jak zvětšit tuhost ale nesnižovat?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

jak zvětšit tuhost ale nesnižovat?

Příspěvek od Robert » 25. 06. 2004 18:30

Mám 325 touringa a nechci ho nějak snižovat, ale štve mě že se v zatáčkách rozkejve a rozhoupe. Nezkoušel někdo třeba nechat seriový pružiny a dát tam jen sportovnější tlumiče? Na 318i jsem měl pružiny z IS a ty vyřešily skoro vše za mě, ale co tady?

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 25. 06. 2004 20:11

Spíš to vypadá, že máš tlumiče naprdeček. Pak sou taky důležitý stabilizátory. Tzn. povyměňovat "minimálně0 "psí kosti".
Pružiny existujou taky určitě míň unavený.
Nechci, aby jsi to pochopil jako nějaký rejpání, podle toho jaks to popsal máš ASI čecko z vymenovanýho na hovnovou. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 26. 06. 2004 07:24

Na test si určitě zajedu, ale při projetí normálních nerovností je to v poho. Jen když jedeš třeba kilo v táhlejší zatáčce vemeš pár větších houpáků, tak to prostě neni jistý. Jinak na zadní nápravě jsou všechny silentbloky v pohodě.

Druhá věc je to, že předchozí auto bylo snížený, rozšířený a na širokejch gumách, takže sedělo jak motokára. Tohle je seriovka, tak nevim.

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 28. 06. 2004 09:46

Já jsem to vyřešil tak, že jsem převařil misky na Personech ve kterejch sedí péro. Takže tam můžu dát snížený tvrdý péra a mám to vysoký jako originál. Pokud by jsi to chtěl možná to bude na prodej, protože tam dávam brzdy s tlumičema z E36.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 28. 06. 2004 12:26

Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Marek IS
Příspěvky: 432
Registrován: 16. 02. 2003 15:46
Bydliště: Olomoucko:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek IS » 29. 06. 2004 07:43

Nejlevnej te vyjde kdyz tam das ty gumove doraz co se nasouvaji na tyc tlumice...ja to mel a OK.Teda jen na zadku 8)
...powered by TDS...

Uživatelský avatar
M3maniac
Příspěvky: 572
Registrován: 25. 03. 2004 01:07

Příspěvek od M3maniac » 29. 06. 2004 09:02

Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
No nevím chlapi,ale tvrdit,že se to auto nenakloní ani když bude vysoké.... Já mám sice jen střední vzdělání,ale fyzika je fyzika :D jde snad o těžiště né? A navíc baworák na zemi je moc pěkná věc... :D
M3 (e46) Hartge :-)

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 29. 06. 2004 09:22

Marek IS píše:Nejlevnej te vyjde kdyz tam das ty gumove doraz co se nasouvaji na tyc tlumice...ja to mel a OK.Teda jen na zadku 8)
Tim zmenis co? Maximalne zdvih, ale nic vic...
Je fakt, ze kdyz jich tam narves vic, tak se to opravdu nebude naklanet, ale ani tlumit...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 29. 06. 2004 09:43

ondra_m píše:
Marek IS píše:Nejlevnej te vyjde kdyz tam das ty gumove doraz co se nasouvaji na tyc tlumice...ja to mel a OK.Teda jen na zadku 8)
Tim zmenis co? Maximalne zdvih, ale nic vic...
Je fakt, ze kdyz jich tam narves vic, tak se to opravdu nebude naklanet, ale ani tlumit...
Ani pruzit, bude to jak motokara.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 29. 06. 2004 09:59

M3maniac píše:
Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
No nevím chlapi,ale tvrdit,že se to auto nenakloní ani když bude vysoké.... Já mám sice jen střední vzdělání,ale fyzika je fyzika :D jde snad o těžiště né? A navíc baworák na zemi je moc pěkná věc... :D
Náklon auta se nedá odstranit ale výrazně snížit. A placka na zemi se mi taky líbí, ale vrátil jsem se ze sníženého na obyč a řešil jsem raději tlumiče a stabilizátory než všude drhnout o zem...asi je na každém kudy jezdí a pro jaké účely autíčko má.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 29. 06. 2004 10:25

Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
Nevim proč by to měla bejt prasárna. Ba naopak si myslím, že to je dobrej nápad když chceš mít tvrdý auto a vysoký jak originál. Je to stejný jako kdyby jsi měl origo vysoký pružiny, ale tvrdší a těch je opravdu málo. A když je to dobře svařený tak s tim nemůže bejt problém. Dva roky mi to slouží bez problémů.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 29. 06. 2004 11:11

