M 50 v e30 elektrika

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
318-is
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 11. 2007 11:50
Bydliště: někde mezi prahou a ml. boleslaví

M 50 v e30 elektrika

Příspěvek od 318-is » 24. 01. 2009 20:06

motor chytne a asi po dvou vterinách chcípne....
chyta na otočení... nevím jestli je správně zapojená elektrika,má někdo nějaké schéma???
původně to byl dvoulitr
tady na foru a ani na E30.de sem nic nenašel :cry:

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 26. 01. 2009 04:55

Konečně jsem objednal všechny potřebné věcičky pro předělání motorového konektoru m50 do e30ky.
Na internetu jsem našel celkem slušně popsané zapojení

e34/e30
1/ blue/white (oil level, dynamic) 2/ green/yellow
2/ blue/yellow (oil level static) 10/ blue
3/ red/white (ABS supply) 20/ red/yellow
4/ black/blue (aircon)
5/ black/grey (aircon)
6/ purple/grey (aircon)
7/ black/purple (drive away sigle for E34 OBC)
8/ grey (engine fault) 12/ grey
9/ NC
10/ NC
11/ brown/yellow (water temp)
12/ brown/purple (water temp) 4/ brown/purple
13/ green/purple (fuel pump) 13/ green/purple
14/ black/white (speed to inst. cluster) 14/ black/white
15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green
16/ white/yellow (Rx data)
17/ white/purple (Tx data)
18/ black/yellow (starter) 18/ black/yellow
19/ white/green (SI. reset) 11/ white/green
20/ black (engine speed to cluster) 9/ black
21/ Green (ignition) 7/ green
22/ green/white 6/ green/white
23/ brown/grey (oil pressure) 5/ brown/green
24/ white/black ( fuel rate to cluster) 8/ white black
25/ blue (ignition light) 1/ blue.

Vše jsem podle toho zapojil ale tři drátky nesedí Idea
e34/e30
číslo 14/14 nesedí mi barvy kabelů
číslo 3/20 nemám vůbec obsazeno
číslo 8/12 nemám vůbec obsazeno




325i 24V - 21.07.2003: Elektrische Anschaltung

Belegung 318i Touring 1989:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
1 bl 0,75 Lichtmaschine (Dobíjení)
4 brvi 0,75 Fernthermometer (Teplota)
5 swge 0,75 Öldruck (Olej)
6 gnge 1,5 Zündplus (zapalování)
7 gn 1,5 Zündplus ungesichert (zapalování ?)
8 gnws 0,75
9 sw 0,75 Drehzahl (Otačkoměr)
11 wsbl 0,75 SI
13 virt 2,5 Benzinpumpe (čerpadlo)
14 blge 0,75 ABS
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais (starter)
16 wssw 0,75 Verbrauchsignal (palivoměr)
18 swge 1,5 Anlasser (starter)
20 gert 0,75

(kein Ölniveau, da keine CheckControll)


Belegung 325i M50 1994:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
4 swbl 0,75
5 swws 0,75 Geschwindigkeitssignal? (Rychlost)
6 viws 0,75
7 swvi 0,75 OBC ?
10 blge 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt
11 brge 0,75 Kühlmitteltemperatur (nicht genutzt bei E30 Fernthermometergeber)
12 brvi 0,75 Kühlmitteltemparatur teplota vody
13 grvi 1,5 Benzinpumpe
14 swws 0,75
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais X kontakt
16 wsge 0,75 ABS Diagnose
17 wsli 0,75 ABS Diagnose
18 swge 1,5 Anlasser starter
19 gnws 0,75 SI
20 sw 0,75 Drehzahlausgang otačkoměr
21 gn 1,5 Zündplus něco se zapalováním
22 grws 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt asi zase zpátečka
23 brgr 0,75 Öldruck tlak oleje
24 swws 0,75 Verbrauch palivoměr
25 bl 0,75 Lichtmaschine dobíjení

(fett ist praktisch geprüft)

Grundsätzlich gibt es am M50 Motor nur noch ein Zündplus. Weiterhin sollte der Fernthermometergeber vom E30 verwendet werden, dann wird nur das braunviolette Kabel genutzt. Beim E36 wird der Kontakt für den Rückfahrscheinwerfer am Getriebe über den Motorkabelbaum geführt. Ich habe den Stecker abgschnitten und an das E30 Kabel, welches im Bereich Schaltgestänge verlegt ist, gelötet. Ein Kabel für die ABS Spannungskontrolle gibt es nicht, es bietet sich das blaugelbe Kabel des abgeschnittenen Rückfahrscheinwerferkontakt an, einfach zur Lichtmaschine ziehen und am Motorstecker entsprechend an PIN 14 anklemmen.

Der Stecker motorseitig (M50) muss neu gekauft und bestückt werden, da er mechanisch nicht auf den fahrzeugseitigen Stecker (E30) passt.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
318-is
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 11. 2007 11:50
Bydliště: někde mezi prahou a ml. boleslaví

Příspěvek od 318-is » 27. 01. 2009 11:23

tak zapojeny to tak nak mam,bez problemu to chytá ale hned to chcípne,
benzin tam jde...
jak se pozná řj. s immo?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 27. 01. 2009 14:44

jo tak to nevím mě to šlapalo podle zapojení hned
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 27. 01. 2009 18:58

Vanos nebo bezVanos ? Z jakýho auta ? Rok výroby ?

Uživatelský avatar
///Martin.
Příspěvky: 55
Registrován: 15. 01. 2009 22:20

Příspěvek od ///Martin. » 27. 01. 2009 22:30

tohle dělá imobilizér čili EWS když nejni propojený stačí ho odblokovat nebo připojit

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 28. 01. 2009 01:17

///Martin. píše:tohle dělá imobilizér čili EWS když nejni propojený stačí ho odblokovat nebo připojit
si to od Tebe necham Martine pripadne udelat kdyz to staci "pripojit a nebo odblokovat"... :)

pokud mas motor z auta kde bylo EWS a nemas to k tomu komplet (klic, EWS antena, EWS jednotka) tak to rozchodis dost blbe - bez odblokace v RJ prakticky vubec. Slysel jsem, ze nejaky "polaci" to delaj...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 28. 01. 2009 12:16

[quote="Vasa"]

Na E30.de je tuším návod

http://img515.imageshack.us/img515/6831 ... uirvb0.jpg
Naposledy upravil(a) Tweety dne 01. 02. 2009 00:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
318-is
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 11. 2007 11:50
Bydliště: někde mezi prahou a ml. boleslaví

Příspěvek od 318-is » 31. 01. 2009 13:00

je to vanos,měl sem k tomu řj. z dvoulitrta m50(to jsem zjistil až ted podle čisla)
,ted mam řj. z 2.5 vanos a s tou nedělá nic...

Zajda
Příspěvky: 171
Registrován: 13. 04. 2008 15:17
Bydliště: nej prdel na svete(praha zapad)

e30

Příspěvek od Zajda » 07. 02. 2009 16:46

panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: e30

Příspěvek od Tweety » 07. 02. 2009 17:54

Zajda píše:panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral
Máš tam popsaný jakej drát z M50 napojit na jakej z M20...kde vidíš problém ? :shock: Myslím že nic jednoduššího už nikdo nevymyslí :)

Uživatelský avatar
318-is
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 11. 2007 11:50
Bydliště: někde mezi prahou a ml. boleslaví

Re: e30

Příspěvek od 318-is » 08. 02. 2009 14:56

Tweety píše:
Zajda píše:panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral
Máš tam popsaný jakej drát z M50 napojit na jakej z M20...kde vidíš problém ? :shock: Myslím že nic jednoduššího už nikdo nevymyslí :)

ale neni to zas tak jednoduchy když nějaky barvy neseděj nebo nejakej ten kabel chybí... :roll:
já mam ale problem asi s ř.j... :(

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: e30

Příspěvek od Vasa » 08. 02. 2009 16:27

Zajda píše:panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral
CHLAPI, o cem se to porad bavite...!!

Je to cca 8 dratu a zapojit to zvladne i "cvicenej" makak s pajkou v ruce.

pokud by se presto nekdo citil, ze je s technikou pod urovni cviceneho makaka tak jsem ochoten vam to propojeni vyfotit v realu s popisem kazdeho dratku zvlast.

PS: je tam par odlisnosti mezi Chromem a Plastem. Navic posledni Chromy jiz mohou mit plastackou elektriku :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Zajda
Příspěvky: 171
Registrován: 13. 04. 2008 15:17
Bydliště: nej prdel na svete(praha zapad)

Příspěvek od Zajda » 08. 02. 2009 19:28

tak vite co do kasle to hodit jde..to neni problem a dbat na to aby se nikde nedotykal nebo tak neco..a hlavne aby nebyl otocej podle svy osy..to je zabava..zastavoval jsem i vetsi motory nez je tenhle..a neni to problem jen jsem nikdy neresil el.mel jsem na to lidi..ted to cpu do svyho coupatka tak jen abych mel jistotu nejsem kamarad s el.to jen pro vysvetleni tem co to asi delaj po slepu :oops: jak to tu pisou.. 8) ale jinak dik

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 08. 02. 2009 19:49

kvůli čemu se ten motor pootáčí? kvůli tomu posilovači? :roll: taky nad tímhle uvažuju :P už mně u m20 štvou praskající vahadla
e36 2.0

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 08. 02. 2009 20:04

já jsem tu sice asi týden pročítal ale ohledně zástavby M50 tu zase moc užitečného není nebo jsem spíš nenašel odpovědi na mé otázky... proto bych se chtěl zeptat pasuje na M50 převodovka z m20? někdo psal jo..někdo zase ne....a z čeho nejlépe použít převodovku? a co držáky motoru? musí se udělat? nebo jdou nějaké použít? a jaký je váhový rozdíl mezi m50 a m20? díky

stojí tahle zástavba vůbec za to? nebo těch 22koní navíc zas taková pecka není?
e36 2.0

Zajda
Příspěvky: 171
Registrován: 13. 04. 2008 15:17
Bydliště: nej prdel na svete(praha zapad)

Příspěvek od Zajda » 08. 02. 2009 20:12

po mensich upravach jsem tam dal celou napravu i s rizenim z36.airbox to uz je to nejmensi..posilovac jsem jeste neresil ale nemel by bejt problem kdyz se tam da ten z e36..to uz zalezi na kazdem osobne jak se stim zabyva..o vikendu to snad sprovoznim tak sem pak nahodim foto.

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 08. 02. 2009 20:30

a co ty držáky motoru?
e36 2.0

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 08. 02. 2009 20:35

Luter píše:a co ty držáky motoru?
Dají se použít z e36ky a nebo vyrobit vlastní

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 08. 02. 2009 21:14

Stany, z čeho ty jsi použil ten posilovač ? Máš tam dost místa jsem koukal

Odpovědět