M 50 v e30 elektrika

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
BMW318
Příspěvky: 13
Registrován: 15. 03. 2007 12:58
Bydliště: gaštanova 7

Příspěvek od BMW318 » 18. 02. 2011 13:19

:)

Uživatelský avatar
BMW318
Příspěvky: 13
Registrován: 15. 03. 2007 12:58
Bydliště: gaštanova 7

Příspěvek od BMW318 » 18. 02. 2011 13:32

zdravim vas vie mi niekto poradit zapojit ABS.pred nedavnom som daval motor m50 do e30tky a co este nemam zapojene je abs.niesom si isty ci kabel z pinom14 ako to bolo pisane na e30.de ma ist na alternator na ten kabel tenky.vlasne abs potrebuje iba impul ze motor bezi alebo je to inač.

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 18. 02. 2011 15:22

Fx píše:Máš verzi s EWS, nebo bez?
je to verze bez. [jen pro mou vlastni informaci, jak se pozna s? nejaky zasadni rozdil na prvni pohled ?] fx ma spravnou pripominku ze je mam prehozene. A to je i mozne. kouknu do el schematu RJ at vim ktery pin. diky za odpoved.
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 18. 02. 2011 15:26

omlouvam se cubrde z tve hlavy to bylo. jinak sem rele zkousel na ,,tvrdo,, a spinaji vsechny 3
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 21. 02. 2011 20:33

tak problém částečně vyřešen. konektory byly přehozeny,již opraveno. Jen nastal jeden problém se kterým jsem nejspíš bezradný. :cry: při poloze klíčku 2 mi sepne relé jednotky ( bílé ) i relé pumpy (červené). Jediné co mě zaráží že štávu nepošle dále do čerpadla. Laicky bych řekl že pokud relé cvakne tak je sepnuto. ale štáva stojí. ( vyměněny už dvě relé) A z prostoru alternátoru nebo startéru se ozývá typické bzučení elektřiny. ( jako když stojíte pod stožárem s vysokým napětím) dokáže mi někdo poradit ? koukal sem do schémat. a tohle mi prostě není jasné. tak bych si přál ať už to škytne. :cry:
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 21. 02. 2011 21:18

Co já vím tak M50 si dotlakovává pal. systém a pak rozepne a sepne až při startování. To co ti bzučí u altíku je volnoběžný ventil, také mi bzučí.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 22. 02. 2011 05:37

tak změř jestli máš na spínacím kontaktu relé napětí myslím že maš něco blbě zapojené v motorové zasuvce a pojistka je dobrá?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 22. 02. 2011 06:37

M40TURBO píše:tak změř jestli máš na spínacím kontaktu relé napětí myslím že maš něco blbě zapojené v motorové zasuvce a pojistka je dobrá?
napeti jde do rele , rele cvakne , stava stoji. pokud vyndam rele a pomoci dratu spojim obvod rucne. pumpa jede. Jeden poznatek mam a to ten, ze pri cvaknuti rele to cukne s pumpou. jako kdyby chtela jet. tak me napada - co kdyz pumpa jede az pri startu a pokud by byl spatny hall. tak nesepne. hall mam totiz jety tak mozna on je zdroj problemu. sezenu novy a uvidim. diky moc za pomoc
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 22. 02. 2011 07:51

Neni mi jasne co porad zkousite!!!! Pokud mas merak a osciloskop tak vis za 5 minut na cem jsi a nemusis "zkusmo" menit kde co. Navic, aby M50 (za predpokladu OK mechanickeho stavu a toho, ze kdyz je tam uz EWS tak mam veskere a hlavne sparovane komponenty - klicv, antena, zesilovac, jednotka EWS, zapojeny signal z EWS do RJ) v E30 bezela staci propojit 3 draty = neni co zkoumat.
Tyhle pokusy fakt nechapu, ze na to mate lidi cas...

PS: nevim jak bych si predstavil "technicky" vyraz, ze "smimac je uz trochu jety". To jako, ze ma najeto 600 tisic..., nebo ze je napul obrousen ???? :lol:
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 22. 02. 2011 15:54

Vasa píše:Neni mi jasne co porad zkousite!!!! Pokud mas merak a osciloskop tak vis za 5 minut na cem jsi a nemusis "zkusmo" menit kde co. Navic, aby M50 (za predpokladu OK mechanickeho stavu a toho, ze kdyz je tam uz EWS tak mam veskere a hlavne sparovane komponenty - klicv, antena, zesilovac, jednotka EWS, zapojeny signal z EWS do RJ) v E30 bezela staci propojit 3 draty = neni co zkoumat.
Tyhle pokusy fakt nechapu, ze na to mate lidi cas...