Bmw-rally píše:
Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
Nevim proč by to měla bejt prasárna. Ba naopak si myslím, že to je dobrej nápad když chceš mít tvrdý auto a vysoký jak originál. Je to stejný jako kdyby jsi měl origo vysoký pružiny, ale tvrdší a těch je opravdu málo. A když je to dobře svařený tak s tim nemůže bejt problém. Dva roky mi to slouží bez problémů.
Nevidím jedinej důvod proč dávat kratší pružiny a složitě převařovat když chceš zachovat stejnou výšku. Zadruhé když převařuješ zvětšuješ vzpěrnou délku phersny a taky ji vyhříváš čímž ocel měkne a bude snadněji pružit. Proto pokud by jsi chtěl zachovat stejné vlastnosti tak by jsi ji musel dodatečně vyztužit.......snadnější je vložit pod horní misku tvarovanou podložku, ale pořád mi uniká smysl kratších pružin
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 29. 06. 2004 11:24

Smysl je v tom, že budeš miít vysoký auto jako originál (aby jsi všude nedřel vanou) a přitom bude podvozek tvrdší. V tom je ten smysl. Tvrdší pružinu a přitom vysokou jako originál budeš těžko schánět. Myslim, že celej Person je vyrobenej z natolik kvalitního materiálu, aby ustál to, že na něj něco přivaříš. A natož, aby celej Person pružil jak píšeš. To určitě ne !!. Myslím, že další debata na tohle téma nemá smysl. Já mám svůj názor (v praxi dlouhodobě vyzkoušenej při extrémní zátěži) a ty máš zase svůj názor. Bylo by to smutný kdyby měl každej stejnej názor. :)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 29. 06. 2004 12:05

Bmw-rally píše:Smysl je v tom, že budeš miít vysoký auto jako originál (aby jsi všude nedřel vanou) a přitom bude podvozek tvrdší. V tom je ten smysl. Tvrdší pružinu a přitom vysokou jako originál budeš těžko schánět. Myslim, že celej Person je vyrobenej z natolik kvalitního materiálu, aby ustál to, že na něj něco přivaříš. A natož, aby celej Person pružil jak píšeš. To určitě ne !!. Myslím, že další debata na tohle téma nemá smysl. Já mám svůj názor (v praxi dlouhodobě vyzkoušenej při extrémní zátěži) a ty máš zase svůj názor. Bylo by to smutný kdyby měl každej stejnej názor. :)
Jo v pohodě taky Ti nechci brát přesvědčení....jen ne všechny kratší pružiny jsou tužší tak se sháněním jsi natom jen o trochu líppřesto tuhost ti zaručí tlumiče nikoliv pružina to je věc nad kterou jsem se pozastavil. Jinak s ohybová tuhost phersny je zaručena pouze tenkostěnnou "trubkou" a nejistotu s oslabením průřezu bych nepodstoupil. Věřím že při Tvém závodění využíváš a potřebuješ zcela jiné vlastnosti než kterých si ceníš při běžném ježdění proto nesouhlasím s Tvým řešením,ale.....tak jak jsme se shodli...vše je otázkou priorit
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 02. 08. 2004 20:03

Huska píše:... tuhost ti zaručí tlumiče nikoliv pružina ...
:shock: Uz dlouho jsem se tak nezasmal :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 03. 08. 2004 08:54

Francis píše:
Huska píše:... tuhost ti zaručí tlumiče nikoliv pružina ...
:shock: Uz dlouho jsem se tak nezasmal :-)
...ja bych se tomu az tak nesmal... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 08. 2004 09:01

Souhlas s geroxem.

Např. sportovní Kit (pružina & tlumiče) od Koni jsou toho příkladem....
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 03. 08. 2004 09:18

to taky ... ale zazil jsem karu s total tvrdymi tlumici (na rally) na seriovych pruzinach a auto nepropruzilo ani o milimetr...
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 03. 08. 2004 09:25

Ano, ale to se bavime o aute ktere ma vydlabanou vybavu, ve kterem jezdi jedno-dvouclenna posadka a hmotnost se lisi maximalne o plnou/prazdnou nadrz. Zkuste porovnat mou odlehcenou 323i a pak plastaka s plnym kufrem a peti lidma uvnitr, verte nebo ne ten plastak tuhy nebude.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 03. 08. 2004 09:42

verim...a mas pravdu...ale pokud se nepletu tato debata je o tom ze tuhost ovlivnis hlavne tlumici... 8)
Obrázek

Odpovědět