jak zvětšit tuhost ale nesnižovat?
jak zvětšit tuhost ale nesnižovat?
Mám 325 touringa a nechci ho nějak snižovat, ale štve mě že se v zatáčkách rozkejve a rozhoupe. Nezkoušel někdo třeba nechat seriový pružiny a dát tam jen sportovnější tlumiče? Na 318i jsem měl pružiny z IS a ty vyřešily skoro vše za mě, ale co tady?
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Spíš to vypadá, že máš tlumiče naprdeček. Pak sou taky důležitý stabilizátory. Tzn. povyměňovat "minimálně0 "psí kosti".
Pružiny existujou taky určitě míň unavený.
Nechci, aby jsi to pochopil jako nějaký rejpání, podle toho jaks to popsal máš ASI čecko z vymenovanýho na hovnovou.
Pružiny existujou taky určitě míň unavený.
Nechci, aby jsi to pochopil jako nějaký rejpání, podle toho jaks to popsal máš ASI čecko z vymenovanýho na hovnovou.
BMW The Ultimate Driving Machine
Na test si určitě zajedu, ale při projetí normálních nerovností je to v poho. Jen když jedeš třeba kilo v táhlejší zatáčce vemeš pár větších houpáků, tak to prostě neni jistý. Jinak na zadní nápravě jsou všechny silentbloky v pohodě.
Druhá věc je to, že předchozí auto bylo snížený, rozšířený a na širokejch gumách, takže sedělo jak motokára. Tohle je seriovka, tak nevim.
Druhá věc je to, že předchozí auto bylo snížený, rozšířený a na širokejch gumách, takže sedělo jak motokára. Tohle je seriovka, tak nevim.
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
No nevím chlapi,ale tvrdit,že se to auto nenakloní ani když bude vysoké.... Já mám sice jen střední vzdělání,ale fyzika je fyzika jde snad o těžiště né? A navíc baworák na zemi je moc pěkná věc...Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
M3 (e46) Hartge
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ani pruzit, bude to jak motokara.ondra_m píše:Tim zmenis co? Maximalne zdvih, ale nic vic...Marek IS píše:Nejlevnej te vyjde kdyz tam das ty gumove doraz co se nasouvaji na tyc tlumice...ja to mel a OK.Teda jen na zadku
Je fakt, ze kdyz jich tam narves vic, tak se to opravdu nebude naklanet, ale ani tlumit...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Náklon auta se nedá odstranit ale výrazně snížit. A placka na zemi se mi taky líbí, ale vrátil jsem se ze sníženého na obyč a řešil jsem raději tlumiče a stabilizátory než všude drhnout o zem...asi je na každém kudy jezdí a pro jaké účely autíčko má.M3maniac píše:No nevím chlapi,ale tvrdit,že se to auto nenakloní ani když bude vysoké.... Já mám sice jen střední vzdělání,ale fyzika je fyzika jde snad o těžiště né? A navíc baworák na zemi je moc pěkná věc...Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Nevim proč by to měla bejt prasárna. Ba naopak si myslím, že to je dobrej nápad když chceš mít tvrdý auto a vysoký jak originál. Je to stejný jako kdyby jsi měl origo vysoký pružiny, ale tvrdší a těch je opravdu málo. A když je to dobře svařený tak s tim nemůže bejt problém. Dva roky mi to slouží bez problémů.Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Nevidím jedinej důvod proč dávat kratší pružiny a složitě převařovat když chceš zachovat stejnou výšku. Zadruhé když převařuješ zvětšuješ vzpěrnou délku phersny a taky ji vyhříváš čímž ocel měkne a bude snadněji pružit. Proto pokud by jsi chtěl zachovat stejné vlastnosti tak by jsi ji musel dodatečně vyztužit.......snadnější je vložit pod horní misku tvarovanou podložku, ale pořád mi uniká smysl kratších pružinBmw-rally píše:Nevim proč by to měla bejt prasárna. Ba naopak si myslím, že to je dobrej nápad když chceš mít tvrdý auto a vysoký jak originál. Je to stejný jako kdyby jsi měl origo vysoký pružiny, ale tvrdší a těch je opravdu málo. A když je to dobře svařený tak s tim nemůže bejt problém. Dva roky mi to slouží bez problémů.Huska píše:Tvrdé tlumiče, tužžší stabilizátory a pružiny a auto se nenakloní ani když bude vysoké. Jinak nechci se dotknout Bmw-rallyho, ale převařování je prasárna snad jen pro jeho závodní účely může mít opodstatnění.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Smysl je v tom, že budeš miít vysoký auto jako originál (aby jsi všude nedřel vanou) a přitom bude podvozek tvrdší. V tom je ten smysl. Tvrdší pružinu a přitom vysokou jako originál budeš těžko schánět. Myslim, že celej Person je vyrobenej z natolik kvalitního materiálu, aby ustál to, že na něj něco přivaříš. A natož, aby celej Person pružil jak píšeš. To určitě ne !!. Myslím, že další debata na tohle téma nemá smysl. Já mám svůj názor (v praxi dlouhodobě vyzkoušenej při extrémní zátěži) a ty máš zase svůj názor. Bylo by to smutný kdyby měl každej stejnej názor.
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Jo v pohodě taky Ti nechci brát přesvědčení....jen ne všechny kratší pružiny jsou tužší tak se sháněním jsi natom jen o trochu líppřesto tuhost ti zaručí tlumiče nikoliv pružina to je věc nad kterou jsem se pozastavil. Jinak s ohybová tuhost phersny je zaručena pouze tenkostěnnou "trubkou" a nejistotu s oslabením průřezu bych nepodstoupil. Věřím že při Tvém závodění využíváš a potřebuješ zcela jiné vlastnosti než kterých si ceníš při běžném ježdění proto nesouhlasím s Tvým řešením,ale.....tak jak jsme se shodli...vše je otázkou prioritBmw-rally píše:Smysl je v tom, že budeš miít vysoký auto jako originál (aby jsi všude nedřel vanou) a přitom bude podvozek tvrdší. V tom je ten smysl. Tvrdší pružinu a přitom vysokou jako originál budeš těžko schánět. Myslim, že celej Person je vyrobenej z natolik kvalitního materiálu, aby ustál to, že na něj něco přivaříš. A natož, aby celej Person pružil jak píšeš. To určitě ne !!. Myslím, že další debata na tohle téma nemá smysl. Já mám svůj názor (v praxi dlouhodobě vyzkoušenej při extrémní zátěži) a ty máš zase svůj názor. Bylo by to smutný kdyby měl každej stejnej názor.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Uz dlouho jsem se tak nezasmalHuska píše:... tuhost ti zaručí tlumiče nikoliv pružina ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, ale to se bavime o aute ktere ma vydlabanou vybavu, ve kterem jezdi jedno-dvouclenna posadka a hmotnost se lisi maximalne o plnou/prazdnou nadrz. Zkuste porovnat mou odlehcenou 323i a pak plastaka s plnym kufrem a peti lidma uvnitr, verte nebo ne ten plastak tuhy nebude.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition