky predvstrik (podobne jako u benzinu velky predstih)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 06. 07. 2004 21:34

ondra_m píše:Kvůli, detonacím - klepání.

Tomu lze předejít:
- kvalitnějším intercoolerem
coze??? :shock: :shock: :shock:
ondra_m píše: - benzínem z vyšším oktanovým číslem
ok.
ondra_m píše: - nižší kompresí :-)
to pak v ramci kontextu ztraci smysl... :lol: 8)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 06. 07. 2004 21:36

Mirek píše:"Přeplňování je konstrukční zvrhlost, objem ničím nenahradíš !"
"Přeplňování je ZNÁSILNĚNÍ objemu!"... :twisted: :lol: 8)

Odpovědět