Hlavně ne, důležitá je pružina, tlumič je jen prvek zabraňujíci rozkmitu. Co si pomůžeš "slabou" pružinou a "tuhým" tlumičem? Je to stejný jako kombinovat sportovní pružiny se seriovými tlumiči, vysledek je vždy k horšímu.GeRoX píše:je o tom ze tuhost ovlivnis hlavne tlumici...
jak zvětšit tuhost ale nesnižovat?
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Tlumicem ovlivnis tuhost pri rychle mysce, pri cuknuti volantem tam a zpet, neovlivnis tim tuhost zaklonu pri akceleraci nebo predklonu pri brzdeni, neovlivnis tim naklaneni v zatacce (tam ti pomuzou pricne stabilizatory, ale jen pomuzou a neresi vsechno). Tlumic tlumi kmity, jak pise Hanis, proto se take jmenuje tlumicGeRoX píše:verim...a mas pravdu...ale pokud se nepletu tato debata je o tom ze tuhost ovlivnis hlavne tlumici...
Napriklad na iX Touringu mam predni tlumice skoro K.O. a k nim velmi tvrde lehce snizene pruziny MK-Motorsport z E28. Na hladkem asfaltu je to dobre tuhe, ovsem pri pricnych vlnach se to rozhoupe a tlumice nestihaji, pricemz se seriovymi pruzinami byly pouzitelne a fungovaly docela dobre.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition