M 50 v e30 elektrika

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 17. 07. 2014 11:28

Tak nakonec jsi měl pravdu stím konektorem :)) Chytlo to skoro na drc. Takže opět ti moc děkuji za radu fakt by mě nenapadlo že to podle schématu nebude sedět :)
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 17. 07. 2014 12:22

Hlavně že už ti to vrčí :wink:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

djkakadu
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 01. 2011 10:18

Příspěvek od djkakadu » 24. 07. 2014 16:42

Zdravím..

Robili sme zástavbu M50b25 z E34 (1992) do E30...
Posledné s čím si neviem rady je štartovanie a dobijanie baterky už ked je naštartované..

Keď mám všetko originalne zapojené tak štarter len cvaká...
po prepojení hlavnej plusovej svorky štartéra a plusovej svorky baterky auto naštartuje ale nereaguje na plyn, vtedy musím ten kábel odpojiť a všetko ide dobre...
Akurát nedobíja baterku...

Poradte niečo ďakujem....
BMW E30 316i 1989 (M50B25) Work in progress
BMW E39 523i 1999

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 24. 07. 2014 17:19

Máš zapojený dobře motorový konektor ? Ten startér je u X20(konektor M50) pin 18 (černo/žlutý) a má byt připojen na pin 18 u C101(zásuvka na kastli u E30). Zkontroluj jestli máš připojené správně oba dva tenší dráty na startéru. Jeden je na odlehčovací relé aby ti šli stahovačky a ventilátor (musí byt ukostřeno přes spouštěč), a druhý drát na spouštěč. Popř. zkusit jestli při otočeném klíčku(ať ho někdo drží jakoby chtěl startovat) je 12V na tom drátku u startéru. Alternátor zkontroluj zapojení pinu 25(modrý) u X20 do pinu 1 (modrý) u C101 a zapojení drátů od alternátoru. Jeden tlustý má byt připojen ke startéru a tenký vede do motorové zásuvky. Zkontroluj tyto věci a pak dej vědět :)
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 25. 07. 2014 09:00

Jestli jsem tě správně pochopil tak cívka na starteru cvakne, ale neroztočí ho pokud neproklemuješ ten hrubý drát od baterky
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

djkakadu
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 01. 2011 10:18

Příspěvek od djkakadu » 25. 07. 2014 11:46

Tak včera sme trocha hrali s tým a zistili sme že z altíka ide aj 20V...
Takže alternátor je pokazený, skúsime vymeniť a napíšem.
BMW E30 316i 1989 (M50B25) Work in progress
BMW E39 523i 1999

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 25. 07. 2014 20:24

By mělo stačit vyměnit regulátor :wink:
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

djkakadu
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 01. 2011 10:18

Příspěvek od djkakadu » 29. 07. 2014 14:01

Tak alternátorom to nebolo.
Robí to naďalej.
Aké mám možnosti?
BMW E30 316i 1989 (M50B25) Work in progress
BMW E39 523i 1999

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 30. 07. 2014 18:07

Napětí jste měřili na altíku nebo na baterce?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

djkakadu
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 01. 2011 10:18

Příspěvek od djkakadu » 31. 07. 2014 11:16

Aj aj...
Na baterke normálne na altíku veľa bolo...
BMW E30 316i 1989 (M50B25) Work in progress
BMW E39 523i 1999

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 31. 07. 2014 12:54

takže na altíku je 20V a na baterce 12v?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

djkakadu
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 01. 2011 10:18

Příspěvek od djkakadu » 06. 08. 2014 13:31

Tak ako píšeš...
Problém bol nakoniec v odpálenej riadiacej jednotke...
Dik za rady
BMW E30 316i 1989 (M50B25) Work in progress
BMW E39 523i 1999

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 08. 2014 14:02

djkakadu píše:Tak ako píšeš...
Problém bol nakoniec v odpálenej riadiacej jednotke...
Dik za rady
Takže jsi špatně měřil...?

.

karri_e30
Příspěvky: 27
Registrován: 28. 01. 2013 11:35

Re: M 50 v e30 elektrika

Příspěvek od karri_e30 » 08. 01. 2015 07:07

Chalani, ja mam taky malicky podobny problem. Mam iXo rok 86 a daval som tam motor s prevodovkou aj elektrikou z plastaka. A problem je v tom, ze neukazuje mi otacky ani teplotu. Motor bezi, reaguje pekne na plyn, ale otacky nikde. Snimac na kluke funkcny, inak by asi motor ani nebezal. Na siestom zapalovacom kábli je snimac, aj to je cele nove a aj tak nic. Vraj je rozdiel v pinoch v tom velkom konektore ktory spaja motorovku s interierovou kablovackou. Viete mi poradit ako na to? Hladam to uz nejaky ten cas na forach, ale vsade je popis len m50 miesto m20. m20 miesto m20 nie je nikde :-D

zdenek23023
Příspěvky: 3
Registrován: 21. 08. 2014 19:29

Re: m50 poradíte?

Příspěvek od zdenek23023 » 23. 09. 2016 12:16

Mám předělánou elektriku na plast a dal se to teď do chromacke elektřiny a nejede mi čerpadlo a volnoběžný ventil bzučí poradíte co je třeba připojit vtom chromacke konektoru sou o 2 kablíku vice [quote="M40TURBO"]Konečně jsem objednal To všechny potřebné věcičky pro předělání motorového konektoru m50 do e30ky.
Na internetu jsem našel celkem slušně popsané zapojení

e34/e30
1/ blue/white (oil level, dynamic) 2/ green/yellow
2/ blue/yellow (oil level static) 10/ blue
3/ red/white (ABS supply) 20/ red/yellow
4/ black/blue (aircon)
5/ black/grey (aircon)
6/ purple/grey (aircon)
7/ black/purple (drive away sigle for E34 OBC)
8/ grey (engine fault) 12/ grey
9/ NC
10/ NC
11/ brown/yellow (water temp)
12/ brown/purple (water temp) 4/ brown/purple
13/ green/purple (fuel pump) 13/ green/purple
14/ black/white (speed to inst. cluster) 14/ black/white
15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green
16/ white/yellow (Rx data)
17/ white/purple (Tx data)
18/ black/yellow (starter) 18/ black/yellow
19/ white/green (SI. reset) 11/ white/green
20/ black (engine speed to cluster) 9/ black
21/ Green (ignition) 7/ green
22/ green/white 6/ green/white
23/ brown/grey (oil pressure) 5/ brown/green
24/ white/black ( fuel rate to cluster) 8/ white black
25/ blue (ignition light) 1/ blue.

Vše jsem podle toho zapojil ale tři drátky nesedí Idea
e34/e30
číslo 14/14 nesedí mi barvy kabelů
číslo 3/20 nemám vůbec obsazeno
číslo 8/12 nemám vůbec obsazeno




325i 24V - 21.07.2003: Elektrische Anschaltung

Belegung 318i Touring 1989:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
1 bl 0,75 Lichtmaschine (Dobíjení)
4 brvi 0,75 Fernthermometer (Teplota)
5 swge 0,75 Öldruck (Olej)
6 gnge 1,5 Zündplus (zapalování)
7 gn 1,5 Zündplus ungesichert (zapalování ?)
8 gnws 0,75
9 sw 0,75 Drehzahl (Otačkoměr)
11 wsbl 0,75 SI
13 virt 2,5 Benzinpumpe (čerpadlo)
14 blge 0,75 ABS
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais (starter)
16 wssw 0,75 Verbrauchsignal (palivoměr)
18 swge 1,5 Anlasser (starter)
20 gert 0,75

(kein Ölniveau, da keine CheckControll)


Belegung 325i M50 1994:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
4 swbl 0,75
5 swws 0,75 Geschwindigkeitssignal? (Rychlost)
6 viws 0,75
7 swvi 0,75 OBC ?
10 blge 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt
11 brge 0,75 Kühlmitteltemperatur (nicht genutzt bei E30 Fernthermometergeber)
12 brvi 0,75 Kühlmitteltemparatur teplota vody
13 grvi 1,5 Benzinpumpe
14 swws 0,75
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais X kontakt
16 wsge 0,75 ABS Diagnose
17 wsli 0,75 ABS Diagnose
18 swge 1,5 Anlasser starter
19 gnws 0,75 SI
20 sw 0,75 Drehzahlausgang otačkoměr
21 gn 1,5 Zündplus něco se zapalováním
22 grws 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt asi zase zpátečka
23 brgr 0,75 Öldruck tlak oleje
24 swws 0,75 Verbrauch palivoměr
25 bl 0,75 Lichtmaschine dobíjení

(fett ist praktisch geprüft)

Grundsätzlich gibt es am M50 Motor nur noch ein Zündplus. Weiterhin sollte der Fernthermometergeber vom E30 verwendet werden, dann wird nur das braunviolette Kabel genutzt. Beim E36 wird der Kontakt für den Rückfahrscheinwerfer am Getriebe über den Motorkabelbaum geführt. Ich habe den Stecker abgschnitten und an das E30 Kabel, welches im Bereich Schaltgestänge verlegt ist, gelötet. Ein Kabel für die ABS Spannungskontrolle gibt es nicht, es bietet sich das blaugelbe Kabel des abgeschnittenen Rückfahrscheinwerferkontakt an, einfach zur Lichtmaschine ziehen und am Motorstecker entsprechend an PIN 14 anklemmen.

Der Stecker motorseitig (M50) muss neu gekauft und bestückt werden, da er mechanisch nicht auf den fahrzeugseitigen Stecker (E30) passt.[/quote]

zdenek23023
Příspěvky: 3
Registrován: 21. 08. 2014 19:29

Re: M 50 v e30 elektrika

Příspěvek od zdenek23023 » 23. 09. 2016 14:16

Mám předělánou elektřinu na plast normálně to jelo a teď sem to dal do chromacke a jede ventil volnobehu,startuje ale nejede čerpadlo a na té chrom. El. Je o dva drátky více než na té plast el. Poradíte co Stim děkuji

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: M 50 v e30 elektrika

Příspěvek od M40TURBO » 24. 09. 2016 10:34

u chroma je +12V na čerpadlo na pinu 7 fialovo/červený vede na pojistku číslo 11 u plasta je zeleno/fialový a je na pinu 13

-petr-
Příspěvky: 0
Registrován: 25. 09. 2016 21:36

Re: M 50 v e30 elektrika

Příspěvek od -petr- » 25. 09. 2016 21:44

Dobrý večer, tímto bych chtěl poprosit o radu. Není to sice e30, ale Bmw je to taky.
Dostalo se mi do rukou e36 původně 318 a teď je v tom
M50b20. Auto ma mít jednotku co ma imo off.
Motor točí, čerpadlo se rozběhne, vstřiky cvakaji ale auto
Nechyta. Snímač kliky je nový. Auto ale nehaze jiskru.
Je nutnost prepinovat konektor? Nebo jiný zásah do elektriky?
Předem děkuji za rady.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Re: M 50 v e30 elektrika

Příspěvek od Stany » 26. 09. 2016 16:56

Problém po zástavbě ASC-ASR
Setkal se s tím někdo?
řj.motoru nepustí výkon na kola protože jí chybí signál ASC z jednotky ASC
ASC a ASR se dá v autě normálně vypnout.Jak to rozběhat v autě kde ASR není?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: M 50 v e30 elektrika

Příspěvek od M40TURBO » 27. 09. 2016 04:58

Petře cívky jsou napajené přímo ze spínačky přes pin 21 zelený drát je +12V, Po zapnutí klíče musíš na cívce na pinu 3 proti pinu 2 naměřit +12V , na pin1 přivádí ŘJ mínus .
Stany tebe uplně nechapu co vlastně potřebuješ

Odpovědět