naklápění e30
naklápění e30
Ahoj kluci.Chci se zeptat na naklápění světel mám E30 318 Is R.V89.A potřeboval bych vědět jak udělat elektrický naklápění.Můžu mít od kámoše motůrky z Oktávky,ale nevím jestli by tam pasovaly.A nebo popřípadě z jakého BMW by tam šly?Když tak jestli byste mi mohli přidat i nějaké schéma zapojení díkec.Jo a ještě co vše budu potřebovat.
taky to ted budu řešit mám sehnaný motůrky konektory ovládání vše z E34 takže natahat kabely a zpojit. Snad to bude chodit....euromen píše:ty z oktávky nevim nevim..ale z E34/32 tam sednou jak prdel na hrnec.. mám je
jen podotknu.. neprodávám, mám je namontovaný v E30
EX- BMW E30 316I Beránek ve vlčím rouše
BMW E39 528i T
BMW E39 528i T
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Právě mě nedávno vyrazili od STK kvůli nefunkčnímu hydru naklápění ...
Rozchodit hydro jsem vzdal po 10ti minutách, tak přišel na řadu náhradní plán. Náhodou mám u baráku e34 na ND, tak bylo jasno. Motorky maj stejný způsob ukotvení v rámu světel jako e30/32/34, jen u e30 jsou na krajích, tak nejdou vymontovat/namontovat s nasazeným světlem. Stejně je musíš vyšroubovat a provést pár ůprav. Já dával motorky z e34 rv.91 na novších jsou trošku jiné.
1. Stavitelný šroub z původního hydra pasuje, ale byl trošku delší (světla byly moc nahoře i po ůplném zašroubováni) doporučuju zkrátit o cca 1 - 1,5 cm.
2. Plastový ůchyt stavitelného šroubu v rámu světel neměl přední otvor pro šroubovák, takže vyměna za ten z e34 (u hydra se dá točit zevnitř přímo maticí, jak dáš motorky, už si nezatočíš ...
3. Zapojení motorků na origo štelováni z e34 mi nešlo. Ani za boha jsem nepřišel na to, jak napojit ten plastový potenciometr k motorkům. Alternativní možnost je jednodušší.
Do krabičky s motorkem vedou tři dráty - +12V, ovládací napětí a kostra.
+12V: Na spínači světel najdeš kontakt který při zapnutí světel dává 12 voltů a na ten se připíchneš. (můžeš to udělat i profesionalnějc, ale mi se s tím nechtělo moc dupat )
Ovládací napětí: Pro ovládáni tohoto napětí se mi nejvíc osvědčil potenciometr cca 150K ohmů (dá se použít od 100 do 200K). Nevím kolik by to mělo být přesně, ale s použitím tohodle fungovaly motorky od ůplného vytočení (světla v normálni poloze) až téměr po ůplné stočení (světla svítily kousek před autem). Jednoduše připojíš prostřední kontakt potenciometru na ten samý konektor spínače světel, jako pro napájeni motorků. Jeden z bočních kontaktů potenciometrů (záleží na tobě jestli chceš světla snižovat otočením vlevo, nebo v pravo) pak připojíš na prostřední drát na motorcích (alespoň u mě to byl ten prostřední).
Kostra: Kdekoliv se ti podaří kvalitně ukostřit kablík ...
Provedení nechám na tobě. Já vytrhal původní hadičky a místo nich natáhl dva dráty z kabiny (+12V a ovládáni). Potenciometr jsem umístil místo původního štelu, jednak už tam byla díra a pak je to blízko pro napojení se na spínač světel. Doporučil bych ještě zapojit malý vypínač () na drát +12V ať to nežije vlastním životem (Na originálním potenciometru z e34 bylo vypínáni v nulové poloze, kdybys použil podobný, tak vypneš jen ovládáni a motorky se natočí do základní polohy, takže musíš vypnout hlavně těch +12V na ovládáni nezáleží). Oba motorky se po spojeni dohromady trošku pohnou (změní se trošku ovládací napětí přes potenciometr) ale pak už jedou stejně.
Pokud si to dokážeš podle toho mýho smyslu/nesmyslu dobře představit, a pokud se ti to nebude srát jako mi (zasekávajíci se motorek, prokluzujíci štelovací šrouby v dojebaném ůchytu, ...), tak to máš za pár hodin hotové. Pokud můžeš, sežeň si ty motorky i s konektorama (jak samce, tak samice) hodí se pro případné odpojováni světel.
