naklápění e30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Hans-18
Příspěvky: 224
Registrován: 01. 05. 2008 20:46

naklápění e30

Příspěvek od Hans-18 » 25. 11. 2008 17:24

Ahoj kluci.Chci se zeptat na naklápění světel mám E30 318 Is R.V89.A potřeboval bych vědět jak udělat elektrický naklápění.Můžu mít od kámoše motůrky z Oktávky,ale nevím jestli by tam pasovaly.A nebo popřípadě z jakého BMW by tam šly?Když tak jestli byste mi mohli přidat i nějaké schéma zapojení díkec.Jo a ještě co vše budu potřebovat. 8) 8)

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 25. 11. 2008 18:00

ty z oktávky nevim nevim..ale z E34/32 tam sednou jak prdel na hrnec.. mám je

jen podotknu.. neprodávám, mám je namontovaný v E30
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
georg
Příspěvky: 1714
Registrován: 04. 07. 2003 13:02
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od georg » 25. 11. 2008 21:05

euromen píše:ty z oktávky nevim nevim..ale z E34/32 tam sednou jak prdel na hrnec.. mám je

jen podotknu.. neprodávám, mám je namontovaný v E30
taky to ted budu řešit mám sehnaný motůrky konektory ovládání vše z E34 takže natahat kabely a zpojit. Snad to bude chodit.... :D
EX- BMW E30 316I Beránek ve vlčím rouše
BMW E39 528i T
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 19. 08. 2009 12:17

oživím téma - nebyl by někdo od té dobroty a nevysvětlit mi přesněji co je potřeba jak a kam zapojit? díky!

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 19. 08. 2009 21:01

Právě mě nedávno vyrazili od STK kvůli nefunkčnímu hydru naklápění ... :cry:
Rozchodit hydro jsem vzdal po 10ti minutách, tak přišel na řadu náhradní plán. Náhodou mám u baráku e34 na ND, tak bylo jasno. Motorky maj stejný způsob ukotvení v rámu světel jako e30/32/34, jen u e30 jsou na krajích, tak nejdou vymontovat/namontovat s nasazeným světlem. Stejně je musíš vyšroubovat a provést pár ůprav. Já dával motorky z e34 rv.91 na novších jsou trošku jiné.
1. Stavitelný šroub z původního hydra pasuje, ale byl trošku delší (světla byly moc nahoře i po ůplném zašroubováni) doporučuju zkrátit o cca 1 - 1,5 cm.
2. Plastový ůchyt stavitelného šroubu v rámu světel neměl přední otvor pro šroubovák, takže vyměna za ten z e34 (u hydra se dá točit zevnitř přímo maticí, jak dáš motorky, už si nezatočíš ... :wink:
3. Zapojení motorků na origo štelováni z e34 mi nešlo. Ani za boha jsem nepřišel na to, jak napojit ten plastový potenciometr k motorkům. Alternativní možnost je jednodušší.
Do krabičky s motorkem vedou tři dráty - +12V, ovládací napětí a kostra.
+12V: Na spínači světel najdeš kontakt který při zapnutí světel dává 12 voltů a na ten se připíchneš. (můžeš to udělat i profesionalnějc, ale mi se s tím nechtělo moc dupat :oops: )
Ovládací napětí: Pro ovládáni tohoto napětí se mi nejvíc osvědčil potenciometr cca 150K ohmů (dá se použít od 100 do 200K). Nevím kolik by to mělo být přesně, ale s použitím tohodle fungovaly motorky od ůplného vytočení (světla v normálni poloze) až téměr po ůplné stočení (světla svítily kousek před autem). Jednoduše připojíš prostřední kontakt potenciometru na ten samý konektor spínače světel, jako pro napájeni motorků. Jeden z bočních kontaktů potenciometrů (záleží na tobě jestli chceš světla snižovat otočením vlevo, nebo v pravo) pak připojíš na prostřední drát na motorcích (alespoň u mě to byl ten prostřední).
Kostra: Kdekoliv se ti podaří kvalitně ukostřit kablík ... :wink:

Provedení nechám na tobě. Já vytrhal původní hadičky a místo nich natáhl dva dráty z kabiny (+12V a ovládáni). Potenciometr jsem umístil místo původního štelu, jednak už tam byla díra a pak je to blízko pro napojení se na spínač světel. Doporučil bych ještě zapojit malý vypínač () na drát +12V ať to nežije vlastním životem (Na originálním potenciometru z e34 bylo vypínáni v nulové poloze, kdybys použil podobný, tak vypneš jen ovládáni a motorky se natočí do základní polohy, takže musíš vypnout hlavně těch +12V na ovládáni nezáleží). Oba motorky se po spojeni dohromady trošku pohnou (změní se trošku ovládací napětí přes potenciometr) ale pak už jedou stejně.
Pokud si to dokážeš podle toho mýho smyslu/nesmyslu dobře představit, a pokud se ti to nebude srát jako mi (zasekávajíci se motorek, prokluzujíci štelovací šrouby v dojebaném ůchytu, ...), tak to máš za pár hodin hotové. Pokud můžeš, sežeň si ty motorky i s konektorama (jak samce, tak samice) hodí se pro případné odpojováni světel.

Já to měnil na 325iX rv.92 tak možna se bude pár věci lišit. Jak to budeš mít hotové, tak mrkni u levého světla když ho nasadíš a našroubuješ, jestli se nedotýká motorek plechové vyztuže. Mi se dotýkal a tím se dost blokoval, tak jsem ji musel trošku přihnout.

Jestli nezapomenu, juknu se ti na barvy drátů k motorkům. A možna to i trošku nafotím.
525 TDS, ex 325iX tour

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 19. 08. 2009 21:44

myslim ze v dnesni dobe internetu neni zas takovej problem najit si origo schema zapojeni :wink: nez to takhle lepit :roll:
Obrázek

Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 08. 2009 22:36

Maranelo píše:myslim ze v dnesni dobe internetu neni zas takovej problem najit si origo schema zapojeni :wink:
- zvlášť když odkazy na tyhle schémata jsou zde ve FAQ:

elektro-schemata-e23-e24-e28-e30-e31-e3 ... 65040.html

.

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 20. 08. 2009 10:02

Nu taky možnost. :wink: Mrknout na tohle mě nenapadlo. Krizové situace, si žádaj krizové plány ... :roll:
Postup při výměně zůstává stejný, jen můžeš použit origo BMW poťák podle výše uvedeného zapojeni, nebo obyč podle mého popisku ... :wink:

Jak je to krásne když je na výběr :roll:
525 TDS, ex 325iX tour

jaspy
Příspěvky: 29
Registrován: 13. 10. 2009 18:07

E36

Příspěvek od jaspy » 31. 10. 2010 15:01

Ahoj, zajímalo by mě jestli do E30 pasují i elektrické motůrky z e36 :?:

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 02. 11. 2010 19:24

Ahoj, ne :!: :lol:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Odpovědět