PS: nevim jak bych si predstavil "technicky" vyraz, ze "smimac je uz trochu jety". To jako, ze ma najeto 600 tisic..., nebo ze je napul obrousen ???? :lol:
já zkusmo neměním kde co. ( nevyměnil sem zatím vůbec nic) jen chci odhalit problém. o tomto je snad toto téma. tak svojí otázku napíšu. na tom přece není nic zlého. Nevím jak je to u Vás ale u nás osciloskopem nedisponuje žádný domácí mechanik. :roll: a pro upřesnění termínu ,, snímač je už trochu jetý,, to znamená že jeho snímací plocha už je trochu obroušena a nerovná. Myslím si že tohle by napadlo každého kdo to čte, protože je přeci jedno kolik km má najeto. chápu že některým se zástavba povedla na jedničku hned. a tedka šílý z toho ,, jak to někomu nemůže jet,, no ale vidíš nejede mi to a proto se ptám. Kdyby jsi mi poradil bych ti mnohem vděčnější co zkusit, abych ohlalil problém než tady řešit to jak špatný sem elektromechanik.
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 22. 02. 2011 19:36

Neber si to osobne, nemyslim to zle a uz vubec bych si nedovolil hodnotit jaky jsi mechanik. Dokazu ocenit snahu lidi si zastavbu "rozchodit" sami, ale zase na druhou stranu je potreba alespon trochu vedet "jak co funguje" a mit na to vybaveni. Mimochodem, to ze nikdo z okoli nema pristup k zakladnim mericim pristrojum jako je napr. osciloskop svedci o jistem stupni diletantsvi. To se na me muzes zlobit jak chces. V dnesni dobe je toto vybaveni nezbytnost vzhledem ke slozitosti modernich aut a s tim pouzite soucastkove zakladne. Proste "halluv snimac" zarovkou nezmeris.

Pokud jevi snimac znamky mechanickeho poskozeni a nemas cim ho zmerit tak ho vymen za jiny. Pro start M50 potrebujes zapojit v motorove zasuvce trvale +12, +12V pres klicek pro sepnuti rele napajeni RJ a starter. Palivovou pumpu si sepni pro pokus trvale rucne. Pokud takto motor chytne tak pozapojuj zbytek (mazani, teplotu vody, palivove cerpadlo, otackomer, ekonomer, ABS). Pokud nechytne tak res jinou RJ, halluv snimac na klice. M50 chytne bez problemu bez vahy vzduchu za predpokladu, ze snimac na skrtici klapce je v poradku.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 22. 02. 2011 19:48

oo :shock: no uplně super odpoveď to je to co sem chtěl vědět, co to musí mít aby to chytlo. Neberu si to osobně, jen sem s tím žádného fóraře osobně nezatěžoval. každý má svých starostí dost. tak sem si uplně všechno sehnal, pročetl, sešrouboval, namontoval sám. A vyskytl se problém. tak udělám vše potřebné co říkáš. a když tak dám ještě vědět. DÍKY
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

MAREČEK
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 11. 2008 14:52
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od MAREČEK » 04. 05. 2011 18:17

M40TURBO píše:Konečně jsem objednal všechny potřebné věcičky pro předělání motorového konektoru m50 do e30ky.
Na internetu jsem našel celkem slušně popsané zapojení

e34/e30
1/ blue/white (oil level, dynamic) 2/ green/yellow
2/ blue/yellow (oil level static) 10/ blue
3/ red/white (ABS supply) 20/ red/yellow
4/ black/blue (aircon)
5/ black/grey (aircon)
6/ purple/grey (aircon)
7/ black/purple (drive away sigle for E34 OBC)
8/ grey (engine fault) 12/ grey
9/ NC
10/ NC
11/ brown/yellow (water temp)
12/ brown/purple (water temp) 4/ brown/purple
13/ green/purple (fuel pump) 13/ green/purple
14/ black/white (speed to inst. cluster) 14/ black/white
15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green
16/ white/yellow (Rx data)
17/ white/purple (Tx data)
18/ black/yellow (starter) 18/ black/yellow
19/ white/green (SI. reset) 11/ white/green
20/ black (engine speed to cluster) 9/ black
21/ Green (ignition) 7/ green
22/ green/white 6/ green/white
23/ brown/grey (oil pressure) 5/ brown/green
24/ white/black ( fuel rate to cluster) 8/ white black
25/ blue (ignition light) 1/ blue.

Vše jsem podle toho zapojil ale tři drátky nesedí Idea
e34/e30
číslo 14/14 nesedí mi barvy kabelů
číslo 3/20 nemám vůbec obsazeno
číslo 8/12 nemám vůbec obsazeno




325i 24V - 21.07.2003: Elektrische Anschaltung

Belegung 318i Touring 1989:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
1 bl 0,75 Lichtmaschine (Dobíjení)
4 brvi 0,75 Fernthermometer (Teplota)
5 swge 0,75 Öldruck (Olej)
6 gnge 1,5 Zündplus (zapalování)
7 gn 1,5 Zündplus ungesichert (zapalování ?)
8 gnws 0,75
9 sw 0,75 Drehzahl (Otačkoměr)
11 wsbl 0,75 SI
13 virt 2,5 Benzinpumpe (čerpadlo)
14 blge 0,75 ABS
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais (starter)
16 wssw 0,75 Verbrauchsignal (palivoměr)
18 swge 1,5 Anlasser (starter)
20 gert 0,75

(kein Ölniveau, da keine CheckControll)


Belegung 325i M50 1994:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
4 swbl 0,75
5 swws 0,75 Geschwindigkeitssignal? (Rychlost)
6 viws 0,75
7 swvi 0,75 OBC ?
10 blge 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt
11 brge 0,75 Kühlmitteltemperatur (nicht genutzt bei E30 Fernthermometergeber)
12 brvi 0,75 Kühlmitteltemparatur teplota vody
13 grvi 1,5 Benzinpumpe
14 swws 0,75
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais X kontakt
16 wsge 0,75 ABS Diagnose
17 wsli 0,75 ABS Diagnose
18 swge 1,5 Anlasser starter
19 gnws 0,75 SI
20 sw 0,75 Drehzahlausgang otačkoměr
21 gn 1,5 Zündplus něco se zapalováním
22 grws 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt asi zase zpátečka
23 brgr 0,75 Öldruck tlak oleje
24 swws 0,75 Verbrauch palivoměr
25 bl 0,75 Lichtmaschine dobíjení

(fett ist praktisch geprüft)

Grundsätzlich gibt es am M50 Motor nur noch ein Zündplus. Weiterhin sollte der Fernthermometergeber vom E30 verwendet werden, dann wird nur das braunviolette Kabel genutzt. Beim E36 wird der Kontakt für den Rückfahrscheinwerfer am Getriebe über den Motorkabelbaum geführt. Ich habe den Stecker abgschnitten und an das E30 Kabel, welches im Bereich Schaltgestänge verlegt ist, gelötet. Ein Kabel für die ABS Spannungskontrolle gibt es nicht, es bietet sich das blaugelbe Kabel des abgeschnittenen Rückfahrscheinwerferkontakt an, einfach zur Lichtmaschine ziehen und am Motorstecker entsprechend an PIN 14 anklemmen.

Der Stecker motorseitig (M50) muss neu gekauft und bestückt werden, da er mechanisch nicht auf den fahrzeugseitigen Stecker (E30) passt.
Zapojil jsem to podle tohoto schématu a jediné co mi to dělá,tak že to občas hodí hovna do sání.Už jsem na konci sil.Najde se někdo,kdo by mi to za nějakej peníz sprovoznil?

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Omastek » 04. 05. 2011 18:51

MAREČEK píše:Zapojil jsem to podle tohoto schématu a jediné co mi to dělá,tak že to občas hodí hovna do sání.Už jsem na konci sil.Najde se někdo,kdo by mi to za nějakej peníz sprovoznil?
nezapojuj to podle barev drátů ale podle čísl pinů , musí to fungovat :-)
Obrázek
Jinak jsem Jirka a ne Omastek :-D
-------------------------------------------------------------------
Opravy/upravy , sestavování PC sestav ... atd ---> 736140560 , ICQ:375164252

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Omastek » 04. 05. 2011 18:53

Omastek píše:
MAREČEK píše:Zapojil jsem to podle tohoto schématu a jediné co mi to dělá,tak že to občas hodí hovna do sání.Už jsem na konci sil.Najde se někdo,kdo by mi to za nějakej peníz sprovoznil?
nezapojuj to podle barev drátů ale podle čísl pinů , musí to fungovat :-)
a nebylo by špatné líp popsat co to dělá :-) ... hodí hovna , tak pod tím nevím co si představit :-D
Obrázek
Jinak jsem Jirka a ne Omastek :-D
-------------------------------------------------------------------
Opravy/upravy , sestavování PC sestav ... atd ---> 736140560 , ICQ:375164252

MAREČEK
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 11. 2008 14:52
Bydliště: Nový Bor

...

Příspěvek od MAREČEK » 04. 05. 2011 19:20

Na barvy jsem se vybod,stejně neseděly.Tak jsem to skusil podle pinů,ale benzínová pumpa neběží a při startování to plive do sání i do výfuku.Možná mám ještě bordel v zapojení konektorů na čidlech.Střiky dávaj a jiskru to taky hází,ale to je všechno.

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Re: ...

Příspěvek od Jardžíno » 04. 05. 2011 19:43

MAREČEK píše:Na barvy jsem se vybod,stejně neseděly.Tak jsem to skusil podle pinů,ale benzínová pumpa neběží a při startování to plive do sání i do výfuku.Možná mám ještě bordel v zapojení konektorů na čidlech.Střiky dávaj a jiskru to taky hází,ale to je všechno.
že to plive do sání a do výfuku to bych neviděl na elektriku. ( teda pokud myslíš střílení) ne že by zrovna tohle byl tvůj případ ale já sem koupil motor zastavěl sem ho všechno jelo a střílelo to do sání a nakonec sem zjistil že mám prasklou hlavu. oprava s repasí 6500,- a po nahození první žduch a jede uplně v poho. jinak na to aby motor jel ti stačí napojit asi 4 dráty. dvoje zapalování ( ty zelené), pumpa a startér. doufám že sem na nic nezapoměl.
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

MAREČEK
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 11. 2008 14:52
Bydliště: Nový Bor

...

Příspěvek od MAREČEK » 04. 05. 2011 20:02

Bodly by čísla pinů a já to skusím znovu.Nejsem si jist,ale nemůže to dělat špatné nastavení vaček?Jsem to kontroloval,ale nejsem si jist.Nastavil jsem si to na klice na risku a první válec je v horní úvrati a vačky jdou proti sobě.To je správně,ne?

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 04. 05. 2011 20:34

no názvy pinů se težko říkají nevím z čeho to auto máš já mám z e36. koukni se pod krycí gumu na konektoru motoru najdeš tam
1 čistě zelený ( to je zapalování)
2 já mám zeleno bílý ( taky zapalovaní)
3 černo žlutý ( startér)
4 tu pumpu nevím z hlavy ( podle schématu a podle relé pumpy najdeš který to je). jak to zapojit do konektoru v tříce snad už si poradíš. jinak ty dráty co sem popisoval tak 1,2 i 3 jsou hrubé oproti ostatním. pokud ještě můžu tak zkus dát z baterky 12v přímo na pin 13 v konektoru tříci at zkusíš či čerpadlo jinak jede v poho. aby nebyla chyba jinde. a v tomto tématu nahoře je napsáno co minimálně potřebuješ aby ten motor chytl. a co se vaček týče. ve zkratce : první válec do horní uvrati. Na každé vačce je čtyřhran. najdeš ho uplně na konci vačky za posledním uložením. v horní uvrati prvního válce musí být oba čtyřhrany vaček v takové poloze. aby když na oba současně položíš cokoliv rovného tak musí doléhat na obou čtyřhranech po celé délce plochy. snad si pochopil. pokud ne tak sz to už s elektrikou nemá nic společného. jinak myslím že se to tu řešilo někde na foru nedávno.
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

MAREČEK
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 11. 2008 14:52
Bydliště: Nový Bor

...

Příspěvek od MAREČEK » 04. 05. 2011 21:02

E30 je původem 1,6i M40 r.v.90 coupé.Motor je z E34 2,5 M50 r.v.91.No uvidím,co to udělá.Jinak vačky jsou nastaveny dobře :)

Odpovědět