Já to měnil na 325iX rv.92 tak možna se bude pár věci lišit. Jak to budeš mít hotové, tak mrkni u levého světla když ho nasadíš a našroubuješ, jestli se nedotýká motorek plechové vyztuže. Mi se dotýkal a tím se dost blokoval, tak jsem ji musel trošku přihnout.
Jestli nezapomenu, juknu se ti na barvy drátů k motorkům. A možna to i trošku nafotím.
Rozchodit hydro jsem vzdal po 10ti minutách, tak přišel na řadu náhradní plán. Náhodou mám u baráku e34 na ND, tak bylo jasno. Motorky maj stejný způsob ukotvení v rámu světel jako e30/32/34, jen u e30 jsou na krajích, tak nejdou vymontovat/namontovat s nasazeným světlem. Stejně je musíš vyšroubovat a provést pár ůprav. Já dával motorky z e34 rv.91 na novších jsou trošku jiné.
1. Stavitelný šroub z původního hydra pasuje, ale byl trošku delší (světla byly moc nahoře i po ůplném zašroubováni) doporučuju zkrátit o cca 1 - 1,5 cm.
2. Plastový ůchyt stavitelného šroubu v rámu světel neměl přední otvor pro šroubovák, takže vyměna za ten z e34 (u hydra se dá točit zevnitř přímo maticí, jak dáš motorky, už si nezatočíš ...
3. Zapojení motorků na origo štelováni z e34 mi nešlo. Ani za boha jsem nepřišel na to, jak napojit ten plastový potenciometr k motorkům. Alternativní možnost je jednodušší.
Do krabičky s motorkem vedou tři dráty - +12V, ovládací napětí a kostra.
+12V: Na spínači světel najdeš kontakt který při zapnutí světel dává 12 voltů a na ten se připíchneš. (můžeš to udělat i profesionalnějc, ale mi se s tím nechtělo moc dupat )
Ovládací napětí: Pro ovládáni tohoto napětí se mi nejvíc osvědčil potenciometr cca 150K ohmů (dá se použít od 100 do 200K). Nevím kolik by to mělo být přesně, ale s použitím tohodle fungovaly motorky od ůplného vytočení (světla v normálni poloze) až téměr po ůplné stočení (světla svítily kousek před autem). Jednoduše připojíš prostřední kontakt potenciometru na ten samý konektor spínače světel, jako pro napájeni motorků. Jeden z bočních kontaktů potenciometrů (záleží na tobě jestli chceš světla snižovat otočením vlevo, nebo v pravo) pak připojíš na prostřední drát na motorcích (alespoň u mě to byl ten prostřední).
Kostra: Kdekoliv se ti podaří kvalitně ukostřit kablík ...
Provedení nechám na tobě. Já vytrhal původní hadičky a místo nich natáhl dva dráty z kabiny (+12V a ovládáni). Potenciometr jsem umístil místo původního štelu, jednak už tam byla díra a pak je to blízko pro napojení se na spínač světel. Doporučil bych ještě zapojit malý vypínač () na drát +12V ať to nežije vlastním životem (Na originálním potenciometru z e34 bylo vypínáni v nulové poloze, kdybys použil podobný, tak vypneš jen ovládáni a motorky se natočí do základní polohy, takže musíš vypnout hlavně těch +12V na ovládáni nezáleží). Oba motorky se po spojeni dohromady trošku pohnou (změní se trošku ovládací napětí přes potenciometr) ale pak už jedou stejně.
Pokud si to dokážeš podle toho mýho smyslu/nesmyslu dobře představit, a pokud se ti to nebude srát jako mi (zasekávajíci se motorek, prokluzujíci štelovací šrouby v dojebaném ůchytu, ...), tak to máš za pár hodin hotové. Pokud můžeš, sežeň si ty motorky i s konektorama (jak samce, tak samice) hodí se pro případné odpojováni světel.
Já to měnil na 325iX rv.92 tak možna se bude pár věci lišit. Jak to budeš mít hotové, tak mrkni u levého světla když ho nasadíš a našroubuješ, jestli se nedotýká motorek plechové vyztuže. Mi se dotýkal a tím se dost blokoval, tak jsem ji musel trošku přihnout.
Jestli nezapomenu, juknu se ti na barvy drátů k motorkům. A možna to i trošku nafotím.
525 TDS, ex 325iX tour
- zvlášť když odkazy na tyhle schémata jsou zde ve FAQ:Maranelo píše:myslim ze v dnesni dobe internetu neni zas takovej problem najit si origo schema zapojeni
elektro-schemata-e23-e24-e28-e30-e31-e3 ... 65040.html
.